/fotboll/osk/forum/9050.aspx/fotboll/osk/forum/9050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-08-24 12:24
MIttåt//Precis, alla älskar vi hårdvarufel.... hellre en dålig fotbollsplan än ett dåligt spel...
Örebro DaSa
2006-08-24 12:23
Om man skall lasta ngn för baklänges målet så är det Mirza som står och tittar. Jag tycker vi skall börja spela 4-2-3-1 då vi har flera bra mittfältare men bara en godkänd anfallare. Men samtidigt är det inte bra att byta spelsystem nu så det bästa är väl att köpa in en ny anfallare.

Någon mer som skall på kvartalsmötet ikväll med spelar invest?
Örebro Rasberg
2006-08-24 12:14
"- Örebro är ett jävla spöke för oss, inget snack om det. Men jag tycker att vi kan gå ifrån den här matchen med hedern i behåll. Örebro var skakat, menar Henrik Berger."
Vad rökte han under matchen??
AIK Saywee
2006-08-24 12:09
Psoari//
Amen!
Örebro Mittåt
2006-08-24 12:06
Ämne: Angående hemsida så ....
Det låter på sätt och vis positivt. Det är oftast bättre med ett hårdvaroproblem som kan åtgärdas via ett utbyte än ett mjukvarufel som ingen begriper sig på.
Örebro psoari
2006-08-24 11:56
Saywee// Det där med siffor är inte riktigt min grej. Kolla bara på tippnings-toppen, är inte ens bland de 20.
Men vinner vi mot IFKN så håller vi dem bakom oss, samma gäller för BP som jag håller för det svagaste av de fem. Annars är det för många matcher där man bara kan önska sig ett resultat än ett stensäkert tips. Men givetvis tar ÖSK full pott (förutom krysset mot TFF) och tar en klar direktplats till AS. Halleluja.
AIK Saywee
2006-08-24 11:51
joth//
Även gamla "minneskapslar" kan paja ;-)
Tyvärr går inte dessa att ersätta.
AIK Saywee
2006-08-24 11:48
psoari//
Du har verkligen grunnat på fortsättningen och gjort en genomtänkt prognos. Hur blir de ihopräknade poängen för topplagsvinsterna och vilka poäng lämnar vi till ödet? Jag är för slö för siffror idag, tror jag ...
Örebro joth
2006-08-24 11:48
Angående hemsida så har tydlingen en minneskapsel pajat... det händer ibland på nya servrar. Ersättningskapsel på väg... sorry för avbrottet.
Örebro psoari
2006-08-24 11:44
qvarne//
Backarna är lite snabbare och lite bättre tränade i SE
Örebro psoari
2006-08-24 11:42
"En match i taget". Pyttsan.
Så här är det/går det:
Omg 21
ÖSK vann
Labois och TFF spelar mot varandra
BP vinner och IFKN kan hotas av sundsvall

Omg 22
De fem topplagen ska vinna sina matcher.

Omg 23

Omg 24

Omg 25
De fem topplagen ska vinna sina matcher, men IFKN har derby mot Åtvid

Omg 26
IFKN och TFF vinner.
Förhoppningsvis får LaBois svårt borta mot Sundsvall
ÖSK och BP gör upp.

Omg 27
ÖSK mot IFKN.
Övriga topplag vinner sina matcher

Omg 28
BP mot IFKN.

Omg 29
ÖSK mot TFF.

Omg 30
BP mot TFF.
Sirius qvarne
2006-08-24 11:20
Ämne: qvarne //
tyvärr ve....
Tack för svaret.
Att johan skulle få svårt att ta en ordinarie trupp va väll inte så förvånande ha e som sagt inte världens snabbaste, men när han va i sirius missa han inte en chans helt otrolig målkänsla hade han då.
Däremot e jag lite förvånad över att han inte får hoppa in i alla matcher han e ju en grym måltjuv, borde väll få hoppa in sista 10 iaf när försvararna e lite slitnan
AIK Saywee
2006-08-24 11:17
Men de heter väl inte Dooleys, Bassets och Polo.
Tror de spelar i "skotska ligan"?
AIK Saywee
2006-08-24 11:13
Mackan//
Var är dina kalkoner?
AIK Saywee
2006-08-24 11:11
Per Persson//
Precis så uppfattde jag oxå Uddling avslutning, som ett litet hån ...
Örebro Blå Bergen Blues
2006-08-24 11:09
Mittåt/
Håller med dig! Inte så konstigt eftersom du håller med mig! :-)
Ett liknande uppspel gjorde Näfver mot BP, den gången iofs en markboll, men det var en felpass snett framåt/inåt som fångades upp av en BP:are i hög fart. Livsfarligt! Det blev 1-1-kvittering i baken även den gången... En gång är ingen gång, men 2 eller fler är en ful ovana som bör ägnas uppmärksamhet!
Ungefär som i ishockey när spelaren bakom offensivt mål lägger en stenhård isare vilken lätt kan bli en kontringsmöjlighet för motståndaren...
Örebro Per Persson
2006-08-24 11:06
Saywee//

Uddling menade att ÖSK skulle bluffat en aning med publiksiffran, den mannen försitter inga chanser att ge på ÖSK en känga.
Örebro Per Persson
2006-08-24 11:04
Mittåt//

Det stämmer inte helt som du skriver. Ett företag t.ex i Inre Cirkeln som har matgäster släpps ju in vid gamla Vallens Gatukök. Där rivs eventuella biletter. Men alla som är med från företaget visar årskort, det finns ingen koll alls på hur många det är. Ingen snurrlucka är placerad där.
AIK Saywee
2006-08-24 11:02
Per Persson//
Vet inte vad som gäller för att fastställa publiksiffran, men jag har varit många gånger på Eyravallen/Behrn Arena och gissade inledningsvis att det var c:a 9000-tusen på PLATS.

Att några rödvita lämnade innan matchslut är en annan sak.

Men det finns många frågor kring publiksiffror.
Vad används vändkorsen till? Hur räknas sådana där ungdomsfotbollslag som släpps in i bland? Är media publik? Funktionärer? Polisen? De bänkade?

... och Uddling i dagen pappersNA ...

"Allra sist: Det utföll bonuspengar om publiksiffran översteg 90000. Det gjorde det. Med 49 personer. Sådant kallar jag humor."

Vad menar han egentligen med detta?

PUB-LIKT!
Örebro Gooner
2006-08-24 11:02
Blå Bergen Blues//

Ja, okej då, det köper jag.
Örebro Mittåt
2006-08-24 10:58
Mer tjafs om publiksiffran.

Eftersom det handlar om åskådare och inte om antalet sålda biljetter, så kan man knappast tillgodräkna sig de som inte kommer då man redovisar publiksiffran.

Jag tror iofs. att 9.000 inte är en omöjlig siffra. Behrns arena rymmer 13.000 eller om det möjligen är 13.500 åskådare. Det var 9.000 där igår. Vilket innebär att arenan vara besatt till två tredjedelar. Vilket mycket väl kan stämma. Att mer än var tredje plats var tom tycker jag inte stämmer. Även om det var väldigt tomt i mitten på Östra av förklarliga skäl.
Örebro Kerberos
2006-08-24 10:57
Bara 300st SMS det var dåligt, själv stod jag mao för 1% av dom SMS:en.

I allsvenskan kan man nog promota detta bättre då man har en storbilds-TV där man kan slänga upp information innan match och i halvtid om hur man gör.
AIK Saywee
2006-08-24 10:53
Jag jobbar i Halland, har varit i Halland i stort sett hela sommaren, men till helgen är jag i Närke ....?

Vilken dålig bortamatchtajming!
Örebro Per Persson
Angående allt tjafs om publiksiffran. Om ett antal personer väljer förköp och sedan p.g.a av vädret väljer att stanna hemma, då räknas väl även de in ???. Det stod ju folk och försökte kränga biljetter billigt redan 18.00 i regnet. Dessutom var det ju många företag som köpt mycket biljetter till sina kunder (många kom inte). Publiksiffran räknas väl på antal sålda biljetter och inte på hur många som sitter där, eller hur ?.
Örebro Mittåt
Jag håller nog med om att Hagges nick vid 1-1 målet var ett misstag. Han koncentrerade sig helt på Bergers inkast och visste inte om hur det såg ut på den yta han nickade bollen mot. Nu hamnade den rakt i gapet på Solberg. Man skall inte spela bollen snett framåt på det sättet - speciellt inte om man inte vet att det är rent från motståndare.

Solbergs mottagning med högern, frispelning av sig själv mot Mirza och vänsterskottet var dock en av matchens främsta individuella prestation. I konkurrens med en del av Sebastian Karlssons räddningar.
Örebro Per Persson
2006-08-24 10:48
jappel//

Jag hoppas du nu förstår din skyldighet att resten av säsongen se till att komma till BA. Dessutom har du ju "hemmamatchen" mot Väsby ;)
Örebro E-A
2006-08-24 10:32
jappel//
okej.. tror spelarna fick samma, såg bara Seb ta imot väskan.. grattis igen!

satt typ vid max och Vulkanerna förtjänar en stor eloge för att dom lyckades hålla igång hela matchen trots att det inte gick så bra för dom! men vad gäller antal och ljudstyrka, när vår klack väl va igång, kunde dom inte mäta sig med Kubanerna..

hörde att en anti-kubanflagga blev stulen från Vulkanerna och vandrade runt bland Kubanerna.. vad är historien, nån som vill dela med sig?
Örebro Blå Bergen Blues
2006-08-24 10:29
Gooner/
Förvisso, men det hindrar väl inte att nicken till Sohlberg var ett misstag i sig? Bättre då att nicka till inkast (dvs till vänster istället)!
psoari/
Just det, minns det nu när du säger det... Lite nybörjaraktigt såg det ut. Ungefär som Petter Hansson mot Tyskland...
Örebro Mittåt
2006-08-24 10:28
Det verkar som om den där s*tans hemsidan har gått ner igen. Jag trodde att anledningen till att man bytte server var att just detta skulle förhindras. Grrr. Speciellt för att det väl inte kan vara speciellt hårt beslastning på den för tillfället.
Örebro jappel
2006-08-24 10:22
Ämne: jappel//
vad fick d....
Väskan och lite na-reklampryttlar...typ tröja, handduk, frisbee, kortlek, elektroniskt suduko spel. Helt ok för att vara vinst i omröstningen, men inte mycket till matchenslirare...hoppas att dom fick lite mer i sin bag.

Trist att det var lite rörigt med utdelningen av priset, tanken från början var nog att vi skulle fotas med dom vi röstat på, men som tur är för mig och troligtvis er blev det inget med det.
Annons: