/fotboll/osk/forum/9113.aspx/fotboll/osk/forum/9113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2006-08-18 23:38
Vi tar en till om domare också :)
Örebro Per Persson
2006-08-18 23:35
Undrar hur många inlägg vi har kvar till Arsenals 246, hinner vi upp på topplistan ikväll ?.
Örebro jappel
2006-08-18 23:30
Den maskerade mjölnaren...är det någon form av liknelse med Don Quejote och hans kamp mot lotsasmonster??? är det SvFF som är Kvarnen eller??? finns dom kanske inte på riktigt eller är det kanske så att dom inte motarbetar oss trots allt?? :o)
Örebro Per Persson
2006-08-18 23:29
Kerberos//

Bollen som studsar över målvakten på en tuva kunde mycket väl vara filmat på Torpavallen ;)
Örebro Erki
2006-08-18 23:26
Världens snyggaste mål?
Örebro Per Persson
2006-08-18 23:26
På tal om regler, undrar om man fortfarande får rulla fram bollen vid en straff och en kille kommer springandes bakifrån och skjuter ?.
Örebro Per Persson
2006-08-18 23:24
jappel//

Samtidigt kan man förstå regeln, det är ju upplagt för trubbel om man är hånfull vid målgörandet. Både motståndarlaget och deras supportrar kan ju hetsa upp sig en aning. (som i den match vi skrev om)
Örebro Kerberos
2006-08-18 23:23
Förgyller fredagskvällen med lite mer fotbollshumor
Örebro jappel
2006-08-18 23:17
DMM//
Bättre så eller??
Örebro jappel
2006-08-18 23:15
Per Persson//
Trist, tycker att det är iskallt och ganska snyggt att göra så.
Då ligger nästan Sebs 0-2 mot Mjällby risigt till för en varning!!! att göra ett så snyggt mål kan kanske uppfattas som hånfullt, speciellt med tanke på att Ducan var på den sidan av målet men ändå retfullt nog inte lyckades ta bollen ;o)
Örebro Per Persson
2006-08-18 23:14
jappel//

På tal om måltjuv. Vi har ju Marino Ramberg anställd numera. Han ser riktigt vältränad ut. Kanske vore något att skicka in sista kvarten mot Degen ;)
Den maskerade mjölnaren
2006-08-18 23:10
Man ser även hur ickebra jappel är.
Speciellt som han aldrig är online på MSN.
Örebro Per Persson
2006-08-18 23:10
jappel//

På tal om domarregler, jag kollade upp det vi skrev om. Man får inte på något sätt vara hånfull när man gör mål. Det ger varning. Därför skulle båda spelarna varnats i matchen Bajen-Öis.
Örebro jappel
2006-08-18 23:08
Ämne: Ämne: http://....
Man ser även vilken härlig måltjuv Seb faktiskt är...många iskalla avslut från hans sida!!
Örebro jappel
2006-08-18 23:05
Ja, men gjorde dom verkligen det???
Sedan lyckades visst försvararna med något liknande...*2....sjukt är vad det är...
Örebro Kerberos
2006-08-18 23:02
Ämne: Kerberos//

Vad sy....Det offensiva laget kliver in innanför straffområdet för tidigt, vilket resulterar först i en tillsägelse och om det upprepas en varning.

Domaren gör alltså allt korrekt.
Örebro Mittåt
Ämne: Ämne: Ämne....
Det var nog länge sedan. Herish har ju varit målkung där.
Örebro jappel
Ämne: Tänk om linjemännen ....
ja det var lätt det sjukaste jag sett!!
Örebro Mackan
2006-08-18 22:59
Sersant//

Artisten: Ash
Låten: Shining light.
Örebro jappel
2006-08-18 22:59
Ämne: Ämne: Mittåt/....
Annat var det väl förr på den gamla goda tiden..har för mig att forward alltid skolat lirare...
Örebro Per Persson
2006-08-18 22:58
Kerberos//

Vad sysslar han med, kanske mutad ???.
Örebro jappel
2006-08-18 22:56
Ja två mål som anfallare i SE när laget gjort 38 mål...det imponerar i allafall inte på mig.
Frågan är om inte jag lyckats nästan lika bra??? mina 0 mål är inte speciellt långt ifrån :-)
Örebro Per Persson
2006-08-18 22:55
Själv tycker jag lite synd om Moses som kom in och gjorde bra ifrån sig. Ett alternativ skulle kunna vara att spela honom som VB och skicka upp Joel på topp. Förstår inte att Moses inte är med i truppen, är han skadad ?.
Örebro Mittåt
2006-08-18 22:54
Ämne: Mittåt//
Då lutar d....
Forward är inget lag som ägnar sig åt skönspel. Deras melodi de senaste åren har varit långbollar som snabba anfallare legat och huggit på. Typ Aldemir och Holmström. Det skulle passa Johan alldeles perfekt.
Örebro Kerberos
2006-08-18 22:50
Tänk om linjemännen mot Sundsvall var lika nogrann som denna domare.
Örebro jappel
2006-08-18 22:49
Mittåt//
Då lutar det åt forward för JoPe...det kan kanske passa honom bra, fast forward brukar kanske satsa på lite mer tekniska anfallare.
Kabba...intressant men hoppas verkligen att ÖSK ser till att få ett bra avtal där det är dom som dikterar vilkoren!
Örebro Per Persson
jappel//

Visst kan Näfver snurra med vem som helst. Speciellt på konstgräs. Dessutom har han ju ett bra skott. Han är ju också snabb nog att hugga på bollar som Seb nickar ner. Det är för dåligt att Mirza bara gjort två mål.
Örebro Mittåt
Ämne: Mittåt //
Våra mitt....
Thomas Andersson har också spelat på topp. Men att spela mittfältare eller försvare på topp är ingen bra lösning. Även om man av diverse anledningar tvingas till det ibland. Om Walker hade sett en öppning genom att omskola ytterligare någon mittfältare till anfallare hade det säkert återspeglats under träningarna. Och vi hade fått höra det på forument.
Örebro Mittåt
2006-08-18 22:46
jappel// Precis samma sak som hände med Herish då det började dra ihop sig till flytt för hans del.

Jag tror som sagt att ÖSK har kommit överens med Kabba - det ligger ju nära till hands. ÖSK ville ha honom och han ville komma hit. Det var bara olika uppfattningar om lönenivån som separerade parterna.

Rimligen har Kabba insett att han knappast kan få en bättre inkörsport in i svensk fotboll än några månader i ÖSK. Konkurrensen på forwardssidan är ju inte direkt mördande så han lär få en hel del speltid.

ÖSK å sin sida fick sig säkert en tankeställare då Mirza tänjde ut sitt ledband. Då var man så gott som helt nakna anfallsmässigt. Knappast en situation man vill sätta sig i inför den kommande slutspurten. För egentligen är det förunderligt hur bar Sebbe och Mirza har klarat sig denna säsong. Det behövs trots allt inte så mycket för att en fotbollsspelare skall skada sig och bli borta en månad. Det har ÖSK inte råd med i dagsläget. Därför tror jag att det kan vara så att ÖSK mjuknat beträffande Kabba.

Båda parter har alltså någonting att vinna på att man trots allt kommer överens. Och båda parter har haft anledning att rucka en del på sina principer.

Därför tror jag att man ger Johan en chans att återupptäcka målformen under något mindre krävande omständigheter.
Örebro jappel
2006-08-18 22:39
Mittåt //
Våra mittfältare är har ju så gott som allihopa spelat på topp vid något tillfälle.
Annons: