/fotboll/osk/forum/9245.aspx/fotboll/osk/forum/9245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK kribba
2006-07-28 11:39
Lite örebro nostalgi för er er med AIK anknytning...ni hade ett ruskigt talangfullt lag då..något som AIK insåg..

http://www.orebro-sk.se/page0,1051.htm
Örebro Hilltop
2006-07-28 11:38
Tydligen så har Degerfors fått ett välbehövligt ekonomiskt tillskott i jakten på nyförvärv.
Kassören berättar om det nya sättet att få in pengar, se länken ovan...
Örebro Grixx
2006-07-28 11:01
Ser ingen som helst anledning att misstro Näfvers spel. I princip alltid bra på konstgräset.
Senast på det "levande" planen i JKP kom han bort en del, men det kan inte på något vis ge honom en plats på bänken hemma.
Örebro Gooner
2006-07-28 10:27
"Zidanes skalle blev hit - 'Headbutt' mest nedladdade låten i Frankrike" :D
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-28 09:37
Veto // du tror inte problemet ligger i att det växer lite väl i Degerfors?
Landskrona Veto
2006-07-28 08:01
Degerfors har problem med återväxten i A laget. Se länk. Mål-Otto hade ju problem med samma sak.
Forskningen var inte lika bra på den tiden.
Örebro Kerberos
2006-07-28 07:19
Ämne: 1 Spain 72,750
2 I....
Ja jag håller med, därför bör man ändå bry sig lite om hur det går för de lagen som spelar nu.

Ju bättre dom gör ifrån sig destå mer banar dom vägen för andra lag och sverge lyfts totalt, inklusive oss.
Syrianska FC SFC-Webmaster
2006-07-28 01:46
http://www.svenskafans.com/fotboll/syrianska/artikel.asp?id=130324

Kuhi är klar för Syrianska!
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-28 01:45
Skulle gärna se Guterstam som Kuhis ersättare, hörde tidigare att han var på väg till en norsk klubb men det verkar inte ha blivit något...

Kanske dags för spelarinvestmentbolaget att visa att de finns, Guterstam är väl bara 23-24 och borde kunna ge pengar vid en eventuell framtida försäljning!
Örebro kubanen_90
2006-07-28 01:22
Riktigt synd att Floren gick till Ajax för ÖSK! Men jätte kul för han själv så klart. Dock lite Bengtsson varning...
Örebro kubanen_90
2006-07-28 01:22
Riktigt synd att Floren gick till Ajax för ÖSK! Men jätte kul för han själv så klart. Dock lite Bengtsson varning...
Örebro jappel
2006-07-28 00:46
på tal om ingenting igen...
intressant diskussion igår på hbk:s forum ang. spelare som är så allround att dom inte riktigt är bra nog att spela någonstanns tillslut...det är verkligen stor varning för samma scenario i ÖSK, massvis med spelare som är SÅÅÅ bra för att dom kan spela på flera olika positioner...men enligt mig leder det bara till att dom blir mediokra på alla positionerna istället för en spetskompetens på den plats dom har potential att bli bäst på!

Riddez, Näfver, Seb, Anttonen, Jeffs och Mirza är alla värvade inskolade som mittfältare men har senare spelat både som bsack och eller anfallare utan att vara säkra på vad dom får spela som nästa match..Det kan inte vara lätt att prestera under sådana förhållanden.

De enda som verkar kunna vara säkra på sina platser och positioner i ÖSK är Weggen/nurme ThAn (som visserligen skickas upp på topp titt som tätt, fast oftast i ren desperation:-) FrSa FrJa och LaLa...resten av truppen verkar vara någon form av resurspool för slumpvisa fotbollsinsatser..
Örebro jappel
2006-07-28 00:46
visst varför inte :-)
2006-07-28 00:44
" Han kommer att gå i skolan vid sidan om fotbollen, bo hos en engelsktalande familj, och i första skedet skrivs inget kontrakt och därmed betalas heller ingen lön ut."

Ska han spela första året utan lön? Fan, hade gärna sett honom i ÖSK!
Örebro # brorzan
2006-07-28 00:35
jappel //

Han är välkommen hem efter ungdomsåren i Ajax för en omstart a´la Isaksson!
Örebro jappel
2006-07-28 00:34
Lika bra att han går till utlandet redan nu så slipper vi våndas om fem år när han ändå hade lämnat bkf som bossman till förmån för djyrgarden eller real malmoe.
Örebro jappel
2006-07-28 00:32
Ämne: Örebroare nummer 1 h....
Jag som trodde att du rankade Jesper som nr1 i länet....men om Herish tilldelas nr2 måste det vara någonting helt annat du avser :-)
Örebro # brorzan
2006-07-28 00:30
Örebroare nummer 2 har klart med ny klubb.

Lycka till i Syrianska!
Örebro # brorzan
2006-07-28 00:29
Örebroare nummer 1 har klart med ny klubb.

Lycka till i Ajax!
Örebro # brorzan
2006-07-28 00:29
jappel //

Tyvärr inte.
Örebro jappel
2006-07-28 00:24
Och nu ska korpgluggarna få vila lite, det är ju matchdag imorgon :o)
Örebro jappel
2006-07-28 00:24
Har på känn att startelvan kommer se ut exakt som den som misslyckades så totalt mot Jönsarna från vätterstranden. Eller misslyckades och misslyckades, det var kanske mest försvaret som krackelerade totalt... Fast ofrast när det är så så har hela laget del i ansvaret för att det inte fungerade.
Örebro sekt b
2006-07-28 00:20
Jappel/
såg ju hur bra "diamanten" funkade under halva förra säsongen, livsfarligt hehe. men, men,
friskt vågat, hälften vunnet??
Som sagt, mål gör ju grabbarna, kanske dax att täta bakåt lite bättre,
Glenn som mittback, jansson vilar. Jope tar mirzas plats. bra så....
Örebro jappel
2006-07-28 00:19
Är det någon av dekaljaktsvinnarna som gett sig tillkänna?
Örebro jappel
2006-07-28 00:18
# brorzan //
Jag kan komma med förslag på adresser att leta på ;-) (inne i garaget dock!!!)
Örebro jappel
2006-07-28 00:17
Dags att avgå Lagrell?//
Ja tyvärr har jag förstått av alla rapporter att näfver(som varit enormt bra de gånger jag sett honom) inte var speciellt lyckad. Fast å andra sidan tycker jag att det är viktigt att Walker visar att en ung kille med den spelstilen "får lov" att misslyckas någon gång i bland utan att det ska bli ramaskri för det!
Får han det där lilla extra självförtroendet och säkerheten i spelet så kommer Näfver bli vår nästa stora stjärna!
Örebro # brorzan
2006-07-28 00:17
jappel //

Jag tror tyvärr att vi får söka länge i Sthlm innan någon lämplig bil hittas. :o)
2006-07-28 00:13
Tro vi får se den här uppställningen:

---------PeWe---------
PaAn--FrJa--ThAn--GlHo
IaJe--FrNo--LaLa--JoRi
------MiJe--SeHe------

Näfver har inte imponerat den senaste tiden och Riddez är bättre defensivt, annars kommer det nog se ut som vanligt...
Örebro jappel
2006-07-28 00:13
När kommer ni till Stockholm och fotar???
Eller kommer ni kanske ner till mjällby med kameran, det verkar som att jag kommer finnas på plats där med några bekanta från dom trakterna, ska bli kul att ta med dom på fotboll, blekingebor i allmänhet och dessa individer i synnerhet är inte ofta och ser fotboll....
Örebro jappel
2006-07-28 00:11
Ämne: Ämne: Men spe....
det blev en dubbeldiamant..offensivt så det räcker och blir över!!!
Annons: