/fotboll/osk/forum/933.aspx/fotboll/osk/forum/933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2015-09-30 13:05
flesklepp, 11:31

Instämmer, det är faktiskt intressant, jag har de senaste matcherna funderat över varför spelidén inte fungerade i våras, så som så många beskrivit.

Men nu fungerar den, kan det vara Broberg som fixat detta, jag tror iallafall att han är en mycket bidragande angenäm orsak till att idén numera fungerar :)

Snart klättrar vi vidare uppåt!
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-09-30 12:56
Är det ngn som såg U21 igår som kan avlägga en liten rapport? Hur såg provspelarna ut? Hade varit mycket uppskattat som exilare!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro flesklepp
2015-09-30 11:31
@Mackan127:

Tack!
Nåja, min frukost var kl kvart över sex i sällskap med papperstidningen, men hade svårt att länka till den ;-D
Tycker att det är lite intressant att han samtidigt som han tycker att det är tydligare i ÖSK än i Djurgårn "hur vi ska agera" i såväl försvars- som anfallsspelet känner att det är "mindre strikt". Tolkar det som att man har en grövre plan i ÖSK vilken tillåter individuella initiativ..
Mackan127
2015-09-30 11:31
Podcast med Örebroberg :)
Mackan127
2015-09-30 10:23
flesklepp//

Bra länk, tack för den. Detta tycker jag var extra intressant:
"Både i försvarsspelet och i anfallsspelet är det mycket tydligare hur vi ska agera här än i Djurgården".
Säga vad man vill om Pelle Olsson men jag har fått för mig att han hade tydliga ramar och var väldigt instruktiv i hur spelarna skulle agera. Broberg nämner iochförsig att det är mindre strikt i ÖSK och att man får lite fria tyglar.. , hursomhelst trevlig läsning. Önskar också att man kunde inmudiga frukost vid 10-tiden förresten.. :P
AIK Nissesson
2015-09-30 10:22
flesklepp, mycket trevlig läsning!
AIK Nissesson
2015-09-30 10:20
Tvetov Nato

Jag beundrar ditt engagemang för vårt ÖSK, vore trevligt med flera som du kring vårt lag:)

Men vad är egentligen Ultras, vad vill de åstadkomma, det har jag aldrig riktigt förstått?
Örebro flesklepp
2015-09-30 09:57
trevlig frukostläsning idag!
Örebro Gudjonsson
2015-09-30 09:30
Jag säger "Signa Eidur!" 3 år.
Jag säger "Signa Astrit!" 3 år.

Vi vill inte ha några spelare som, innan säsongen börjar, inte vet om de kommer spela kvar hela året. (största orsak till raset 2011)
Örebro Gudjonsson
2015-09-30 09:27
@Svartvitt forever

Jag har nämnt förslaget om insamling för ÖSK. Är lite emot konceptet med en specifik insamling, men vi behöver en sån spelare att bygga laget på.
Örebro Tvetov Nato
2015-09-29 23:37
Nu satsar vi i Svartvita i Stockholm inför årets sista match: ÖSK - AIK, 31 oktober. Vi har bokat den legendariska gula faran. 40 platser finns att tillgå i världens bästa buss. Bar, soffor och gött häng Följ med! Ujujuj! Se länk för mer info och anmälan! SEGERBUSSEN!
Örebro Lord Pode
2015-09-29 23:27
@Örebro Center:

Vadf*n säger du?
Örebro Darum müssen wir reden
2015-09-29 22:53
@Bastard on Parade:

Säker är jag inte men det är främst svenska spelare vi är ute efter och svenska spelare är mest intressanta för svenska klubbar och därmed är de mest eftertraktade (och dyrast) under vinterfönstret. På sommaren har några fastnat på bänken och är mycket billigare i jakt på speltid.

Så resonerade jag när jag skrev som jag gjorde.
Örebro Center
2015-09-29 20:44
@Sparkabolleninimål:
Samtidigt tycker jag inte Astrit visat så mycket i ÖSK att det sänder vågor utomlands. Han var riktigt bra mot Hammarby medan han i övriga matcher varit tämligen anonym i spelet....faktiskt. Många vet förvisso vad han är kapabel till men form och prestation är en färskvara. Sedan räcker en galant klack eller framspelning för att vi ska vara glada. Han kan liksom "blixtra till" men något avgörande. Men jag är inte lika säker på att hans insatser över 90 minuter imponerat lika mycket på marknaden. Därmed inte sagt att han inte kan hitta en ny arbetsgivare. Om Astrit inte har direkt glödheta alternativ kanske ÖSK kan teckna kontrakt med out-klausuler t ex till sommaren om han får det rätta erbjudandet, och om inte fortsätter han till nästa fönster osv. I det kontraktet kan det ligga en sign-on men som betalas ut 1/4 per halvår vid tex ett 2-års kontrakt. Bryter han kontraktet i förväg betalas inte återstoden ut. Magnus Podes kontrakt går ut 2015-11-30. Jag räknar med att ÖSK inte förlänger det. Edit: Marcus skall det naturligtvis vara och inte Magnus
Örebro Bastard on Parade
2015-09-29 20:39
@Darum müssen wir reden:

Är du säker på att spelare är mycket dyrare under vinterfönstret? De allra flesta ligorna har ju bara öppet under en kortare period i januari, eftersom de spelar höst-vår. Svenska lag har därför en fördel på så sätt att de kan värva spelare som inte hittar någon ny klubb i januari. Det finns helt enkelt färre ligor att gå till och med färre alternativ så minskar ju även priset, speciellt om spelaren är bänkad eller om klubben behöver minska på lönekostnader. ÖSK har ju dessutom möjlighet att värva bosman-spelare från Sverige, Finland, Norge och några fler ligor som spelar vår-höst. Det är ju dessutom främst i närområdet ÖSK verkar ha en någorlunda fungerande scoutingverksamhet.

Faktum är dock att vi har inlett de tre senaste säsongerna i Allsvenskan med en trupp som inte har hållit Allsvensk kvalitet. ÖSK har tvingats reparera skadan genom att agera under sommarfönstret. Jag är medveten om att ÖSK har problem med ekonomin, men det finns lag i serien som har ännu sämre ekonomi. ÖSK ska självfallet inte riskera ekonomin så som Helsingborg har gjort, men ÖSK måste likväl bli bättre på att värva spelare inför säsongen.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-09-29 18:48
Astrit är en mycket bra fotbollsspelare men tror inte vi ska ha så stora förhoppningar på att han är här nästa säsong. Jag tror killen vill ut i Europa igen och ska vi bjuda över blir det nog för dyrt. Svårt att hitta en likvärdig ersättare till honom, blir det pode som vaknar till liv med crespo vid sin sida?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2015-09-29 18:14
@Gudjonsson:

Om det blir insamling skänker jag en slant!
Örebro Darum müssen wir reden
2015-09-29 16:57
@Bastard on Parade:

Kanske kan det bero på att bra spelare är mycket dyrare i vinterfönstret än i sommarfönstret och att ÖSK:s största problem är ekonomin.
Örebro Bastard on Parade
2015-09-29 16:48
Jag skulle kunna tänka mig att skänka en slant om pengarna går till en förlängning med Astrit, men mitt förtroende är tyvärr mycket lågt för fotbollsgruppen annars. De har lyckats bra under två sommarfönster, men det har ju varit kortsiktiga lösningar med Sobralense, Ajdarevic och Ericsson.
Örebro Svartvitt forever
2015-09-29 16:40
Gudjonsson, föreslår att du mejlar ditt förslag till Simon Åström. Vi är säkert manga som vill vara med.

För övrigt är det roligt att läsa alla välförtjänt positiva omdömen om Eidur, som växt ut till en rese i backlinjen och dominerar luftrummet även mot fyrtorn. Han känns klockren att förlänga med.
Örebro pemo
2015-09-29 16:31
Sunnanlid (2013) // Nu är det ju inte 100% klart ännu, men det ser lovande ut.
Men jag såg inte heller ett allsvenskt lag i matchen borta mot G-bg och Sundsvall. 2-2 mot HBK var ju inte heller någon höjdare.
Så att " vi som kan fotboll " avfärdade laget var väl inte så konstigt.

Om jag nu skall jinxa, så beror väl vändningen på tre avgörande händelser:

1
Rinne. Fick chansen och tog den.
2
Mittbackarna. Helt plötsligt ( ! ) ser Wiktorsson och Eidur ut som allsvenska mittbackar. Och det tack vare skadan på Moberg
3
En målskytt klev fram. Tack Broberg

Dessutom har fler spelare höjt sig efter några taktiska direktiv. Nordin har gjort ett kopiöst jobb de senaste matcherna.

Visst slarvas det med passningar fortfarande och en del onödigt bolltapp, som i mina ögon ser ut som nonchalans, men viljan och lagandan reder oftast upp det hela.

Så nu hoppas jag att hela Örebro sluter upp på lördag och tackar laget om de nu säkrar platsen. Kan vi bli 10.000? Om några företag går in och ger en extrasponsring till biljetter. Fyll östra läktaren t.ex.
Örebro Gudjonsson
2015-09-29 16:19
Kan inte ÖSK starta insamlingen igen... Pengarna ska gå som "Sign-On" till Astrit. Om han säger vad han vill ha, så samlar vi in det!

Örebro Gudjonsson
2015-09-29 13:08
Roligt att läsa när andra lags tränare/spelare pratar bra om någon i ÖSK!

- Vi har ett övertag, men klarar inte att utnyttja det. Är lite uddlösa framåt. Måste säga att Örebros islänning (Eidur Sigurbjörnsson) blivit väldigt mycket starkare det senaste året, han vann det mesta mot Viktor Elm. Det imponerade på mig, sa Swärdh.
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-29 11:47
Mackan127 // Jag är på plats! Ses där.
Örebro Conjuration
2015-09-29 10:56
Fem raka vinster, vad underbart :) Extra kul att det går så bra för Martin också!
Mackan127
2015-09-29 10:04
Tack för informationen Erik. Ses vi där? :)

Kommer ihåg Axel Påhlsson från senast han provspelade och att jag blev MYCKET imponerad då. Skall bli spännande att se honom och Lindahl igen.
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-29 09:59
Det blir dubbelt Axel-provspel i kvällens U21-match hemma mot Åtvidaberg. Det handlar om mittfältaren Axel Lindahl och försvararen Axel Påhlsson. Bägge spelarna har provspelat med ÖSK tidigare och får nu ytterligare en chans att visa upp sig.

Förutom provspelarna matchar ÖSK ett stort gäng spelare från a-truppen. Startelvan kommer att kompletteras av spelare från u-truppen under dagen.

Matchen spelas på Behrn Arena, avspark 18:00.

Startelvan:
Oscar Jansson
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
U-truppspelare
Patrik Haginge
Axel Påhlsson (Tibro AIK)
Sebastian Ring
Axel Lindahl (Lidköpings FK)
Daniel Nordmark
Ayanda Nkili
U-truppspelare
Kalle Holmberg
Jonathan Lundberg
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-09-29 08:45
@Minatankar:

Jo, fast i min värld gick det inte att klara sig kvar, så på det viset hade jag ju fel. :)

Annars håller jag med dig i det du skrev.
Örebro Vinnartradition
2015-09-29 08:41
@Sparkabolleninimål:

Astrit hade 3-4 svaga avslut i matchen. På TV-bilderna syntes det att han var besviken på sig själv efter dessa. Med största sannolikhet var det därför han lämnade arenan.
Örebro Center
2015-09-29 08:20
@Sparkabolleninimål:

Han såg inte jättemunter ut när han gick ut. Lite lustigt byte egentligen om du frågar mig då han var rätt anonym större delen av matchen men till slut började jobba hårt för att komma in i matchen och då byttes han ut.

Men han var förmodligen mest besviken på sig själv.
Annons: