/fotboll/osk/forum/9339.aspx/fotboll/osk/forum/9339.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-07-05 10:36
På tal om värvningar och kontrakt så ser det ganska mörkt ut för FFF. 13 spelare vars kontrakt går ut i höst, och sedan ytterligare fem nästa höst. inte många långtidskontrakt där inte.
Gott förhandlingsläge för ÖSK med andra ord, FFF ska vara glada om dom får något alls för alla dessa spelare.
Örebro Sandis_
2006-07-05 10:15
Fattar inte varför vi inte spelar niklas lönqvist han har stor talang in med niklas i laget!
Örebro Sandis_
2006-07-05 10:14
komigen svart vitt!!!!!!!!
Örebro Sandis_
2006-07-05 10:13
Vem var det som sa att emra skulle komma till sport? det går ju bra för honom han börjar ju komma in i hbk...se länk! tycker det skulle vara kul om han kom...emra kommer bli stor det är jag säker på!!! Välkommen till oss när du vill!! det vad jag tycker i alla fall!!:)
Örebro jappel
2006-07-05 09:43
Mittåt //
Strålande, då for inte MFF med osanning.
Inte för att jag trodde det, men osvuret är bäst.
nu är det då äntligen helt klart.
Mycket viktigt att få in en back som kan ta en plats i mitten eller till vänster (när Riddez är skadad) redan nu. Skönt att han hinner få känna på ÖSK:s sätt att spela under lite lugnare förhållanden i SE, innan vi förhoppningsvis tar oss upp i AS i höst!
Örebro Sponsorn
2006-07-05 09:05
1 klar 2 på väg?
Örebro Mittåt
2006-07-05 09:04
ÖSK har kallat till en presskonferens idag klockan 13.30. Ärende: Presentation av ny spelare.
Örebro Da_öSk
2006-07-05 08:17
Rodevåg vore ett kanonförvärv av ÖSK. Bort med "Mirza" och in med Rodevåg bredvid "Seb" så får vi ett fruktat anfallsvapen i SE. Tycker "Mirza" fått sina chanser på topp och med ett mål som anfallare i ett lag som ÖSK duger helt enkelt inte.

Så det är bara för ÖSK att lyfta på telefonen och fixa affären snarast :-)
Örebro rokky
2006-07-05 08:04
Länktips. :=)
Örebro sekt b
2006-07-05 00:15
Erki!
(från follos hemsida)
Bonaventure Maruti sørget for klubbhistorie da han sendte Follo FK videre til 3.runde i NM-cupen. Kenyaneren scoret alle tre målene da Follo FK vant 3-0 (1-0) over 2.div-laget Strindheim i Trondheim. Follo FK har aldri tidligere vært lenger enn til 2.runde i NM-cupen.
Låter inte som om boniek har ålderskrämpor hehe
Hit med BONIEK!!!
Örebro loopy
2006-07-05 00:01
Om emra ska tillbaka så tycker jag det enbart ska vara om han tar över herrish plats i truppen eftersom han ändå måste ersättas till nästa säsong.

Går vi upp i allsvenskan behövs det nog två vassa nyförvärv på forward positoner. Finns ju tex några namn från ettan som diskuterats (rodevåg,guterstam,...mm), annars kanske mer etablerade svenskar (jon tillbaka, eller kanske någon från allsvenskan), eller någon vass brasse eller annan utlänning (letar man på samma nivå som kalmar gjort så finns det helt klart bra spelare)

Kul i alla fall att glenn verkar vara klar, får vi sen haginge frisk och kanske wikström in så bör försvaret vara rätt ok även i allsvenskan.
Örebro Erki
2006-07-05 00:01
Boniek borde vara ganska billig eftersom han spelar i norska div. 2 klubben Follo.
Jag skulle gärna se honom i svartvitt igen om han är samma spelare som han var för 4-5 år sen.
Fast han börjar bli lite gammal, 30 bast i år.
Örebro sekt b
2006-07-04 23:52
skit i emra! satsa mer på j.pettersson. tror att han kommer att lyckas i klubben, bara han får mer speltid.
en önskevärvning vore en viss mr. Maruti, såg att han var här på senaste hemmamatchen mot tråkeborg. Snacka om att han skulle krossa SE försvaren.
Hit med BONIEK!!!
Örebro jappel
2006-07-04 23:43
men rättvis! Till skillnad mot den som det äkta svartvitt åkte på i torsdags. :-)
AIK Saywee
2006-07-04 23:34
FORZA GLI AZZURI!
Örebro # brorzan
2006-07-04 23:31
Tung förlust för de svartvita ikväll...
Örebro jappel
2006-07-04 23:12
Ämne: Glenn Holgersson är ....
Har...han lämnar väl ändå inte kvar skottstyrkan i skåne :-)
Örebro Rasberg
2006-07-04 22:39
Ämne: Rasberg// Hur folk u....Känns inte riktigt rätt att låna in alla spelarna som vi kan komma vilja ha senare. Han har redan varit i ÖSK och han kommer nog inte få en bättre bild av oss om han kommer hit igen.

Såklart kan man inte säga vem som är bäst talang men Näfver är en mer komplett spelare än Emra än så länge. Kanske den nästbästa mittfältaren i truppen.

Hur rivs broar av att man inte lånar in någon? Många broar som bränts då...
Malmö FF Varggrinet
2006-07-04 22:33
Glenn Holgersson är för bra för superettan. Ni kommer bli nöjda. Lycka till Glenn. Satan vilket skott du hade.
AIK Saywee
2006-07-04 22:33
Kom inte Holgerson inflygande från södra Sverige på en gås ...?

.... puuuuh, var det Nils?
Örebro jappel
2006-07-04 22:19
Största missen för emra är ju ändå om HBK åker ur AS vilket inte är helt omöjligt som dom spelat hittills, samtidigt som ÖSK går upp i AS vilket inte heller alls är otroligt.

Men nu fokuserar vi på dom spelare vi har istället! Tror faktiskt att Mirza får chansen igen från start. han skapar trots allt lägen sedan att han inte lyckas förvalta dessa är ju just det han måste få öva på i riktiga matchsituationer.
Sedan tycker jag nog ändå att det är dags för Johan P att få testa från start nu, han har levererat bra de inhopp han har fått och i de b-lags matcher han spelat.
AIK Saywee
2006-07-04 22:00
pennybridge//
Kan du vara lite tydligare ...
"Emra är nere och tränar med örebro nu har jag hört från en källa!"

Nere och tränar? Nere från var räknat? Källa? säker? Uppe i Örebro, eller, från Halmstad?

Varför skulle denna lilldiva vilja komma hem, passar det inte att stå utanför bänken?

Ujujuj, vad jag blir trött på sådant, lillen kanske inte trivs, eller?

Lojalitet är lojalitet!
Örebro Shummy
2006-07-04 21:13
Vilken spelare HIF har fått hem. Det är mäktigt.
Örebro jappel
2006-07-04 20:56
Ämne: Ämne: Ämne....
bra, då får vi tro att det är fallet, trots att det inte skrivits något mer sedan dess.
vill ju liksom få det svart på vitt innan man kan tro på det till 100%
Örebro Mittåt
2006-07-04 20:33
Ämne: Ämne: Vet int....
Det stod i NA i morse att man planerar för en presskonferens i morgon onsdag.
Örebro jappel
2006-07-04 20:12
Ämne: Vet inte om ni upptä....
jo det har vi sett.. det är helt klart nu med andra ord, men jag antar att ÖSK väntar med att publicera denna nyhet tills dom haft presskonferancen där han presenteras.
Det ryktades tidigare under dagen om att det skulle bli en sådan imorgon kring lunch...någon som sett mer om det??
Örebro Mittåt
2006-07-04 19:52
jappel// Det var ungefär dit jag ville komma. Det verkar vara något som är rätt så ruttet i Giffarnas klubbledning.
Örebro ÖSK Robban
2006-07-04 19:46
Vet inte om ni upptäckt det men på MFF´s forom så ska övergången av Glenn Holgerson nu vara helt klar.

"Det har surrat i luften ett tag, och nu är det klart att Glenn Holgersson lämnar MFF för spel med Örebro SK. Att Glenn förr eller senare skulle lämna MFF var knappast överraskande med tanke på de svårigheter han haft att på allvar ta en plats i startelvan.
Himmelriket önskar honom stort lycka till. (2006-07-04)"
Örebro jappel
2006-07-04 19:38
mittåt//
kanske inte är tränarna det är fel på!!!!

Fast oddset på att Wilson skulle gå var nog väldigt lågt.
Frågan nu är väl om P Johansson lyckas klamra sig kvar vid rodret i bois.
Örebro Mittåt
2006-07-04 19:25
GIFfarna har haft rätt bra snurr på tränarsidan de senaste åren. För två år sedan lämnade både Norling och Walker klubben. Då anställde man en norrman som fick sparken mitt under säsongen. Denne fick sedan sparken och Anders Högman (hette han väl) tog över ansvaret med Mika Sankala som assisterande.

Högman ville dock inte fortsätta, Sankala gick tillbaka till tipselit och man anställde David Wilson, som alltså fick sparken idag.

Den nye tränaren känns väl inte meritmässigt som någon tungviktare. Men han kan kanske vara bra ändå.
Annons: