/fotboll/osk/forum/9178.aspx/fotboll/osk/forum/9178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro sahlin007
2006-08-10 21:14
Han är i alla fall perfekt spelartyp tycker jag, dock en varningsflagga för orken.
Men Mirza är ju en katastrof som anfallare, han krånglar ju bara med bollen som vanligt och levererar noll.
Örebro sahlin007
2006-08-10 21:13
Har ÖSK verkligen skrivit med Kabba idag ?
Eller är det bara ett önsketänkande ?
Rock_strongo
2006-08-10 21:12
imponerande av åtvidaberg
Örebro E-A
2006-08-10 21:07
Brann-Åtvid 3-3! +2 träffar i virket för Åtvid.. inte illa med tanke på att Brann faktiskt leder Tippeligan.. hoppas dom spelar lika fokuserat på hemmaplan! Forza SE, tar tillbaka Sveriges heder!
Mjällby MAIF_ARE
2006-08-10 20:50
Ingen som kan fixa så att man kan se målen utan att bli medlem då? =)
Örebro Mittåt
2006-08-10 20:46
MAIF_ARE// Ja, detta är en medlemsförmån i ÖSK.

Alla tränare i superettan får en matchvideo efter varje match. ÖSKs tränare låter redaktionen på hemsidan göra en sammanställning av målen för medlemmarnas räkning. Den kan man se genom att logga in på den del av föreningens hemsida som är förbehållen klubbens medlemmar.

Om du vill se målen och inte vill bli medlem i ÖSK (vilket jag kan förstå) skall du alltså vända dig till Mjällby med en förfrågan om de kan ordna något likande arrangemang för sina medlemmar.
Örebro E-A
2006-08-10 20:45
MAIF_ARE//
du får säkert se det i slutet av säsongen gratis.. =)
Mjällby MAIF_ARE
2006-08-10 20:36
Men ska jag behöva betala för att se årets mål? :
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-10 20:32
Inlägg raderat. Tomten hann först
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-08-10 20:30
MAIF_ARE // om du är medlem i ösk kan du logga in på officiella och kolla på målen under ösk-tv, annars vete fasen var de finns :)
Mjällby MAIF_ARE
2006-08-10 20:24
Såg att någon Ösk:are hade sett målen emot oss, möjligt att de finns någon länk till dem? tacksam för svar.
Örebro Robben 82
2006-08-10 20:19
Japp det blir nog bra:-)
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-10 20:16
Robben 82 //

Men man kan inte begära att en matchotränad Samura kommer in och levererar direkt även om han är mer rutinerad... Det är svårt det här med nyförvärv, men jag litar på de som tar hand om det!
Örebro Robben 82
2006-08-10 20:11
DAAL/ Självklart har dom det men som lägget är nu så måste vi ju ha in en spelare som kan hjälpa oss ditt direkt,se på Henriksson han leverar och han lever mycket på sin rutin,man kan inte begära av JP att han ska komma från tvåan och sedan ösa in mål i SE.
Örebro Mittåt
2006-08-10 19:53
Svårt med Kabba tycker jag. Som spelare tror jag att han kan ha en del att tillföra. Snabb, teknisk och irrationell. Egenskaper som man inte finner överallt.

Min tveksamhet har mer med det personliga planet att göra. Han verkar hamna i konflikt med sina klubbar.

Att han bröt sitt kontrakt för att han inte gillade att bo Grekland är en något långsökt förklaring till varför han plötsligt dyker upp i Örebro. Snarare var det säkert så att han fick sparken från sin grekiska klubb av en eller annan anledning. Tränaren kanske inte gillade honom.

Vad som gör mig mer tveksam är omständigheterna kring hans avbrytna engagemang hos Assyriska. Han gick tidigt ut och sade att han inte tänkte fortsätt hos dem. Han var tillgänglig och fri men det fanns ingen klubb i Sverige som högg på honom. Annars är det ju en spelartyp som dyker upp i nyuppflyttade klubbar och i föreningar med ambitionen att ta steget upp i Allsvenskan. Men han fick ingenting här (eller i Norge) utan hamnade till slut på Kreta. En inte direkt imponerande meritlista.

Jag skulle nog vilja att man ger honom ett kontrakt säsongen ut och att klubben får en option på att förlänga om försöket utfaller till parternas belåtenhet.
2006-08-10 19:51
Robben 82//

Jag har sett honom, dock inte i år... Johan P har också potencial att bli en bra allsvensk fotbollsspelare om han får spela, Mirza likaså.
Örebro Robben 82
2006-08-10 19:47
DAAL/ En Samura på 80% (om han nu är lite match otränad)har mer rutin och är en giftigare avslutare än JP och jag tror han skulle göra sig bra ihop med Henriksson,har du sett killen lira någon gång?!då borde du veta villken potensial han har...
2006-08-10 19:37
Robben 82//

När har jag sagt det? Läs gärna hela mitt inlägg!

En Samura på 80% har INGET att tillföra vårat anfallsspel i dagsläget, i sånna fall en spelare för framtiden. Och ska vi värva för framtiden har vi spelare på nära håll som borde vara aktuella eller annars bör man vänta till efter säsongen då man vet vart vi spelar!
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-10 19:29
signa kabba nu!
Örebro Robben 82
2006-08-10 19:25
DAAL/Tror du det är så jävla lätt att hitta spelare!ser hellre en Samura som går på 80% några veckor en johan P som behöver se och lära,inget ont om johan men just nu håller han inte riktigt....
2006-08-10 19:09
Tycker också att Johan P ska få en riktig chans att visa vad han går för, tror stenhårt på honom!
2006-08-10 19:09
Jag vill se en förstärkning av truppen men helst ska det ju vara en spelare som går rätt in i startelvan och jag vet inte ifall Samura gör det, han behöver nog några veckors träning först!
Örebro Robben 82
2006-08-10 19:05
Kabba Samura klar för Ösk!!
Örebro go_osk
2006-08-10 18:50
Jag ser egentligen ingen poäng med en anfallsförstärkning i dagsläget. Om inte denna skulle gå direkt in i laget dvs. Vi har ändå gjort 38 mål på 18 matcher, vilket ger oss ett mål snitt på lite drygt 2 mål per match. Hur många lag skulle lyckas mäkta med en sådan bedrift?
Örebro E-A
2006-08-10 18:46
Jag tror däremot starkt på Kabba, tror dessutom han har en hel del å tillföra i ÖSK i allsvenskan. han hade väl inte direkt världens bästa lag å luta sig mot sist han spelade där..

håller däremot med om att man borde försöka fixa ett korttidskontrakt med option på förlängning, för att kunna utvärdera prestationen igen om, säg ett år..?
2006-08-10 18:35
bison//

Håller Samura i Allsvenskan då? Tre mål på den senaste AS-säsongen skrämmer inte många försvar!
Örebro bison
2006-08-10 18:25
Ämne: Hade jag varit klubb....
Jag skulle göra tvärtom ifall jag var klubbchef. Då hade jag signat Samura. Givetivs under förutsättning att pengarna finns.

Jag håller med dig om att det för tillfället inte är någon "superkris" i anfallet, men om vi ser framåt.
Håller Mirza som anfallare i AS?
En Johan som är på G i SE, håller han i AS?
Örebro bison
2006-08-10 17:23
MIttåt// Det var just avsändaren som var problemet, tänkte därför höra om nån av er här på svenska fans hade insideinfo att komma med.
Jag har för övrigt tittat på de maxpoäng för de olika lagen som du tidigare lade in.

Försökte räkna lite på det och det ser onekligen bra ut för oss. Eftersom lagen i fråga ska möta varandra och dessutom möta Trelleborg.
Örebro Sersant
2006-08-10 16:47
Var och kollade in grabbarna på träningen imorse

- Haginge var inte med
- J Pettersson var inte så het
- Mirza var desto hetare
- Kabba tröttnade inte mer än dem andra
- Kabba visade prov på sin snabbhet några gånger
- T Andersson klev av med runt 20 minuter kvar
- M Samuelsson lattjade lite med en boll
Örebro Mittåt
2006-08-10 16:43
bison// Så länge du inte kan identifiera avsändaren som klart trovärdig så handlar det om rykten, om ens det.

Rimligen kommer nyheten först att läggas ut på ÖSKs hemsida och sedan spridas till intresserad lokalpress. Det har fungerat så på sistonde.

Det är dock inte idé att kolla på ÖSKs hemsida var femte minut under kvällen, eftersom man håller på med en serverflytt, som omöjliggör att några nya nyheter publiceras fram tills tidigast i morgon bitti. Och har man fixat det fram tills dess, så har man gjort det riktigt bra.
Annons: