/fotboll/osk/forum/9304.aspx/fotboll/osk/forum/9304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-07-14 09:11
mittåt//
Angående artikeln så var den mycket bra.
Och uttrycker precis det som hela sverige förutom vulkaneran tycks förstå.
Örebro jappel
2006-07-14 09:01
Väldig vad alla var på hugget denna morgon då...
gurka//
Jag är inte bonde så jag vet inte. Eller så är jag sponsrad av ett visst flingtillverkningsföretag.
Mittåt//
Finns det någon som inte vet att det är Jean-Marc Bosman det gäller??? bara det att det alltid uttalas [bossman] (i alla fall på tv-sporten) men jag ska försöka bättra mig på den punkten :-)
Örebro gurka
2006-07-14 08:23
jappel//
är det inte angnarna man skiljer från vetet?
Örebro Mittåt
2006-07-14 08:03
Ämne: Satt och funderade l....
kanon.se Torbjörn Karlgren har snickrat ihop en rätt så tänkvärd krönika på temat Stefan Larsson.
Örebro Mittåt
2006-07-14 07:57
Kort rättstavningspåpekande.

Bosman stavas med ett "s". Ordets första del har inget med boss (typ chef) att göra, utan det handlar om det nederländska/flamländska ordet bos. Vilket ju som bekant betyder skog.

Jean-Marc Bosmans namn på svenska hade således blivit någonting i stil med Jan-Markus Skogman.
Örebro jappel
2006-07-14 07:43
Satt och funderade lite på upprördheten hos vukanerna...kan bara konstatera att man nog får räkna med att spelare som kommer som bossman en gång kommer att göra det igen. Sedan finns det spelare likt Runström som säkerligen kommer att säljas från så gott som varje klubb han går till.
Vissa känner lojalitet andra inte, vissa vill ha så stor personligt vinning som möjligt så snabbt som möjligt, medan vissa andra väljer den stabila trygga vägen där man har ett gott rykte i alla klubbar man varit i.
Sålda spelare känns alltid bättre än bossmans, konstig dock att vulkanerna reagerade så hårt på att en spelare väljer att lämna klubben som bossman när så många andra kommit dit på samma sätt. (någonting om att sparka boll i glashus:-)
Örebro jappel
2006-07-14 07:34
OK, så det är mer ett smakprov på livet som fotbollsspelare, låter vettigare.
Skilja axarna från vetet. Kolla om dom orkar med tempot i längden, något som kan vara nog så viktigt. Jag slutde med fotboll just i den brytpunjten, var faktiskt på väg till ÖSK, men valde att stanna kvar i IFK Kumla några år till, sedan blev träningsmängden för stor för att motivera mig att fortsätta. (trist det är något jag ångrar idag!!, men är man lat så är man :-)
Örebro Mittåt
2006-07-14 06:43
Ämne: Ämne: Sommarp....
Syftet är nog i första hand att låta deltagarna känna på hur det är att träna på ett "professionellt" sätt. Förhoppningsvis skall de efter lägret känna sig motiverade att satsa på att utvecklas som fotbollsspelare. För det flesta om inte alla så är det nog första gången som de kommer i kontakt med denna typ av träning. Det är Talangtruppens Håkan Juhlin och Bernhard Nilsson som leder verksamheten.

Såvitt jag vet har man hållit på med detta i ett antal år och syftet är definitivt inte att försöka rekrytera spelare från andra klubbar till ÖSK. Att en del ändå hamnar där är en annan historia. Jag skulle tro att de flesta av de ungdomar som idag är medlemmar i Talangtruppen har varit med på detta läger då de var 15.
Örebro jappel
2006-07-14 01:57
Ämne: Sommarproffsen.
Det....
Vad är tanken med sommarproffsen??

Om det ändå bara är ÖSK-U spelare så är det helt enkelt ett träningsläger på sommaren i hemmastaden :-) Låter som att ungdomarna luras att tro att det är ett hippt "blivande" proffs i ÖSK läger medans det är ett helt vanligt men förklätt träningsläger.
Är detta en ny företeelse eller har det resulterat i några spelarförvärv eller liknande tidigare år?
Örebro Mittåt
2006-07-13 22:18
Sommarproffsen.
Det handlar nog inte bara om vilka som blir uttagna utan minst lika mycket om vilka som vill komma. Jag skulle misstänka att de andra klubbarna i distriktet inte alltid är så positiva till detta arrangemang. De är nog rädda för att ÖSK i ett nästa steg skall försöka värva över deras bästa till talangtruppen. Andelen spelare från ÖSK Ungdom är misstänkt stor. De dominerar inte alls på det sättet bland 15-åringarna.

Sedan är det ju inte helt otroligt att en del av tänkbara deltagare är på semester med familjen.

Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-13 22:10
Någon som har varit och kollat på sommarproffsen? Någon som vet varför Albin Jansson från Karlslunds IF inte blev uttagen? Han är med i P15-landslagets första samling i alla fall...
Örebro jappel
2006-07-13 21:56
Skön åff seger.. 4-0, måste kännas inspirerande att åka ner till luxambourg efter den uppvisningen :-)
IFK borde kunna vända detta på bortaplan, men gefle kommer åka alla världens väg..
Örebro Mittåt
2006-07-13 21:48
På Göteborgs forum klagar man över bolltjongande och för lite spel på marken. Men det är ju klart - om man envisas med att spela hela våren på potatisåkrar så blir fotbollen därefter.

*** Konstgräs för Sverige ***
Örebro Mittåt
2006-07-13 21:42
Så länge fotbollssverige fortsätter att sälja sina talanger utomlands och istället använder sina pengar till att försöka återanvända fotbollspensionärer så kommer det nog tyvärr att fortsätta att se ut på detta sätt.
Rock_strongo
2006-07-13 21:36
svenska lag verkar ha stora problem mot lag som kommer från irland eller nordirland.mff och djurgården har ju åkt ut mot cork city.
Örebro Mittåt
2006-07-13 21:33
Nordirland är ju ett land som inte ens existerar. Mer än i fotbollssammanhang för att britterna skall få så många möjligheter som möjligt att kvalificera sig för de internationella mästerskapen.
Örebro jappel
2006-07-13 21:29
Pinsamt var ordet!!
Tur för dom sopiga allsvenska lagen att superettan finns!!
Härligt åtvid härligt SE!
Örebro jappel
2006-07-13 21:25
Hattrick av Karlsson inte illa!!
Örebro Mittåt
2006-07-13 21:25
Sveriges Europaranking kanske inte är så fel i alla fall. Pinsamt för Göteborg. Gefle kan jag iofs. förlåta. De deltar ju inte i turneringen tack vara några fotbollsmässiga meriter.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-13 21:23
Åtvidaberg - Etzella
D Johansson 10
Karlsson 37
Karlsson 47
Karlsson 53
Örebro kitcar25
2006-07-13 20:48
vem hade trott att åtvidaberg skullle gått bäst av alla svenska cup lag ?
Örebro rokky
2006-07-13 20:31
ÖSK!!
Örebro jappel
2006-07-13 20:22
Åtvidaberg gör 1-0 efter 10 minuter!
Superettan rules ute i europa :-)
Örebro kitcar25
2006-07-13 20:14
jippi nu leder även åtvid med 1-0
Örebro jappel
2006-07-13 20:11
kitcar25//
Ja det gillar vi svenskfotbollsfantaster :-)
Kom igen nu Alla Svenska lagen.
Alla tre har hemmamatch och bör vinna med två mål så att dom har lite att gå på när dom spelar returen.
Örebro kitcar25
2006-07-13 19:36
jappel/// ser ju bra ut nu gefle leder och ifk dominerar i göteborg...spelmässigt
Örebro jappel
2006-07-13 19:07
Dags att följa lite uefacup fotboll.
Hoppas att det blir en bra svenskdag. Alltid bra för vår ranking och framtida seedningar.
Örebro E-A
2006-07-13 15:59
Jo konstigt är det för han var ju registrerad som deras spelare redan när uttalandet gjordes.. det var ju inget nytt.. å dom sa att används han för spel eller säljs kommer rättsliga åtgärder vidtas.. men nu har dom använt han å vad händer nu?? va det bara en bluff eller?? för att se om brajen kanske skulle betala?? konstigt..
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-13 15:51
E-A//

Konstigt är det väl inte? *** är registrerad som spelare för Bajen och så länge han är det kan inte ÖSK göra något!
Örebro E-A
2006-07-13 15:47
okej fatta inte att dom hade en speciell, trodde bara dom sökte rent allmänt.. aja kan dom inte släppa bomben snart då.. förresten är det inte lite konstigt att inte styrelsen har gjort nått utlåtande ang PFO? vet att ja är tjatig nu men kan inte riktigt släppa det.. hade man inte mer på fötterna eller va det bara en "chansning" att säga att man tar till rättsliga åtgärder om han används till spel?
Annons: