/fotboll/osk/forum/9336.aspx/fotboll/osk/forum/9336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Da_öSk
2006-07-04 09:54
Ser ut att många av dem topplag bakom oss riskerar att tappa rejält med dessa dubbelomgångar mot tufft motstånd:

IF Brommapojkarna - Assyriska FF
IFK Norrköping - Trelleborgs FF
Ljungskile SK - Landskrona BoIS

Kan vi ta sex poäng så kommer vårat försprång växa ännu mer. Hoppas TFF kan vinna båda sina matcher mot "Peking". BP och AFF hoppas jag kryssar eller vinner varsin match. LSK mot BOIS kan gärna för mig BOIS ta fyra poäng (en seger och ett kryss) så blir tabellen riktigt skön att läsa.
Örebro Oldtimer
2006-07-04 09:49
TFF uttalande. Insåg lite sent att jag missade det.
AIK Saywee
2006-07-04 09:48
Oldtimer//
Vem citerar du ...?
Örebro Oldtimer
2006-07-04 09:46
Vi spelar internationellt! Vi siktar på 0-0 och hoppas vi får en målchans. Kortsiktigt lysande men långsiktigt katastrofalt, om laget inte vinner titlar.
AIK Saywee
2006-07-04 09:46
Vi är inte bara tråkigast (de avundsjukas omdöme) utan också snällast (Superettans Fair Play)!

Målrikast har jag redan tidigare skrivit och vad beträffar hemmapublik ligger vi klart etta med distans till tvåan ...

Gud vad tråkigt ...
... men inte för oss ;-)

PS jag kan inte låta bli

FORZA SVARTVITT!!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-04 09:30
Omgång 15
2006-07-10 19:00 Örebro - Jönköpings Södra
Omgång 16
2006-07-24 19:00 Jönköpings Södra - Örebro

Hur fan ska man klara 2 veckor utan fotboll?
ABSTINENS!!! :(
Örebro jappel
2006-07-04 09:03
16 lag 2008 är ju strålande!! Precis vad AS behöver för att vi ska kunna hänga med dom andra ligorna ute i europa!
Örebro Mittåt
2006-07-04 08:53
16 lag i allsvenskan

Allsvenskan växer. 2008 består den av 16 lag. Det är fotbolls-Sverige överens om.
Örebro Mittåt
2006-07-04 08:36
Beträffande Rodevågs kontrakt så verkar det vara så att det går ut efter den här säsongen. FFF har det riktigt tufft på kontraktsfronten med ett antal utlöpande kontrakt för många av sina nyckelspelare.

Anfallsparet Stefan Rodevåg och David Ellm är två nyckelspelare.
Passa på att njuta av dem nu - nästa år kan de vara borta.

- Jag vill ta ett steg till i min utveckling, sa David Elm till HN för några veckor sedan.

- Jag vill tillbaka till Allsvenskan, sa Stefan Rodevåg redan när han skrev på för FFF.

Örebro rokky
2006-07-04 07:59
ÖSK!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-04 01:04
Landskrona - Åtvidaberg 2-4
Jönköping - Ljungskile 2-1

Mycket trevliga resultat, synd att jag inte hade möjlighet att satsa en slant på Åtvid som jag tänkt, oddset på vinst var över 6x pengarna :)
Örebro jappel
2006-07-04 00:44
Värt att nämnas när vi (jag ingen annan verkar vara vaken) talar statistik och fjolåret är att TFF redan har fler segrar än dom mäktade med under hela förra säsongen.... vad är hemligheten??!!

2005 hade TFF på 30 omgångar:
9 segrar 9 oavgjorda och 12 förluster.
2006 har dom efter 14 omgångar:
10 segrar 3 oavgjorda 1 förlust

ÖSK 2005:
30 omgångar 12 segrar 9 oavgjorda 9 förluster
ÖSK hittills 2006:
14 omgångar 10 segrar 1 oavgjord 3 förluster

Liten femling såhär på nattkvisten :-)
Örebro jappel
2006-07-04 00:37
I år kommer det nog krävas bortåt 60p för att få en av dom åtråvärda direktplatserna till AS.
förra året räckte det med 53, men då var tabellen mycket jämn. v frölunda kom sist på 25p och västerås näst sist med 27
Hittils i år har Qviding bara fått ihop 7 och Umeå 9..dubbla det och dom får omkring 14 resp 18
Då har övriga lag i ligan 20 poäng mer i slutat av serien, troligen fördelade bland toplagen...d.v.s. omkring 4-5p extra till topplagen...
Rafflande, spännande, kul!!!
Full fart frammåt på Måndag ÖSK!!!
Örebro jappel
2006-07-03 23:54
Ämne: Nu är jag glad att j....
ja målen på nätet gör att det är värt varenda krona bara det :-) sedan stöttar man ju klubben i sitt hjärta på samma gång!! snacka om win-win!
Örebro jappel
2006-07-03 23:52
1981 /
inga tio-i-två ragg för min del...orkar inte hålla igång så länge längre. Bättre med en god bok, eller en härlig fotbollsmatch, det kan hålla en vaken till både tre och fyra på morgonen :-)
Örebro jappel
2006-07-03 23:50
# brorzan//
Ja det var verkligen till att ta i...och så kan man undra hur en man med sådant humör har lyckats ta sig till en position där han kan bli guldsponsor...eller så krävs det inte så stora pengar för att bli guldsponsor i bois :-)
Man kan förstå att dom är upprörda, men är det inte bättre att framföra dessa tankar internt istället för officiellt???
Örebro # brorzan
2006-07-03 23:44
"Om inte tränaren Patrik Johansson är borta inom en vecka kommer vi att dra tillbaka all sponsring av klubben från och med nästa säsong. Vi accepterar inte detta längre nu. Måttet är rågat", säger en lindrigt sagt upprörd Ulf Olsson, guldsponsor i BoIS.

Oj oj oj vad jag är tacksam att våra sponsorer inte reagerade så där. Nu har jag förvisso inte sett Landskrona spela mer än i matchen mot ÖSK, men jag är inte helt säker på att det är i lagledningen bekymret sitter.
Även vi såg förra året underpresterande spelare och utifrån sett konstiga laguttagningar.
Örebro 1981
2006-07-03 23:20
Ämne: Lingondricka//

Ti....
Stolpskott,stolpskott åter stolpskott.... stolpskott

Du gör det igen... Att efter en förlust gå in på Landskronas forum och skriva så mycket skit på än och samma gång. Du skämmer ut oss! Kan du inte bara sluta med det och hänga här och snacka om ÖSK istället?

Eller bättre... Gå till deras klack och tala om dina känslor, va du tycker och tänker när dom kommer hit istället.
Örebro Erki
2006-07-03 23:14
Nu är jag glad att jag är medlem :-)
Ruggigt kul att se målen igen och särskilt det andra från en bättre vinkel än vi hade från klacken.
Örebro 1981
2006-07-03 23:14
Ämne: Tja la tja la la la ....
Hade inte Pastabaren karaoke ikväll? Då får du sjunga + att du kanske får med dig ett trevligt tio-i-två ragg med dig hem också :)
Örebro jappel
2006-07-03 23:10
Tja la tja la la la oh oh åh ÖSK.

För er som undrar så var jag helt enkelt på sånghumör ikväll. :o)
Örebro Mittåt
2006-07-03 22:48
Ämne: Mittåt//

Det var ....
Det var precis det jag menade. Rätt tänkt och gjort.
Örebro GT
2006-07-03 22:47

ÖSK !!!
Örebro Johannes A.
2006-07-03 22:19
Hilltop, *Korpen*//
Ni har båda fått varsitt PM. :-)

Joth//
Riktigt trevligt och se målen från långsidan också. Undrade egentligen vad Hellström höll på med vid första målet och efter att ha sett det från en annan vinkel undrar jag fortfarande. :-)
Örebro go_osk
2006-07-03 22:19
joth//
Bra jobbat!
Man ser nu att det verkligen var ett fint anfall av ÖSK som ledde fram till Mirzas friläge.
Örebro Per Persson
2006-07-03 22:15
Lingondricka//

Titta in på Bois forum nu. Snacka om att det kokar i den stan. Själv har jag ALDRIG sett JP:s storhet som fotbollsspelare och det verkar de flesta Boisare också inse till slut. Tycker själv att det är oerhört skönt att den Skånska drygheten försvunnit. De är i uppenbar kris och har bara 4 poäng ned till kvalstrecket.
Örebro Lingondricka
2006-07-03 22:11
Mittåt//

Det var av respekt för dem som jag inte klistrade in den på deras forum nu när de precis förlorat. Eller vad menar du. Sen hade man blivit spärrad med. För deras admin är superhård.
Örebro joth
2006-07-03 22:08
Nu finns målen på officiella för alla medlemmar.

Är du inte medlem går det bra att anmäla sig som medlem på hemsidan. ;-)

För er som har problem att logga in, så maila mig på joth@sportklubben.net
Örebro Mittåt
2006-07-03 22:00
Ämne: Favorit i repris.
F....
Det finns ingen anledning att riva ytterligare i deras sår. De har det tillräckigt jobbigt som det är.

Även om den där Jeppson verkar vara en ovanligt otrevlig och dryg typ, så är de flesta av deras fans vanliga människor som du och jag. Som lider oerhört när det går så dåligt för den klubb de älskar.

Sådana supportrar skall man ha och visa respekt för. Speciellt då det tar emot för deras lag. Vi sitter trots allt i samma båt - om än med en viss tidsförskjutning.
Örebro Lingondricka
2006-07-03 21:45
Favorit i repris.
Från Jeppsons krönika i våras.
Skulle helst klistra in hans ord på BoIS-forum.
Men då blir man bara spärrad och som Mittåt säger är det synd om resten av Boissupportrar att de har en sådan dryg talesman.

!--TEMP_B--!"Rimligtvis borde det inte finnas en enda spelare i Superettan, utanför BoIS trupp, som skulle ha något att tillföra årets BoIS. Allt är upplagt för vårt randiga lag så det är bara att spela hem skiten..."!--TEMP_/B--!

Utmanarna i serien? På pappret hittar jag inga, men det finns lag som också vill blanda sig i striden om de allsvenska platserna. ÖSK, Norrköping, Assyriska och Sundsvall är några som planerar för allsvenskt spel 2007. !--TEMP_B--!Det kan låta kaxigt och drygt, men jag tycker inga andra lag i serien har något att tillföra i allsvenskan.!--TEMP_/B--!Assyriska gjorde bort sig när de skickade hem sina spelare i slutet på förra säsongen, ÖSK har sitt förbannade konstgräs och skulder, Sundsvall är inget lag jag gillar att se och sedan har vi konstgräset igen och Norrköping? !--TEMP_B--!Tja det känns som det kvittar var eller om de spelar boll.!--TEMP_/B--!"

Svara mig du
Jag bara undrar
Var är Jeppsson nu?
Annons: