/fotboll/osk/forum/9166.aspx/fotboll/osk/forum/9166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2006-08-12 10:48
Mittåt//Tror du underskattar de återstående vedemödorna för att kvalificera till allsvenskan. Hoppas laget tar resten av serien med mer respekt.

ÖSK gör troligen rätt i hanteringen av Kabba. Intressant att försöka - men bara till rimliga kostnader. Och med bibehållen stämning i laget.
Örebro Per Persson
2006-08-12 10:41
Mittåt//

Mycket bra skrivet. Stöder det till 100%. Vi skall vara mycket glada för att vi har fått in så mycket duktigt folk i ÖSK:s ledning. Jag är säker på att de hela tiden gör det rätta. Agenter som i Kabbafallet ställer bara till det för sin egen kille, de är alldeles för pengakåta.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-12 10:41
jappel//

Varför inte? ;-)
Örebro jappel
2006-08-12 10:32
vi ska kanske signa pfo som bossman efter denna säsong :o)
Med en fet signing fee uppdelad på tre år :-)
NOT!!!!!!!!!!!!
Örebro Mittåt
2006-08-12 10:19
Ämne: Fan vad man blir bes....Robben 82// Klasspelare? Jag vet inte vad du fått det ifrån. Förra gången han spelade i allsvenskan gjorde han 3 mål på hela säsongen.

Visst hade han varit intressant att "testa", men innan han bevisat sin klass så kan man knappast begära att ÖSK skall lägga ut några fantasipengar.

ÖSK har fortfarande superettans målfarligaste lag, så för målskyttet finns det ingen anledning att vara orolig (så länge spelarna är hela och rena).

En, ja kanske rent av två skadade eller avstängda anfallare klarar laget faktiskt av nu. I och med att Holgersson har tillkommit så har laget faktiskt på sätt och vis fått en anfallare till. Jag tänker då på Kristoffer Näfver som nu kan sättas in längst fram utan att vänstersidan försvagas speciellt mycket.

Fördelen med att vänta är att ÖSK kommer att ha ett betydligt bättre läge att värva en anfallare om laget kvalificerar sig till allsvenskan - vilket det mesta nu tyder på att man kommer att göra. Jag ser i alla fall inga tecken än på att laget står inför en kollektiv kollaps, vilket väl är ungefär vad som krävs för att man skall missa första- eller andraplatsen.

Med en förstaklassbiljett i näven kommer ÖSK att ha betydligt bättre möjligheter att värva en bra anfallare. Man kommer att spela i en attraktivare serie och ekonomin kommer, tack vare det förmånliga TV-avtalet, att vara betydligt bättre, vilket gör att man kommer att kunna erbjuda bättre löner.

Den som torpederade förhandlingarna var Kabbas agent, som inte var smidig nog att anpassa förhandlingarna till de faktiska förhållandena. Det skulle dock inte förvåna mig om man kommer tillbaka från Södertälje när man haft en möjlighet att fundera igenom saken. Kabba har faktiskt betydligt mer att förlora på det här än vad ÖSK har.
Örebro Robben 82
2006-08-12 09:36
Fan vad man blir besviken! jag tycker de kunde ansträngt sig lite mer. Kabba är en klasspelare som Ösk behöver om man ska upp i allsvenskan,undrar om gubbarna som bestämmer har hört uttrycket "Smakar det så kostar det" Nej Ösk nu har ni missat en guldklimp!
Örebro D. McGrain
2006-08-12 08:25
Bara en fundering angående spelarlöner: Vem tror Kabba (eller hans agent) att han är? En spelare i SE-klass som KANSKE kan utvecklas till en medelmåttig allsvensk forward. En gång på hundra blir Kabba en som gör 10-15 mål/säsong i allsvenskan. Hans potential är en som gör 6-7 mål/säsong - i bästa fall.

Nu i "förhandlingarna" med ÖSK har hans agent troligen krävt 40 000 + i mån. Är det rimligt att en SE-spelare som "arbetar" 4-5h om dagen ska dubbelt så mycket än en t.ex. lärare? Han kräver lön som inte motsvarar hans kapacitet och prestation. När Kabba utvecklats och gör 10-15 mål i allsvenskan kan han börja kräva fantasilöner - tills dess tycker jag han ska vara glad över att få chansen i SE (och kanske allsvenskan så småningom?) igen. All heder åt ÖSK som slutat betala fantasilöner till medelmåttor - ngt som Djurgården och andra europacupspleande lag borde börja fundera på och se över.
Örebro kubanen_90
2006-08-12 01:59
Foppa kan ju betala nya västra. :)
2006-08-12 01:30
Vart tog allt folk vägen när man själv gick iväg ett tag?
Örebro # brorzan
2006-08-12 00:56
E-A //

ja, på båda frågorna :o)
Örebro E-A
2006-08-12 00:45
Forward har en mycket viktig match framför sig imorgon, som ni kan se här på nyheter, så håll gärna ett par extra tummar för dom så inte vår "farmaklubb" hamnar under sträcket i deras serie..
Örebro E-A
2006-08-12 00:42
# brorzan//
är det gratis för medlemmar å funkar det till SE w810i?
Örebro Per Persson
2006-08-12 00:40
jappel//

Tänk om ÖSK tappar poäng mot Giffarna och missar AS på grund av det, bara för att du inte kom till BA. Då missar du dina "hemmamatcher" mot DIF, Bajen och AIK". Törs du chansa ?.
Örebro E-A
2006-08-12 00:40
på tal om ingenting har ara bytt tröja nu.. om ni vill kan ni gå in på SFC-forum å kolla in hans kalkonlista, skum snubbe.. har dom ingen Kuhitröja?
Örebro # brorzan
2006-08-12 00:39
Skaffat ny mobil, men trivs inte helt med den ännu? Det kanske kan ordnas på länken ovan! :o)
2006-08-12 00:39
jappel//

Haha, självklart måste man ju göra något åt det, ett nytt tak kanske? Skulle se mycket trevligare ut ifall TV skulle filma från Södra läktaren, nu visar vi ju den sämre och folktomma läktaren i TV...
Örebro Per Persson
2006-08-12 00:35
Dags att avgå Lagrell//

Foppa borde kunna signa ca 1000 ÖSK-tröjor. Sälj dom för 500:-. Vore kul att se så mycket svartvitt på stan och matcherna. Han hälsar ju tydligen på Westman flera ggr/år. 1000 tröjor borde han väl kunna krafsa ner sitt namn på.
Örebro jappel
2006-08-12 00:33
Dags att avgå Lagrell? //
Tar du bort dom så sitter i alla fall inte jag där något mer ;-)
Lite tungt med 20ton betong att hålla upp.
Örebro jappel
2006-08-12 00:32
jaja... tjat och gnat...
Degenmatchen är jag gjuten på i allafall. Det finns inte något (tror jag, och jag vill inte bli överbevisad) som kan få mig att missa den drabbningen!
2006-08-12 00:32
Någon som vet ifall ÖSK har diskuterat en modernisering av Södra läktaren? Skulle vilja ha bort de där pelarna...
Örebro Per Persson
2006-08-12 00:30
jappel//

Har du Foppas tel.nr. ? ;)
Se nu till att ta dig till BA på söndag.
Örebro E-A
2006-08-12 00:29
jappel//
skulle lätt göra det om jag visste att det va genomförbart! om Weggen hade lyckats övertala Foppa..
2006-08-12 00:29
Att få Foppa till att göra reklam för ÖSK:s sponsorer kan man ju bara drömma om! Han har tillräckligt många egna skulle jag tro...

Vore dock kul att se honom på Eyravallen..

Och Jappel, vi litar på dig! Fotboll är som bäst på Eyravallen eller Behrn Arena! ;)
Örebro jappel
2006-08-12 00:27
Perfekt...då kör vi på det...PP du ringer dormy och foppa, E-A du snackar med eran sälj och marknadsavdelning...och jag går på matchen :-)
Örebro E-A
2006-08-12 00:26
jappel//
drömma får man ju alltid.. =)
Örebro Per Persson
2006-08-12 00:25
jappel//

Golfanläggningen ligger utanför Ö-vik. Sveriges i särklass största golföretag Dormy ligger i Ö-bro. De skulle nog betala en rejäl slant till ÖSK med marknadsföring Foppa-ÖSK-Dormy.
Örebro E-A
2006-08-12 00:23
vi här skulle va marknadsansvariga istället, att inte styrelsen går in här och söker tips.. det stämmer nog som du skriver jappel men det vore ju värt å skicka ett privatplan om man kunde få igenom en sån grej å dessutom plocka in Per's ide.. tror t.ex. "mitt företag" E.ON skulle pynta en hel del om ÖSK skulle fixa så att Foppa gjorde lite reklam för dom..
Örebro jappel
2006-08-12 00:22
Per Persson//
Det var så tyst här på forumet ett tag så jag trodde att ni köpte den ursäkten :-)
Örebro jappel
2006-08-12 00:21
Per Persson, E-A//
Ja ja!! och sedan vaknade vi i brickebacken och allt var som vanligt :-) angående foppa och hans engagemang i ÖSK....
Örebro Per Persson
2006-08-12 00:21
jappel//

Försök inte. B-lagsmatcher räknas ej.
Annons: