/fotboll/osk/forum/9176.aspx/fotboll/osk/forum/9176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-08-11 22:13
ÖSK Fans//
jag håller med dig, hade vart skitkul å ta in Kabba. har dock inte sett han på träning så jag skulle inte själv fatta det beslutet. men de flesta här inne har en poäng i det dom skriver (som vanligt..) ang. lönekrav och va det nu kan handla om. det är ju inte säkert att det bara rörde sig om det problemet. man kan ju inte alltid lita till den info tidningen ger oss.. eftersom Lennart Sjögren är på semester kanske han inte hade lust att dra hela historien utan bara sa det han kände för och så tyckte Kabbas agent att det va det ända som behövdes sägas, för sin klient's skull. eller så hade parterna kanske gjort upp det.. vad vet jag..
Örebro jappel
2006-08-11 22:09
Jag blåögd, pariotisk och naiv....nähä :-)
Och jag har ju i alla fall rätt :o)
Örebro jappel
2006-08-11 22:09
E-A//
Klart att vi bör förstärka, och även jag ser gärna att vi gör det nu. Men samtidigt är det mycket viktigt att vi visar att det krävs engagemang och hjärta om man ska spela i ÖSK.
Därför är det inte troligt att vi kan värva några SE spelare då alla dessa (måste tro) att deras lag har en chans mot ÖSK...ska vi värva någon borde det kanske vara någon i MAIF nu när vi bevisat att vi är klassen bättre än dom. Problemet där är kanske bara det att det inte är någon vi behöver därifrån just nu...eller??
Örebro jappel
2006-08-11 22:06
Till kabba kan jag bara säga som Aerosmith skulle sagt det... Get a grip :-)
Örebro jappel
2006-08-11 22:04
Ämne: Fan va sur jag blir!....
Spelarinvest betalar inte killens lön utan ser bara till att han kommer hit (övergångssumma och ev. sign on fee..) problemet i detta fallet är om han nu mot förmodan har mage att kräva 40-50000 i månadslön...då har självfallet inte ÖSK råd att ha killen i laget. Han har ju inte bevistat någonting sedan 2004 då han var medelmåttig anfallare i SE...sedan dess har han bevisat att han varken är lojal eller har karaktär nog att träna ordentligt på egen hand...(för då hade han varit i bra form nu trots att han inte har någon klubb att spela i)
Örebro E-A
2006-08-11 22:04
Ämne: Kan även passa på at....
jappel//
det var MaIF vi mötte, ett tilltäppt försvar och produktion framåt ska va en självklahet i den matchen för ett lag som vill till allsvenskan.

jag tycker det vore bra ifall man tog in en del nya nu som kunde spela in sig i laget inför nästa säsong. tycker det vore konstigt om inte klubben verkligen satsade på allsvenskt kontrakt nu när vi ha slagläge. investera nu, det kommer ändå tillbaks ekonomiskt om vi skulle gå upp i allsvenskan å då är det även bra om vi har en stomme av bra spelare som lirat ihop sig.. dessutom är det 100% säkert att vi tappar spelare till nästa säsong, vart vi än spelar..
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-11 22:01
Forza Assyriska !//

Svårt att veta vilka summor han krävde men det måste ha verit en hel del men tanke på att i morse ville ÖSK prata om villkoren och vid lunch var det klart att det inte blir något!

ÖSK betalar förmodligen de bästa lönerna i Superettan, tror bara att BoIS, Peking, Sundsvall och eventuellt Assyriska kan betala dessa löner! Hade det inte varit ett alldeles för stort glapp så hade man inte avslutat förhandlingarna så snabbt...
Örebro jappel
2006-08-11 22:01
40-50 tusen för en spelare i hans klass....hoppas verkligen att han inte försöker sig på några sådana drömlöner...killen har ju som sagt knappt ens visat att han platsar i superettan...40-50000 är ju vad normalspelaren i AS har....vakna upp i verkligheten nu Forza.
Jag har svårt att tro att ni har mer än en spelare som tjänar över 40000...fast du vet kanske bäst där...
Får en normalbra spelare 30000 i se ska dom nog vara nöjda...i AS däremot kan den summan nästintill dubblas.. 50000 är nog ganska vanligt..
Det måste trots allt vara verklighetsförankrat också. Se drar inte mer än 2000 i snitt för er = 200000 / match a 15 hemmamatcher = 3000000 kr sedan lika mycket från sponsorer och förbundet då har man MAX 10 000 000 kr att fördela till samtliga inblandade under ett år... minst 25 personer som ska ha heltidslön = 400 000 kr...men då ska sociala avgifter och skatt betalas också....då är det ca 200000kr kvar per spelare och år i snitt = 16666,67 kr / månad och spelare och några i kansliet... så chansen att en spelare som Kabba skulle få 40-50 tusen är mer än obefintlig!!!! kräver han det är det löljligt... han ska vara glad om han får 30000 och slipper jobba deltid i SE!!! Och ingen i As vill bevisligen ha killen... så kom ner på jorden igen!!
Örebro ÖSK Fans
2006-08-11 22:00
Fan va sur jag blir!!! vet att många ville ha Kabba, men nu när affären blivit avslagen,helt plötsligt inte ville ha honom.

nu har jag två frågor???

1 vad fan har vi spelarinvest till???

2 ska vi (som vanligt försöka hämta en stor target spelare som jag tycker vi har allt för många av redan!?

Neeee en kabba hade suttit fint o jag verkar vara ensam o tycka det
Örebro Jimpa_90
2006-08-11 21:53
Krossa Giffarna!!!
Assyriska Forza Assyriska !
2006-08-11 21:52
Vad är det för summor han begär igentligen? Det kan väll inte vara mer än 40-50 tusen, eller?
Örebro jappel
2006-08-11 21:43
Ämne: Ämne: Ni var ....
du har helt klart en poäng med gymmet där....
Bättre att värva div 1 spelare i toppform än fördetta SE spelare som är ur form.
Fast klart bäst är självfallet att värva spelare av AS kvalite som är i bra form, som Glenn och även Seb!!!! så ska det se ut!!!
Örebro loopy
2006-08-11 21:38
Ämne: Ni var ju såååå intr....
Det var en provspelare men på hans agent verkade han tycka att det var en allsvensk dominant. Ska man vara ärlig så borde väl en arbetslös kabba i tälje vara glad över sportklubbens intressen men vill man ha lön som en allsvensk stjärna så bör man kanske prestera lite innan.

Tycker man kan sammanfatta detta provspel med att det var en intressant spelare, men att om vi går upp i allsvenskan så kommer minst likvärdiga alternativ att finnas tillgängliga så vill han inte lira här så kan han sitta och ta ut socialbidrag i tälje.

Sen tycker jag att oavsett nivå på spelaren så är det ett orostecken att dom är otränade konditionsmässigt och fysiskt när de kommer på provspel, för nog fan har man väl tid att hänga på gymet samt löpa lite om man har ambitioner på proffesionellt fotbollspel.

Örebro Mupe
2006-08-11 21:35
Ang. Kabbakontraktet..!! Det är ett hedersuppdrag man har fått när man spelar i ÖSK och det skall vara en stor ära att få representera ett sådant klassiskt lag..!!
Tänker man som sådant "jag ska spela ihop litet pengar så attjag kan lägga av vid trettiotre med bra ekonomi" så har man inget i ÖSK att göra..!!!!
Örebro jappel
2006-08-11 21:29
Kan även passa på att säga att jag innan Maif-matchen var nervös framför allt för försvaret, men även för anfallet... nu fick jag lugnande besked på båda dessa punkter.
Försvaret spelare kassaskåpssäkert, kul att se att Hagge och Holger fungerade bra i mitten där bak och Riddez var kung på planen.
Frammåt var Seb som vanligt blytung och mittfältet fyllde på precis som i fornstora dar!!
Som ÖSK spelade mot mjällby behövs det inte några förstärkningar innan AS.
Örebro jappel
2006-08-11 21:21
Daal//
Tror att många av dom som har utgående kontrakt väntar tills det står klart att vi kommer upp i AS eller ej. Gör vi det kommer nog alla dessa stanna kvar!!
Örebro jappel
2006-08-11 21:19
Jag hade själv gärna sett honom i ÖSK, men jag hade inte viljat betala någon topplön till honom direkt (inte ens med SE-mått mätt) har på känn att ÖSK resonerade på precis samma sätt, så när han satte hårt mot hårt så tröttnade ÖSK direkt, som tur är, vi behöver inga divor eller problembarn. Mot skälig medelklass Superettanlön och rätt inställning hade jag gärna sett honom, men nu känns det bara bra att det inte verkar bli någon affär!
Örebro jappel
2006-08-11 21:16
Ämne: Ni var ju såååå intr....
Giriga spelare klarar vi oss alldeles utmärkt utan. Sedan var det kanske tre fyra nick som vurmade för honom resten var med reserverade.
Klart att dom flesta här inne skulle vara glada över en förändring i anfallet vilket han alla gånger skulle ha inneburit, men han hade inte varit given i startelvan utan snarare blivit ett trumfkort att slänga in med halvtimman kvar i tillknäppta matcher. Tror inte att någon här inne trott eller menat att han skulle kunna gå in i ÖSK:s förstaelva i första taget.
ÖSK såg honom som en komplementsspelare, medan han själv och hans agent såg honom som någon form av stjärna...klart att det inte blir någon affär då.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-11 21:15
go_osk//

Vi har många duktiga spelare i Ungdom, frågan är också hur många man kan lyfta upp till ett lag som ska upp till Allsvenskan!?

Det beror ju också på hur många spelare lämnar laget efter den här säsongen, vi har ju några som har utgående kontrakt tyvärr... Men hoppas att de förlänger!
Rock_strongo
2006-08-11 20:39
Forza Assyriska //

han skulle ha sjukt mycket pengar.bättre att sitta och ruttna bort i sin lägenhet i södertälje.
Assyriska Forza Assyriska !
2006-08-11 20:37
Ni var ju såååå intreserade av Kabba allihop här inne, vad har hänt?
Örebro GT
2006-08-11 19:55
Kallurs häckar rockar GULD !!
Örebro joth
2006-08-11 19:48
go_osk//Sen är det väl nästa så att det måste försvinna lite spelare för att få upp några nya.
Jag tror att Zebastian ligger närma till hands... det finns väl en liten risk att Thomas Andersson slutar efter denna säsong och då täcker han den luckan som lärling i backlinjen då Haginge blir ordinarie.
Örebro go_osk
2006-08-11 19:40
Påtal om framtiden, vilka tror ni kommer att bli uppflyttade ifrån talangtruppen?

Personligen tror jag att dessa fyra ligger närmast till hands:

Joakim Green
Lagets högerback och lagkapten. Det som dessutom borde tala för honom är att det saknas alternativ på högerbacksplatsen.

Zebastian Lovén
En riktigt bra och placeringssäker mittback. Lägg dessutom till att Thomas lär lägga av och att MSa lär få det tufft att komma tillbaka i gammalt gott skick, vilket inte lär minska Zebastians chanser.

Simon Ramström
En mordern mittback med ett riktigt bra huvudspel, vilket han inte är rädd för att använda på offensiva fasta situationer. Simon kan dessutom spela på mittfältet.

Fedja Jelecák
Fedja är helt klart min favoritspelare i talangtruppen. Med hans teknik och spelförståelse tror jag att vi inom kort kan ha en ny Kristofer Näfver. Det känns dessutom som att Fedja värderar saker och ting bättre och bättre till varje ny match.
Örebro joth
2006-08-11 19:34
mme//Mycket bra skrivet. Pricken över i, liksom.
Örebro rokky
2006-08-11 19:28
tidigare i veckan så var alla så positiva till Kabba samura. Idag har vindarna vänt. Många negativa inlägg om Kabba. Vilken tur att det inte blev något kontrakt.
Örebro mme
2006-08-11 19:25
Mycket nöjd med att ÖSK nu lärt sig säga nej. En spelare som Kabba har MYCKET att bevisa. Han kan inte förvänta sig att en klubb som ÖSK skall ta en ekonomisk rövare på en spelare som faktiskt aldrig gjort en hel godkänd säsong, som visat tecken på dålig moral och svag klubbkänsla. Jag tycker att bevisbördan vilar på Kabba själv. Det borde vara i hans eget intresse att försöka få chansen att visa vad han går för, att han kan göra mål, fungera i ett lagsammanhang och bita ihop när det tar imot, och sedan förhandla utifrån det. Kabba vill ha lön som en stjärna utan att någonsin bevisat att han är en. I mina ögon gjorde ÖSK helt rätt. Vi har inte råd att ta rövare utan med vår ekonomiska situation måste vi ta det säkra före det osäkra. Kabba är osäker! Hans storhet kan skymtas men har ännu inte bevisats.

Slutligen anser jag att ÖSK aldrig kommer att kunna mäta sig med andra lag i antalet stjärnor utan vi måste förlita oss på en fungerande lagmaskin. Kabba har aldrig bevisat sig vara en kugge i en sådan.

Mvh
Örebro E-A
2006-08-11 19:20
f.ö. har jag hört att Erk** inte har psyke nog att klara av hån eller burop från publik utan att fokusera på rätt saker.. det räcker för mig! har jag möjlighet att förstöra deras spel på något sätt kommer jag ta den möjligheten! sedan blir "hämden" nått ja får med som en bonus på köpet.. att jag sedan slänger in positiva kommentarer till våra egna spelare är självklart! men faktum kvarstår. jag tycker han förtjänar att se hur omtyckt han är här hemma!
Örebro Aspen
2006-08-11 19:19
Jag tror Kabba hade blivit en tillgång. JP hade fått en förebild men aggrisivitet och gåpåar anda.
Men det är bra att klubben inte ger sig in på ekonomiska äventyrligheter. Tallinger har vi fått nog av.
Att det sedan inte blev något kort avtal bara för hösten var klart redan innan provspelet då klubben deklarerat att man ville har en långsiktig lösning. Man långsiktigheten kanske inte är Kabbas melodi
Örebro E-A
2006-08-11 19:15
joth//
såg han aldrig träna tyvärr, så ja kan inte uttala mig ingående om hans spel.. vingel-petter kan ju stämma men det hade också kunnat blivit en bra affär för klubben vid en försäljning..

jappel//
är inte överdrivet imponerad över en tredjeplats i SE, vad jag kommer ihåg var det väll inte så jättebra lag i serien det året? dessutom att jämföra AFF med ÖSK, vad gäller lagspel, vore som att jämföra hästskit med diamanter..

edit: menade det året de spelade i AS, men detsamma gällde i SE också, tycker jag..
Annons: