/fotboll/osk/forum/9248.aspx/fotboll/osk/forum/9248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-07-27 18:54
Här kommer Saywee´s chockelva mot de svartvitrandiga ...

SiNu

FrSa ThAn GlHo JoRi

IaJe FrNo PaAn

JoPe SeHe LaLa

Tänk i nya banor, detta kan skrämma vem som helst, med Näfver och några till på bänken.

Anfall är bästa försvar!
Örebro kubanen_90
2006-07-27 18:10
Ämne: jappel//
Alvarligt ....
Just nu så bryr jag mig inte. För de skulle inte bli någon ändring på ranking om Dif åker nu eller i nästa. Men om tex DIF skulle gå till CL så skulle jag hålla mer på dem. För då skulle det vara mycket bra för alla lag i Sverige.
Örebro bandoo
2006-07-27 16:52
Kubistal ute och fiskar?

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1027896
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-27 16:50
Hittade en artikel från början av juli då Munster skrev på för Bunkeflo...

"Vi är mycket nöjda med vad han visat. Han har tränat med oss i två veckor och vi har fått fina ord om honom från Patrick Walker (tränare i ÖSK), kommenterar Johan Andersson, sportchef i BIF"

Varför förlängde inte ÖSK med honom om Walker gillar honom? Han kan ju knappast ha krävt för mycket pengar? Tror att det är en sådan spelartyp ÖSK skulle behöva just nu!
AIK Saywee
2006-07-27 16:40
Grixx och Ericson, tippa om ni törs ...
... kolla in "tippeligan"

Den tänker jag vinna och min taktik är kristallklar
AIK Saywee
2006-07-27 16:27
Grixx//
Det luktar ju tång, och det är inte polygrip ;-)
AIK Saywee
2006-07-27 16:25
Troligtvis är jag en forumdödare med mina inlägg som oftast tangerar sådant som hör ihop med "utkanterna" av vårt kära ÖSK.

Skall försöka mig på en lag11 mot LBOIS, kommer senare i kväll, troligtvis en galen variant, men ni är ofta så låsta, vi kan ändra och chocka motståndarna som hela tiden specialstuderar oss.
Örebro Grixx
2006-07-27 16:14
Saywee// Kul att höra att det där havet du går ner till i tid och otid, bara är ett "nästan riktigt hav".

Falsk marknadsföring eller.....
AIK Saywee
2006-07-27 16:12
Det luktar väl fortfarande AS, i alla fall lite?

För övrigt anser jag att "Fotboldtsregeln" skall gälla i år ...

Hellre svart och vit än randig!
AIK Saywee
2006-07-27 16:02
Ericson//
Är du oxå kemist, eller?

Du kan mäta salthalten genom att mäta de olika salter som ingår i våra värlsdhav, men det är dyrt.

För övrigt anser jag att H2O är OK!

Fotboll .... FORZA SVARTVITT!!!!!!!!!!!!
Örebro rokky
2006-07-27 16:01
Tycker att PW ska ringa till Munster. Han fick inte chansen från start i många matcher. En målfarlig snubbe med "målnäsa".
AIK Saywee
2006-07-27 15:58
E-A//
Ja, detta är lurigt, konkurrens är bra, men om man bara får sitta på bänken? Men, Westman är också bra? Lurigt,lurigt, hur gör man, det kommer även ett 2007, och ett 2008!!!!!!!!
Örebro Ericson
2006-07-27 15:56
Saywee// Det stämmer att jag bor i Göteborg. Man skulle väl kunna säga att gränsen går här. Annars brukar Skagenspetsen vara en schysst gräns.

Har lärt mig att man använder PSU om salthalt (Practical Salinity Unit). Det som är lite halvskumt är att salthalten är en dimensionslös enhet eftersom man mäter den genom konduktivitet vilket gör att man inte ska skriva ut någon enhet efteråt, typ: "salthalten är 35"
AIK Saywee
2006-07-27 15:55
Nej nu tror jag att värmen får mig att b***a ur ...
... men var det inte en rode-våg som svepte in över Kattegatt?

Hur är det med Gute-R-stam?
Örebro E-A
2006-07-27 15:53
Saywee//
ahh jag har det, tycker nman borde börja spela in nurme nu i SE så han har lite rutin inför AS om vi skulle ta oss dit.. han är en bra målis som manar på spelarna och har bra pondus.. men som sagts tidigare så är det väldigt svårt för en tränare å byta en målis, som funkar okej, mitt i säsongen..
AIK Saywee
2006-07-27 15:41
Ericson//
Nej, men om det handlar om havet, så blir det vanligtvis viktsprocent.
Annars är det promille, ppm eller ppb.

Om jag inte missminner mig har jag en känsla av att du bor (lever) i Göteborg. Där går väl gränsen mellan Kattegatt och Skagerack, eller?

PS varför slutar alla göteborgare en fråga med "eller?"

Men, nu åter till fotbollen ...
... finns det några sunpunkter på mitt tidigare inlägg angående Westman - Nurme, under hösten och i den fortsatta framtiden .....?
Örebro Ericson
2006-07-27 15:16
Saywee// Inte så ofta man pratar om salthalt i procent va?
AIK Saywee
2006-07-27 14:45
Grixx//
Nu tänkte jag ju logga ut, men måste rätta dig.

Det finns inget hav vid Småland, det är ett bräckt dyngvatten i Östersjön. Halland har ett salt klart och nästan riktigt hav vid sina stränder. Salthalten ligger typ mellan 2,8-3,2% vid Hallands kust vilket liknar världshavets snitt på c:a 3,5-3,6. Medelhavet som har större avdunstning än tillrinning har dock en salthalt på c:a 4,0%. Vid syd och nordpolen minskar salthalterna ordentligt.

Nog om vatten ...
...men en fotbollsspelare består av c:a 65-70% vatten!

... FORZA SVARVITT!!!
AIK Saywee
2006-07-27 14:37
Grixx//
Allt beror på att bollen är rund!
Liksom klotet, eller planeten som vi bor på ...

Hellre svart och vitt än randigt;-)

Forza svartvitt!!!
Örebro Grixx
2006-07-27 14:35
Saywee// Ok, skönt att höra, det var alltså som jag trott tidigare.

(Efter allt prat om "Havet".)
Örebro Grixx
2006-07-27 14:32
Saywee// Jopp, fotboll är en outgrundlig sport där alla experter allt som oftast har fel.

....nästan som aktier;-)
AIK Saywee
2006-07-27 14:31
Grixx//
Jag syftade på L****ll

Jag är närking, rospigg och hallänning hittills
AIK Saywee
2006-07-27 14:29
Fast du, Grixx, hans coachning och det heta sävliga temperamentet är kandke bättre än Svenne Dala´s "armarna i kors" vid 0-2 underläge och 5 minuter kvar trots att alla redan i paus visste vad som behövde ändras.

... men, Svenne är nog den tränare som trots allt nästan fixade första guldet för ÖSK e.kr.f.
Örebro Grixx
2006-07-27 14:27
Saywee// Är du en sån där j-a smålänning:-)....

En bra placering första året och sedan var det dessa AIK-supportrar som pressade honom till kollaps.
Örebro Grixx
2006-07-27 14:23
Erki// Mot lag vi alltid verkar ha svårt för.
Därav ett som vi aldrig slår.
AIK Saywee
2006-07-27 14:22
Grixx//
Ja, det är nog den sävliga småländskan som även en annan smålänning pratar.

Njae, när han kom till AIK t.ex. fick jag panik, och det gick ju som väntat galet, och i landslaget ... phew
Örebro Grixx
2006-07-27 14:20
Blev det inte rynninges Nordin så får det väl bli jönköpings Nordin:-)....om ett par år.
Örebro Erki
2006-07-27 14:20
Var är Paul Munster när man som bäst behöver honom?

Grixx// 1-2, 1-2, 1-2 ;-)
AIK Saywee
2006-07-27 14:19
En annan liten fundering ...
... hur länge orkar Nurme värma bänken?

Hur stor skillnad är det mellan Peter och Simon? Vilka matcher skulle kunna tänkas bli aktuella?
Om AS-kontraktet skulle vara klart kanske?

Jag har inte en aning eftersom jag framförallt har sett Simon i aktion så lite.

Peter håller bra SE-klass, men hur bra är Simon?
Örebro Grixx
2006-07-27 14:18
Saywee// Jag misunnar dig inte att tycka illa om smålänningar, men jag gillade verkligen de intentioner till riktigt vackert anfall som JKP hade. Hett temprament under matcher och engagerad coachning är det inget fel på.

Att han som många förbundskaptener blivet pressad från media och stelt vaktade tungan är inget att gnälla över....men det kanske är det där med småländskan du hakar upp dig på;-)
Annons: