/fotboll/osk/forum/9331.aspx/fotboll/osk/forum/9331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2006-07-07 12:41
Walker får åka till Polen och hitta en ny Kuba. En målskytt av rang saknas, helt uppenbart.
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 12:33
Erki// din elva stämmer nog väl överens med den walker tar ut men ja anser fortfarande att PaAn inte ska va back.. han är dock en utmärkt nödfallslösning.. såg ej matchen mot aff så insatserna där har ja ej med i beräkningen. Jeffs är bra, snabb å har kämparanda. men är han en bättre högerermitt än PaAn? mitt svar blir nog nej..
Örebro Erki
2006-07-07 11:59
Jeffs var bra mot Assyriska och då ska han inte belönas med en plats på bänken.

---------PeWe--------
-PaAn-FrJa-ToAn-JoRi - ut 65:e
-IaJe-FrNo-LaLa-KrNä - ut 86:e
------SeHe-MiJe - ut 73:e

Bänk:
GlHo - in i 65:e
JoPe - in i 73:e
FrSa
KeWa - in i 86:e
SiNu
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 11:41
Ämne: Nåväl, min nya elva ....
"Koppar" din elva men tar ut jeffs å slänger in anttonen.. sen ser ja gärna att dom har med en målis oxå.. =)
Örebro kubanen_90
2006-07-07 11:27
Vårat problem är att vi inte har någon målskytt. Vi kan klara oss utan det men ändå gå upp men nästa år? :S Jaja mot södra blir det en enkel 3-0 vinst.
Örebro joth
2006-07-07 11:27
Nåväl, min nya elva om inget sker under söndagens träning:
FrSa-FrJa-ThAn-GlHo
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----MiJe-SeHe-----
Örebro dietrich
2006-07-07 11:13
ÖSK:s problem för närvarande är att sätta chanserna (t.ex. mot Trelleborg). Därför bör Walker spela JoPe och Seb redan från start. Mirza har haft halva säsongen på sig nu och bara producerat ett mål. Inte mycket talar för att det kommer lossna framöver för honom. På högersidan vill jag också ha Jeffs på mitten och Anttonen som back. Anttonen är betydligt säkrare i sitt passningsspel än FrSa.
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 10:30
Sant om Seb men ja undrar hur han skulle klara å mana på laget när det går lite trögt.. ang slutresultat så vet ja inte om det är värt å slänga bort mina surt förvärvade pengar på men man kan ju alltid önska.. =)
Örebro jappel
2006-07-07 10:04
Problemet med resultat är ju att man måste gardera så pass mycket så att det totala oddest sjunker något enormt...säg att du spelar på fyra resultat i det spann du anser troligt, då sjunker ju oddset till en fjärdedel av snittet...
kanske omkring 3,5 eller så...fast om du nu känner att det är just precis 4-0 som matchen ÖSK-jönsa slutar så är det värt ett försök alla gånger :-)
Örebro jappel
2006-07-07 10:00
Larsen helt klart ett alternativ...
Har ingen större koll på Seb heller, har bara fått ett lungt och stabilt intryck av honom samtidigt som han är en riktig slitvarg och det borde passa som kapten.
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 09:58
såg förresten att ja får 16 ggr pengarna för mitt tips på nästa match.. kanske är värt å satsa en slant.. =)
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 09:52
Jappel// mm... eller kanske larsen så länge han blir kvar/spelar.. men nobbe va ett bra allternativ. seb? vet ej..
Örebro jappel
2006-07-07 09:51
pemo //
Jag skulle också gilla att ha Anttonen som högerback, men frågan är om han inte är för bra/viktig på mittfältet? Nog borde vi kunna skaka fram någon annan back av rang.
Tycker faktiskt att FrSa blixtrar till emellanåt och gör riktigt bra matcher, han är kanske på gång ordentligt nu!!!
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 09:48
pemo// å Blom har nog tyvärr lite rätt oxå.. men du har oxå rätt i att han är bra på huvet å att läsa spelet.. men skillnaden mellan FrSa och PA är att FreSa är back och PA är mittfältare och dessutom en mycket bra sådan, enligt mitt tycke.. så frågan är om PA vill spela back..? det måste man väll ändå ha i beräkning, ja menar han åkte ju inte till leeds å provträna till back..
Örebro jappel
2006-07-07 09:48
ErikssonAnttonen //
kaptensbindel om inte Tompa har den, Nobbe eller Henriksson kanske??
Örebro pemo
2006-07-07 09:40
Frågan är om vi inte har en blivnde storback i Anttonen? Han är snabb, bollsäker bra på huvudet och blick för spelet. Jmfr med Alex i Landslaget
Bollade den här frågan med Pelle Blom ( via mail ) för nåt år sedan, men han tyckte att PA var för osäker och klen! Vet inte hur tung Tysklands v-back är, men han håller världsklass. Så fortsätt med PA som back och låna ut FreSa till forward. Kan vi få fram en ung ersättare till Larsen under säsongen så ser framtiden ljus ut.
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 09:39
Jappel// ThAn är riktigt stabil, en klippa i huvudspelet speciellt.. detta är ju nått som GlHo är riktigt bra på oxå så din linje är nog långt ifrån omöjlig.. hoppas bara Glenn kan spela mittback, å ta lite av det ansvar som ThAn lämnar efter sig.. han är ju ändå kapten. å förresten vem tror ni tar över som det isf..?
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 09:18
joth // tänker att Riddez kanske kanske inte äe 100 och vet inte hur formen ser ut för Glenn.. men om dom båda är fit har ju walker knappast annat än angenäma "problem" på denna kant.. hoppas förresten att larsen kommer igång denna match.. såg ej den mot aff men antar, efter va ja hört, att han inte är på sin topp.. vill se han glänsa denna match.. det gör hela ens vecka.. =)
Örebro jappel
2006-07-07 09:09
Ämne: När det gäller vänst....
Jag vill ha FrSa FrJa GlHo JoRi på backsidan.
Visserligen är ThAn alltid en klippa men om dessa herrar är friska är detta mest likt den uppställning som jag tror gör sig bäst i AS om vi nu lyckas ta oss dit!
FrJa är ju osäker till spel p.g.a. skadan.
Blir ju inte direkt tråkigare sedan när PaHa är tillbaka i storform om några veckor :-)
Örebro joth
2006-07-07 08:57
När det gäller vänstern känns inte det som ett problem. Näfver startar och sedan spelar det inte så stor roll om Riddez eller Glenn spelar...

Kanske följande backlinje kan vara ett alternativ:
PaAn-ThAn-GlHo-JoRi
Örebro joth
2006-07-07 08:55
ErikssonAnttonen//Kollade förmiddagsträningen igår och av den spelövningen de gjorde då gick det inte att göra en bedömning av Glenn. Vet dock att några såg eftermiddagsträningen, och de kanske har lite svar...
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 08:53
Ämne: ErikssonAnttonen// T....sant.. men västern är nog lite av ett dilemma för herr walker oxå kan ja tänka mig..
Mittåt // Har du serr GlHo på träning i ösk, eller den senaste tiden? tänker på formen/matchtempot..
Örebro joth
2006-07-07 08:51
ErikssonAnttonen//Jovisst, Larsen och Nobbe gör ett bra jobb på mitten... men när man fyller på med Jeffs ställer det till det för det försvarande lag. Det såg vi senast mot AFF, där de var tvungna att flertalet gånger kapa honom vilket ledde fram till Nordbacks frisparksmål.
Örebro joth
2006-07-07 08:49
ErikssonAnttonen// Tanken med Jeffs på kanten är nog just att vi får lite varierat spel då han gärna kliver in i banan...
...men som det ser ut nu hänger det på Frippe. och Frippe är ju dalmas, så han ger nog inte upp.

Intressant att det är högerkanten som är det svåra inför måndagen... men det beror väl på alla vänsterfötter. :-)
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 08:47
Tycker dessutom att det redan finns folk som kan täcka upp, och briljera på "mitten av mitten".. då tänker ja givetvis på LaLa och FrNo. eller?
Örebro ErikssonAnttonen
2006-07-07 08:43
Ämne: Fördelen med Jeffs ä....
*tjena! ny här*
lägger mig i lite.. det är det som är bra med anttonen enligt min menig.. blir lätt mkt spel på mitten med IaJe.. vill ha det kantspel som kommer till med PA på ena sidan med sina crossar å KrNä, JoRi på andra + att PA knappast vill spela back..
Örebro Mittåt
2006-07-07 08:42
Joth// Ja, det stämmer. Knappast av en slump.
Örebro joth
2006-07-07 08:39
Mittåt// Hur var det nu... FrSa spelade mittback i B-lags matchen?

Så det kan bli så här.
--------PeWe-------
PaAn-FrSa-ThAn-GlHo
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----MiJe-SeHe-----

Örebro Mittåt
2006-07-07 08:31
Jag tror faktiskt att Walker kommer att fortsätta att testa en högersida bestående med Patrik och Ian. Kan han spela in den kombinationen så ökar lagets anfallskraft betydligt.

Sedan är jag tveksam till om det är så vettigt att spela Riddez som bara har en halv B-lagsmatch under skjortan efter den misslyckade insatsen mot Qviding.

Då står valet mellan Moses och Glenn, vilket i mitt tycke inte är ett så svårt val. Glenn från start alltså.

Frågetecknet i sammanhanget är Fredrik Janssons brosk. Kanske väljer man att låta Fredrik vila sig. I så fall får FreSa spela mittback igen.
Örebro joth
2006-07-07 08:20
Fördelen med Jeffs är att han gärna går in i planen istället för ett race mot hörnflaggan för inlägg. Det kan iofs tala för att Anttonen tar Fredriks plats i backlinjen... Dvs, Jeffs som gärna går in i planen kompletteras med Anttonen som fyller på utanför. Dock så är Jeffs/Anttonen tillsammans på högerkanten relativt offensivt.

Anttonen skötte högerbacksplatsen på ett bra sätt sist, frågan är dock hur det blir med lite högre belastning på den kanten... Vi ska inte underskatta Jönsa och då får det väl bli FrSa.

Kan mycket väl tänka mig att JoPe startar istället för Mirza... å andra sidan blir inte Mirzas målskörd eller självförtroende bättre av det, så i det fallet bör nog Mirza starta.

Från klarhet till klarhet. Inte lätt att heta Walker eller Hammar. ;-)
Annons: