/fotboll/osk/forum/9173.aspx/fotboll/osk/forum/9173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-11 15:30
fan då! giriga samura! då lär varken igor eller wowoah vara aktuella heller :| behöver en djupledsspelare nuUUuUuUuU!!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-11 15:24
Över 50 inlägg på mindre än 2 timmar. ÖSK är hett!
Örebro Mittåt
2006-08-11 15:21
ÖSK gör givetvis rätt som tackar nej. Att ta in en spelare på villkor som inte stämmer överens med vad som gäller för övriga spelare i truppen är ett garanterat sätt att skapa oro och missämja i truppen.

Om inte galoscherna passade för Kabba, så får han lov att åka barfota tillbaka till Södertälje. Så enkelt är det.
Örebro Aspen
2006-08-11 15:19
Mirza är klart bättre än Johan för tillfället.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-11 15:17
En sak som oroar mej en smula är att vi inte har gått särskilt bra mot topplagen. Förlust och vinst mot Landskrona, förlust mot Trelleborg, förlust mot Brommapojkarna, vinnst mot Norrköping. Kommer bli viktiga "sexpoängsmatcher" i slutspurten misstänker jag.
Rock_strongo
2006-08-11 15:16
mirza tänker för mycket innan han skjuter.
Örebro Kerberos
2006-08-11 15:14
Grixx// Ja jag håller med, om man bortser från målen så tycker jag nog Mirza har gjort fler bättre matcher än Seb sett till antal faktiskt.

Men de har ganska olika roller och spelstilar ändå så det är svårt att jämföra, för de spelar så olika fast väldigt kompleterande.
Örebro E-A
2006-08-11 15:14
Kronblom//
jag ser också hellre Mirza från start än Johan, men hellre nån annan ändå.. JoPe är an man för framtiden, Mirza kanske också, men då kanske på mitten vad vet jag.. å för min del är det inte de uteblivna målen som stör det är mer fummlandet med bollarna han får..
Örebro D. McGrain
2006-08-11 15:12
Tycker det är tråkigt att inte Kabba värvas men har han hybris så gläds jag istället åt att ÖSK äntligen inte äventyrar ekonomin och betalar pengar som inte finns. Tror dock det inte är helt färdigt - så glödhet kan Kabba inte vara för de allsvenska lagen. FÖ tror jag aldrig att Metz lr ngn annan klubb betalar 30 m för en SE-spelare, BOIS får vara glad om de får fem. Alt. har de världens bästa försäljare på kansliet?
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-11 15:09
Vi har ju en djupledsspelare i Pettersson som kommer att visa att han är en duktig spelare!
Örebro Kronblom
2006-08-11 15:07
Visst behöver man en spelare som Samura men har han ställt lönekrav som ÖSK inte kan fixa så tycker jag klubben agerar rätt,ingen spelare är större än klubben!

Sen håller jag inte med alla ang Mirza,många ser inte till helheten-alltså att Mirza oftast gör bra matcher men att målen uteblir och visst gör han för lite mål men ser hellre honom från start än JPettersson som aldrig tagit chansen när han fått den!
Örebro Grixx
2006-08-11 15:07
Kerberos// Jag reflekterade också över vad Walker sa men djupledslöpningarna behövs ju mot de bättre lagen som satsar hårt mot oss.

Fast det gäller ju förståss inte det sk topplaget Trelleborg som backade bakom egen mållinje....
Örebro E-A
2006-08-11 15:02
men det hade vart kul å hitta en nu som kan spela in sig i laget inför allsvenskan, eller vart vi nu hamnar nästa säsong. det skulle iofs behövas en bra mycket bredare trupp inför nästa säsong men man kan ju börja skola in dom i laget en och en..?
Örebro Kerberos
2006-08-11 14:59
Ämne: Kerberos//

En dju....Mjo, men när lagen backar hem så som de gör mot oss finns det få ytor att dra isär på dom på så att jag tycker att vi inte är i väldigt stort behov av den kontringsdjupledslöparen som Kabba mfl är.

Men att det behövs en sån spelare också är inget jag säger emot, men inte så panik så att man ska gå med på orimliga lönekrav.
Rock_strongo
2006-08-11 14:57
jp har vart usel på träningarna.förstår verkligen om han sitter på bänken på söndag.Mirza har vart väldigt bra på träningarna och kämpat mycket.jp har vart raka motsatsen.mirza förtjänar att starta på söndag.
2006-08-11 14:49
Kerberos//

En djupledslöpare drar isär motståndarnas försvar i många fall och skapar stora ytor för Larsen!
Örebro Kerberos
2006-08-11 14:36
Ämne: Hoppas hoppas hoppas....
Så länge Mirza presterar bättre på träningarna än JP kommer Mirza starta före JP och så som rapporterna verkar ha varit så har Mirza sett het ut på alla veckans träningar och det är just därför han kommer lira.
Örebro Kerberos
2006-08-11 14:34
Ämne: Ämne: Av de t....
Definitionsfråga anser jag, vad är en anfallare?

De vi har nu är sk. mittfältare men gör de mål så spelar det mig ingen roll, bara vi har rätt typ av spelare för det spelet vi spelar just nu.

Jag håller med Walker i det han ungefär sa till NA, i SE backar många lag hemmåt mot oss och möjligheterna till ett djupledspel minskar. Därför tror jag också att behovet av en "djupledslöpare/striker", som jag antar är din definition på en ren anfallare är, i år inte är lika stor som den kan bli nästa år om vi går upp då vi förmodligen kommer behöva lira ett mer kontringsspel än i år.
Örebro sahlin007
2006-08-11 14:33
Hoppas hoppas hoppas på JP nu så Mirza får den välförtjänta platsen på bänken!
Annars så ser jag Näfver som ett tänkbart alternativ. Han är ju för bra för att ha sittandes på bänken
Örebro Kerberos
2006-08-11 14:28
Tycker iofs detta är ganska vettigt nu när det visat sig att de inte har samma bild på den ekonomiska biten.

Jag ser ingen oro i att vi "bara" har 3 anfallare, vi har haft det i 18 matcher nu och så som vi producerar mål så är jag inte orolig än.

Bättre då o vänta, spara pengarna o värva inför nästa säsong med ett starkare kapital som ett allsvenskt-lag.
Örebro E-A
2006-08-11 14:24
Ämne: Av de två träningar ....
1(!) anfallare.. som inte ens platsar i startelvan..
Örebro Aspen
2006-08-11 14:24
Kabba får väl sitta hemma i lägenheten i Södertälje utan lön. Precis som han gjort det senaste halvåret.
Synd för han hade fyllt en lucka i ÖSK då inte JP presterat som förväntat.
Vi får hoppas att JP lägger in en högre växel. Men det låter oroväckande om han inte är på huuget på träningarna (enl senaste träningsrapporten).
Örebro Charlezzz
2006-08-11 14:21
Av de två träningar jag såg med Kabba var han rätt långt ifrån att vara vår bästa spelare och då borde han rimligtvis inte vara den bäst betalde! dock ska ÖSK inte ha något annat tilltänkt nyförvärv inom räckhåll, enligt Na. Ser ut som om vi får spela klart den här serien med 3 anfallare...
Örebro Grixx
2006-08-11 14:21
Kabba skärp till dig och nappa på budet!!!!!!!
Örebro E-A
2006-08-11 14:19
Lennart Sjögren: "I dagsläget finns det heller inget annat nyförvärv påtänkt." från NA.

Nehepp..
Örebro Kerberos
2006-08-11 14:18
Ämne: Kerberos//
Du menar....
ops, slappa fingrar, självklart menar jag det :D
Örebro Mittåt
2006-08-11 14:16
NA bekräftar, att Kabba inte ville acceptera de villkor ÖSK erbjöd.
Örebro E-A
2006-08-11 14:15
Mittåt//
sant som det är sagt. men jag tycker fortfarande att de kunde lagt ut mer info om det på Officiella.. vad som skedde..

NA kommer antagligen snart med en uppföljning..
2006-08-11 14:11
Om det stämmer det na skrev om att ÖSK ville ha Kabba så finns det väl inte många förklaringar till varför han inte kontrakterades...
Örebro Mittåt
2006-08-11 14:10
Kabba visade ju redan förra året när han sa upp bekantskapen med Assyriska att han är kräsen. Inte så mycket med tanke på AFF, utan med tanke på de andra svenska klubbar han (med största säkerhet) tackade nej till.

ÖSKs tränare ville ha honom och klubben räknade med att ha allt klart före helgen. Det kan väl bara betyda en sak. Kabba tackade nej till de anställningsvillkor som ÖSK erbjöd och klubben var inte beredd att förbättra budet till en nivå som Kabba ansåg acceptabel.

Jag tror iofs. som Mackan. Det fanns ingen anledning att fjäska för Kabba. Var han inte villig att ta jobbet till en ersättning som ligger i nivå med vad de övriga i klubben får, så är det bästa att tacka nej.

Annons: