/fotboll/osk/forum/9308.aspx/fotboll/osk/forum/9308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-07-14 14:48
andersson//
ja det gjordes en utredning, å sagliks fega utspel hade inget med rasism att göra utan berodde enbart på att han är en sopa som har för dålig koordination för att spela fotboll, å det är förmodligen därför ni ligger där ni gör, för att ni värvar idioter som han.. det togs tillochmed upp i örebro tingsrätt och utreddes av svensk polis dessutom å det ända dom hade att anmärka på var att erkan gjort sig skyldig till misshandel som (turligt nog för han) fick påföljden böter..
Örebro ernesto
2006-07-14 14:29
tja...hade jag hållit på degerfors hade jag nog inte varit speciellt nöjd, men deras styrelse vet väl vad de gör...får man anta
Örebro MAD FOR IT!
2006-07-14 14:27
ser hellre att forward får ta dom 6p nästa säsong istället...
Örebro E-A
2006-07-14 14:18
Nja det skulle va rätt kul med två "länslag" i AS.. då skulle vi ju ha 6 givna poäng där.. men men, man får inte allt som man vill här i livet..
Örebro MAD FOR IT!
2006-07-14 14:14
skönt att mendez försvinner, nu börjar raset!
tur för dom att dom har kvar killen med korvlådan ;)
Örebro Mittåt
2006-07-14 13:28
Erki// Degerfors har nog fått rätt så bra betalt av AIK. Mendes hade ett 2-årskontrakt med Degen, så de var inte "tvungna" att sälja honom nu. Rimligen räcker pengarna till för att köpa loss någon anfallare med god kapacitet för Superettan.
Örebro Erki
2006-07-14 13:26
Det måste vara ett otroligt avbräck för Degen att tappa sin bästa målskytt.
De har ju faktiskt gjort en jättebra första halva av säsongen och nosar nästan på kvalplatsen. Undrar om dom kan fortsätta likadant utan Mendes?
Örebro Erki
2006-07-14 13:22
Mittåt// Härligt, nu har Degen inte mycket att hota med i derbyt ;-)
Örebro Mittåt
2006-07-14 13:18
Tänk vad muntra vulkanerna skall bli nu då.

AIK har värvat en ny anfallsspelare, brasilianske Daniel Mendes, 25, från Degerfors IF. Mendes ligger för närvarande på andra plats i skytteligan i Superettan och har de kvaliteter som AIK letar efter i en anfallare.

- Vi har haft ögonen på Daniel under en tid, och känner att vi har gjort ett grundigt scoutingarbete. Kombinationen av hans teknik, snabbhet och målfarlighet gör att vi ser honom som ett mycket intressant komplement i vårt anfallsspel, säger AIK:s huvudtränare Rikard Norling.

Daniel Mendes ansluter till AIK:s trupp den 28 juli, dagen efter Degerfors bortamatch i svenska cupen mot Helsingborg. Det betyder att han tidigast kan debutera för Gnaget i bortamatchen mot IFK Göteborg den 31 juli.
Örebro Rasberg
2006-07-14 12:45
Ämne: Hur går det för Jon ....
SHIT!
Hyfsad värvning för att vara en div.II klubb. Såg en del träningar och han var duktig helt klart. Han har ju gjort nån landskamp för Bulgarien oxå. Coolt!

Förr i tiden när man väntade på ett nyförvärv till ÖSK fick man läsa om det i tidningen och då var det om nån halvdan div.II spelare. Numera får man bara vet att nåt är på gång och man är spänd för man vet att de gör ett bra jobb med rekryteringen. Det här känns riktigt riktigt spännande. De söker efter en dokumenterat bra lirare. Vad jag har hört så skulle han vara MINST dokumenterat bra för Superettan eller motsvarande. Låter ju inte helt fel. =)
Örebro Ösk-Power
2006-07-14 12:32
Hur går det för Jon i Reims?
Har han mycket speltid, eller är den begränsad vilket jag tror?

Är från Köpingshållet, och läste i dagens tidning att Kungsör (div 2) har gjort klart med Giorgi Kyosev .
Örebro Blå Bergen Blues
2006-07-14 12:24
Grixx//
Är det månne Walter Gigena som är på gång igen?
;-)
Örebro rokky
2006-07-14 11:17
ÖSK!!
Örebro Blå Bergen Blues
2006-07-14 10:56
gurka//
SAO:
agn s. -en -ar mest i pl.
blom- el. skärmfjäll hos gräs; äv. smått avfall vid tröskning o.d.
(och så finns det ett agn till: bete vid fiske)

Ordet angn saknas helt i SAO
Örebro gurka
2006-07-14 10:38
Örebro Grixx
2006-07-14 10:32
Hur gick det med Walkers argentinare. Han som det var känsligt att prata med och vi skulle vänta ut, men som plötsligt fick ögonen på sig från andra genom att han gjorde mål och inte var aktuell längre för oss....är han det nu?
Örebro gurka
2006-07-14 10:17
anfallaren som är aktuell kan det vara jon ?någon som har koll på honom?
Örebro Blå Bergen Blues
2006-07-14 09:55
gurka//
aGnarna, my dear Watson! Inte aNGnarna!

För att fortsätta språkpoliseriet så skriver de allra, allra flesta fel på ordet "medan", vilket återkommer t ex i: ".... så se och lär, 'medans' vi är här..."..

Språkregeln säger att det i det fallet heter "medan", medan människor i allmänhet SÄGER "medans".. Eller NÄRKINGAR(?) i allmänhet? ;-)
Örebro jappel
2006-07-14 09:11
mittåt//
Angående artikeln så var den mycket bra.
Och uttrycker precis det som hela sverige förutom vulkaneran tycks förstå.
Örebro jappel
2006-07-14 09:01
Väldig vad alla var på hugget denna morgon då...
gurka//
Jag är inte bonde så jag vet inte. Eller så är jag sponsrad av ett visst flingtillverkningsföretag.
Mittåt//
Finns det någon som inte vet att det är Jean-Marc Bosman det gäller??? bara det att det alltid uttalas [bossman] (i alla fall på tv-sporten) men jag ska försöka bättra mig på den punkten :-)
Örebro gurka
2006-07-14 08:23
jappel//
är det inte angnarna man skiljer från vetet?
Örebro Mittåt
2006-07-14 08:03
Ämne: Satt och funderade l....
kanon.se Torbjörn Karlgren har snickrat ihop en rätt så tänkvärd krönika på temat Stefan Larsson.
Örebro Mittåt
2006-07-14 07:57
Kort rättstavningspåpekande.

Bosman stavas med ett "s". Ordets första del har inget med boss (typ chef) att göra, utan det handlar om det nederländska/flamländska ordet bos. Vilket ju som bekant betyder skog.

Jean-Marc Bosmans namn på svenska hade således blivit någonting i stil med Jan-Markus Skogman.
Örebro jappel
2006-07-14 07:43
Satt och funderade lite på upprördheten hos vukanerna...kan bara konstatera att man nog får räkna med att spelare som kommer som bossman en gång kommer att göra det igen. Sedan finns det spelare likt Runström som säkerligen kommer att säljas från så gott som varje klubb han går till.
Vissa känner lojalitet andra inte, vissa vill ha så stor personligt vinning som möjligt så snabbt som möjligt, medan vissa andra väljer den stabila trygga vägen där man har ett gott rykte i alla klubbar man varit i.
Sålda spelare känns alltid bättre än bossmans, konstig dock att vulkanerna reagerade så hårt på att en spelare väljer att lämna klubben som bossman när så många andra kommit dit på samma sätt. (någonting om att sparka boll i glashus:-)
Örebro jappel
2006-07-14 07:34
OK, så det är mer ett smakprov på livet som fotbollsspelare, låter vettigare.
Skilja axarna från vetet. Kolla om dom orkar med tempot i längden, något som kan vara nog så viktigt. Jag slutde med fotboll just i den brytpunjten, var faktiskt på väg till ÖSK, men valde att stanna kvar i IFK Kumla några år till, sedan blev träningsmängden för stor för att motivera mig att fortsätta. (trist det är något jag ångrar idag!!, men är man lat så är man :-)
Örebro Mittåt
2006-07-14 06:43
Ämne: Ämne: Sommarp....
Syftet är nog i första hand att låta deltagarna känna på hur det är att träna på ett "professionellt" sätt. Förhoppningsvis skall de efter lägret känna sig motiverade att satsa på att utvecklas som fotbollsspelare. För det flesta om inte alla så är det nog första gången som de kommer i kontakt med denna typ av träning. Det är Talangtruppens Håkan Juhlin och Bernhard Nilsson som leder verksamheten.

Såvitt jag vet har man hållit på med detta i ett antal år och syftet är definitivt inte att försöka rekrytera spelare från andra klubbar till ÖSK. Att en del ändå hamnar där är en annan historia. Jag skulle tro att de flesta av de ungdomar som idag är medlemmar i Talangtruppen har varit med på detta läger då de var 15.
Örebro jappel
2006-07-14 01:57
Ämne: Sommarproffsen.
Det....
Vad är tanken med sommarproffsen??

Om det ändå bara är ÖSK-U spelare så är det helt enkelt ett träningsläger på sommaren i hemmastaden :-) Låter som att ungdomarna luras att tro att det är ett hippt "blivande" proffs i ÖSK läger medans det är ett helt vanligt men förklätt träningsläger.
Är detta en ny företeelse eller har det resulterat i några spelarförvärv eller liknande tidigare år?
Örebro Mittåt
2006-07-13 22:18
Sommarproffsen.
Det handlar nog inte bara om vilka som blir uttagna utan minst lika mycket om vilka som vill komma. Jag skulle misstänka att de andra klubbarna i distriktet inte alltid är så positiva till detta arrangemang. De är nog rädda för att ÖSK i ett nästa steg skall försöka värva över deras bästa till talangtruppen. Andelen spelare från ÖSK Ungdom är misstänkt stor. De dominerar inte alls på det sättet bland 15-åringarna.

Sedan är det ju inte helt otroligt att en del av tänkbara deltagare är på semester med familjen.

Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-13 22:10
Någon som har varit och kollat på sommarproffsen? Någon som vet varför Albin Jansson från Karlslunds IF inte blev uttagen? Han är med i P15-landslagets första samling i alla fall...
Örebro jappel
2006-07-13 21:56
Skön åff seger.. 4-0, måste kännas inspirerande att åka ner till luxambourg efter den uppvisningen :-)
IFK borde kunna vända detta på bortaplan, men gefle kommer åka alla världens väg..
Annons: