/fotboll/osk/forum/9114.aspx/fotboll/osk/forum/9114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-08-18 23:08
Ämne: Ämne: http://....
Man ser även vilken härlig måltjuv Seb faktiskt är...många iskalla avslut från hans sida!!
Örebro jappel
2006-08-18 23:05
Ja, men gjorde dom verkligen det???
Sedan lyckades visst försvararna med något liknande...*2....sjukt är vad det är...
Örebro Kerberos
2006-08-18 23:02
Ämne: Kerberos//

Vad sy....Det offensiva laget kliver in innanför straffområdet för tidigt, vilket resulterar först i en tillsägelse och om det upprepas en varning.

Domaren gör alltså allt korrekt.
Örebro Mittåt
Ämne: Ämne: Ämne....
Det var nog länge sedan. Herish har ju varit målkung där.
Örebro jappel
Ämne: Tänk om linjemännen ....
ja det var lätt det sjukaste jag sett!!
Örebro Mackan
2006-08-18 22:59
Sersant//

Artisten: Ash
Låten: Shining light.
Örebro jappel
2006-08-18 22:59
Ämne: Ämne: Mittåt/....
Annat var det väl förr på den gamla goda tiden..har för mig att forward alltid skolat lirare...
Örebro Per Persson
2006-08-18 22:58
Kerberos//

Vad sysslar han med, kanske mutad ???.
Örebro jappel
2006-08-18 22:56
Ja två mål som anfallare i SE när laget gjort 38 mål...det imponerar i allafall inte på mig.
Frågan är om inte jag lyckats nästan lika bra??? mina 0 mål är inte speciellt långt ifrån :-)
Örebro Per Persson
2006-08-18 22:55
Själv tycker jag lite synd om Moses som kom in och gjorde bra ifrån sig. Ett alternativ skulle kunna vara att spela honom som VB och skicka upp Joel på topp. Förstår inte att Moses inte är med i truppen, är han skadad ?.
Örebro Mittåt
2006-08-18 22:54
Ämne: Mittåt//
Då lutar d....
Forward är inget lag som ägnar sig åt skönspel. Deras melodi de senaste åren har varit långbollar som snabba anfallare legat och huggit på. Typ Aldemir och Holmström. Det skulle passa Johan alldeles perfekt.
Örebro Kerberos
2006-08-18 22:50
Tänk om linjemännen mot Sundsvall var lika nogrann som denna domare.
Örebro jappel
2006-08-18 22:49
Mittåt//
Då lutar det åt forward för JoPe...det kan kanske passa honom bra, fast forward brukar kanske satsa på lite mer tekniska anfallare.
Kabba...intressant men hoppas verkligen att ÖSK ser till att få ett bra avtal där det är dom som dikterar vilkoren!
Örebro Per Persson
jappel//

Visst kan Näfver snurra med vem som helst. Speciellt på konstgräs. Dessutom har han ju ett bra skott. Han är ju också snabb nog att hugga på bollar som Seb nickar ner. Det är för dåligt att Mirza bara gjort två mål.
Örebro Mittåt
Ämne: Mittåt //
Våra mitt....
Thomas Andersson har också spelat på topp. Men att spela mittfältare eller försvare på topp är ingen bra lösning. Även om man av diverse anledningar tvingas till det ibland. Om Walker hade sett en öppning genom att omskola ytterligare någon mittfältare till anfallare hade det säkert återspeglats under träningarna. Och vi hade fått höra det på forument.
Örebro Mittåt
2006-08-18 22:46
jappel// Precis samma sak som hände med Herish då det började dra ihop sig till flytt för hans del.

Jag tror som sagt att ÖSK har kommit överens med Kabba - det ligger ju nära till hands. ÖSK ville ha honom och han ville komma hit. Det var bara olika uppfattningar om lönenivån som separerade parterna.

Rimligen har Kabba insett att han knappast kan få en bättre inkörsport in i svensk fotboll än några månader i ÖSK. Konkurrensen på forwardssidan är ju inte direkt mördande så han lär få en hel del speltid.

ÖSK å sin sida fick sig säkert en tankeställare då Mirza tänjde ut sitt ledband. Då var man så gott som helt nakna anfallsmässigt. Knappast en situation man vill sätta sig i inför den kommande slutspurten. För egentligen är det förunderligt hur bar Sebbe och Mirza har klarat sig denna säsong. Det behövs trots allt inte så mycket för att en fotbollsspelare skall skada sig och bli borta en månad. Det har ÖSK inte råd med i dagsläget. Därför tror jag att det kan vara så att ÖSK mjuknat beträffande Kabba.

Båda parter har alltså någonting att vinna på att man trots allt kommer överens. Och båda parter har haft anledning att rucka en del på sina principer.

Därför tror jag att man ger Johan en chans att återupptäcka målformen under något mindre krävande omständigheter.
Örebro jappel
2006-08-18 22:39
Mittåt //
Våra mittfältare är har ju så gott som allihopa spelat på topp vid något tillfälle.
Örebro jappel
2006-08-18 22:38
Mittåt //
Måste vara ett ovanligt grumligt korvspad då..

Per Persson//
Jag gillar verkligen Jeffs. Han får gärna spela på mitten. iden att flytta upp Näfver på topp är lockande..frågan är kanske bara om han är bra nog att kunna lura upp backar också?? mittfältare snurrar han ju upp ordentligt titt som tätt!!
Örebro Mittåt
2006-08-18 22:37
Mackan// Nej, om jag visste något skulle jag definitivt inte säga något. Men jag kan inte se någon som helst mening med att låta honom vara kvar i Örebro. Tränare vill ha olika möjligheter att disponera sitt lag i händelse av skador och annat elände. Även om han inte kan göra en fullgod insats från start, så har han haft några hyfsade inhopp. Lite grand som Emra förra året.

Varför skulle Walker chansa och inte ens ta med honom till Umeå, där han trots allt skulle kunna behövas. Det finns som jag konstaterat 2 extra mittbackar och 3 (!) extra mittfältare i 17-mannatruppen. Varför ta med tre mittfältare till Umeå om det är en anfallare som saknas+
Örebro Sersant
2006-08-18 22:32
Ämne: http://www.youtube.c....
vad är det för låt?
Örebro Per Persson
2006-08-18 22:29
jappel//

Jeffs var riktigt bra när han kom in mot Sundsvall. Skulle vara kul om Näfver fick chansen på topp på Umeås konstgräs, tycker Seb och Mirza är för lika i sitt sätt att spela.
Örebro Mittåt
2006-08-18 22:27
jappel// Han skall bli utlånad. Klart som korvspad.
Örebro Per Persson
2006-08-18 22:26
jappel//

JP har presterat dåligt på träningarna länge nu. Kan ju vara så att omställningen mellan divisionerna slitit hårt på honom. Walker ser säkert till att killen inte blir knäckt.
Örebro jappel
2006-08-18 22:20
Per Persson//
Riktigt tungt isåfall för Johan.
Bara att bita ihop och se till att bli bättre...

Han var ju riktigt bra mot bois.. och sådär mot maif...ska en match kunna peta honom helt?? låter lite konstigt..

Undrar om han orkar komma tillbaka mentalt om han verkligen är bänkad. Hoppas hoppas, jag är fortfarande övertygad om att han kan bli bra mycket bättre.
Örebro jappel
2006-08-18 22:17
FOTBOLL Igor Sypniewskis övergång
till Bunkeflo IF kan spricka. Polska
klubben LSK Lodz begär en halv miljon
kronor för affären. Nu går ärendet
till skiljenämnd, skriver Sydsvenskan.

Kan kanske vara något för ÖSK ändå?? han vet ju i alla fall var målet står...
Han kan inte kräva speciellt mycket i ersättning heller om brunkeflo tror sig ha råd med hans lönekrav.
Om nu skiljenämnden tycker att dom ska ha säg 300000 för honom så är det kanske värt att chansa??
Örebro Per Persson
2006-08-18 22:13
jappel//

Om han fått ledigt så borde de väl sagt det ?. Men han var ruggigt dålig mot Sundsvall.
Örebro jappel
2006-08-18 22:06
Är fortfarande lite chockad över att JoPe inte ens sitter med på bänken till denna match...han måste nästan ha fått ledigt för någon viktig privat sak..
Örebro jappel
2006-08-18 22:04
Förspelet och Costas mål mot fjolleborg är så läckert!!
Sedan kan man ju se Sebastians mål mot Mjällby hur många gånger som helst!!!!så oerhört snyggt!!
Måste bli årets mål i fotbollssverige!!
Örebro Per Persson
2006-08-18 22:01
Erki//

Helt underbart, tackar !
Hoppas Degenfansen gillar slutet ;)
Saknar Costa när man ser filmen.

Någon mer än mig som tycker ThAn känns ofarlig på hörnor m.m nu för tiden ?.
Örebro Erki
2006-08-18 21:59
Synd att jag inte fick tag på Larsens mål mot DIF 2003 :-( det mest klassiska av dom alla.
Annons: