/fotboll/osk/forum/9242.aspx/fotboll/osk/forum/9242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-29 13:28
E-A//

Lai och Andersson skulle jag hålla ett extra öga på ifall jag vore försvarare...
Örebro E-A
2006-07-29 13:28
klart man kan ta sig en folkis i paus för å sponsra klubben =) men det lär ju bli rätt trångt där..
eller kanske inte, tänkte på BoIS supportrarna men dom lär ju inte få komma in där..
Örebro E-A
2006-07-29 13:26
Hajen//
fan visste inte att han bara va 19 år..!

villka ska vi ha extrakoll på i BoIS idag??
Örebro GT
2006-07-29 13:25
Det ska visst finnas ett tält med försäljning av folköl from denna match.
Tveksamt om man får ta med sig ölen upp på läktaren...
Så det får bli en tjockkorv på Vallen som lunch. Och en vattenskadad...
Självklart sponsrar man klubben !
Örebro E-A
2006-07-29 13:24
joth//
vart blir det isf?? är det inte bara i spons-huset? läste nånting om det här på forumet.. kan dom inte få serveringstillstånd över hela vallen så dom kan gå runt å sälja i publiken (eller iaf i ett stånd). det skulle ju kunna ge riktigt bra inkomster..
Landskrona Hajen
2006-07-29 13:24
Amuneke har kontrakt till 31/12-2008. 2,5 år på sig att blomma ut. Jag har inget emot att han hamnar i ÖSK. Hellre det än i HeIF eller i MFF...
Örebro Per Persson
2006-07-29 13:22
Skulle sitta fint om Baxter gör en av sina berömda plattmatcher idag, vet ingen annan målvakt som kan släppa fler billiga mål i en och samma match som han. Tror också han är lätt att psyka, så kom igen nu alla Kubaner.
Örebro kubanen_90
2006-07-29 13:19
Komigen viktig match idag! Tagga!
2006-07-29 13:17
E-A//

Ta det lugnt... För ett par veckor sedan så sa de ju att det tar några veckor att få hit honom, finns ingen anledning att chansa med nyförvärv! Vi vet ju alla hur det har gått förrut...
Örebro Per Persson
2006-07-29 13:17
Hajen//

Bois släpper inte Amuneke till reapris skriver du. Killen lär väl ha ett kontrakt som går ut någon gång, är det bättre att inte få några pengar alls för en avbytare ?.
Örebro joth
2006-07-29 13:16
Det ryktas om ölservering på Behrn Arena idag... värt att testa! Portarna öppnar 15:00.
Örebro E-A
2006-07-29 13:15
börjar fundera på att det kanske inte blir nån förstärkning på forwardsidan alls denna säsong.. dom kanske tycker det går bra ändå å att vi alltid kan ta en back eller en mitt å skola om ifall vi skulle få några skador..
Landskrona Hajen
2006-07-29 13:13
Landskrona spelar bättre utan Amuneke. Han saknar talangen att utnyttja sina medspelare, försöker göra allt själv. BoIS släpper inte honom till reapris, ekonomin är tillräckligt god för det. Han är ju trots allt en talang ännu, 19 år.

Lundberg kommer inte att saknas av någon i Landskrona. Tjongbollar från backlinjen är Lundbergs varumärke.

Hoppas på en underhållande match.
Örebro Per Persson
2006-07-29 13:13
Hajen//

1. Jag vill inte ha Amuneke till ÖSK.
2. Bois kommer ALDRIG att få särskilt mycket pengar för honom. En spelare som knappt håller en plats i SE är värd högst 500.000:-
2006-07-29 13:12
Näfver måste verkligen jobba defensivt i dag då han förmodligen har Lai på sin kant, tur att vi har en Glenn ;-)
Örebro E-A
2006-07-29 13:12
skulle villja se nån klubb betala 7-8 mille för en bänkad spelare i SE..
2006-07-29 13:09
Hajen//

Det är väl bara en person som skulle vilja se honom i ÖSK, men ja... ÖSK skulle kunna få fram 7-8 mille för en riktigt bra spelare och det har Amuneke inte varit i år!
Örebro Kronblom
2006-07-29 13:09
Tuff match,enligt uppgift dock så saknas Amunike och det är ett avbräck för Landskrona;hursomhelst så blir det seger för ÖSK för man är nog rejält revanschsugna efter poängförlusten i Jönköping!
Örebro Erki
2006-07-29 13:08
Hajen// Det är nog ungefär vad vårt spelarinvest-bolag har. Men jag tycker inte man ska slänga ut allt på en spelare, utan värva flera lite billigare spelare och kanske få pengar över.
Örebro Aspen
2006-07-29 13:07
Hajen//På bänken eller läktaren gör kapitelet ingen nytta. Inte har Ni någon nytta av dom 7-8 millena i dag
Landskrona Hajen
2006-07-29 13:03
Hej ÖSKare!

Såg här nedan att ni är sugna på att värva Amuneke. Finns pengarna för det i ÖSK? BoIS kräver minst 7-8 mille...
Örebro Aspen
2006-07-29 13:00
Mirza hänga med huvudet !!?? Mirza är den som visar kämpatag mest. Att sedan han blir depremmerad ett kort tag speciella efter underliga avblåsningar får inte dölja det goda. Minst en balja i dag
Örebro Aspen
2006-07-29 12:56
Bevare oss för spelaragenter.
Örebro Per Persson
2006-07-29 12:54
Rirobban//

Förövrigt kan jag inte påminna mig att ÖSK på senare år fått stryk när Fredrik Samuelsson och Kuhi varit utanför elvan, så jag har MYCKET goda förhoppningar inför dagens match.
Örebro Per Persson
2006-07-29 12:51
Rirobban//

Jag tycker Mirza många gånger spelar strålande. Dock har han för lätt att börja hänga med huvudet, de gångerna borde han omedelbart bytas ut. Att jag vill ha Riddez i startelvan är enbart beroende på att jag anser honom tillhöra de 10 bästa spelarna i ÖSK. Dessutom vet vi ju att han även kan spela forward. Jag tror också Mirza skulle "tvingas" till en bättre inställning när han känner att det finns alternativ. Men för mig får Mirza gärna bevisa motsatsen och göra hattrick idag ;)
Örebro Mittåt
2006-07-29 12:49
Agentaffärer.
Verkar det inte som om Mendes-affären i Degerfors har vissa likheter med Gigenas korta vistelse i Örebro. DIF är i skriande behov av en anfallare men har svårt att hitta något. Lösningen är en agent som dyker upp med - i detta fall - två spelare som ingen någonsin hört talas om.

Den här gången heter agenten Cabreras. Det var även Mendes, Emras och (om jag minns rätt) Costas agent.

Att först sälja Mendes till AIK och sedan få Degen att köpa en ny brasse verkar vara en bra affär för Cabreras. Ju mer snurr i spelarmaterialet, ju fler kronor i Cabreras fickor.

Annars kan man ju fråga sig hur det kommer sig att ingen av dessa brassar (eller i alla fall anfallaren provspelar i ÖSK). Där finns det ju också en påtaglig brist på anfallare. Och kontakterna med Cabreras är i alla fall upparbetade, om än inte goda.

Det kan ju vara så:

- att man inte gillar/litar på varandra efter Emras irrfärder på kontinenten.

- att man bedömt att de aktuella spelarna inte håller måttet.

- att man har något annat på gång som man anser vara en bättre lösning.

Sett ur Cabreras synvinkel tycker jag att det hade varit naturliga om han erbjudit sina varor i första hand till ÖSK. Där finns det mer pengar och sannolikt möjligheter för ett bättre pris.

Men det kan ju vara så att Cabrera lovat Degen en ny spelare efter det att han sålde bort Mendes för dem. Från Degerfors sida har man ju snackat om ersättaren ett bra tag trots att det inte verkar som om man vetat vad man talar om. Tips: Brassar kommer aldrig då man förväntat sig.
Örebro Farsen fortsätter
2006-07-29 12:31
Vore inte Gustaf Andersson(anfallaren i HIF) nåt för ÖSK? Han sitter väl mycket på bänken och borde väl inte vara speciellt dyr? Han vann väl skytteligan för når år sedan? En riktig måltjuv. Sen har vi ju ungdomarna att fylla på med.
Örebro E-A
2006-07-29 12:25
# brorzan//
ivrar igentligen efter stabilitet i truppen å det har inte bara med jönsa-matche att göra utan jag tycker faktiskt vi börjar komma in i en negativ trend men det kan ju ändras redan idag.. tycker inte man ska börja spela in spelare på nya positioner mitt i säsongen men det är ju inte bara walkers fel. det måste finnas andra allternativ..
Örebro E-A
2006-07-29 12:23
ChLi//
säger vad jag vill om walker. tycker också han är e bra coach men det betyder inte att jag måste sålla in mig i ledet å va positiv till allt han gör..
Örebro zxcv
2006-07-29 12:17
Tuff match i eftermiddag. Det ska självklart spelas in så man får se repriserpå alla ÖSK-mål :)
Annons: