/fotboll/osk/forum/9172.aspx/fotboll/osk/forum/9172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-08-11 21:16
Ämne: Ni var ju såååå intr....
Giriga spelare klarar vi oss alldeles utmärkt utan. Sedan var det kanske tre fyra nick som vurmade för honom resten var med reserverade.
Klart att dom flesta här inne skulle vara glada över en förändring i anfallet vilket han alla gånger skulle ha inneburit, men han hade inte varit given i startelvan utan snarare blivit ett trumfkort att slänga in med halvtimman kvar i tillknäppta matcher. Tror inte att någon här inne trott eller menat att han skulle kunna gå in i ÖSK:s förstaelva i första taget.
ÖSK såg honom som en komplementsspelare, medan han själv och hans agent såg honom som någon form av stjärna...klart att det inte blir någon affär då.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-11 21:15
go_osk//

Vi har många duktiga spelare i Ungdom, frågan är också hur många man kan lyfta upp till ett lag som ska upp till Allsvenskan!?

Det beror ju också på hur många spelare lämnar laget efter den här säsongen, vi har ju några som har utgående kontrakt tyvärr... Men hoppas att de förlänger!
Rock_strongo
2006-08-11 20:39
Forza Assyriska //

han skulle ha sjukt mycket pengar.bättre att sitta och ruttna bort i sin lägenhet i södertälje.
Assyriska Forza Assyriska !
2006-08-11 20:37
Ni var ju såååå intreserade av Kabba allihop här inne, vad har hänt?
Örebro GT
2006-08-11 19:55
Kallurs häckar rockar GULD !!
Örebro joth
2006-08-11 19:48
go_osk//Sen är det väl nästa så att det måste försvinna lite spelare för att få upp några nya.
Jag tror att Zebastian ligger närma till hands... det finns väl en liten risk att Thomas Andersson slutar efter denna säsong och då täcker han den luckan som lärling i backlinjen då Haginge blir ordinarie.
Örebro go_osk
2006-08-11 19:40
Påtal om framtiden, vilka tror ni kommer att bli uppflyttade ifrån talangtruppen?

Personligen tror jag att dessa fyra ligger närmast till hands:

Joakim Green
Lagets högerback och lagkapten. Det som dessutom borde tala för honom är att det saknas alternativ på högerbacksplatsen.

Zebastian Lovén
En riktigt bra och placeringssäker mittback. Lägg dessutom till att Thomas lär lägga av och att MSa lär få det tufft att komma tillbaka i gammalt gott skick, vilket inte lär minska Zebastians chanser.

Simon Ramström
En mordern mittback med ett riktigt bra huvudspel, vilket han inte är rädd för att använda på offensiva fasta situationer. Simon kan dessutom spela på mittfältet.

Fedja Jelecák
Fedja är helt klart min favoritspelare i talangtruppen. Med hans teknik och spelförståelse tror jag att vi inom kort kan ha en ny Kristofer Näfver. Det känns dessutom som att Fedja värderar saker och ting bättre och bättre till varje ny match.
Örebro joth
2006-08-11 19:34
mme//Mycket bra skrivet. Pricken över i, liksom.
Örebro rokky
2006-08-11 19:28
tidigare i veckan så var alla så positiva till Kabba samura. Idag har vindarna vänt. Många negativa inlägg om Kabba. Vilken tur att det inte blev något kontrakt.
Örebro mme
2006-08-11 19:25
Mycket nöjd med att ÖSK nu lärt sig säga nej. En spelare som Kabba har MYCKET att bevisa. Han kan inte förvänta sig att en klubb som ÖSK skall ta en ekonomisk rövare på en spelare som faktiskt aldrig gjort en hel godkänd säsong, som visat tecken på dålig moral och svag klubbkänsla. Jag tycker att bevisbördan vilar på Kabba själv. Det borde vara i hans eget intresse att försöka få chansen att visa vad han går för, att han kan göra mål, fungera i ett lagsammanhang och bita ihop när det tar imot, och sedan förhandla utifrån det. Kabba vill ha lön som en stjärna utan att någonsin bevisat att han är en. I mina ögon gjorde ÖSK helt rätt. Vi har inte råd att ta rövare utan med vår ekonomiska situation måste vi ta det säkra före det osäkra. Kabba är osäker! Hans storhet kan skymtas men har ännu inte bevisats.

Slutligen anser jag att ÖSK aldrig kommer att kunna mäta sig med andra lag i antalet stjärnor utan vi måste förlita oss på en fungerande lagmaskin. Kabba har aldrig bevisat sig vara en kugge i en sådan.

Mvh
Örebro E-A
2006-08-11 19:20
f.ö. har jag hört att Erk** inte har psyke nog att klara av hån eller burop från publik utan att fokusera på rätt saker.. det räcker för mig! har jag möjlighet att förstöra deras spel på något sätt kommer jag ta den möjligheten! sedan blir "hämden" nått ja får med som en bonus på köpet.. att jag sedan slänger in positiva kommentarer till våra egna spelare är självklart! men faktum kvarstår. jag tycker han förtjänar att se hur omtyckt han är här hemma!
Örebro Aspen
2006-08-11 19:19
Jag tror Kabba hade blivit en tillgång. JP hade fått en förebild men aggrisivitet och gåpåar anda.
Men det är bra att klubben inte ger sig in på ekonomiska äventyrligheter. Tallinger har vi fått nog av.
Att det sedan inte blev något kort avtal bara för hösten var klart redan innan provspelet då klubben deklarerat att man ville har en långsiktig lösning. Man långsiktigheten kanske inte är Kabbas melodi
Örebro E-A
2006-08-11 19:15
joth//
såg han aldrig träna tyvärr, så ja kan inte uttala mig ingående om hans spel.. vingel-petter kan ju stämma men det hade också kunnat blivit en bra affär för klubben vid en försäljning..

jappel//
är inte överdrivet imponerad över en tredjeplats i SE, vad jag kommer ihåg var det väll inte så jättebra lag i serien det året? dessutom att jämföra AFF med ÖSK, vad gäller lagspel, vore som att jämföra hästskit med diamanter..

edit: menade det året de spelade i AS, men detsamma gällde i SE också, tycker jag..
Örebro jappel
2006-08-11 19:09
Vad hände med Christos Christoforidis.
Han var väl ganska het det året också vill jag minnas...han gick väl till aek athen. men sedan då??
Örebro jappel
2006-08-11 19:09
Tror inte att Kabba hade tillfört ÖSK speciellt mycket, en spelare som inte ens är dominant i SE är inte mycket att hänga i granen som anfallare.
Visserligen lyckades han pricka in ett och annat mål mot Boden, brage, västerås och friska viljor och så men det säger kanske inte så mycket om vilken klass man har...och laget han spelade i det året lyckades ju komma trea i serien så laget måste antas varit bra.
Örebro joth
2006-08-11 18:58
E-A//Själv kände jag att det skulle bli en ny vingel-Petter.... och så imponerad var inte jag av honom.
Örebro E-A
2006-08-11 18:46
joth//
han verkade ju trivas rätt bra med grabbarna i laget..? tror det hade kunnat gått riktigt bra för han i detta gäng å då finns ju alltid iaf spelglädjen där.. tror de gjort bort sig rejält han å hans agent.. tror, som nån skrev tidigare, att detta va en chansning från deras håll som inte gick hem! nu ångrar han sig nog.. han hade stärkt sina aktier i varje klubb i landet om han tagit detta anbud, dessutom hade man ju såklart kunna omförhandlat kontraktet vid en eventuell uppgång till alllsvenskan..
Örebro E-A
2006-08-11 18:42
jappel//
han hade ju inte så mycket hjälp från laget han spelade i den säsongen heller..

Osman//
degen kommer få så mycket spö utav ÖSK att ni inte kommer kunna sova efter den matchen p.g.a. mardrömmar, Seb gör hattrick. å klacken kommer leka med er. ni är ett gäng alkoholistbönder!

är inte säker på att vi hört det sista i Kabba affären.. att sitta hemma i tälje å leva på bidrag kan ju inte va hans högta dröm.. han kommer krypande tillbaks å då får han inte alls samma generösa bud ;-) Våran styrelse ÄGER!! (hade aldrig trott att ja skulle skriva så efter allt som hänt..)
Örebro joth
2006-08-11 18:39
Själv är jag rätt glad över att det inte blev någon Kabba i ÖSK. Fick känslan av att harmonin i laget hade varit i fara med den killen i truppen. Känns väldigt skönt att ÖSKs fotbollsutskott spelar med våra regler och inte viker sig för någon agent eller spelare... som sagt det känns inte som att Kabba hade tillfört det där extra och då ser jag hellre Sandro och JoPe som ersättare, detta för framtidens skull.
Örebro # brorzan
2006-08-11 18:36
Trist att det inte blev något med Kabba

MEN

Respekt till klubben som numera inte värvar, handlar eller agerar om det inte känns helt rätt! Mycker bra!
Örebro jappel
2006-08-11 18:33
Ämne: Vore kul om Seb lyck....
ja och det känns som att han fått upp farten lite nu mot slutet. Prickar in mål i så gott som varje match.
Örebro K8
2006-08-11 18:21
Vore kul om Seb lyckades göra minst 15 mål när säsongen är slut. Han har 9 gjorda nu om jag inte minns fel?
Örebro jappel
2006-08-11 17:47
Ämne: Tur för oss att det ....
Vi har Sebbe, han har avgjort mot er tidigare som du kanske minns :-)
Örebro jappel
2006-08-11 17:46
Ämne: Visst behöver man en....
Håller med till fullo, bra att ÖSK tackar nej till hans tjänster. Han var ju inte direkt någon superanfallare i SE ens. i AS har han aldrig gjort någon glad. Låter som att han och hans agent måste komma tillbaka till verkligheten, precis som bois angående amuneke och hans värde!
Örebro houston
2006-08-11 17:30
Osman// Det finns 11 andra som kommer att avgöra mot er...
Örebro Plastgräset
2006-08-11 16:59
Mittåt//
Jag tycker faktiskt lite synd om kabba, agenten, mig själv och sportklubben efter detta fruktansvärda missförstånd i förhandlingarna som just inträffat ;-)
Örebro Chipset
2006-08-11 16:58
Munster höll inte boll eller gick inte med boll. Anledning: Han kunde inte. Munster gjorde bara mål i offsidelägen. Anledning: Han kunde inte göra mål annars. Dessutom sprang Munster i djupled endast två-tre gånger. Anledning: Han var för långsam.
Degerfors Osman
2006-08-11 16:57
Tur för oss att det inte blev ngt med Kebba har en känsla att han hade avgjort mot oss
Örebro Chipset
2006-08-11 16:55
Munster?! Ni måste skämta. Nä, ring upp Boniek i sådana fall. Där har vi en centertank som går fort och rakt i djupled.
Örebro Mittåt
2006-08-11 16:49
Det verkar som om Grigo felbedömt läget och trott att han kunde pressa ÖSK en bit till på lönesidan.

Som någon föreslog tidigare. Det bästa för Kabba hade varit att ta ett kontrakt serien ut och bevisa att han håller. Det är hur som helst bättre betalt än om han sitter och tjurar i Södertälje.
Annons: