/fotboll/osk/forum/911.aspx/fotboll/osk/forum/911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2015-10-29 16:44
Positivt, nu frigörs mer löneutrymme åt en förlängning av Astrit ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2015-10-29 16:41
@rirobban:
Helt väntat som jag betraktat det. Däremot förvånas jag att läsa: "Så är det. Vi har gemensamt kommit fram till att det inte blir någon fortsättning. Vi hade diskussioner, men vi kom inte överens om någon lösning, säger han till NA." Att man ens övervägde en förlängning, om än med lägre lön. förvånar mig.
Benny Böckling
2015-10-29 16:28
Tack för tiden i ÖSK Pode!
Pode hösten 2014 kommer bli en sagolegend inom Sportklubben.
Örebro Lord Pode
2015-10-29 16:25
Neeeeeeej!
Örebro rirobban
2015-10-29 16:24
Pode lämnar också!
Örebro Asbjörn#10
2015-10-29 16:22
För övrigt surt att möjligheten att ta en plats i Europa genom Fair Play-ligan har försvunnit från och med i år. Tidigare har det ju lottats ut platser i Europa bland vinnarna av denna liga och på så sätt har ju både BP och Gefle fått spela Europa League de senaste åren.

Inför sista omgången ligger vi tvåa i den inhemska Fair Play-ligan efter Norrköping. Då Peking redan är klara för Europa genom sin serieplacering hade vi alltså haft åtminstone möjlighet att tilldelas en kvalplats till Europa League nästa år om de inte slopat detta i år. =(
Örebro Asbjörn#10
2015-10-29 14:11
Vi tackar Wiktorsson och Mensah och önskar dem givetvis lycka till framöver!

De som nu återstår med utgående kontrakt är:

Eidur - Har ju signalerat att flytt hem till Island ligger nära till hands och kanske vore det bäst för alla parter. Skulle dock absolut kunna tänka mig att behålla honom som mittback nr. 3 i truppen. Blandar och ger för mycket för att vara given men som backup vore han ett riktigt bra alternativ.

Nkili - Kan man nå en billig lösning så är jag öppen att förlänga med honom som truppbreddare.

Pode - Han dansade en höst, eller i ärlighetens namn var det väl egentligen hela laget som fick honom att dansa. Håller bra när allt runtomkring honom klaffar och han får sina ytor men när resten av laget inte spelar som ett självspelande piano, som i våras, så är han tyvärr en för dålig spelare för Allsvenskan. Vet att han länge varit en favorit hos Alec så ska bli intressant att se vad som händer. För min del är jag övertygad om att vi kan ta in något bättre.

Lipovac - Dags att släppa Lipo. Har tyvärr svårt att se att det ska bli något stort av honom utifrån de U21-matcher, träningsmatcher och kortare inhopp i A-laget jag sett. Påminner faktiskt en hel del om Pode, ganska bra spelsinne och har en fin vänster men är för svag i övrigt. Varken direkt snabb eller speciellt stark i kropp.

Astrit - Förläng för allt smör i Småland för bövelen! Har kommit in på exakt samma sätt som Sobra gjorde förra året, om än bättre t om, med sitt spelsinne och bolltouch. Gör nytta om vi ligger under då han alltid är ett hot såväl som om vi leder då han kan hålla i bollen. Bör ju även till skillnad mot Sobra ha framtiden för sig fortfarande. Drömmen att få honom att skriva på för minst 2 år.

Pärlan (utgående låneavtal, köpoption finns) - Beror helt på kostnaden skulle jag säga. Inte värt att lägga någon större övergångssumma och han skulle även behöva gå ned i lön då han har en riktigt bra lön i Kalmar. Kan vi få honom till ett bra pris tycker jag dock absolut vi ska hugga, nyttig truppspelare som i min värld verkligen gjorde skillnad när han kom in i somras. Kan bidra både med tyngd och djupledsspel, skulle vara en perfekt reservplan att ha i truppen om det fortsätter strula för Crespo.
Örebro Nicka i ribban
2015-10-29 13:39
Mensah har inte haft några lätta år här, men han ska ha cred för det arbete han lagt ned. Klagar inte, ger alltid järnet (de få gånger han spelat) och verkar vara en allmänt glad kille. Inte Crespo-glad, men ändå glad. :)
Örebro Lekiller
2015-10-29 13:32
Ingen överraskning men tack för din tid i ÖSK ändå Mensah!
Örebro Minatankar
2015-10-29 12:50

Sevärt inslag från ÖSK i länk.
AIK Nissesson
2015-10-29 11:16
pemo,

många fotbollsfans drömmer,
det har jag gjort i över 50 år,
galet optimistiskt,
för jag orkar inte deppa;)

"Plötsligt" händer det !!!
Örebro pemo
2015-10-29 11:00
Lyssnade på 08-fotboll:s senaste upplaga. När de skulle gissa resultaten i den sista omgången klämde AIK:arn i med 0-5. Snacka om att leva i en drömvärld.
Har AIK gjort fler än fyra mål i någon match i år?

Så han får väl leva ut sin frustration när super-Kalle och monster-Astrit krossar deras dröm. :=)
AIK Nissesson
2015-10-29 08:45
I 62:a kvitterade RÅP till slutresultatet 1-1, den 5 april, premiären i Norrköping, å jag var lite missnöjd, eftersom jag trodde så oerhört mycket på ÖSK, efter cup-äventyret.

Jag är dock glad att vi slutar som ett mittenlag, efter de 20 första matchernas klena jobb:(

Vem kunde ana att svartvita supportrar mötte ett "topp tre lag" och att Norrköping nu laddar för Guldfirande.

Ja, jag är avundsjuk ...

... men 2016, då blir vi nog med i toppen:)
Örebro Center
2015-10-28 22:11
@Pedretti:

Jag tyckte det såg ut som en väldigt intressant spelare med framtidspotential
Örebro Center
2015-10-28 22:10
@Benny Böckling:

Varför inte ta båda? ;0)
Örebro Pedretti
2015-10-28 22:06
@Örebro Center:

Tror du pratar om Simon Skrabb, finsk u-21 landslagsman som är på lån i Åtvid från FF Jaro i Finland.
Benny Böckling
2015-10-28 22:04
@Örebro Center:

Simon Skrabb tänker du på. Knappast någon högerback utan mer yttermittfältare. Tycker han skulle vara ganska så intressant för Sportklubben, bra speed. Ryktas till Kalmar nu för övrigt. Men får jag välja tar jag Simon Kroon alla dagar i veckan.

Anton Lans hoppas jag inte ÖSK är något sugna på. Han är inte bättre än någon av våra nuvarande mittbackar så han kan gott gå till Gefle.
Örebro Center
2015-10-28 21:47
U21-spelaren i Åtvid som RÅP armbågade blodig (visst var det väl han?) tycker jag är en intressant spelare. Har glömt vad han hette. Han spelade väl högerback men hade ändå en bra vänster (fråga Rinne) och skulle kunna flytta över på till den sidan.
Örebro combatspenat
2015-10-28 21:35
Anton lans till ryktas till Gävle, skulle han vara något för ÖSK?
AIK Nissesson
2015-10-28 18:44
Allsvenskan är år efter år, en enda stor förhoppning:) ... om man är en riktigt optimistisk ÖSKare.
Örebro Asbjörn#10
2015-10-28 17:57
@ÖSK-Karl:

Jag kanske formulerade mig klumpigt där i mitten, menade givetvis att det var stor skillnad på att ha Helsingborg hemma eller borta därav att jag på slutet skrev att vi har en hel del att spela för på lördag.

300 000:- extra i prispengar mot att sluta åtta istället för tolva skulle ju faktiskt kunna göra lite skillnad. Nästan lika mycket som insamlingen inbringade.

Örebro ÖSK-Karl
2015-10-28 17:45
@Asbjörn#10:

Men enda skillnaden är att vi får en hemmamatch mot Helsingborg tycker jag gör en oerhörd skillnad. Om jag inte minns fel har vi lätt för dem hemma till skillnad mot Olympia.

Ps. Någon undrade om placeringspengar i år. Just i år gör det ingen större skillnad, tror det handlar om ca 300.000:- om ÖSK kommer åtta eller tolva. ÖSK hamnar på ca. 7.500.000:- i placeringspengar för denna säsong. Däremot ökar det rejält nästa är och då spelar även placeringen större roll, allt p.g.a bättre TV-avtal.
Örebro Asbjörn#10
2015-10-28 17:25
När vi nu går och väntar på sista omgången så att vi sedan kan börja blicka framåt mot nästa år är det ju lite intressant att kika på vilka som kan bli våra allsvenska konkurrenter i cupens gruppspel till våren. Vi räknar här med att MFF slår ut Götene som är den enda återstående matchen innan gruppspelet. Slutar vi på nuvarande nionde plats får vi då Helsingborg i gruppen och möter dem då på bortaplan. Avancerar vi upp till åttonde plats, vilket vi gör vid seger på lördag samtidigt som Helsingborg inte slår Häcken hemma, så blir enda skillnaden att vi har hemmaplan istället för borta mot Helsingborg i gruppen. Åker vi ned en placering och slutar tia får vi Häcken på bortaplan i gruppen och åker vi ned två placeringar och slutar elva får vi Djurgården på bortaplan i gruppen. Dvs, vi har faktiskt en hel del att spela för på lördag. Om vi nu vågar satsa på cupen nästa år.... =)
Benny Böckling
2015-10-28 16:42
Fredrik Stenman får inget nytt kontrakt med Djurgården.
Nytändning hos ÖSK kanske?
Örebro Minatankar
2015-10-28 16:24
Namn: flesklepp
Sänt: 2015-10-28 13:11
//

Ja, hur optimistisk och positiv man än vill vara så ligger det mycket i det du skriver. Det blir i princip bara ett par månader nu under hösten som känslan har varit bra. Sedan går man in i en dvala och skulle sedan vårsäsongen bli lika dålig 2016 som de två senaste åren, dröjer det 10-11 månader innan man kan glädjas igen.

Det är ett stort lidande!
Örebro flesklepp
2015-10-28 13:11
"Jag brukar säga att det finns två typer av säsonger. Det är när det är fotboll och när det är väntan på fotbollen" - Ja, tänk hur det är! Först detta långa lidande i väntan på nästa säsong, som ju i vårt fall faktiskt började efter segern mot FFF. Resten av matcherna är ju bara nåt som ska spelas av i väntan på vårpremiären 2016. Och så detta långa lidande som dominerat årets fotbollssäsong och som inte fick en lindring förrän när HÖSTEN började. Summa summarum: Allt är mest bara ett enda lidande alltihop! ;-)
Örebro Bastard on Parade
2015-10-28 11:34
Dagens hjälte!
Örebro Nicka i ribban
2015-10-28 10:59
@TV-domare:

Mathias Klasenius från Örebro filmas också lite i reportaget. Han är en av världens främsta linjemän. Kommer ihåg en situation i VM i fjol där kommentatorerna påstod att han hade gjort fel vid en offsidesituation som ledde till ett mål. De satt med repriserna men kunde ändå inte se att han gjorde en korrekt bedömning (decimeterprecision) som var avgörande för matchen. Han fick beröm i utländska medier för sin insats.
Örebro Nicka i ribban
2015-10-28 10:50
Med Östersund i Allsvenskan kommer vi starta nästa säsong från 15:e plats. Gott så.
Malmö FF TV-domare
2015-10-28 10:46
Jag vill bara tipsa om ett reportage om Mohammed El Hakim, Sveriges näste toppdomare.
Annons: