/fotboll/osk/forum/9041.aspx/fotboll/osk/forum/9041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-08-25 21:26
Ämne: Om Nordin ska värvas....
Ett provspel kan i alla fall ge, att man i alla fall fortsättningsvis slipper höra allt tjat om att han borde få provspela.

Jag tycker nog att det är på gränsen till en "plikt" för ÖSK att låta honom provträna efter säsongens slut, om han är kvar i Örebro då. Han har varit sitt lags klart bästa spelare under den gångna säsongen och bör få en chans att visa upp sig. Om inte annat kanske det kan tjäna som inspirationskälla för andra spirande talanger i distriktet att se, att man får en chans med ÖSK om man gör bra ifrån sig i en lägre serie.

Om Rynninge slår Forward (och ÖSK Karlslund) i Folksam Cup, så kommer ÖSK hur som helst att få en möjlighet att studera honom på nära håll.

Vilket kanske indikerar att Rynninge missat en del i sin marknadsföring. Om man legat på en del hade man säkert kunnat få till stånd en träningsmatch mot ÖSK A/B, som ÖSK hade mot Karlslund. I en sådan match hade Nordin haft utmärkta möjlighter att visa upp sitt kunnande i kamp med ÖSKs påläggskalvar.
Örebro kubanen_90
2006-08-25 21:26
Ämne: Jag vet inte om ni a....
Givet rött. Men jag tyckte faktiskt inte att det var så farligt i såfall skulle ju medspelarna reagerat värre.
Örebro gurka
2006-08-25 21:12
brus-nilsson//
då kan jag iofs förstå att han inte får får prova
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-25 21:12
Om Nordin ska värvas ska han INTE värvas som forward! Han gör inte tillräckligt mycket mål i division 2 för det! Det är väl Larsens roll i sånna fall men jag ser Walker*2 som bättre alternativ även om jag tycker att man kan bjuda in honom på träning...

Fast frågan är ju vad ett provspel skulle kunna ge! Walker har nog full koll på killen och behöver inte åka långt för att se honom i match eller träning...
Örebro Brus-Nilsson
2006-08-25 20:59
Ämne: vad har nordin igent....
Han har väl inget ont gjort, problemet är väl att han inte är en målspottare, utan en spelmotor á lá Larsen. Sen finns det väl träningsflitigare spelare???
Rock_strongo
2006-08-25 20:16
Kerberos//

det där är riktigt jävla fullt.han lär bli avstängd väldigt länge.det är bra av Manchester city att också bestraffa han för det där.dom visar att dom verkligen inte gillar sånt där.
Örebro gurka
2006-08-25 20:12
vad har nordin igentligen gjort för ont det måste vara nåt alldeles hemskt eller är det så att han inte anses som tillräckligt bra som fotbolls spelare
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-25 20:09
Welcome to Premier League, dedär är väl ändå inte det värsta vi sett där ifrån?!
Örebro Erki
2006-08-25 20:09
Ämne: Jag vet inte om ni a....
Hur fan kan man bara ge varning för det där??
Den domaren borde bli avstängd på livstid.
Spelaren borde bli inlåst på någon anstalt.
Örebro Per Persson
2006-08-25 20:01
Kerberos//

Håller med, "nästan" Erkanklass på den grejen.
Örebro Kerberos
2006-08-25 19:54
Jag vet inte om ni alla sett detta, men detta är horribelt!!

Han borde portas från spel i all framtid, helt otroligt att han bara fick gult och kunde fortsätta matchen.
Örebro Per Persson
2006-08-25 19:50
Själv är jag säker på att det är lika nödvändigt med övernattning före bortamatcher långt bort, som att förstärka laget framåt just nu. Helst båda delarna.
Örebro Sersant
2006-08-25 19:00
Ämne: Nu är det klart att ....
Deras chanser ökar ju när dem blivit av med det orosmomentet
2006-08-25 18:51
Mittåt//

Ett sent mål kan också knäcka en fotbollsspelare... Hoppas på det ;-)
Örebro Jimpa_90
2006-08-25 18:46
kossa fff!!!
Örebro Mittåt
2006-08-25 18:40
Nu gäller det att vinna de lätta matcherna, så tar nog de svåra hand om sig själv. Men först måste Falkenberg besegras. En svårknäckt nöt är jag rädd. Speciellt efter Ljungskiles sena mål. Det är sådant som retar upp fotbollsspelare.
Örebro Marquis de Sade
2006-08-25 18:31
Ja, just det...när ÖSK dessutom vinner mot BP, så blir det ännu mer komplicerat - men jag orkar inte räkna ut det...tror att BP måste ta kanske 5 poäng per match eller något...
Örebro Marquis de Sade
2006-08-25 18:25
Det var fan, vad motigt det ska vara på forumet...vi ligger på direktkval och har allt i egna händer.
Om ÖSK sköter sitt, så måste BP ta 29 poäng på 9 matcher - DET är svårt!

*Direktkvalificering
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-25 18:14
Nu är det klart att Kevin Amuneke lämnar Landskrona. Han säljs till Portugisiska Setubal. Var deras chans liten att nå Allsvenskan innan så är den ennu mindre nu.
Örebro kitcar25
2006-08-25 18:14
är det någon öskspelare som är avstängd nästa match

och vilka riskerar att bli avstängda ?
2006-08-25 17:56
Officiella är igång igen, härligt!
2006-08-25 17:53
Om vi INTE går upp i år får vi nog säga adjö till spelare som Nordback, Riddez och Anttonen! Tror heller inte att Näfver och Haginge är så sugna på att spela ett år till i Superettan...

Hoppas de åker ner innan matchdagen!
Örebro joth
2006-08-25 17:46
Ska vi vara ärliga så är det bara en skandal om ÖSK åker på söndag och förlorar... åker dom på söndag och vinner så gör det inget. :-)
Örebro kubanen_90
2006-08-25 17:40
STRAFFA AFF! Nu har de gjort det igen! :(
Örebro Grixx
2006-08-25 17:35
......undrar vad Walker sa som vi fans inte vill höra...

Någon som är på väg bort?
Ekonomin åt helvete?
Nya skulder?
Läktarna håller på att rasa?
Plasten skadar centrala nervsystemet på spelarna?
Örebro Grixx
2006-08-25 17:30
Klart att Nedim ska hyras in.
Vilka alternativa värvningar finns just nu.

Skador, ja vad fan som helst som händer innebär en minskad chans till AS.

Vi är VÄLDIGT nära nu....jag vill inte se den rinna ut i sanden.

Nästa år vet vi inte alls hur bra vi hänger med och tänk bara på hur länge Peking nu harvat i den här serien.

Ingen kan tänka sig den ofattbara förnedringen som kan ske genom att åka ur finrummet för kanske 10-15 år framåt...

Tänk att gaggig kunna berätta för barnbarnen att eeeeen gååååång i tiiiiden dååå nii, dåå speeelade ÖÖÖrebroo i aaallsvenskaaan.

....faaaan men så jävla länge var vi ute en gång tidigare, det får inte ske nu igen.

Gör vilken jävla värvning som helst nu, bara någon liten försäkring inför den oväntade skadan-avstängningen osv hos någon ÖSK-are.
Örebro rirobban
2006-08-25 16:51
Det är inget annat en skandal om ÖSK inte åker imorgon istället för söndag! Nu gäller det för klubben att bli lite seriösa och verkligen satsa på Allsveskan. Visst hemmaspelet har funkat utmärkt i år, men för att nå AS med ÖSK:s spelschema så måste vi slå lag som Falkenberg och Väsby på bortaplan. Jag är faktiskt inte orolig över hemmamatchen mot Åtvidaberg, eftersom jag tror de taggat till extra i UEFA-cupen så kommer vi inte få se dem spela bländande fotboll på Behrn arena. Med derbysegern i ryggen tror jag också att vi tar Falkenbergs FF med 2-1 också. Rodevåg gör väl ett mål som vanligt... men sen ser Larsen och Henriksson till att ÖSK tar viktiga poäng:) Önskar i alla fall att det blir så...
2006-08-25 16:46
Kerberos//

Tanken var absolut inte att det skulle låta osmakligt! Assyriskas supportrar kallar arenan för "Jallavallen" så jag tog för givet att andra också kan göra det...

Jag är positiv till ett lån av Nedim Halilovic även om jag inte har sett honom själv! Ett lån för resten av säsongen kostar nog inte så mycket eftersom han inte får ut sin lön hos den nuvarande klubben, samtidigt är det ett bra sätt att scouta honom ordentligt för att se ifall det är värt att köpa loss honom!

Alltså, om han misslyckas så går lånekontraktet ut efter säsongen och vi behöver inte bryta ett långt kontrakt eller ha en spelare som ingen vill ha kvar... Om han lyckas har ju vi förmodligen en option på att köpa loss honom!
Örebro Aspen
2006-08-25 16:45
Chivas//40 mil till Falkenberg betyder 5 timmar i buss. Lägg därtill mat- och pisspausar. Man MÅSTE åka på lördag kväll om man är seriösa i att vilja nå allsvenskan.
Örebro Aspen
2006-08-25 16:37
Tycker ÖSK skall signa bosniern direkt.
Med aktuell trend kommer inte ÖSK att hålla undan för BP (kanske inte heller för peking). Får dessutom SEB sitt tredje gula minskar chanserna till avancemang ytterligare. Vidare tycker jag ÖSK har ett svårare program än både BP och peking.

En regäl satsning på avancemang gör att vi slipper hantera besvärliga kontraksförhandlingar med Anttonen, Nordback, Riddez, .... som uppstår om vi inte går upp.
Annons: