/fotboll/osk/forum/9332.aspx/fotboll/osk/forum/9332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-07-07 08:39
Mittåt// Hur var det nu... FrSa spelade mittback i B-lags matchen?

Så det kan bli så här.
--------PeWe-------
PaAn-FrSa-ThAn-GlHo
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----MiJe-SeHe-----

Örebro Mittåt
2006-07-07 08:31
Jag tror faktiskt att Walker kommer att fortsätta att testa en högersida bestående med Patrik och Ian. Kan han spela in den kombinationen så ökar lagets anfallskraft betydligt.

Sedan är jag tveksam till om det är så vettigt att spela Riddez som bara har en halv B-lagsmatch under skjortan efter den misslyckade insatsen mot Qviding.

Då står valet mellan Moses och Glenn, vilket i mitt tycke inte är ett så svårt val. Glenn från start alltså.

Frågetecknet i sammanhanget är Fredrik Janssons brosk. Kanske väljer man att låta Fredrik vila sig. I så fall får FreSa spela mittback igen.
Örebro joth
2006-07-07 08:20
Fördelen med Jeffs är att han gärna går in i planen istället för ett race mot hörnflaggan för inlägg. Det kan iofs tala för att Anttonen tar Fredriks plats i backlinjen... Dvs, Jeffs som gärna går in i planen kompletteras med Anttonen som fyller på utanför. Dock så är Jeffs/Anttonen tillsammans på högerkanten relativt offensivt.

Anttonen skötte högerbacksplatsen på ett bra sätt sist, frågan är dock hur det blir med lite högre belastning på den kanten... Vi ska inte underskatta Jönsa och då får det väl bli FrSa.

Kan mycket väl tänka mig att JoPe startar istället för Mirza... å andra sidan blir inte Mirzas målskörd eller självförtroende bättre av det, så i det fallet bör nog Mirza starta.

Från klarhet till klarhet. Inte lätt att heta Walker eller Hammar. ;-)
Örebro rokky
2006-07-07 08:19
ÖSK!
Örebro jappel
2006-07-07 08:06
Svårt att veta var GlHo står tränings och formmässigt.
Tränarna kommer garanterat att ha med honom på bänken, men han kommer inte spela denna match från start. (om man inte är rädd att skadan på riddez slås upp igen.) Däremot har han stor chans att spela bortamatchen mot Jönse efter uppehållet, speciellt om det blir Joth:s förslag med 20-30 minuter speltid i slutet av matchen och han lyckas väl där!
IaJe är alltid kul att se. Men frågan är om inte PaAn ska spela från start ändå. Han är en klippa till höger på mitten!
I anfallet vill jag nog ge JoPe chansen från start på Mirzas bekostnad denna gång.
I övrigt håller jag med om att man inte ska ändra för mycket på ett vinnande lag.
Örebro joth
2006-07-07 07:44
Dax att börja spekulera startelvor. Här kommer min inför måndagen:

--------PeWe-------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----MiJe-SeHe-----

Bänk:
SiNu,GlHo,JoPe,PaAn,KeWa

Fredrik Samuelsson kliver in på sin plats eftersom han är naturlig högerback. Patrik Anttonen får vila eftersom Jeffs gjorde en riktigt bra match mot AFF.
Glenn behöver lite tid och petar i dagens läge ingen i backlinjen. Vi vill väl inte ändra för mycket i laget?
Naturligtvis får Glenn spela de sista 20-30 minuterna eftersom vi då plockar av Riddez av försiktighets skäl.
JoPe gjorde två mål i B-laget, kan han vara på väg tillbaka? Då menar jag att hans kropp har kommit ifatt i den mer omfattande träningen i Superettan jämfört med Div. 2.

För mig känns det som att JoPe idag är närmare startelvan på måndag än vad Anttonen är...

Man kan iofs spekulera i Anttonen, Jeffs eller liknande i anfallet men som jag har förstått speliden ska vi ha jobbiga, stora och bra huvudspelare på topp.

En liten fundering man har är om Jeffs skulle kunna axla Larsens roll nu eller på sikt. Vad tror ni?
Örebro jappel
2006-07-07 07:16
Ämne: såg att degerfors vä....
vad i hela friden är det där??? nya FCZ eller??
Örebro ernesto
2006-07-07 02:21
såg att degerfors värvat friskt :)
Örebro # brorzan
2006-07-07 01:59
jappel //

Man måste juh få förhäva sig själv lite ibland. ;o)

Nej, alla i Örebro motionerade inte Mackan. De flesta tittade bara på. :o)
Örebro jappel
2006-07-07 01:58
kitcar25 //ledsen att jag inte kan assistera dig med din fråga...är inte så mycket för managementspel...lärde mig för 10 år sedan att dom tar alldeles för mycket tid i anspråk och jag kom snabbt på att verkligheten var roligare...så jag köpte Chelsea!!! eller inte...hur som haver så har jag inte den ringaste aning om hur du genomför köpet med spelaren om det nu inte går att klicka på någon "offer" knapp någonstans på sidan med bud :-)
Örebro kitcar25
2006-07-07 01:52
Fin blogg
Örebro jappel
2006-07-07 01:48
# brorzan//
Tänkvärt, minst sagt.(angående bloggen alltså) Hoppas verkligen att Glenn visar vad han går för nu när han kommer till utvecklingsfabriken ÖSK!! Skulle sitta fint att få tvåla dig MFF ordentligt några gånger nästa år!!
Örebro jappel
2006-07-07 01:44
right on!!!! #brorzan du är förlåten :-) men vad pysslar alla andra med då???? hela Örebro kan ju inte ha varit ute och rastat mackan vid midnatt :o)
Nåja, imorgon är ju också en dag. (inte en annan dock, då det redan är imorgon idag så att säga..)
Örebro # brorzan
2006-07-07 01:37
jappel //

Vi andra har kanske haft viktigare saker för oss! Jag har motionerat min hund och Mackan samt bloggat!
Och nu förbereds det grejer som ni kanske kan njuta av imorgon! :o)
Örebro jappel
2006-07-07 01:25
Vilken forumdräpare jag fick till där då..
Tyst redan innan midnatt. oj oj oj!!!
Ur led är Svenskafans-tiden på Svartvittforumet :-)
Örebro jappel
2006-07-07 00:04
Vad höll tff på med i cupmatchen mot Öster????? förust med fyra noll.. ska dom föreställa ledare av Superettan....nej lite mer måste vi kräva av superetta ledaren...
Fast vi loosade ju mot visby när vi låg i topp...så jag ska kanske inte klaga :-)
Örebro kitcar25
2006-07-06 23:37
Tjena alla... hur sjutton värvar man spelare på FM?? varje gång jag lägger ett bud på nån så står det att jag nu får den klubbens tillstånd att Diskutera kontrakt med den spelaren ...Vart sjutton diskuterar man det
Örebro jappel
2006-07-06 23:13
på tal om kvällens matcher så ser det verkligen fortsatt tungt ut för hbk...inte ens ett mål i dagens förlust mot gefle!!! illa illa..åker dom ut månne??
Örebro go_osk
2006-07-06 22:23
Jag tycker nog att Helsingborg kom igång ordentligt först efter att Henke blev utbytt. Fast och andra sidan så kändes det som att det lika gärna kunde ha blivit några mål för Hammarby istället. Personligen så trodde jag i alla fall inte att HeIF skulle dra det längsta strået när man såg hur Hammarby rivstartade i början på andra halvlek.
Örebro Mittåt
2006-07-06 21:47
Matchen hade två vinnare. Hammarby drog nämligen vinstlotten rent ekonomiskt sätt. I svenska cupen är det ju så att intäkter och kostnader faller på arrangerande förening, medan gästande förening får nöja sig med reseersättningen, vilken utbetalas av förbundet.

På den här matchen hade Hammarby mer än 9000 åskådare. Av vilka de flesta väl kommit för att titta på Henke.
Örebro jappel
2006-07-06 21:38
Riktigt kul match mellan HIF och HIF idag på tv4+
Henke var bra men inte dominant, däremot var helsingborg förvänansvärt mycket bättre än vad jag hade trott. Kanske en liten henkeeffekt ändå, även om det inte var henke själv som stod så mycket av den :-)
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-06 21:24
Härligt att Haginge har återhämtat sig så pass bra att Walker och Hammar ens funderade på att testa honom i senaste b-lagsmatchen!

Hur ska vi formatera backlinjen efter uppehållet? Jobbigt val för Walker/Hammar...
Örebro jappel
2006-07-06 20:50
Då var Glenn med i ÖSK även på weltfussball.de
fast dom missade visst tröjnumret trots att jag skickade med den informationen också....
Örebro Mittåt
2006-07-06 20:12
Ämne: Ämne: Ni vinn....
Ja, fast de pengarna tillhör Spelarinvest. Så de påverkar inte direkt ÖSK Elitfotbolls solvens.
Örebro jappel
2006-07-06 20:09
Riktigt kul att se att Haginge verkligen är på väg tillbaka nu! Med honom tillbaka och med Glenn i laget så är backfrågan ett trewvligt problem med många möjligheter och lösningar!
Örebro jappel
2006-07-06 20:03
Ämne: Ni vinner S1 och går....
en ny nedflyttning skulle förvåna mig, då nyemisionen av akrier inbringat 6miljoner. Så pengar boede det finnas denna gång.
Och någon annan anledning att flytta ner ÖSK finns inte.
Däremot ligger väl ni lite risigt till rent sportsligt. Och stryk även idag i sv-cupen verkar det som..
Halmstads BK Lacus Clyne
2006-07-06 19:36
Ni vinner S1 och går upp i AS till nästa år och sen strax innan säsongen börjar bestämmer SVFF att ni inte har tillräckligt bra ekonomi ännu och skickar tillbaka er till S1.

Skulle igentligen inte förvånna mig om det hände, SVFF är rätt flummiga och partiska.
Örebro jappel
2006-07-06 18:45
Kan passa på att meddela att vi denna gång ser ut att få till vår premiärresa från Stockholm till Örebro för att bevittna ÖSK-Jönsa
Just nu är vi sex anmälda två bilar, hoppas på en till så att det fyller ut den andra bilen lite bättre :-)
Så om du bor i stockholm och har varit i valet och kvalet om du ska hänga med
[Ö]rebro[S]tockholms[K]lacken
eller ej. så se till att anmäla dig innan lördag natt, så ses vi i bilen mot Örebro på måndag!!! :o)
Örebro jappel
2006-07-06 18:45
Ämne: ErikssonAnttonen //
Tack för ....Det var så lite så.
Kul att du vill vara med och tangentbordsfäcktas med oss ibland.

intressant nick förresten :-)
Örebro rokky
2006-07-06 18:13
ÖSK!
Annons: