/fotboll/osk/forum/9036.aspx/fotboll/osk/forum/9036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-26 21:37
E-A//

Som medlem kan man ju ta det över ÖSK:s hemsidan som folk inte använder tillräckligt mycket! Bättre marknadsföring på hemsidan skulle bara det kunna locka fler medlemmar, det är hög klass på den när servern håller!
Örebro E-A
2006-08-26 21:35
Mackan//
fan också nu blev jag riktigt besviken.. kan ingen ta ett allvarligt snack med ledningen?? kanske klarar man denna match ändå men varför förminska möjligheterna p.g.a. snålhet? surt att den 1% osäkerhet slog in..
2006-08-26 21:34
Mackan//

Det låter ju inte så bra... Hoppas att inställningen till matchen inte smittar av sig på spelarna!
Örebro E-A
2006-08-26 21:32
Red Farmer//
tyvärr tror jag mest det handlar om, som flera skrivit här innan, att RIK vill få ut så mycket pengar som möjligt för Nordin då deras ekonomiska situation inte är den bästa.. därför "hetsar" man ÖSK att ge talangerna en ärlig chans.. potensial finns dock där, men jag personligen skulle inte villja se han i Svartvitt i alla fall.. han har vissa mindre smickrande egenskaper också men dem har jag inte tid att gå igenom just nu..

dags att dra ut å härja! ha en trevlig kväll kamrater!
2006-08-26 21:30
Red Farmer//

Som offensiv mittfältare/släpande forward skulle han nog klara sig i Superettan! Allsvenskan däremot är jag mer tveksam till. Han är ju ingen målspruta, och ja det finns nog anledningar från tidigare år som gör att han inte får chansen...
Örebro The Ghoooooost
2006-08-26 21:26
I morgon skall jag spöka för Falkenberg !
Degerfors Red Farmer
2006-08-26 21:23
Per Persson//

"Vi letar ju heller inte efter spelare som kan ta en plats i SE, de vi tittar på måste klara av AS, en viss skillnad."

... och hur läste du in att jag funderade över hans chanser i ER elva och i den eventuella serienivå NI befinner er på nästa säsong???

Om du läser igen kanske du ser att mitt spörsmål handlade just om Nordins eventuella SE-klass - inget annat. För mig får ÖSK gärna ta hem tippeligan med Hanna Ljungberg på topp, nästa säsong. Få saker intresserar mig mindre.

E-A//
Tack för ett intressant svar ... DIF brukar kunna funka som skyltfönster för den typen av talanger. Det verkar lite märkligt när en föreningen (RIK) slår på trumman så hårt för att storebror skall testa en lokal talang på det sätt de gör nu. Där borde ju finnas en del potential så som man väsnas ... Ligger det något i det där med gammalt groll mellan sportklubben och Nordin?

Örebro kubanen_90
2006-08-26 21:22
Ämne: Det är olyckligt om ....
Visst skulle det vara tråkigt. Men vi skulle klara oss ändå.
Örebro E-A
2006-08-26 21:19
PP//
jo jag såg att det var nån som verkade rätt säker på det men jag är mycket tveksam till de.. frågade ju vart han fått dom uppgifterna ifrån men han kanske drog..
Örebro Per Persson
2006-08-26 21:19
Aspen//

Jag har tängt likadant, det var ju inte så kul när Kenya hade sina matcher.
Örebro Per Persson
2006-08-26 21:15
E-A//

Ja, det var det jag syftade på. Hoppas du har rätt, jag är bara lite skraj att de gör bort sig igen. Har de redan åkt så tror jag på seger, det var någon på forumet som skrev att de skulle åka Söndag, därav mitt 1-1 tips.
Örebro E-A
2006-08-26 21:15
Mittåt//
okej det var kanske lite orättvist av mig..
Örebro Mittåt
2006-08-26 21:14
PP// Det går nog till så att ÖSK frågar Jaganjac om han har någon lämplig kandidat. Jaganjac är väl registrerad i Sverige. Denne lyssnar i sin tur runt med agenter i Europa om de har någon som passar.

Alternativt så kan det vara så att Jaganjac själv tagit intitiativet. Han vet, liksom de flesta andra, att söker en anfallare. Så han kollar runt med sina kontakter tills han hittar någon och när han gjort det så kontaktar hans ÖSK.

De flesta agenter är nog rätt lokala/nationella i sitt verksamhetsområde och de behöver kontakt med en motpart i exportlandet om de skall lyckas knyta ihop en affär.
Örebro Aspen
2006-08-26 21:13
Det är olyckligt om Halilovic blir uttagen till landslaget för S1 har inte speluppehåll när det är EM-kval. Då kan han missa flera ÖSK matcher. Jämför med KIF Örebro som hade sin slovenska på Island förra lördagen och förlorade mot Linköping. Dax för eftertanke ÖSK !!!
Örebro E-A
2006-08-26 21:10
PP//
rent spontant så litar jag mer på "min källa" än Wirströms personliga tro men jag saxar in det jag tror du syftar på ändå..

"Har du hunnit se den nya provspelaren än? Tror du han är något för ÖSK?

Och vad tycker du om att ÖSK åker iväg till bortamatcherna samma dag?

Anders 06-08-26 16:01

Wirström svarar:
Har tyvärr inte hunnit se bosniern, så svaret på fråga 2 får anstå.
Spontant tycker jag att 40 mil i buss är på gränsen inför en viktig seriematch."

om det är detta svar du syftar på så svarade han ju på tillvägagångssättet rent generellt och inte just denna match..
Örebro Mittåt
2006-08-26 21:09
E-A// Jo, Julle var rejält sur på Fedja direkt efter matchen. Jag tycker dock att man skall ha en viss förståelse för honom. Det hör så att säga till varje målskytts natur att med alla tillgängliga medel se till att bollen går över mållinjen.

SÅ jag tror inte att han gjorde det för att få ett mål på sitt namn. Det handlade nog mer om en rätt naturlig reflex. Dessutom var situationen något rörig med en hel del folk i straffområdet, så det var nog inte helt enkelt för honom att se att han var offside.

Patrick Walker ville för övrigt ha det till en miss av linjedommaren. Han tycte nämligen att Fedja inte nuddade bollen innan den redan var över linjen. Nu tror jag inte att Patrick satt i linje med mållinjen, men det är en annan tolkning.

Laget har hur som helst sin egen framtid i sina egna händer. Under avslutningen av serien möter man så gott som alla bottenlagen. IFK Örebro "borta" och Hertzöga och IFK Västerås på Behrn Arena. Dessutom spelar man borta mot Strömtorp i nästa omgång och mot Karlslund på Örnsro.
Örebro Per Persson
2006-08-26 21:07
Mittåt//

Jo, men han är ju inte direkt på någon riksdagsplats. Dessutom har vi ju Sofia att tacka för att Larsen kom till Örebro.
Örebro Per Persson
2006-08-26 21:05
Konstigt att det behövs två agenter för att sälja en spelare. Det borde rensas upp ordentligt i agentdjungeln.
Örebro Mittåt
2006-08-26 21:01
PP// Om Mirza plötsligt börjar ösa in mål då.
Örebro Per Persson
2006-08-26 21:01
E-A//

Om man läser Wirströms blogg så verkar det som om laget åker Söndag, han verkar inte direkt gilla det.
Örebro Per Persson
2006-08-26 20:59
På tal om Larsen, om han ser till att avgöra flera matcher innan valet, då tänker jag rösta på Centern ;)
Örebro E-A
2006-08-26 20:59
"– Christian Lumbana Kapasa nickade mot öppet mål, men Fedja Jelecak stod på mållinjen och petade in bollen och då blåste domaren för offside så klart. Lite klantigt, konstaterar Juhlin" saxat från NA..

surt att missa två poäng mycket p.g.a att en person ville ta åt sig äran för målet..

Mittåt/Mackan//
okej tack!
2006-08-26 20:52
kubanen_90//

Hans fru? ;-)
Örebro kubanen_90
2006-08-26 20:50
Vem översätter åt Larsen då? :P
Örebro Mittåt
2006-08-26 20:45
Ämne: Mittåt//
vet du vad....
Det är Jaganjac som är den svenska kontakten som har lockat Halilovic till ÖSK. Spelarens agent är Danko Djikic som bland annat har Kroatiens VM-målvakt Stipe Pletikosa och förre Liverpoolspelaren Igor Biscan i sitt stall.

Halilovic har spelat ett 20-tal landskamper för Bosnien-Hercegovina, senast träningskamper mot Sydkorea och Iran under sommaren. Han är aktuell för spel när Bosnien drar i gång EM-kvalet mot Malta och Ungern i september.
Örebro E-A
2006-08-26 20:43
Aspen//
ja hoppas verkligen det stämmer att de reser idag! snackade inte själv med personen ifråga som sa att de åker ner dit idag men jag är ändå 99% säker..
Örebro E-A
2006-08-26 20:38
Mittåt//
vet du vad det var för agenter? alltså vart ifrån?
Örebro Aspen
2006-08-26 20:37
Nu börjar man bli optimist igen - resa dagen innan match och förhandling om anfallare. Älskar sådana ryckten.
Hoppas Halilovic kan lära ut en massa till Mirza och JP.
Örebro Aspen
2006-08-26 20:32
det måste underlätta för Halilovic att komma in i gänget och Örebro om han har några att snacka sitt eget tugg med. Knagglig engelska kan bli jobbigt i längden.
Örebro Mittåt
2006-08-26 20:27
Ämne: Om vi får Halilovic ....
Aspen// Förmodligen Sandro också. Jag tyckte att de pratade med varandra på torsdagsträningen. Typ, Sandro förklarade vad övningen gick ut på.

Det vore ju riktigt roligt om det visar sig att Nedim lever upp tillförväntningarna. Wirström lär väl inte ha hittat på detta själv.

Agenterna var för övrigy nere och tittade på ÖSK Ungdom idag. Men jag tror inte att de hittade några nya objekt.
Annons: