/fotboll/osk/forum/927.aspx/fotboll/osk/forum/927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ansiktet
2015-10-12 20:16
Idag går mina tankar till Per Johansson. Världens mest svårintervjuvade människa. https://youtu.be/9hDOy77Mfd4
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2015-10-12 19:51
@mustard:

Nej nog finns det plåtar kvar till västra åtminstone.
Örebro mustard
2015-10-12 18:39
Jag undrar, som en något förvirrad supporter i exil. Är det helt slutsålt till AIK-matchen?
Örebro Nicka i ribban
2015-10-12 14:42
Bedoya ska tydligen ha tröttnat på att möta PSG, Marseille, Lyon och Monaco. Han söker en utmaning och enligt min källa ska han vara på väg till Örebro i detta nu.
Örebro flesklepp
2015-10-12 14:26
@Örebro Center:

Såg Eiður Smári Guðjohnsen utanför Eyravallen förresten...
Örebro Pedretti
2015-10-12 14:10
Aftonbladet släppte idag en artikel om de utgående spelarkontrakten i de allsvenska lagen, där de skrev vad de tyckte klubben behöver och en kommentar från vår sportchef.

Detta är vad de hade att säga om oss.

ÖREBRO
Utgående kontrakt:
Eidur Aron Sigurbjörnsson, försvarare.
Christoffer Wiktorsson, försvarare.
Ayanda Nkili, försvarare.
Samuel Mensah, mittfältare.
Marcus Pode, anfallare.
Astrit Ajdarevic, (lån går ut), anfallare.
Pär Ericsson (lån går ut), anfallare.
Behöver:
Örebros organisation har genom åren varit noggrann med att inte försätta sig i en situation där flera kontrakt går ut samtidigt. Även den här säsongen ser det ljust ut. Ayanda Nkili och Samuel Mensah kommer med all sannolikhet få lämna.
Iskalle Marcus Pode har inte alls levt upp till den nivån som han satte hösten 2014. Den tidigare så utskällde Sigurbjörnsson har tagit en startplats som mittback, men vill Örebro satsa på honom i framtiden?
ÖSK bör naturligtvis hitta en lösning med inlånade succéspelare som Pär Ericsson och Astrit Ajdarevic.
Sportchefens kommentar:
– Vi har ett okej läge. Vi ville avvakta till att kontraktet blev klart – vilket det blev i helgen – och nu ska vi gå igenom med de berörda spelarna om vi vill förlänga eller släppa. I en ideal värld hade vi inte haft några spelare som vi vill ha kvar på utgående kontrakt och historiskt sätt har vi varit väldigt bra på det, säger Magnus Sköldmark.
AIK Nissesson
2015-10-12 09:38
Skönt för Hamrén att det är landslagsuppehåll ...
Örebro Center
2015-10-12 08:42
@flesklepp:
Vi får väl hävda att någon måste avgå och/eller påstå att någon favoritspelare suger eller lägga in ett 20 tal substanslösa inlägg - som detta - Trolla lite ;0)
Örebro flesklepp
2015-10-12 07:11
@Örebro Center:
Kan ingen sätta igång nåt gammalt hederligt groll så att det blir lite fart här?
AIK Nissesson
2015-10-11 09:17
BoP,

ja, en bra och tydlig kommunikation i god tid vore önskvärd, så att man vet hur pengarna tänker användas ...

... annars finns det ju viktigare saker i livet att använda dem till.
Örebro Center
2015-10-10 23:44
Hallå - Ta det lugnt nu - En i taget
Örebro Bastard on Parade
2015-10-10 18:33
Finns det någon mer information om vad avvecklingen av Spelarinvest kommer att innebära? Jag har bara läst det som står på Eyravallen.se och den kortfattade artikeln som publicerades i NA för ett tag sedan.

Som jag har förstått det så ska man kunna köpa aktier direkt i ÖSK Elitfotboll AB. Har det snackats något om en policy angående aktieutdelning? ÖSK behöver ett större kapital nu, men ÖSK behöver också kunna bygga upp ett större kapital inför framtiden. Baserat på ÖSK:s ekonomiska resultat i modern tid och oförmåga att sälja spelare så betvivlar jag att någon är särskilt villig att investera i ÖSK med ett vinstsyfte, men det är ändå viktigt att eventuella vinster behålls inom klubben och inte försvinner genom aktieutdelningar.

Jag hoppas att ÖSK går ut med tydlig information i god tid inför Spelarinvests bolagsstämma respektive ÖSK:s föreningsstämma. Det vore mycket olyckligt om man får informationen på plats och inte hinner bli insatt i vad förslagen faktiskt innebär.
Örebro Aspen.
2015-10-10 17:01
@flesklepp:

Jag kommer ta mitt ansvar.
Ska bli intressant vad storägarna gör. T ex Jan Folke, Hans Melin, Benny Frengren, Curt Gruvaeus, Björn Åqvist, ...
Det vore bra om dessa går ut och deklarerar att dom stöder ÖSK genom att insatt kapital tillfullo går vidare till ÖSK Elitfotboll och uppmana övriga att göra detsamma.

Jag är övertygad att MinaTankar tänker låta sitt insatta kapital kommer ograverat gå till ÖSK. Eller vad säger Du själv?
Örebro flesklepp
2015-10-10 12:44
Liechtenstein lyckades nästan fullständigt med att neutralisera Sveriges anfallsspel genom lågt försvar (likt ÖSK:s denna höst!) och att därigenom krympa ytorna i boxen. Sverige gick fullständigt på taktiken. Hamrén står för noll förnyelse. Medelåldern i gårdagens startelva låg på 30+. Som Esk skrev i DN idag: "Jag hade kunnat köpa det om Sverige hade en åldrad men gyllene generation och ett totalt talangmörker. Det är precis tvärtom och ändå valde förbundskapten att köra med det gamla gardet"
Örebro flesklepp
2015-10-10 12:36
@Aspen.:
Snälla Aspen, sätt in dina pengar så att ÖSK får ordning på ekonomin!
Örebro Glad
2015-10-09 22:30
Haha Axen kan ta över landslaget samma sidledes o långsamt spel
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Aspen.
2015-10-09 16:10
@Broarn:
Man tycker att näringsliv-folket i styrelsen borde kunna ordna ett jobb. Dom siter inte där för sina fotbollskunskaper, varför sitter dom där? Ekonomi går också på slak lina till jag sätter in mina SI-pengar
Örebro Center
2015-10-09 16:10
@adde787:

Kanske ett ämne som fotbollmanager i Örebo
Örebro Broarn
2015-10-09 13:13
Jag ser gärna fortsatt spel i ÖSK för såväl Eidur som Wiktorsson. Om problemet med Eidur bara är att frun inte får jobb i Örebro, vore det illa om inte klubben kunde ordna det.
Örebro adde787
2015-10-09 12:40
Peo får lämna Gais
Örebro Bastard on Parade
2015-10-08 21:53
Kul att se många fina mål. Eidurs frispark var riktigt fin. Jag trodde det var lite för långt ifrån för att det skulle kunna bli riktigt farligt, men Eidur fick fick en fin träff och det var ju inga fel på siktet heller. Kul också att både Walldén och Jaiteh fick göra mål i sina inhopp.
Örebro Lekiller
2015-10-08 21:45
[QUOTE=Nicka i ribban]Jag kan för övrigt säga att jag inte har något emot Axén. Tvärtom. Det är roligt med tränare som är frispråkiga. Eidur ska tydligen ha gjort ett läckert frisparksmål. Finns det några vittnen? [/QUOTE] Ja ca 200-300 st kanske. Det var snyggt, i krysset ifrån ca 30 m kanske.
Örebro Nicka i ribban
2015-10-08 20:31
Jag kan för övrigt säga att jag inte har något emot Axén. Tvärtom. Det är roligt med tränare som är frispråkiga.

Eidur ska tydligen ha gjort ett läckert frisparksmål. Finns det några vittnen?
Örebro Nicka i ribban
2015-10-08 15:51
Yasin och Saeid värvades väl in från BK Forward, där man redan var ordinarie, för 4 år sedan eller något liknande? De spelade inte i någon U17-trupp direkt.
Örebro Jonas r
2015-10-08 15:20
har svårt att Axén medvetet låter bli att.lyfta upp någon. bortsett från ungdomarna har ju alla fått spela utifrån vilka han tyckt prestera på träning. Att han tom gav Rinne chansen trots att Oscar inte varit dålig. allt detta indikerar för mig iaf att han är öppen i sina uttagningarna
Örebro Jonas r
2015-10-08 15:14
frågan är inte så lätt. När de.begavs fick.både Holmberg, saied och Yassin chansen. Finns de inga tillräckligt bra just nu finns de ej heller några att lyfta fram
Örebro dungeon
2015-10-08 15:14
Svartvitt tar inte ledigt för landslagsuppehållet!

DM-final och derby mot IK Sturehov hemma på Eyravallen klockan 19. ÖSK kommer med nästintill starkaste trupp, perfekt för att bota abstinensen som uppstår vid två veckors serieuppehåll.

När vi ändå är inne på talanger så håll utkik på Adam Bark i Hovet. Knappt fyllt moppe men har ändå sprutat poäng omkring sig i division 4 under hösten när han fått chansen i A-laget. Länets för närvarande största talang?
Örebro Nicka i ribban
2015-10-08 14:40
@Jonas R Det är knappast juniorernas ansvar att rädda laget kvar i Allsvenskan. Åtvidaberg har för dåliga seniorer, helt klart. Hampus Holmgren (f. 1995) är ordinarie högerback och Sebastian Ramhorn (f. 1996) är ordinarie mittback i Åtvidaberg. Dessutom har Simon Skrabb (f. 1995) spelat i princip varje match den här säsongen. Han gjorde mål mot oss. Kenny Hildeby och Lucas Öhrn tror jag båda har fått speltid i år. Halmstad använder Eric Smith (tror han är 18 år) som defensiv mittfältare. Jag har sämre koll på deras juniorer dock. ÖSK har använt sig av Michael Seaton (-96) och Jonathan Lundberg (-97). På bänken har även Ring, Lipovac och Ekstrand Hamrén suttit, men inte fått speltid. Falkenberg har Araba (8 mål och en BEAST), Rodevåg (klubblegendar) och Donyoh (inlånad från Man City, tror jag) i anfallet, men den som startar mest regelbundet är Gustaf Nilsson, född -97. Kan du verkligen nämna ett Allsvenskt lag som är sämre än ÖSK på att släppa fram talanger?
Örebro Jonas r
2015-10-08 13:33
[QUOTE=bison ]Så jävla trott på kommentaren att eftersom tränaren ser alla matcher och alla träningar så har han alltid rätt och därmed är det inget att diskutera, laguttagningar är subjektiva och det gäller även Sixten, Axén, Peo eller Peking-Janne. Kvalificerat skitsnack att hävda att de klubbar som släpper fram fler unga spelare endast gör det pga dålig ekonomi. [/QUOTE] Jag syfta på klubbar som riskerar att åka ur uppenbarligen håller deras.ungdomar då ej måttet.
Örebro bison
2015-10-08 13:20
Så jävla trott på kommentaren att eftersom tränaren ser alla matcher och alla träningar så har han alltid rätt och därmed är det inget att diskutera, laguttagningar är subjektiva och det gäller även Sixten, Axén, Peo eller Peking-Janne.
Kvalificerat skitsnack att hävda att de klubbar som släpper fram fler unga spelare endast gör det pga dålig ekonomi.
Annons: