/fotboll/osk/forum/9230.aspx/fotboll/osk/forum/9230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-07-31 16:04
Hans namn är Pavel Biahanski, ni vet vart ni hört hans namnski!
Å när ni ser han då blir det torsk, för han kommer från Shakter Soligorsk!
Å när ni ser det Svartvita Laget så vet ni att ert lag är slaget!
För vi har Pavel, Pavel, Pavel Biah!!
Ingen kan ta oss inte ens ni vah! =D
Örebro E-A
2006-07-31 16:02
kitcar25//
ne hörde inte det då men ja läste där nere att Riro skrev det, men ja tycker då att det är ännu mer konstigt att inte Walker tog ner han som back ist för PA. Men är fortfarande helt övertygad om att PA va ett bättre allternativ just då. men det är ändå skumt..
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-07-31 15:58
Kolla länken, Uddling har tagit sig en pratstund med Björn Åqvist.

Känns skönt att höra att det inte är någon kortsiktig lösning och att man har andra alternativ om det skulle skita sig...
Örebro rirobban
2006-07-31 15:55
kitcar25//
Ja då sades det och därför tror inte jag att det är så dummt att prova honom där som jag länge sagt!
Örebro kitcar25
2006-07-31 15:50
e-a //

När ösk värvade ian sa de inte då att det var en mycket bra värvning mycket för att han både kan spela högerback och högermittfältare?
Örebro E-A
2006-07-31 15:49
har redan kommit på en ny ramsa:
Pavel Biah är den bästa, heja, heja, heja, heja svatrvitt!! okej lite coppad men ändå, hoppas den får användas nån ggn i andra halvan av säsongen när han tar över skytteligatoppen.. =D
Örebro kitcar25
2006-07-31 15:47
Riorobban///

Jag har varit på 2 bortamatcher faktist !

Och jag´har inte skrivit att walker ska bort som tränare,vet inte vad du har fått det ifrån! För övrigt tycker jag att det är helt underbart att en provspelare äntligen är på plats hoppas han lever upp till förväntingarna så han kan spela så fort som möjligt uppe på topp med johan pettersson!
2006-07-31 15:45
E-A//

Håller med, kul att de jobbar på förstärkningar! Ska bli intressant att se vad han går för!

"Som spelare sägs Pavel vara aggressiv, bra i luften, bra teknik samt bra skott."
Örebro E-A
2006-07-31 15:42
Jag tycker vitryssen ska bli oerhört intressant att se på torsdag!!!! fan va glad jag blir, hade tänkt gå in här å skriva att det händer ju ingenting, å fråga om det är träda i klubben eller.. men nu fick jag svar på tal!! =) Bryr mig inte om det nu skulle va en katastrofspelare, det är ändå kul att det tas initsiativ!! Och jag är rätt övertygad om att dom vet va de håller på med annars hade det inte dröjt så länge att få fram en ny forward..

F.ö. tycker jag att man borde dra ner IaJe på backposition å se hur han skulle klara det där, som svar på tal för er som vill bänka PA nu bara för att det gått halvbra de senaste matcherna för han..

ja jag är ironisk tror inte han skulle klara det hälften så bra som PA, in med FrSA igen å upp med PaAn på mitten så är jag helnöjd..
2006-07-31 15:27
rirobban//

Det blir nog ingen panikvärvning.. Jag tror de har scoutat honom rätt bra men eftersom han inte är svensk så tar de över honom för provspel för att se hur han klarar av det svenska spelet och miljön...
Örebro rirobban
2006-07-31 15:22
Ämne: Hmm... 6 mål på 10 s....
Han kan väl inte vara sämre än Jelecáks ineffektivitet. Men jag hoppas de inte gör någon panikvärvning nu även omm denna vitrysk verkar lovande:)
2006-07-31 15:11
Hmm... 6 mål på 10 seriematcher låter helt klart intressant men vilken klass håller deras liga?
Örebro rirobban
2006-07-31 15:10
ÖrebroSK//
Ja helt klart måste spelet bli bättre från de två senaste matcherna. Men det gick ju bra mot Mjällby förra året borta så vi får hoppas på det i år med. Dock skall inget motstånd underskattas, jag tror vi vinner med 2-1:)
2006-07-31 15:10
rirobban/

Känns nog säkrast med FreSa som back ändå, tycker att han har stått för stabila insatser under hela säsongen faktiskt...
Örebro ÖrebroSK
2006-07-31 15:07
riorobban// Byta tränare är väl och ta i men att förlora mot Landskrona och ha ett så ruttet spel som ÖSK hade är dåligt! När vi förlorade mot Trelleborg hemma tyckte jag det var okej eftersom dom maskade och ÖSK spelade bra fotboll men nu vek man ner sig. Vi får hoppas att dom löser detta till Mjällby borta som kommer att bli en svår match.
Örebro rirobban
2006-07-31 14:59
Dags att avgå Lagrell?//
Möjligt men kan ändå vara kul att se... tror inte att han skulle göra bort sig iaf. Han har ju trots allt spelat där tidigare!
Örebro Sponsorn
2006-07-31 14:58
Vilken tid tränar A-laget imorgon?
2006-07-31 14:56
Jeffs som högerback? Nja, tror han är för tunn för det faktiskt...
Örebro rirobban
2006-07-31 14:55
Mackan//
Skulle vara kul att se Jeffs där... men kanske borde man försöka gå tillbaka till den startelvan som gjorde det så bra i våras. Alltså F.Samuelsson som högerback vill jag se och Anttonen upp på sin normala position.
2006-07-31 14:53
Jag har inget emot att se Anttonen som högerback, de matcher jag har sett honom som back har han klarat av mycket bra! Men frågan är ändå om det inte är bättre att ha honom som yttermittfältare? Han har ju trots allt gjort 5 mål och när den ena anfallaren inte producerar är det viktigt med ett målfarligt mittfält!
Örebro rirobban
2006-07-31 14:50
kitcar25//
Ok men hur många bortamatcher har du varit på?

ÖrebroSK//
Om du läste allt jag skrev inatt så borde du ha läst att jag redan skrivit att det var en dålig omskolning. Den gick hem mot Assyriska och Jönköping hemma, men sedan har det rasat lite smått de två senaste matcherna. Dock vill jag inte säga att Anttonen var dåligt mot BOIS. Varför ska man kritisera när det går bra? Förlust mot BOIS, det kan hända alla! Dessutom hade vi väldigt otur med domaren även om spelet inte funkade så bra. Men jag är säker på att denna "svacka" (som ni verkar vilja kalla det) på en, eller möjligen två matcher, snart är slut. Sen så verkar det alltid vara så att Walker får skiten vid en förlust... det är fan inte han som spelar. Visst han tar ut laget och ska ha en lite del av förlusten. Men som många här verkar tycka så ska han ha hela! Direkt när det inte går bra kommer sådana som "kitcar25" fram och hävdar att ÖSK borde byta tränare... klart man blir lite förvånad.
Örebro E-A
2006-07-31 14:02
Sponsorn//
försökte hitta lite info om Guterstam's kontraktsituation men hittade inget speciellt.. såg dock vissa åsikter om att hans kontrakt går ut efter denna säsong, tror dom köpte han 02-03 så ett 4års kontrakt är väl inte omöjligt.. dessutom verkade inte BP ett dugg intresserade av att sälja han nu, villket är förståeligt då de redan sålt Özcan.. fast ändå lite konstigt eftersom det förmodligen kammar noll om hans kontrakt går ut efter denna säsong..
Örebro ÖrebroSK
2006-07-31 14:00
riorobban // Att flytta ner en offensiv yttermittfältare till att bli en ytterback mot ett offensivt och "allsvenskt" lag är idiotiskt då Patrik inte har någon större erfarenhet av det. Och vi ligger 2a tack vare den "gamla" elvan och inte för att Patrik spelar högerback. Och man får kritisera en tränares taktik även om det går bra.
Örebro Sponsorn
2006-07-31 13:37
Hur långt kontrakt har Guterstam? någon som vet?
Örebro E-A
2006-07-31 12:59
K.Carlos//
Rodevåg eller Guterstam är mina nr1 drömvärvningar (eller realistiska värvningar iaf..) men Rodevåg tyckte ju inte ÖSK va så intressant för stunden å Igor skulle säkert kunna tänka sig å komma direkt..
Örebro E-A
2006-07-31 12:52
kitcar25//
alla har rätt till sina åsikter men det blir ju lite känsligare när man kritiserar nån inom de egna leden. så länge man gör det på rätt sätt tycker nog ändå de flesta att det är okej. man kan inte blunda för de problem som finns bara för att vi råkar ligga tvåa i serien, det kan vända hur snabbt som helst..

Håller med dig om att det måste bli en rejäl förbättring i spelet jämfört med de senaste matcherna om vi vill va kvar i toppen av tabellen. men jag tror att vi kommer se en tillbakagång till laget vi spelade med i början av serien, hoppas iaf.. hur som helst så kommer vi krossa Mjällby!
Örebro K.Carlos
2006-07-31 12:48
Alla får ju ha sin åsikt om att ta hit Sypniewski men jag tycker det är alltför riskabelt. Ta tag i Guterstam,Rodevåg,Elm,Smedberg och Marcus Berg istället som är hungriga spelare och relativt unga.

E-A// Dom har helande effekt på korsbandsskador vettu ;)
Örebro kitcar25
2006-07-31 12:26
efter nattens anklagelser om walker så har jag fått många svar emot mig som tycker walker är en bra tränare.Vilket jag också kan hålla med om ! på vissa punkter exempelvis att det kommer fram mycket bra talanger till a-truppen med walker som tränare.

Så Rio// jag är ingen ´´walkerhatare´´ eller ´´medgångsupporter´´

Men det jag kan säga är att jag har gått på varje hemmamatch i år och de senaste matcherna förutom 6-0 mot jönköping har inte spelet fungerat så bra.
Örebro E-A
2006-07-31 12:26
skulle va kul å få hit Igor! om de bara kunde skriva kontrakt med vissa restriktioner. ett kortare kontrakt med möjlighet till förlängning.. problemet är bara att vi skulle kunna förlora en nyckelspelare mitt i brinnande seriespel om det ville sig illa..

f.ö. finns det vissa problem man aldrig lägger bakom sig, han kan ha problem han får jobba med resten av livet, å då finns det bättre alternativ. tycker dock man ska ge alla en chans att visa om de förändrat sig...

K.Carlos//
Superkebab pizza!?? det måste va givande för fysiken =)..
Örebro Erki
2006-07-31 12:14
KubaStröm//
Jag skulle gärna se Igor i ÖSK. Han verkar ha lagt de problemen bakom sig och om han kan prestera som han gjorde i Halmstad så skulle han vara en enorm förstärkning!
Annons: