/fotboll/osk/forum/9227.aspx/fotboll/osk/forum/9227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-01 00:41
Jag tror att det blir spel på en bra gräsmatta mot Mjällby och därför borde väl inte skillnaderna vara så stora som i normala fall?
Örebro jappel
2006-08-01 00:38
Jag tycker verkligen att Joel har rätt kvaliteer för att lira anfallare. Sedan är det inte heller fel att spela honom i anfallet då han verkar vara i en härlig dragnings och fintnings-form. Men som jag skrivit tidigare, verkar även Johan Pettersson vara i bra form. Kul att se hur han tog för sig när han kom i på planen mot bois. Jag vill se mer sådant från ÖSK:arna.
Visa var skåpet ska stå och gör det på ett väl avvägt sätt så att det inte delas ut gula kort till höger och vänster!
Så för min del har Joels goda form och strålande insats gjort att jag vill ha honom på bänken från start, så att han kan gå in och styra upp där det behövs i början av andra i stället :-)
Örebro Per Persson
2006-08-01 00:38
Mackan//

Glenn har inte helt anpassat sig till konstgräset ännu. Därför tror jag han gör bra ifrån sig och blir en tillgång på vanligt gräs. Om vi skall vara helt ärliga så har Näfver haft det svårt på naturgräs hela året. Så det kanske är där Riddez skall spela. Det är nog tur man slipper ta ut laget, inte lätt detta. Men Anttonen skall spela på höger mitt, det är jag säker på ;)
Örebro GT
2006-08-01 00:36
Rednecks, f´låt.. menade fullkanerna har som vanligt gjort bort sig. Nu igen under Väsbymatchen.

Gå in och läs själva på degens forum.

Nu hatar man tom egna spelare.
Den "felande länken" slår till igen...
Örebro Per Persson
2006-08-01 00:27
jappel//

Om Haginge är igång tillräckligt så får han gärna spela mittback för mig. Tänk vilken vänsterflank, Glenn, Näfver och Joel. Vissa AS-lag skulle bli avundsjuka.
Örebro jappel
2006-08-01 00:20
Per Persson//
Ja det ska man helt klart tänka på..
Ska vi låta glenn vara kvar och så sätter vi in Joel på topp kanske??? han kan man visserligen vänta med och sätta in med halvtimman kvar som senast...så låter vi jope testa anfallet fram till dess.
Örebro Per Persson
2006-08-01 00:20
jappel//

Inget fel alls, Joel är ju forward från början. Jag har länge velat se honom på topp.
Örebro Per Persson
2006-08-01 00:18
Mackan//

Tänk på att det är en gräsmatch, fel att peta Glenn då, in med honom som mittback.
Örebro jappel
2006-08-01 00:17
Vad tror ni om att testa med JoRi på topp annars?? han var en av få som lyckades med att utmana man mot man och lyckas med det mot bois.
Är han kanske ett anfallsämne??
Örebro Per Persson
2006-08-01 00:16
Rock_strongo//

Ok, tack.
Örebro jappel
2006-08-01 00:12
Mackan //
Intressant att han varit på väg mot sverige tidigare.. det kan såklart öppna för oss, men man undrar som sagt varför det inte blev någon affär då???
Kul med Studio ÖSK, då kan man ju skriva inlägg samtidigt som man insuper ÖSK info :-)
Rock_strongo
2006-08-01 00:11
Mackan //

byt bara ut westman så är din startelva perfekt
Örebro jappel
2006-08-01 00:08
Ämne: Erki//

Det kanske....
han vill lämna för att dom åkt ur CL-kvalet!!?? vad ska han då i ÖSK att göra ;)
Fast vi får se om han kanske är rätt man att ta oss dit! :-)
Rock_strongo
2006-08-01 00:07
per persson//

han gick till lyn den här säsongen.han har ett tvåårs kontrakt med option på ett år.
2006-08-01 00:06
Per Persson//

Han har väl bytt klubb till den här säsongen?
2006-08-01 00:05
Erki//

Det kanske är han som vill lämna? Laget ligger bara 4 i ligan och har åkt ur Champions League...

Har svårt att se att ett lag vill bli av med en spelare som har gjort 6 mål på 10 matcher!
Örebro Per Persson
2006-07-31 23:58
Erki//

De har det ju otroligt fattigt i Vitryssland, det kan ju vara en anledning ???. Han kan ju ha kontrakt på att han får gå utomlands för en för oss låg summa (bara gissar).
Örebro Per Persson
2006-07-31 23:54
Någon som vet hur Powell har det med klubb/kontrakt/skador ???.
Örebro GT
2006-07-31 23:53
Tomten //

Exakt ! Detta är fan det som är sporten fotboll i ett nötskal !!

Lika stor sannolikhet som att Gefle skulle vända 0-3 mot iff-iff. Men det hände !!

Vem skulle tippa torsk mot Qviding för både ÖSK och TFF i förhand ??

Men hur kan du tippa att Mjällby ska vinna med 2-0 ?? :-)

risko-sfc //

Lär dig svenska.
Först då kanske vi kan begripa vad du vill...
Örebro Erki
2006-07-31 23:51
Tegström eller Nannskog, möjliga förstärkningar inför allsvenskan?
Örebro Per Persson
2006-07-31 23:51
jappel//

Om vi går upp så blir jag oerhört förvånad om inte Wikström flyttar "hem". Han har inte förlängt med Gefle och hela familjen längtar till Örebro. Hemlängtan vet väl du hur det är att lida av ;)
Örebro K8
2006-07-31 23:49
Persson //

Jag går på känslan, och den säger att Nordback är klar här. Men vi får hoppas att han förlänger.
Örebro Erki
2006-07-31 23:45
Från na.se:
"Pavel Biahanski spelade mellan åren 2000 och 2005 i toppklubben Bate Borisov. Inför årets säsong skrev han kontrakt med Shakhter Soligorsk."

Hur kommer det sig att den nya klubben vill bli av med killen så snabbt efter att han värvats? Han kanske inte är så jädra bra? Hoppas att han kan vara det vi letar efter ändå.
2006-07-31 23:44
jappel//

Och jag som trodde att Pavel är äldre än Lundblad ;)

För övrigt stod "vår" kille i Gefle för en dundertabbe som resulterade i Halmstads 1-0 mål!
Örebro jappel
2006-07-31 23:44
Per Persson //
Klart att han är intressant. Men det är väl långt från klart att han kommer till Örebro, eller??
Tycker inte att det är något jätteproblem på mittbacken om Glenn skolas om.
Men visst jag tackar inte nej till ett nyförvärv på mittbacken, bra med konkurans, men vi har ju även Thomas och Fredrik Jansson.. om fredrik bara kunde se till att bli lite snabbare så kan även han bli intressant i mitten.
Örebro Per Persson
2006-07-31 23:41
K8//

Varför tror du Nordback sticker om vi går upp ?. Han har ju en enorm klubbkänsla.
Örebro Per Persson
2006-07-31 23:39
jappel//

Bra lag, men "vår" kille i Gefle skulle vara högaktuell som mittback också.
Örebro K8
2006-07-31 23:38
Jag tror Nordback sticker, han söker efter ett miljöombyte. Tyvärr. Tuff konkurens mellan Hagge, Wikström och Glenn.

Det som gäller är att Anttonen och Riddez förlänger.
Örebro jappel
2006-07-31 23:38
tycker faktiskt att det verkar som att Pavel är lite av en ung Jon Lundblad...mycket intressant provspel i alla fall!
Han kan bli riktigt vass om han får några extra kilo muskler i form av sprintmuskler.
Snabb som en vessla och stark som en oxe!! så ska en ÖSK anfallare se ut :-)
Örebro jappel
2006-07-31 23:32
K8 //
Menar du på fullt allvar att du inte tror/tycker att Nordback och Haginge platsar i AS???
Sedan är jag helt övertygad om att Jeffs kommer lyfta sig så pass att även han blir en tillgång i AS.
Mirza kan mycket väl utvecklas till en inhoppare i AS.
Mitt lag i AS skulle se ut enligt följande.
där / innebär att någon av spelarna spelar där den andra blir avbytare.

----------Nurme/Weggen----------
-----Ny--PaHa---GlHo---JoRi-----
-PaAn/IaJe--LaLa/Ny--FrNo--KrNä-
-------SeHe/MiJe------Ny--------
Annons: