/fotboll/osk/forum/9319.aspx/fotboll/osk/forum/9319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr. Milton
2006-08-23 22:24
Skönt med seger mot Degerfors. Inget snack om vilket lag som var bäst.

Vad gäller domarinsatsen är den katastrofal. Hur kan man varna Mirza och Seb och undgå att inte varna Degens brasse (om han nu är det)för filmning samt nr. 14 som dels slog till Nobbe men också var lika god kålsupare som Mirza vid dennes varningsituation. Stinsen vid gamla läktar hade inte heller många rätt. Dommarskandal!

Men men nu ska vi glädja oss åt de tre poängen.

Att värva Degerfors målvakt Sebastian Karlsson avråder jag bestämt ifrån. Har följt honom eftersom jag själv är fd målvakt. Han är enormt ojämn och kan blanda kanonmatcher med riktga bottennapp. En chansmålvakt. Håller inte i allsvenska. Sorry. Idag var han dock riktigt bra.

Måste försvara Mirza. Tycker han sliter och gör ett enormt jobb i det tysta. Sen är han kanske inte en naturlig målskytt men han kommer bli bättre. Tro mig. Sen ser jag gärna ytterligare en bra striker i truppen.

Hyser stor respekt för Walker men jag undrar verkligen varför han inte gjorde några byten idag. Grabbarna var tröttkörda och nytt blod behövdes. Dels tar det tid och dessutom ger det inga bra signler till grabbarna som är bänkade. Men så länge vi vinner är det ok Mr. Walker.

Skönt att vi bytt ut Sveriges sämsta speaker (sorry Ahlberg) och tagit in Nyängen igen (för det var väl han?). Vad hade han tagit innan han drog laguppställningen? Riktigt skönt att höra var det i varje fall :)

Till sist. Vilken blick för spelet Holger har. Dessutom märks det att han är van vid betydligt högre tempo. Kommer bli en mycket bra tillgång för oss.
Malmö FF Malmö så klart!
2006-08-23 22:23
Bragd av FCK, slog ut Ajax!!!

PP vad har du emot vår vackra dialekt.
Örebro Aspen
2006-08-23 22:20
Bäst: ÖSK
Näst bäst: DIF
Sämst, skitdåliga: Dommare och linjeman
Örebro Sersant
2006-08-23 22:18
Några tankar om matchen
Känns ju så jävla skönt att vi inte behövde jaga i underläge den här gången och att man fick se Larsen vara bra igen i visa delar av matchen Nobbe slet ju som vanligt precis som Henriksson.
Mirza tycker jag gjorde en bra match precis som Anttonen Riddez och F. Samuelsson.

Angående morgondagen så hoppas jag att Landskrona, Sundsvall och Umeå vinner imorrn :D
Örebro ÖrebroSK
2006-08-23 22:17
Så jävla härligt! Konstigt att inga byten gjordes hehe..
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:16
Malmö så kl--t//

Glenn är vår nu i minst 3 år, byte, nej tack. Nu skall vi bara lära honom tala vår dialekt, sedan är han klockren ;)
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:13
E-A//

Skitsamma om vi kommer etta eller tvåa i SE, det är ingen som kommer ihåg. Ang. eventuellt byte så hade jag velat se vad en snabb Näfver inbytt mot Mirza kunnat gjort de sista 10-15 när röv-it flyttade upp.
Degerfors JooPee
2006-08-23 22:12

"Utan S.Karlsson i degenmålet..." ... "Sebastian Karlsson som tom nöp en straff. Säger en hel del om degen i år... "

Har aldrig fattat det där resonemanget ... sist jag tittade efter ingick sista utposten i de elva. OM Westman inte stått där bak hade det blivit 2-4 - eller hur =)OM Måsen haft andra benskydd hade det blivit 1-1 osv...

Sett över 90 min inte mycket att snacka om vart de 3 poängen gick. Vilka siffrorna blivit beroende en massa OM känns aningen hypotetiskt ...
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:10
DaSa//

Där ser man hur olika man kan se på en match. Bäst på plan idag var Degens målvakt, sedan kommer utan tvekan Riddez.
Malmö FF Malmö så klart!
2006-08-23 22:09
Tack för era rapporter.
Personligen gillar jag Holger bättre än vår ersättare Järdler, kan någon tänka sig ett byte :-)
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:08
Mattias_Jonsson//

Jag ger dig rätt i allt du skriver förutom att jag tycker Anttonen gör en helt okey match.
Örebro E-A
2006-08-23 22:07
själv hoppas jag BoIS tar tre poäng från TFF.. ÖSK ska klara att ta sig till Allsvenskan på egen hand och jag vill att vi tar förstaplatsen å inte nöjer oss med en andraplats!

ang. bytena som det efterfrågas kan man ju fråga sig vad det finns för material att slänga in? tyckte spelarna såg rätt fräsha ut och personligen tycker jag Walker gorde helt rätt som sparade bytena.. hade det blivit 5 min tillägg hade han kunnat "fått bort" 2-3 min av dom på ett enkelt sätt..

Tack ÖSK för att ni räddade min höst.. detta var, för mig, årets viktigaste seger i årets roligaste match! detta trots grisfotbollen som vi fick bevittna sista halvleken.. en en gång TACK!
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:05
psoari//

Fortsatt varning för IFK Norrköping, jag är mer rädd för dom än bois.
Örebro DaSa
2006-08-23 22:04
Är det ingen som tycker att vårat anfall är så jävla uselt. Måste vara frusternade för mittfältarna att mata Mirza med bollar när han inte är i närheten av att göra mål. Inte konstigt att han bara gjort två mål i år.

Sen håller jag inte med om att Riddez var grym, han gjorde ngr bra dribblingar under matchen men tycker han var osynlig långa stunder också. Glenn däremot var mycket bra, han har ju klart bättre inlägg än Larsen som inte verkar kunna få upp bollen (kanske berodde på regnet).

Hagge skötte sig bättre än Thompa, kan det vara tronskiftet vi såg idag? FrSa var mycket bra än han spelar med småmarginaler.

Sen börjar jag undra om Larsen har haft sin peak och inte kommer att bli lika bra som tidigare. Tyckte inte han var så bra idag.
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-08-23 22:04
Underbar seger idag, och riktigt rättvis dessutom!!
En utmärkt första halvlek följdes av en lite sämre och mer avvaktande andra från ÖSK. Men trots det var det faktiskt svartvitt som hade de farligaste chanserna även den halvleken.
En elogé till Degen som ryckte upp sig i andra och stundtals spelade ganska fin fotboll, men i slutändan räcker man inte till mot ett bättre lag som Örebro.

Tummen upp ikväll:

1. Över 9000 tog sig till Behrn Arena trots att det öst regn över Örebro under hela dagen, det är bra!!

2. Sebastian "Seb" Henriksson.. vilket jobb killen gör. Ovärderlig för ÖSK!!

3. Joel Riddez gör återigen en strålande match och man slutar aldrig att beundras av hans förmåga att alltid vinna 50-50-dueller. Killen gör en strålande säsong!
Bubblare: Kul att se Patrik Haginge tillbaka och så pass bra dessutom. Han behövs i mittlåset med sin snabbhet.

Tummen ner ikväll:

1. Domarinsatsen!! Hade huvuddomaren något rätt idag? Mirzas kort är nog ett av de mest obegripliga jag sett på en fotbollsplan. Linjedomaren som gick på linjen vid gamla läktaren var inte mycket bättre han. Har sagt det förr och säger det igen, svensk domarnivå håller inte klass nånstans nuförtiden!

2. Patrick Walker må vara en bra tränare, men jag börjar starkt ifrågasätta hans sätt att coacha under match. Ordet byte verkar inte existera hos Mr Walker, och när det väl gör det så är det i 87e minuten.
Men men, dem vinner ju så..

3. Patrik Anttonen och Mirza Jelecak gick inte alls att känna igen idag. Tyckte båda två stod på hälarna under större delen av matchen och tog inga initiativ nånstans. Synd, för dem kan så mycket mer! Någon som räknade hur många gånger Mirza stod offside?
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:03
Hilltop//

Tror inte han är mer än 22-23 år.
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:02
EMDEMALM//

Torsk som vanligt för er i Örebro. Synd att din domarkarriär "nästan div.5" tog slut så snabbt. Nu har du ju ingenting att glädjas åt. Försök nu att låta bli hb-dunken, det hjälper inte.
Örebro Per Persson
2006-08-23 21:59
Hoppas ÖSK-ledningen gör allt för att värva Sebastian Karlsson till nästa år.
Örebro Per Persson
2006-08-23 21:57
Malmö så kl--t//

Glenn är tillsammans med Seb ÖSK:s bästa värvningar de senaste två åren. Han känns trygg i alla lägen och när han kommit in mer i laget får vi säkert se mer av honom även offensivt.
Örebro Hilltop
2006-08-23 21:52
Skön seger utan skönspel. Måste säga att gästernas keeper håller allsvensk klass, han är verkligen grymn den mannen. Hur gammal kan han vara månne?
Malmö FF Malmö så klart!
2006-08-23 21:51
Tack Mattias, Lycka till!
Örebro psoari
2006-08-23 21:50
...osså hoppas vi att Tff spöar labois imorrn så att luckan ner utökas lite. BP kan gott få stryk de med men det känns som om det spelar mindre roll.
Örebro bandoo
2006-08-23 21:48
För mig är det obegripligt hur Walker inte kan göra ett byte i en match som denna. Degerfors har 3st fräscha spelare och vi har några trötta...

I andra halvlek var vi ju stundtals riktigt usla faktiskt. Känns som om Walker taktik är att spela på resultatet. Idag gick det ju bra men om vi hade släppt in ett mål hade antagligen Degerfors kunnat avgöra till sin fördel. Vi ligger alltför ofta på marginalerna och som någon sagt redan, låt oss slippa de där nervösa sista minutrarna!
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-08-23 21:48
Malmö så klart!/ Han började utmärkt och har hållt en ganska hög nivå sedan dess. Mittback och vänsterback har varit positionerna för Glenn som är riktigt stabil bakåt men man skulle gärna vilja se mer initiativ framåt. Ganska vårdade uppspel dock, vilket är ett plus. Är rätt säker på att han håller allsvenska mått om man är ett mitten/bottenlag..
Örebro Respect&Dignity
2006-08-23 21:44
Tack Ösk för denna seger!!!
Jonas Bohlin (2:a målvakt i degen) var imponerad av Örebro i första halvlek.Helt klart ett lag för allsvenskan säger han.
Malmö FF Malmö så klart!
2006-08-23 21:43
Berätta mer tomten, spelar han, några mål från vänster dojan?
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-08-23 21:39
fantastiskt skön seger!!!

Malmö så klart! // personligen tycker jag det går skitbra för Glenn :)
Malmö FF Malmö så klart!
2006-08-23 21:37
Hur går det för Holgersson någon?
Malmö FF Malmö så klart!
Hur går det för Holgersson någon?
Örebro kubanen_90
Fan vad skönt!
Annons: