/fotboll/osk/forum/9300.aspx/fotboll/osk/forum/9300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-07-18 09:14
Mittåt//
jag skrev (mest på skoj) på FFF's forum att dom kunde få kuhi plus lite pengar imellan så tar vi rodevåg.. skulle man inte kunna göra nått liknande upplägg? kanske inte just rodevåg men som deras svar va att om dom säljer han vill dom ju han nån ersättare.. går det inte att lägga upp det på nått liknande sätt eller är inte Kuhi tillräckligt(stavning?) attraktiv som spelare för dom andra SE-lagen?
Örebro jappel
2006-07-18 09:10
Ämne: Ämne: Mittåt/....
antar att du menar lönekostnader :-)
Örebro Mittåt
2006-07-18 09:07
Ämne: Mittåt//
va kul att....
Nej, inget nytt beträffande Kuhi. Jag skulle tro att ÖSK i första hand vill bli av med sina lånekostnader för honom, så att man får bättre råd att rekrytera en annan anfallare. Så för ÖSKs del spelar det antagligen mindre roll om han går gratis eller blir utlånad. Att han skulle kunna säljas ser jag som väldigt osannolikt.

Herish å sin sida skulle förmodligen föredra att bli utlånad om det inte är så att han kan skriva ett längre kontrakt med den nya klubben. För honom gäller det nog i första hand att säkra sina inkomstmöjligheter så långt fram i tiden som möjligt.
Örebro E-A
2006-07-18 09:01
Mittåt//
va kul att det finns en del länkar mellan officiella å svfans sidan..
okej tänkte om det var olika beroende på villken region som annårdnade lägren.. tur att det inte är så isf. för då skulle det väll bara va spelare från dessa regioner med i truppen..

Nån som hört nått nytt om kuhi?? förstår inte riktigt själva upplägget. är det tal om att han ska bli utlånad eller bortskänkt eller såld? hur lång tid har han kvar på kontraktet?
Örebro Mittåt
2006-07-18 08:58
Ämne: Vem är det som välje....
Urvalet sker av förbundskaptenen i samarbete med de regionalt ungdomsansvariga och tipselittränarna.

De bästa pojkarna (15-16 år) deltar varje sommar i ett elitungdomsläger, 16-åringarna spelar i distriktscupen Canal+ Cup etc. Så förbundskaptene har nog en rätt bra översikt över läget i en årskull. Problemet är väl främst att olika spelare utvecklas olika snabbt i de aktuella åldrarna.
Örebro jappel
2006-07-18 08:52
Kul att vi har Walker:s då..
Alltid bra när talanger söker sig till klubben!!
Vi får väl se vad han går för.
Örebro E-A
2006-07-18 08:49
jappel//
ja väldigt kul att han söker sig hit självmant, tyder på att vi är ett attraktivt lag för talanger.. fast det är klart mr Walker har ju visat att han inte är rädd för att slänga in oprövade kort å låta dom få chansen att visa vad dom går för, på gott å ont..'
Mittåt//
du kunde ju låtit mig leva i min tro att ÖSK va ett attraktivt lag för unga, lovande spelare =P
Örebro Mittåt
2006-07-18 08:47
jappel// Det låg väl väldigt nära till hands eftersom han är jämnårig med Robert och varit med i samma spelartrupp som denne. Så det var nog inte så mycket ÖSK han valde, som en tränare som redan kände till honom.
Örebro E-A
2006-07-18 08:46
Vem är det som väljer spelare till dessa läger? är det olika för olika städer eller är det förbundskaptenen för P17-P18 osv.? tyckte det va väldigt många "gifftalanger" där.. fast en av dom är ju "snodd" av ÖSK nu.. =)
Örebro jappel
2006-07-18 08:44
Mittåt //
Kul ändå om det är så att han själv sökt sig till ÖSK.
Örebro Mittåt
2006-07-18 08:43
jaha, halv....
Ja, det är det.
Örebro rokky
ÖSK!!
Örebro jappel
Jag ska hålla ett vakande öga efter vänsterbackar som lystrar till namnet niklas.
Örebro E-A
2006-07-18 08:34
Mittåt//
jaha, halvintressant spelare.. man ska dock akta sig för att spola en "talang"..
förresten är det du som har hand om sommarfönstret på officiella?
Örebro Mittåt
2006-07-18 08:30
Om man kollar hos Svenska Tomteförbundet så ser man att senast Bengtsson var inblandad i något lanslagsaktigt var i februari förra året. Då var han med på ett läger i Sundsvall.
Örebro Mittåt
2006-07-18 08:25
har du nån....
Nej, jag tror inte att han spelat några A-lagsmatcher med dem. ST.nu skriver att han kan spela vänster- och mittback. Hans landslagsmeriter verkar att inskränka sig till en P17-match. För två år sedan, alltså. Inte alltför imponerande.

ÖSK har dessutom redan två väldigt duktiga 19-åringa mittbackar i Talangtruppen, Zebastian Lovén och Simon Rahmström. Så Bengtsson får nog lov att vara väldigt bra för att slå sig in i gänget.

Om jag fattat saken rättm så är det inte ÖSK som bett honom komma ner och provträna, utan han som bett att få göra det. Vilket ÖSK inte tackade nej till. Men jag tror att klubbens intresse så här långt är halvljummet. Vilket ju kan ändras om han gör bra ifrån sig.
Örebro E-A
2006-07-18 08:13
Mittåt//
har du nån koll på om Niklas Bengtsson gjort några A-lagsmatcher med giffarna och hur han spelade isf? Och villken position i backlinjen han har?
Örebro Mittåt
2006-07-18 08:08
Uppdrag Söderstadion.

Här är ett litet uppdrag för våra utsända till kvällens match mot Hammarby på Söderstadion. Ni kan väl hålla ögon och öron öppna för att se om ÖSK har en vänsterback eller mittback som lystrar till namnet Niklas.

Blanda dock inte ihop honom med högerbacken som lystrar till samma förnamn. Honom har jag redan koll på.

Men enligt Sundsvalls Tidning så befinner sig den missnöjde nittonårige försvars"talangen" Niklas Bengtsson möjligen i Örebro för provträning -spel och det är väl tänkbart att han får vara med mot Hammarby. Om det nu är denna vecka han är här.
Häcken Spindel
2006-07-18 01:22
Ämne: om det var ngn som i....
Ja, han hoppar nästan lika högt som Dixon ;) Eller ja, låt oss säga att de hoppas lika högt :)
Häcken B.Lawless
2006-07-18 01:20
om det var ngn som inte fattade det sissta.. så är jag djupt imponerad över hur högt killen hoppar =))
Häcken B.Lawless
2006-07-18 01:16
tja vad skall man säga.. Mambo Mumba.. sicken lirare.. jag förstår att ni talar så väl om honnom..

är det en fågel? är det ett flygplan?? nej det är Mambo Mumba!!!
Örebro jappel
2006-07-18 01:01
Spindel //
det var så lite så....slit han med hälsan!
Han var viktig och bra i ÖSK också, fast han lyckades bara göra ett mål på sina 12 matcher för oss i AS!
Häcken Spindel
2006-07-18 00:59
Iofs inte från er vi fick Mambo-Mumba, men iaf...

TACK FÖR MAMBO MUMBA!!! Han är redan en favorit bland Häcken-fansen.

Stackars Helsingborg försökte vinna genom långbollar mot Henke, men när det inte var Teddy eller Dixon som nickade bort så var det Mambo Mumba som var där :)

Riktigt bra spelare! Både bra defensivt som offensivt!

TACK! :)
Örebro jappel
2006-07-18 00:38
Så kan det gå, när backarna inte hänger på :-)
Örebro jappel
2006-07-18 00:09
Nog satt jag på plats...minns att jag inte tyckte att Björck var så värst mycket att hänga i granen..var det månne mumbas enda mål för ÖSK i AS? Den vändningen går inte av för hackor, mina kolleger som håller på AIK var mindre muntra efter matchens slut än vad de var efter första :-)
Örebro Mittåt
2006-07-17 22:33
Ämne: Jag kan tänka mig at....
Precis så är det. Och när sedan Henke inte presterar så blir det så att säga en dubbel effekt.

Inte lätt dock för HIF. Tränarbyte brukar innebära en hel del omställningar. Så kommer Henke tillbaka och man skall anpassa laget och spelet efter honom. Och så småningom kommer den riktige nye tränaren med sina nya idéer.
Örebro Jan Jansson
2006-07-17 22:27
Mambo Mumba är en riktig klasspelare, synd att Taaler "snodde" med sig honom till Norge. Jag tror vi redan varit tillbaks i AS med honom i laget förra säsongen. Skönt att vi nu har en styrelse som skriver långa kontrakt med de killar som bevisligen är duktiga.
Örebro # brorzan
2006-07-17 22:27
Jag kan tänka mig att ett nyförvärv som Henke Larsson faktiskt sänker laget några snäpp till en början. De övriga spelarna i laget lutar sig tillbaka och tror att med Henke i laget så är de världsbäst och bara Henke får bollen så är det lugnt.
Örebro Mittåt
2006-07-17 22:18
Mambo-Mumba hade huvudet eller en fot med i alla Häckens tre mål. Vilken succévärvning. Fast Stefan visste ju vad han gjorde när Robert blev tillgänglig.

Larsson var mer eller mindre osynlig. Kanske inte så konstigt att det gick som det gick i VM. Svårt att förstå landslagsledningen som vill tjata in Henke i landslaget en gång till.
Örebro E-A
2006-07-17 21:52
men han jobba på bra när han va här.. fast ja sitter å funderar på om han skulle peta nån på mittfältet i ösk i dagsläget..? vet såklart inte hur tränad han är eller villken klass han skulle hålla i SE. han kanske skulle äga, men ändå. om man ser på namnen var ju de flesta som är där just nu där (på mitten i ösk) även i AS..
Annons: