/fotboll/osk/forum/9286.aspx/fotboll/osk/forum/9286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2006-07-23 12:45
Nu är tågresan klirad och klar till Jönköping! Ska bli riktigt kul att få se svartvitt kämpa om tre nya poäng.
Örebro Jimpa_90
2006-07-23 12:23
Krossa JS!!!
Örebro jappel
2006-07-23 08:19
Trist om det var en sträckning han ådrog sig då.
Han låg som sagt ganska länge på avbytarbänken med massör (såg ej vem) som stretchade och masserade hans ben. Kanske inte någon värre skada, men kanske bäst att vila så att han säkert är helt åteställd han börjar ju bli lite till åren kommen och då brukar det ta lite längre tid för kroppen att återhämta sig.
Örebro Mittåt
2006-07-23 08:12
Ämne: Jag skulle nog vilja....
Thomas tillhörde åskådarna på matchen mot Nynäshamn.
Örebro jappel
2006-07-23 07:29
Några intressanta matcher ikväll också..
Degen har en måstevinna match mot umeå om dom vill vara med på allvar om att fightas om en plats i AS
Mjällby ÅFF intressant för bottenstridens skull. Detta är två lag som jag gärna ser högt upp i seriesystemet, men håller nog en extra tumme för MAIF i kväll.. (känns som att vi har svårare att möta ÅFF för det mesta..:-)
Örebro jappel
2006-07-23 07:09
Jag skulle nog vilja se
-------Nurme-------
PaAn-PaHa-GlHo-JoRi
IaJe-LaLa-FrNo-KrNä
-----SeHe-JoPe-----
Nurme dels för att det är mot Jönsa lagom lag att skolas in mot. Dels för att han tydligen sett stabil ut i dom matcher han spelat.
Men Walker kommer till 99,999% ta ut Westman, då han faktiskt inte gjort något större misstag dom sista matcherna.
Backlinjen, intressant bara...sedan vet jag inte hur det gick för ThAn efter bajen matchen, han såg ut att bli småskadad i slutet av matchen när han utgick. Någon som vet om han var med mot nynäshamn? om inte annat kan han kanske behöva lite längre vila utan match för att bli helt fit for fight!
Mitten ingen förändring. Det har sett stabilt ut med den uppställningen. (möjligen att Anttonen tar Jeffs plats om han inte behövs på backen.)
Frammåt tycker jag verkligen att JoPe ska få chansen från start denna gång. Mirza kan med fördel bytas in i halvtid om det skulle behövas, senare typ 75:e om JoPe fungerar bra vilket jag är övertygad om att han skulle göra!
Örebro go_osk
2006-07-23 01:18
Dags att avgå Lagrell?//
Walker är inte känd för att vilja göra några större förändringar i första uppställningen, speciellt inte så länge laget vinner. Personligen skulle jag nog föredra JP före Mirza, men Mr Walker verkar som sagt ha en alldeles speciell relation med Jelecak.

Haginge känns inte som något riktigt startalternativ än eftersom han inte ens har visat att han håller i en hel match. Jag tycker dessutom att han kändes aningen ovan under den korta stund han hoppade in mot Hammarby.

Det skulle i så fall vara högerbacksplatsen som är det största frågetecknet beroende på Anttones fysiska status. Om inte Patrik kan spela så räknar jag med att FreSa går in från start.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-23 00:53
go_osk//

JAg tycker inte att den känns given! Anttonen hade små skadebekymmer tidigare, vet inte om han är hel än. Samma sak gäller Riddez. Haginge och Glenn har under träningsmatcherna fått speltid som mittbackar (Glenn mot nynäshamn), Mirza har inte gjort många mål men är oerhört viktig för vårt anfallsspel, JoPe kan få chansen beroende på vad Walker har för tankar kring spelstil.
Örebro go_osk
2006-07-23 00:41
KubaStröm//
Det måste vara väldigt länge sedan som startuppställningen kändes så här given som den gör idag i förhand. För övrigt riktigt synd att Kubanerna tvingades ställa in sin resa:-( Men jag ska i alla fall försöka ta mig ner för att bidra med mitt strå till stacken.
KubaStröm
2006-07-23 00:29
Seb-Mirza
Näfver-LaLa-Nobbe-Ian
Glenn-FrJa-ThoAn-PaAn
Westman

Sen kan det väl bli, Nurme, Haginge, Riddez (om frisk), FreSa, JoPe

Skulle tippa på det laget fast har ingen aning om Riddez status ? Kan han spela ? När vi nu har fått 2 "nya" spelare, för man kan väl kalla Haginge ny, så blir det genast mycket svårare att ta ut det förväntade laget, vilket bara är positivt.
2006-07-23 00:16
kubanen_90 //

Mer än 3500 kommer det att bli, men låt oss fokusera på matchen mot Södra! Förslag på startelva? Är Haginge redo, Riddez?
Örebro kubanen_90
2006-07-23 00:05
JAg blir förvånad om vi kommer över 3500 mot Bois.
Örebro Per Persson
2006-07-22 23:34
jappel//

Vi kan alltid hoppas. Atlas Copco har ju en ny boss nu i Örebro. Kanske läge nu att stans största privata arbetsgivara vill vara med på BA. Knepigt att de inte är sponsorer och låter personalen få plåtar till matcherna.
Örebro jappel
2006-07-22 23:33
verkligen tungt för ÖIS!!!! dom ordnar det nog på egen hand.....
Örebro jappel
2006-07-22 23:33
När ÖSK!!!!
Tar tre poäng!!!
När ÖSK tar tre poäng!!!
Örebro jappel
2006-07-22 23:30
Per Persson//
det är sant, några hundra tusen extra borde dom verkligen kunna få av sponsorer nu när det visas i rikstv!!! kanske någon sponsor som får upp ögonen för ÖSK i allmenhet efter denna match :-)
Örebro gurka
2006-07-22 23:29
6873 mot landskrona är mitt tips
Örebro Per Persson
2006-07-22 22:45
jappel//

Nej, tyvärr ingen bonus heller. Vet inte om det fortfarande är så i AS. Det är ju ett nytt avtal. Fördelen är ju att många sponsorer blir glada av att se sina skyltar i riks-TV, men jag tycker ändå 100.000:- är för lite.
Örebro Mittåt
2006-07-22 22:45
Ämne: # brorzan //
Tycke....Ingen träning, men väl en träningsmatch. ÖSK Ungdom slog IFK Ölme (bottenlag i div 2) på bortaplan med fyra mål mot noll. Målgörare: Mikael Lithell (Sköllersta), Daniel Andersson 2 samt Zebastian Lovén.

ÖSK hade med två provspelande ungdomar på planen (förutom Lithell och Mariano da Silva). Det var "omskrivne" Niklas Bengtsson (Stockvik/GIF Sundsvall) samt Sebastian Nyhlen (17-åring från örebroklubben BK Forward). Bengtsson såg bra ut, men knappast bättre än Zebastian och Simon. Han har ett enormt tillslag med sin vänsterfot. Höll på att skjuta mål från nästan halva plan.

Planen var för övrigt något kortare än vad man är van vid. Den tilltänkta spelplanen blev nämligen refuserad eftersom den ansågs som alltför hård - av båda lagen. Ölme spelar normalt sina matcher inne på Brovallen i Kristinehamn med denna match gick av stapeln på Ölme IP.

De två lagen enades om att spela på träningsplanen i stället, eftersom den var något mjukare. Denna var dock inte kritad varför den "konades upp" i avvaktan på godkännande av domaren. Denne hade dock inte så mycket att säga till om, eftersom han anlände ca. 10 minuter efter utsatt matchstart. Så han hade inte mycket till övertag, då lagen framförde sitt önskemål om att byta plan.

Det gick för övrigt mycket bra att spela på den uppkonade planen. Inga problem med linjemännen heller, eftersom det inte fanns några. Visserligen utsåg båda lagen var sin representant som skulle övervaka konerna, men eftersom dessa ytterst ogärna avlägsnade sig från planens mittlinje (som alltså även den representerades av en rad koner), så spelade det mindre roll att det inte fanns några kritade begränsningslinjer. De båda lagen hade inga som helst problem med att komma överens om vems inkast det var.

På det hela taget var det en gemytlig tillställning, som dock grumlades något av hemmalagets kraftiga förlust.

Ölme hade för övrigt sin snabbimporterade brasilianske mittback på plan. Han måste ha fått ett något märkligt första intryck av svensk fotboll i allmänhet och sitt eget tillkommande lag i synnerhet.
2006-07-22 22:27
Håller med # brorzan om ÖIS...
Örebro jappel
2006-07-22 22:17
# brorzan //
Tycker faktiskt att det är skönt att öis inte flyttades ner. det tyder i allafall på att förbundet förhoppningsvis lärt sig sin läxa efter felahanteringen av ÖSK!!

Nu ser vi till att vinna på måndag!!!!!
Ingen som sett någon träning????
Örebro jappel
2006-07-22 22:16
Per Persson //
Bara 100000!!??!!
Borde finnas någon form av bonus också?? typ om vi lyckas locka över förra årets snitt eller likande!!!
Det kan bli tight, men nog borde vi locka mer än 5000 till bois matchen!?!
hoppas på 6500, men med tv-sändning på rikstäckande tv blir nog bortfallet ganska kännbart..
Örebro jappel
2006-07-22 22:14
No7 //
Jo, ni tog visst lätt på ÖSK i första mötet...men jag hoppas och tror att ÖSK kan sköta återmötet mot er på ett proffesionellt sätt! Och därmed bärga en någotsånär säker 0-2seger!
Örebro # brorzan
2006-07-22 22:03
ÖIS får gärna sluta på de imponerande 4 poängen de har när säsongen är över. Det är inte mer än rätt att de själva ordnar nerflyttningen som vissa kostymsnubbar skulle ha gett dem egentligen.
Örebro Per Persson
2006-07-22 21:45
Erki//

Du har rätt i att det gäller att stötta i ALLA hemmamatcher. Jag fick höra av en "insider" att ÖSK bara får 100.000:- för TV-sändningen mot Bois. Jag tycker det låter lite, täcker ju bara ett bortfall på runt 1.000 personer ???.
Jönköpings Södra No7
2006-07-22 20:56
Hoppas ni kommer och besöker Vallen på måndag! En vackert belägen arena som oftast (!?) inbjuder till fin fotboll. Som södrait hoppas man att ÖSK tar lätt på uppgiften (som supportrarna) och att De Gröne kan knipa en eller flera poäng!
Örebro Pencing
2006-07-22 19:58
Kommer det nåt folk till jönköping??? Jag bor här i stan och har till slut lyckats få en kollega att ta mitt pass på kvällen. Så jag kommer i alla fall. Vi får inte ta för lätt på den här matchen bara för att vi vann stort sist. J-södra har spelat bra mot topplagen förut.
Örebro kitcar25
2006-07-22 19:34
Ösk kan vänta tills efter säsongen och värva anfallare enligt mig.. målen ramlar ju in ändå , Öis Näst bästa laget i sverige vad gör dem ? släpper in mål i slutminuterna nee fy!
2006-07-22 19:02
kubanen_90//

Mitt andra hem och det kommer det förmodligen alltid att vara!
Örebro MAD FOR IT!
2006-07-22 18:31
verkar inte komma ngn match dvd från s**f.. illa illa!!
Annons: