/fotboll/osk/forum/9087.aspx/fotboll/osk/forum/9087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2006-08-20 15:43
Kerberos// Samtidigt som Cratz säger att N hade gått rakt in laget. Rynninge har varit lite ojämna mot slutet och när hela laget spelar som krattor kan inte ens Nordin hålla uppe spelet.

....liksom Henke i H-borg klarar en ensam spelare inte att göra underverk även om han är hur bra som helst.(...för övrigt inga fler likn.med Henke;-))

rätt omgivning så kommer kvaliteerna till sin rätt.

....sedan kan man tänka att Cratz måste slänga in någon brasklapp....de vill väl inte ha någon konkurrens. De har fortfarande en bra chans att gå upp även efter förlusten mot Forward så behovet att fynda en spelare finns fortfarande.
Örebro Kronblom
2006-08-20 15:35
Avgå Lagrell//
tycker inte Glenn varit bra som mittback.Inte igår,inte mot giffarna,var godkänd mot Mjällby men då sattes man inte på ngra svåra prov.Jag vill ha tebaks Frippe på mittbacken!
Örebro Aspen
2006-08-20 15:35
Det blir en intressant kväll med följande matcher:
1700 Assyriska - Väsby Utd - --
1700 Falkenbergs FF - Åtvidabergs FF - --
1700 GIF Sundsvall - IF Brommapojkarna - --
1700 Jönköpings Södra - Trelleborgs FF - --
1700 Landskrona BoIS - Qviding - --
1700 Mjällby AIF - IFK Norrköping - --

plus någon i AS
Örebro Kerberos
2006-08-20 15:30
Jag har aldrig sett Nordin spela så jag kan inte utrycka mig om han är en spelare för ÖSK, men läser man ut Cratz omdömen så verkar t.om han tveksam om Nordin håller för spel i div 1, att Walker är det då ser jag inte som konstigt oavsett förflutet.
Örebro Grixx
2006-08-20 15:29
Blandade saxningar ur NA:

....Men vi tittar även på andra anfallsalternativ.

Cratz tror hur som helst att Nordin Gerzic kommer att ha många anbud att välja mellan när säsongen är över.

-Det är säkert flera klubbar som är intresserade.
Örebro Aspen
2006-08-20 15:28
I ett försök att hjälpa Walker med att nå AS tycker jag att reseplaneringen ska förbättras och att en anfallare ska anskaffas. Kabba och Wallerstedt är båda bra alternativ undrar varför Wallerstedt inte varit på tapeten.

Ev behövs en förstärkning av administrationen för att klara detta. Otur att VD:n anländer den 1 sept då transferfönstret stängs
Örebro Grixx
2006-08-20 15:24
Allehanda om Nordin och ÖSK.....
Örebro Kerberos
2006-08-20 15:20
Aspen // Nej, jag vet att just det planet inte tar 20 man, det tar 16. Men att köpa en resa för 20 pers är nog inte omöjligt.
Örebro Aspen
2006-08-20 15:18
Kerberos//Men planet tar inte 20 man. Det får bli till Köpenhamn och därifrån tar det ett tag.

Sönt att höra att även Du tycker att 6 timmars resa inte är en bra uppladdning före match.

Man jag vill lägga mer lök på laxen. Hur sköttes förhandligen med Kabba? Man fick OK från Walker på torsdag kvällen. Meddelade på officiella på lördag fm att förhandligen upphört. Med den taskiga reseplaneringen (obs bara spekulation av mej) som bakgrund undrar hur man hanterar resterande administrativa uppgifter.

Vill i detta sammanhang säga att Walker sköter laget mycket bättre i år än förra. Positivt spel för det mesta.
Örebro Kerberos
2006-08-20 15:12
Aspen// VDn skulle sköta de marknadsekomomiska frågorna skrev jag igår, där marknadsföringen är en del av sysslan.

Att driva och förhandla fram reseavtal med resebolag är en annan.
Örebro Grixx
2006-08-20 15:12
Marcus Avenbrand+ Kenneth+Kerberos// Instämmer angående allt skitsnack.

Som vanligt har vi PP och JJ som häcklar, retar och sprider skit i parti och minut i andras forum och blir skitförbannade när andra bara snuddar vid deras nivå på skriverierna. Har uppfattningen att båda dessa "fans" är lite till åren kommna så besinning och lite smartness borde kunnat ha satt sig innanför pannbenen på herrarna ifråga, men icke.

För övrigt så fattas farten och intensiteten i anfallet hos ÖSK. Lite tempohöjning på träningen tack. Tyvärr så släppte vi den enda med tempo - Herish. Visst hade han problem med bollen i bland men farten fanns. Nu har vi kvar spelare med bättre bollsinne men utan speed.

Kabba hade rört om i den lugna ÖSK-grytan och ett fortsatt ekonomiskt dealande hade kunnat ge en spelare med fart.Att bara lägga ner allt utan förhandlingar var nog lite för snabbagerat.

Om sedan Walkers spel tillåter snabbhet och teknik låter jag vara osagt.

Alltså bort med lus-tempot och lite mer av anfallet som JKP visade upp i början mot oss under hemmamatchen.De var fullkommligt livsfarliga och kunde fått snabb utdelning och därmed en helt annan matchbild.
Örebro Kerberos
2006-08-20 15:10
sahlin007 // Säg vilken forward som är tillgänglig och passar ÖSKs plånbok som ÖSK inte har koll på så tror jag nog att de lånar/köper den spelaren.

Jag tror nog ledningen verkligen har försökt, men det är inte att bara köpa eller låna.
Örebro Aspen
2006-08-20 15:08
Kerberos//VD:n ska jobba med marknadföring har det sagts. Men är det avsaknad av VD att reseplaneringen är risig kan man köpa den tjänsten från en av de duktiga researrengörer i Örebro. Billigre och proffsigare än ha en VD som planerar resor.
Det har sin poäng att diskutera varför vi missat 6 poäng mot Q och U som är verkliga bottenlag.
Örebro sahlin007
2006-08-20 15:07
Om nu ÖSK hade tio (10) avslut igår och ändå inte kan sätta en enda boll i nätet så visar det med ytterlig tydlighet att vi behöver en FORWARD.
Men eftersom ledningen verkar ha bestämt sig för att inte låna eller köpa in något inför hösten så blir det nog tyvärr SE en säsong till. Att skylla på ekonomiska orsaker verkar oerhört konstigt i och med bolagiseringen som skulle göra att klubben får loss medel att handla för. Vad kostar en säsong i SE i förlust av sponsorer, publikintäkter mm ?
Underlig inställning.
rirobban/ ÖSK måste ta till vara de talanger som finns i länet och inte släppa iväg dem till andra lag hela tiden, det skulle inte kosta ÖSK en spänn att ta in Nordin på träningarna.
Örebro Kerberos
2006-08-20 15:03
Aspen // Nej det anser jag inte, varför skulle jag göra det?

Det dom däremot kan kanske göra är att ta flyget ner.

Det tar ca 55 minuter att flyga Örebro-Malmö.
Örebro Kerberos
2006-08-20 15:02
Lutos// Ett effektivt Umeå som spelade ett vasst kontringsspel tillsammans med en storspelande målvakt som gjorde att ÖSK inte satte någon av de 10 avsluten på mål. Där då sen ÖSK vek ner sig i 2a halvlek och spelade för stressigt och oeffektivt.
Örebro Aspen
2006-08-20 15:00
Kerberos//Tycker du att ÖSK för matchen mot TFF ska sätta sig i bussen på söndag morgonen. Anlända 6 timmar senare till Trelleborg. Ladda upp och sedan spela. Fan vad dumt tycker jag. Du får tycka vad du vill. Men när vi ska summera säsongen är det fler än laget som ska dela på + resp. -.
AIK Lutos
2006-08-20 15:00
Ursäkta frågan, men hur kommer de sig att ni fick stryk av Umeå?
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-20 14:52
Alla som har synpunkter om ÖSK:s väg resor till bortamatcherna borde ta upp detta på officiella där vi faktiskt kan diskutera med Lennart, det är inte många lah som har det så och det ska vi vara glada över!

Tycker faktiskt att ÖSK ska marknadsföra hemsidan mycket mer, den håller hög allsvensk klass ;-)
Örebro Kerberos
2006-08-20 14:51
Aspen // Om det är en klantighetsfråga så då anser jag verkligen att vi behöver en VD. :)
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-20 14:50
Jag har fortfarande svårt att förstå varför vi inte hade någon forward på bänken uppe i Umeå... Spelar ingen roll att Johan gjorde en blek insats mot Sundsvall!
Örebro Aspen
2006-08-20 14:49
Det här med resa dagen innan tror jag inte är en ekonomisk fråga utan en klantighetsfråga.
För matchen mot Umeå har det på detta forum hävdats att det inte fanns flyg på fredag em. Det fanns 5 efter kl 15. Jag FRUKTAR att det är klantigheten som varit framme. Man insåg inte att om 20 man ska resa en fredag em måste man vara ute i god tid.
Att det inte spelar någon roll om man reser 6 tim före en match finner jag OTROLIG.
Är det inte ekonomin som styr måste det varit något annat t ex klantighet.
Det är viktigt att vi debatterar detta om inte dom inblandade inte klarar detta pga intern politik.
Saknar vi 6 poäng efter serien är över kanske INTE Walker och laget ska få all kritik.
Skrivbordsnissarna ska OCKSÅ prestera. Dom är heltidsproffs på administration. Laget är deltidsproffs på att spela fotboll.
Örebro Kerberos
2006-08-20 14:35
Per Persson// Ok, jag tror inte det är så.

Skulle Walker eller spelarna känna att resa matchdag är ingenting dom tycker är bra, skulle dom inte resa matchdag, jag tror inte klubbchefen eller någon annan håller dom tillbaka för att ta in på hotell osv pg.a att dom inte har råd.

Om det är som du säger, då har vi andra större saker att oroa oss för än att vi tappade 3 poäng igår mot umeå.
Örebro Per Persson
2006-08-20 14:32
Kerberos//

Tyvärr tror jag det är en ekonomisk fråga. Det är därför jag menar att det är dumsnålt.
Örebro Per Persson
2006-08-20 14:30
Kerberos//

Jag hade tidigare viss insyn i Hotellverksamheten i Örebro. När vi låg i AS, då övernattade Göteborgslagen och de som hade ändå längre resor i Örebro. Hur andra lag gör i SE har jag ingen aning om tyvärr.
Örebro Kerberos
2006-08-20 14:25
PP // är du 100% säker på det, alla andra lag som mött umeå borta iår också?
Örebro Kerberos
2006-08-20 14:24
Hade t.ex stolpskottet gått 10cm åt andra hållet samt Seb satt friläget han hade efter ca 10minuter in i matchen, eller något annat av de 10 avslut på mål vi hade gått in, så skulle vi inte sitta här nu och ha denna diskussion om hur ÖSK reste dit.
Örebro Per Persson
2006-08-20 14:23
Kerberos//

Jag kan bara tala för hur de Allsvenska lagen gör. De åker dagen innan match.
Örebro gabbelinho
2006-08-20 14:23
Detta är ju skandal..först torska mot qviding och sen mot umeå...
ÖSK kommer,om dom går upp i allsvenskan,åka ut direkt om dom inte värvar rejält eller byter spelidé..för så här får dt inte se ut..
Örebro Kerberos
2006-08-20 14:22
Per Persson // Jag är övertygad om att detta inte är en ekonomisk fråga till varför man inte reser en dag innan.
Annons: