/fotboll/osk/forum/9318.aspx/fotboll/osk/forum/9318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Malmö så klart!
2006-08-23 23:15
E-A
Håller med dig, förtroende föder självförtoende.
Jag har fortfarande en del Holger mål på näthinnan, vänta till den vänsterdojan kommer igång!
Nä nu börjar John blund komma, natti natti
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-23 23:07
Var på plats relativt tidigt i dag... På uppvärmningen såg man att Riddez och Haginge var de som helt klart var mest laddade!
Örebro Mittåt
2006-08-23 23:05
Ämne: Vi fick väl 50 000 s....Nej, inte än i alla fall. De 50.000 kronorna kommer att delas mellan de klubbar som når sina publikmål. Om jag fattade speakern rätt.
Örebro Lingondricka
2006-08-23 22:59
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Sebbe Henriksson är underbar!

Betyg i dag (Skala 1-5):
Westman - 2.
godkänd. chanslös på målen. vill se mer pondus från han.

Fresa - 3.
mycket bra. säker bakåt. superinlägg till sebb.
tompa - 3
rutinerade och bröt mycket. drog på sig frisparkar i onödan.
hagge - 4
bäst i ÖSK! hittar inget misstag. synd han ej fick nicka in hörna. BRA att han är tillbaka.
holger - 2
stabil. vill inte överlappa riddez så mycket. vill se mer offensiv. men bra bakåt. dålig miss med tompa på frispark i slutet som kunde bli farlig.

Anttonen - 2
en typisk insats. jobbar hårt. springer mycket. skapar inte så mycket. måste utmana mera. riktigt bra i slutminuten då han fixar en av stopptidsminuterna på egen hand.
Nordback - 3
går in helhjärtat i duellerna men inte fult. bra hörnor. men kan bättre.
Larsen - 3
bättre än på länge. men jag vill ändå se mer av dansken. hade ej domaren med sig så mycket.
Riddez - 4
suverän tycker jag. men han fick inte så mycket hjälp av holger. perfekt inspel till sebbe i början på andra halvlek. sköt mycket. det gillar jag.

Jelecak - 2
började matchen grymt bra. men sprang offside i onödan och mattades i andra halvleken. togs rätt tufft. men måste göra mål snart och svagt att inte göra mål på returen efter riddez skott.

Henriksson - 4
målskytt. jobbar grymt hårt. excellent helt enkelt. borde gjort nåt mer mål?

kommentarer på dessa betyg? tack
Örebro E-A
2006-08-23 22:58
DaaL//
nja det spelar nog mindre roll, det kan vi nog bara va glada för =) dom hade ju koll på en speciell spelare..

det va inte hela 50 000 som tillföll ÖSK utan lagen som klarade sin målsättning inför denna match fick dela på det va jag förstod..
Rock_strongo
2006-08-23 22:57
MAD FOR IT!//

hade vart ännu bättre om scum fick spö
Örebro zxcv
2006-08-23 22:56
Skönt med seger!!

Mirza var dålig. Killen kommer fel i alla situationer. Men han håller hög press på backlinjen vilket är bra.

Larsen och Seb var bäst
Örebro E-A
2006-08-23 22:55
Malmö så klart!//
just ja Elanga va det.. har inte sett Järdler men man kan ju inte anklaga nån annan lagdel, förutom ert anfall, för att ha levt upp till förväntningarna denna säsong hos er.. dock har ni ett anfall som jag anser håller, i särklass, högst kvalité i Sverige just nu! har viss förståelse för att inte Hogge fick mer speltid hos er. det blir endel felslagna passar och missriktade inlägg från hans håll men han är ändå en skicklig spelare som jag tror kommer kunna tillföra oss mycket glädje! tror även han kan utväcklas en del hos oss eftersom han får speltid här och, just nu, spelar mot lite lättare motstånd.. hoppas det iallafall..
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-23 22:55
ÖSK 2 - 1 DEGERFORS
CHARLTON 0 - 3 MAN UNITED
M'BORO 2 - 1 CHELSEA

Vilken underbar dag!

SUNSHINE IN THE RAIN!
2006-08-23 22:54
Varför kan man fortfarande tipp Degerfors-matchen? Fast jag känner mig hederlig idag, stolt över att jag inte tippade alls för det vände ju den negativa trenden! ;-)
2006-08-23 22:53
Vi fick väl 50 000 som bonus för publiken va?
2006-08-23 22:53
E-A//

Då kanske vi ska vara förbannade för att Riddez gjorde en bra match?
Örebro Kerberos
2006-08-23 22:50
Mr. Milton // Detsamma, detsamma :)
Örebro rirobban
2006-08-23 22:50
Mycket skönt med seger.... men också att jag tippade rätt:) hehe
Örebro E-A
2006-08-23 22:46
PP//
vet inte riktigt själv hur det är uppdelat men det är tv-avtalspengarna som delas ut som vinstsumma för de högst placerade lagen i serien..

f.ö. vill jag informera att det befann sig danska spelaragenter i publiken idag så vi kanske ska va glada att vissa personer inte gjorde sin bästa match idag..
Malmö FF Malmö så klart!
2006-08-23 22:45
E-A
Nej det är rätt, Holger fick ingen speltid och det retar mig att man ersätter med sopan Järdler.
Dessförinnan hade vi Elanga, han var snabb men inläggen skall vi inte tala om, Gallret på Kulan (vårt klubbhus) sitter kvar som ett minne!
2006-08-23 22:43
Så skönt att vara Närkebo!

Underbart med 3 poäng, bra spel första 20 ungefär.. Andra halvlek var väl mindre bra med det viktiga var vinsten och det var skönt att se hur grabbarna kämpade!

Jag fattar inte vart Lagrell hittar sina domare!? Dagens domare måste ju vara Emdemalms polare som fått en dunk hb som muta?

Pinsamt var ordet! Låt oss slippa denna skitserie och därmes även domarna...
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:42
Malmö så kl--rt//

Det med dialekter var ett skämt, trodde jag alla förstod, skämtar ni aldrig i skåneland ?.
Örebro E-A
2006-08-23 22:41
Malmö så klart!//
men fick Hogge nån speltid hos er den senaste tiden? han hade väl andra han konkurerade med om positionen innan Järdler? hoppas bara inte han tar för lätt på uppgiften nu när han kommit till en mindre klubb där målsättningarna inte är desamma..
Örebro Mr. Milton
2006-08-23 22:41
Kerberos/

Har alltid tyckt du är en vettig grabb ;)
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:39
E-A//

Jag har inget emot Mirzas insatts ikväll. Hade bara varit kul att se vad Näfver kunnat åstadkomma med sin speed de sista 10-15 när Mirza ändå var så slutkörd. Är det prispengar om man vinner SE ???.
Örebro Mr. Milton
2006-08-23 22:38
Aspen/

Ja officiellas sida är ett skämt.

Har verkligen tröttnat nu.
Örebro Mittåt
P17-laget vann även sin andra match. 1-0 mot Norge. Erik Nilsson var med från start och spelade alla 90 minuterna. Placeringen som högerinnermittfältare har jag aldrig sett honom spela på tidigare. Kevin Walker fick liksomi den förra matchen fördriva tiden på bänken. 90 minuter gjorde även högerbacken Mathias Englund - klubbadress BK Forward.
Örebro Kerberos
Mr.Milton // Stort WORD!

Kan inte annat än att hålla med i alla punkter.
Malmö FF Malmö så klart!
2006-08-23 22:37
PP Att dra igång en diskussion om dialekter på ett fotbollsforum vittnar bara om hur lite du vet om fotboll, såvida du inte har sett Holger spela fotboll med tungan eller nåt så jag gissar på det första.
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:36
Mittåt//

Du har helt rätt, en match på vanligt gräs hade aldrig kunnat genomföras ikväll. Konstgräs är framtiden. Det måste nog t.o.m skåningar acceptera.
Örebro E-A
2006-08-23 22:35
PP//
en vint av serien ger ju mer cash i klubbkassan, dessutom skulle jag aldrig i livet unna TFF att vinna denna serie, de förtjänar det helt enkelt inte inte! men gör dom det så gör dom det, fast jag skulle aldrig glädjas med dom.. ja det skulle väl va Näfver mot Mirza isåfall men för en gångs skull syntes det faktiskt lite jävlar annama i Mirza, som jag saknat.. okej han sprang offside typ 7 ggr och slog bort en del enkla bollar men jag såg ändå lite kämparglöd som folk gett han cred för men som jag inte sett tidigare.. tycker ändå inte han håller men det va ju en förbättring..

grattis jappel till matchens lirare-priset!
Örebro Per Persson
2006-08-23 22:34
Det enda som är lite trist denna kväll är att p_c_ot EMDERMALM stängt av mig för ingenting från röv-itts sida, men, men, han blir mest lidande på det själv i längden, det är en stor tröst.
Örebro Aspen
2006-08-23 22:33
TYcker det är dax att reagera på officiellas web-sidan. Klarar den 2 anrop i sekunden utan att haverera. Skärpning den som svarar för driften.
Örebro Mittåt
2006-08-23 22:32
Bra idag var också underlaget. Jag är riktigt imponerad.
Annons: