/fotboll/osk/forum/9238.aspx/fotboll/osk/forum/9238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rokky
2006-07-30 20:52
Hilltorp// Angående materialförvaltare "Stallas" klädsel i den"snygga" kostymen. Vad jag har hörde igår, så har han kostymen på sig för att reta några personer som hade synpunkter på hans klädsel. Således blir det kostym på BA och träningsoverall på bortamatcherna.
Örebro joth
2006-07-30 20:46
S. Svensson//När det gäller Baxter så satt jag bara och vänta på när hans tavla skulle komma... nu gjorde den inte det men istället bjöd Andrew Kelly på den.

Känns som att vi snart är i "Måste-landet", där vinst är ett måste....
Landskrona S. Svensson
2006-07-30 20:19
Baxter, som inte hade mycket i övrigt att göra, gör en "idioträddning" i slutet. Marginalerna är så små så små.

Vi var tvungna att få med oss 3 poäng om inte direktplatsen skulle fly helt utom räckhåll. Nu finns det åtminstone hopp för oss dryga BoISare, vilket jag är ett praktexemplar av! ;o)
Örebro joth
2006-07-30 20:16
Raw//Å andra sidan så hade nog våra spelare inget behov av att stressa i vårt straffområde med tanke på att det inte var allt för välbesökt. Å tredje sidan var det väl likadant åt båda hållen. Tur för er att vi inte startade med Riddez och Näfver på vänsterkanten... då hade det blivit åka av. :-)
För övrigt är ni första laget i år att göra två mål (Igentligen tre) på Behrn Arena, något att vara stolta över. :-)
Örebro E-A
2006-07-30 20:16
jävla Jönköping!
Örebro E-A
2006-07-30 20:15
oj nu får jag sluta skriva på BoIS forum annars blir deras forum mer händelserikt än vårat!!
Örebro Erki
2006-07-30 20:09
Jävla Jönköping!
Landskrona Raw
2006-07-30 20:05
joth: Ja, matchen var inte superspännande och det har inte våra tidigare möten heller varit. Jag tycker dock, för vår del, att spelarna rullande runt bollen bra i långa perioder och stressade aldrig i eget straffområde, utan spelade sig ur situationerna.

Men trots detta så var den händelsefattig. Jag såg AGF (Århus fotbollsklubb) spela en träningsmatch mot FC Barcelona (med halv b-lags uppställning) live i fredags och trots 3 mål av Barca, så var den matchen tråkigare än matchen igår. Alltid något att glädjas över :o)

Forza Randigt i med- & motgång, ALLTID!
Örebro E-A
2006-07-30 20:04
såg att det va en del BoIS-fans som va glada över att va med på top5-forum.. kul för BoIS-fansen att de är med på hetaste forumen detta dygn, kul för oss att vi är med där varje dygn..
Örebro joth
2006-07-30 19:58
ÖSK-Kenneth// He,he... noterade i min kontaktlista att du faktiskt loggade in igår!

=====================================
ÖSK-Kenneth
Senast inloggad 2006-07-29 09:28
=====================================
Örebro joth
2006-07-30 19:55
För övrigt är vi ju vana vid att BoIS-matcher är skitmatcher... man glömmer ju inte de två 0-0 mötena 2003.
EDIT: Och man glömmer inte heller den enda matchen som spelade emellan dessa två mötena. Svenska Cupen och Assyriska... där kan vi prata om billig straff!
Örebro Mittåt
2006-07-30 19:54
Rynninge verkar ha fått tag på en boll som studsade rätt i slutminuterna.

När matchklockan visade 90 minuter såg Rynninge ut att gå mot en oerhört tung 1–3-förlust då Eskilstuna City gästade Grenadjärsvallen. Tre minuter senare var ställningen 3–3 sedan RIK-anfallaren Stellan Carlsson kvitterat med matchens sista spark och de 209 åskådarna på läktarplats kunde knappt tro sina ögon.
Örebro Mittåt
2006-07-30 19:51
Tre poäng var och 2-2 i målskillnad är i alla fall bättre än två poäng var och 0-0 i målskillnad, som IFK Norrköping och Trelleborg lyckades skrapa ihop från sina inbördes möten.
Örebro joth
2006-07-30 19:41
ÖSK-Kenneth//Antar att du läser här varje dag, dax att logga in kanske?
Örebro joth
2006-07-30 19:39
Raw//3 poäng var är nog faktiskt rättvist över de två matcherna som har spelats i år. Tycker däremot att inget av lagen presterade på topp, synd när "hela Sverige" kunde följa matchen via TV4. Lycka till i fortsättningen!
Landskrona Raw
2006-07-30 19:29
Först och främst så är det kul att se att Ni har "öppnat" Ert forum igen för andra än Kubaner...

Med hänsyn till matchen igår, så gläds jag över våra 3 poäng, samtidigt som jag måste erkänna att straffsituationen i slutet av första var glasklar. Det skulle har varit straff till Er.
Men sådan är sporten - give and take - och tro mig, vi BoISare vet hur det känns!

Per Persson: Du använder mer energi och kraft på att berätta alla möjliga (och omöjliga??) saker om oss BoISare, till alla som giter lyssna.
Om du bara lade ner 50% av den energin på att stödja (skriva/debattera) ditt lag, så hade du gjort 100% mer nytta...
Jag vet att du är sk*ttrött på skribenter som Jeppsson (som om vi inte redan har fattat det efter dina 30 första inlägg om honom) och diverse BoISare, men du kommer aldrig att få ordentligt genhör (från oss BoISare) om du inte kan argumentera som en vuxen och använda ett ordentligt språk i dina inlägg (det är idioter hit och töntar dit).
Men det kanske inte är ditt mål, att föra en debatt dvs, utan bara "trasha". Om detta är fallet, så har du lyckats och då får du väl bara fortsätta med det.

Till alla andra ÖSK'are, vill jag bara önska Er fortsatt lycka till i S1, Ni är inne i en svacka, vi är på väg ur en och båda lagen är svartvita... Det är nästan komiskt.

Forza Randigt i med- & motgång, ALLTID!
Ljungskile Oskar
2006-07-30 19:24
Det är rätt påtagligt när man läser debatten ÖSK vs BoIS att det gäller supportrar som vill lämna serien fortast möjligast.

Känner igen mig i det från Division 2-sejouren som LSK hade 2001-2004. Det sista året när vi var favoriter och verkligen "bara skulle upp", hade spelarna, etc etc, så kändes det nervöst och man kunde faktiskt inte riktigt njuta fullt ut förrän det hela var klart när kvalmatch 2 blåstes av på Vilundavallen.

BP närmade sig med tre poäng, inte ens jag trodde kanske att de skulle vara hack i häl redan nu. Men jag håller med om vad någon skribent skrev att det vore tråkigt med ytterligare storstadslag i AS.

BP:s publik applåderar ju inte de sina även om de skapar heta chanser, så begravningsstämningen på Bromma IP blir ju en tråkigare bortamatch mindre för LSK om BP går upp. Därför kan jag både le åt det och klaga om det händer.
Örebro joth
2006-07-30 19:16
E-A//Endast använda spelare... tycker inte att de spelare som används nu tillhör historian, dock finns det ju alltid undantag.
Örebro E-A
2006-07-30 19:16
Randig//
våra skribenter skriver vad dom vill, om det inte duger är det bara å skita i å läsa det..
Landskrona Randig
2006-07-30 19:11
Måste säga att jag tyckte krönikan var helt ok till slutet. Tycker synd bara att han gör bort sig så på slutet. Såklart en publik på 3300 e ok, det är ungefär vad vi själva har haft sista matcherna.. dock är inte La hälften så stort som Örebro. Så när det gällerr intresset/stadens engangemang då skiljer det en del. "Hela Sverige skrattar"- ta inte allt som skriks så allvarligt.. Men i bitterheten säger man ofta saker man ångrar sig över sen.. det gäller säkert er gode skribent oxå. Måste bara säga att det är kul att han påstår att vi inte uttalar R:et. I övriga Sverige säger man att vi överdriver R:et..
Örebro E-A
2006-07-30 19:10
joth//
är detta nuvarande spelare inräknat eller är det bara begangnade?

f.ö. kan jag informera om att PA blev nekad inträde på frimis förra fredan(kanske ons, har glömt..?) då det va 18(!) där (hade glömt legget).. detta gorde att spelarna i laget som va med drog vidare till annat utflyktsmål att hänga på.. surt sa räven! =D
Örebro joth
2006-07-30 19:05
E-A//Organisationen runt om kring är väl som vanligt frun i huset som håller i ekonomin... ;-)

Är det inte bättre med bättre kapacitet på TV-In? :-)

För övrigt är det nog viktigast att komponenterna kan prata med varandra.... det är så jobbigt när de är beroende av processorn (Lars Larsen).

Vi kanske ska inför dumma klienter?
Örebro joth
2006-07-30 19:03
Kan ju meddela att jag för fullt håller på att lägger upp spelare under "Historia" på officiella... är det någon som vill bidra med lite information om spelare som inte har någon tillhörande text så är det bara att maila mig.
Vill du inte skriva något själv går det bra att bara skicka över den informationen du sitter på så knåpar jag ihop något...

Skickade med en länk till spelare med efternamn som börjar på E.
Örebro E-A
2006-07-30 19:02
joth//
aha! trodde burken va organisationen i sig, alltså hela paketet..

förresten är det omöjligt, i fråga om kostnader att ha tv-out i SE..? alltså storbildsskärm där jag direkt kan bekrefta att jag haft rätt i mina funderingar kring offside, straffar m.m..
Örebro Mittåt
2006-07-30 18:59
Hilltop// Såvitt jag vet gör Stallas vad han alltid har gjort.
Örebro joth
2006-07-30 18:59
Hilltop//Precis och därav att jag vill att alla mailar ÖSK och säger att vi behöver två timmar före match för att dricka in lite stålar till ÖSK. ;-)
Örebro joth
2006-07-30 18:58
Intressant att vi nu endast är en poäng från kvalstrecket och att vi i Fotboldts regeln ligger +/-0. Vi har nu inga marginaler att spela på för att vinna serien... "spänningen är olidlig".
Örebro Hilltop
2006-07-30 18:57
Men BA öppnar ju först en timme före avspark?

SEr fram mot praoskylten med: Avgå Lagrell! :)
Örebro joth
2006-07-30 18:56
E-A//Antar att drivrutinerna är tränaren instruktioner till hårdvaran...
Operativet lär vara tränarens spelide... ibland klarar inte hårdvara av att leverera oavsett drivrutin utan måste bytas ut för att spela ihop med rätt version av OS.
Själva lådan är väl Arenan. :-)

Synd bara att vårat Virus-skydd igår inte var tillräckligt uppdaterad (Kanske till och med avstängt) eftersom vi fick det där hemska viruset från Skåne...
Örebro E-A
2006-07-30 18:55
joth//
fan missade tältet igår men ja måste ju dra dit nästa match.. jo ja såg styrningen å den va ju ok, men den borde styrts på mål, fast ja hade knappast gort det bättre själv så..

öppnar det en timma innan match? perfekt å ladda där isf.. en timma är bättre en en halvtimma =)
Annons: