/fotboll/osk/forum/9162.aspx/fotboll/osk/forum/9162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-08-12 19:07
vi kommer väl inte så mycket längre i denna debatt.. alla gör som dom vill. att det kommer förekomma är jag övertygad om sen får vi väl se vart det leder.. är det nån som har koll på om det spelas någon mer intressant match imorgon?
Örebro rokky
2006-08-12 18:56
joth// :=)
Örebro joth
2006-08-12 18:55
Parallellen handlade inte om sakerna i fråga utan mer bara ett konstaterande att det verkar som att det som har hänt tidigare är okej att upprepa...

Jag tycker att det är fel att bua ut någon för något som skedde för ett år sedan som är avklarat, och som förmodligen både Erkan och MaSa vill lägga bakom sig....

rokky//Det är bara att instämma, det sjungs mer på Norra än Västra. Vi får se vilka som vinner klackmatchen imorgon....

Nåväl, som tur är får alla ha en åsikt.
Örebro E-A
2006-08-12 18:55
gurka//
men det är i matcherna det inte går så jättebra vi vill ha en spelare som på egen hand kan avgöra. när det stog 3-3 i jönsa, hade det inte vart bra då att ha en spelare som man bara kunde skicka upp bollen till som kunde dra ett par spelare för att sedan iskallt lägga in bollen? ska vi nöja oss för att vi gjort flest mål? förstår inte riktigt det resonemanget, själv är jag inte nöjd förän allsvenska kontraktet är säkrat och som jag sagt förut tycker jag klubben ska satsa allt för att det ska bli det. säger inte att Kabba va helt rätt spelare för det vet jag inte men att Sjögren säger att vi får klara oss på det material vi har tycker jag låter lite konstigt, men det kan ju va så att de har ngt på g som de vill mörka.. eller ska vi spara på krutet och hoppas att det går bra å tänka efteråt om det skulle börja gå utför, komma skador o.s.v att shit vi borde nog ändå tagit in nån ny spelare?
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-12 18:53
Ämne: Aspen// Vi behöver i....
haha! vi försökte få igång honom efter lasse winnerbäck igår!
Örebro rokky
2006-08-12 18:49
Aspen// Vi behöver inte stå i klacken för att sjunga eller heja fram ÖSK. Vi har en mkt. duktig hejaklacksledare på nya sitt. Har du inte märkt det eller?
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-12 18:49
bra skrivet grabbar!
Örebro gurka
2006-08-12 18:48
apropå kabba när man tar hit en spelare för prov träning har man då inte ungefär klart för sig dennes krav vid en eventuell löneförhandling,intrycket man fick var att det bara var detaljer att diskutera som återstod,kan det vara så att det under tiden som kabba provtränade dök upp andra intresanta spelare ,och är det så att ekonomin inte tillåter några större ut svävningar så varför inte låta Nordin prova på ett antal träningar han kan ju lyckas ,det är ju ingen panik vi har ju producerat många mål utan någon egentlig spets.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-12 18:43
Aspen/

Bra skrivet! När Erkan presenteras ska han få höra att han inte är välkommen till Eyravallen och Behrn Arena! Sedan ska vi stötta ÖSK utav bara fan! Och ni som gnäller om att burop inte hjälper ÖSK, ställ er i klacken och sjung fram laget då!
Örebro Aspen
2006-08-12 18:36
Patetiskt om burop - jag har hört burop från publiken när ÖSK spelat dåligt. Utan några barn tagit skada. Dom som känner för att bua gör det - dom andra kan väl peta näsan och skjuta busar.
Engagemang måste man visa - ibland hejar man, ibland buar man, ibland kommer ironiska applåder när en motståndare misslyckas (eller lyckas). Jag tycker burop till Erkan är en bra markering att man inte accepterar hans tilltag.
Vidare kan man undra varför de rasistiska tillmälen han pratade om i pressen inte omnämdes i tingsrätten. BU !!!
Örebro K.Carlos
2006-08-12 18:27
rokky//
Det är nog lättare att förklara burop än två sulor i ansiktet för ett barn...

Dessutom har jag bara fina minnen från de "hatiska" matcherna i Örebro, tänker då först o främst på oyuga vs. Källström.
Örebro E-A
2006-08-12 18:18
var vi så dåliga förra året att bara en spelare i vår trupp platsade i topp 25-bästa spelare i SE?

joth//
det är väl en milslång skillnad eller? ser du det som en jämförbar företeélse?

skulle Giffarna bli taggade p.g.a. det skulle även ÖSK bli det å spelar vi vårt bästa spel slår vi dom 11 ggr av 10! dessutom har dom en som iaf inte blir taggad av det utan börjar fokusera på annat..
Örebro joth
2006-08-12 18:13
E-A//Förresten du har ju rätt, det har ju redan förekommit så då måste det ju vara okej. Så på sätt och vis är det nu alltså okej att sparka någon i ansikte...
Örebro joth
2006-08-12 18:11
E-A//Risken är nog bara att ÖSK blir störda över det patetiska spektaklet på läktaren, samtidigt som Sundsvall bara blir mer taggade....
Örebro E-A
2006-08-12 18:07
Johannes A.//
aha såg bilden å tyckte du va lite lik han, mest p.g.a. det blonda håret.. men då va det nog Wärlegård jag tänkte på..

rokky//
säga att han varit elak eller vad vet jag. burop tycker jag inte ska hindra föräldrar från att ta med sig småbarn på arenan, vi har ju en skötsam publik i övrigt men man måste ju få visa sina känslor på nått sätt å då tycker jag burop är ett bra sätt om man jämför med andra sätt vissa klubbar har.. det är ju dessutom redan förekommande på BA vid felaktiga domslut m.m. å grejen är ju att det i detta fall även kan hjälpa ÖSK på så sätt att han blir okoncentrerad.. men det är min åsikt..

Mittåt//
ja just ja! surt att utav 14 lag är det 3 som åker direkt.. skulle inte villja spela i den serien, snacka om dåliga odds..
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-12 18:05
Trött på att allt ska vara så j*vka korrekt hela tiden, klart Erkan SKA buas ut! inget snack om saken, det skulle ske på alla andra arenor.

Skulle vi annars applådera honom ?
Örebro Mittåt
2006-08-12 17:54
E-A// Det finns 2 div-ettor och sex tvåor. Seriesegrarna i tvåan byter plats med de tre sämsta lagen i resp. div 1-serie. Inga kval eller något liknande.

Det var därför jag skrev att uppflyttning från div 2 är svensk fotbolls verkliga nålsöga.

En annan effekt som detta förmodligen kommer att ha är att antalet norrlandslag i norrettan kommer att tunnas ut. Idag finns det efter serieomläggningen fem stycken (Boden, Robertsfors, Östersund, Kiruna och Anundsjö). Norrland är "garanterat" ett nyuppflyttat lag varje år, men risken är stor att under de första åren så är det framförallt Norrlandslagen som trillar ur. Just nu är det Östersund, Kiruna och Anundsjö som ligger på nedflyttningsplatserna.

Som serien ser ut nu verkar det som om norrettan kommer att bli någon slags mälardalsetta med några få lag från andra regioner.
Örebro rokky
2006-08-12 17:46
E-A// Hur tycker du att alla småbarnsföräldrar ska förklara ditt beteende, när du buar ut erkan?
Örebro Johannes A.
2006-08-12 17:39
E-A//
Blond är jag förvisso. Stå i klacken och sjunga brukar jag förvisso i bland, men "påmaning" får Wärlegård och grabbarna fixa! :-)
Örebro E-A
2006-08-12 17:37
Mittåt//
när jag kollar på deras (div. ett norra's) tabell får jag det inte riktigt att gå ihop.. Östersund har ju 2 lag under sig å dom skriver i sin artikel att de, innan match, hade chans att ta sig över nedflyttningssträcket.. då måste dom ju ha kval från norrettan till tvåan? eller va de tvåan/trean vi snacka om?

bra gjort av BK att ta dom men det va lite av ett krav från min sida att de skulle göra det, annars vore det rätt säkert att fallet skulle komma..
Örebro E-A
2006-08-12 17:31
rokky//
om man vet att en person lätt fokuserar på annat och blir okoncentrerad vid yttre påverkan, ska man inte ta den chansen då? är inte det också ett sätt att hjälpa laget? att man dessutom visar vad man tycker om en spelares beteénde kan väl inte va fel? i första hand tycker jag självklart man ska stödja sitt eget lag snarare än att fokusera på det andra men här har vi ju en win-winsituation.. eller?
Örebro Mittåt
2006-08-12 17:19
Förra matchen (Falu BS) stod Mattias Norgren som målskytt hos tomtarna, trots att det var Martin Sjölund som gjorde målet. Idag står han som målskytt igen - i den 90:e minuten. Kul för Mattias och Forward. Anders Bromsjö kvitterade Östersunds ledningsmål.
Örebro Mittåt
2006-08-12 17:15
Ämne: Har en fråga till er....
Jo, det tycker nog alla utom ÖSKs A-lagstränare som har fått för sig att han skall omskolas till högerback.
2006-08-12 17:08
Har en fråga till er som följer Ungdom mer än vad jag gör... Är det inte bättre att satsa på Lönnqvist som innermittfältare?
Örebro Aspen
2006-08-12 17:06
Bra att JP får ytterligare en chans. Hoppas att han visar bättre inställning än vad som tycks varit fallet under veckans träningar.
2006-08-12 16:57
Haha.. Tror nog att Thompa är snabbare än Hermansson :D

Annars är jag nöjd med startelvan! Hade ju gärna sett Haginge men lika bra att inte ta onödiga risker... Mirza kommer in om det behövs, först ska Johan bara springa sönder deras försvar!
Örebro Mittåt
2006-08-12 16:56
Starkt gjort av Forward att klara av Östersund på bortaplan. Truppen är tunn och nu hade man dessutom en del skadade och avstängda spelare att ta hänsyn till. Framgångsreceptet var kanske att precis som ÖSK spela med mittfältare i anfallet. Enligt NA skulle man starta med Martin Sjölund och Mattias Norgren längst upp.
Örebro Mittåt
2006-08-12 16:54
Är Hermansson snabb? Jag trodde att det var en riktig hjulångare.
Örebro go_osk
2006-08-12 16:52
E-A//
Det som jag är tveksam till är mittbackarnas snabbhet. I morgon kommer dom att få tampas med riktigt snabba herrar i form av Hermansson, Patriksson och Dahlberg. Men vi har ju och andra sidan klarat av betydligt jobbigare uppgifter förut, så varför skulle vi inte lyckas i morgon?
Örebro E-A
2006-08-12 16:49
go_osk//
man kan lita på kapten, lite seg kanske men kämpar alltid å han är ju riktigt bra i luftrummet!
Annons: