/fotboll/osk/forum/9033.aspx/fotboll/osk/forum/9033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-08-24 13:47
Visst är det för övrigt rätt konstigt. För två år sedan skulle en match mot Falkenberg borta känns som tre säkra poäng. Idag känns ett defensivt Falkenberg i just Falkenberg som en riktigt svår match, speciellt med kontrande Rodevåg på topp.

Det kanske trots allt är det som också är skillnaden mot förra säsongen, respekt för motståndet.
Örebro joth
2006-08-24 13:45
14:10 på Sport-expressen finns det en chans till att se matchen mot Degerfors!
Örebro Mr. Milton
2006-08-24 13:41
Hade i sommras förmånen att hyra en av NA:s stugor. Upplägget är så att stugan hyrs ut en vecka i taget och därefter städar tidigare hyresgäst efter sig innan nästa anländer.

När vi anländer till stuga hittar jag till min förvåning en klase bananer i skafferiet. Kan Uddling hyrt stugan veckan innan tro? I så fall har vi löst mysteriet med bananerna :) Jag lyssnade extrem noga på kvällarna men någon apa hörde jag aldrig :)

Till debatten om gårdagens publiksiffra kan sägas att många föräldrar följde med sitt barn till Behrn Arena för att låta dem springa ett varv på planen och sen åkte man hem. Detta gör att säkerligen minst 200-300 i publiksiffran lämnat arenan innan den totalt värdelösa Kovács blåste igång matchen. Då fick jag med mitt omdöme om domaren i den meningen också :)
Örebro Arx
2006-08-24 13:37
Mittåt//
Helt rätt. Ungefär lika populära de. Fast de har åtminstone vett att hålla sig längre ner i tabellen... :-)
Örebro Mittåt
2006-08-24 13:29
Ämne: Kronblom//
Dessutom....
Tillsammans med Väsby.
Örebro Arx
2006-08-24 13:25
Kronblom//
Dessutom har de inga fans. När såg du senast en BP:are på det här forumet? Klubben är den enda i Superettan som inte har någon sida på Svenska Fans. De enda som håller på dem tycks vara de som själva spelar för klubben, och inte ens alla de gör det (de är nämligen grymt många).
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-24 13:16
En Degerforsare i ligatoppen. Kul att han tippa rätt igår iaf:)
Örebro Kronblom
2006-08-24 13:14
Arx//
det man undrar mest över är om BP har ekonomi och möjlighet att spela Allsvenskt.Jag menar,BP har väl SE:ans sämsta publiksnitt(kanske väsby har sämre)och jag tror inte varken Djurgården,AIK och Bajen skulle hoppa jämnfota av lycka över ytterligare ett 08-derby.Häcken och Frölunda är väl en sak men ska man verkligen spela Allsvenskt på Grimsta inför 200-300 åskådare.Huuuh,ryser vid tanken.

Skönt med ännu en derbyseger och mycket folk.Dags för ännu en rysare på söndag i Falkenberg,är riktigt skraj för den matchen.Är livrädd för Rodevåg!
Örebro Arx
2006-08-24 13:10
Jo, kryss är, som jag skrev, givetvis bäst. Norrköping får det svårt, i alla fall ikväll. Tror att Sundsvall har vaknat nu och att de i princip kommer att sopa rent resten av säsongen. Så vi ska vara glada att vi redan har mött dem. Norrlandshjälpen kommer att bli till stor glädje för ÖSK.
Örebro go_osk
2006-08-24 13:06
Vilken grymt skön seger man fick bevittna under gårdagen! Jag har nog aldrig varit med om en så snabb och skön hemresa till Stockholm förut, som den igår. Det var även kul att se att Larsen och Hagge är tillbaka i gammalt gott skick.

Är det för övrigt någon som har hört något nytt om den nya provspelaren?
Örebro jappel
2006-08-24 13:03
jag hoppas på ett kryss mellan tff och bois ikväll. Sedan vill jag gärna ha med peking upp i as...så dom får nog ta och vinna så att dom hänger med i toppen. (speciellt med tanke på att dom bör förlora mot ÖSK om några omgångar.
Sirius qvarne
2006-08-24 13:02
Ämne: qvarne//
Backarna ä....
Jo det va det ja mena därför borde han vara en inhoppare.
Örebro Per Persson
2006-08-24 13:02
jappel//

Klart du har tid till att ordna upp ÖSK i AS ;)
Örebro rirobban
2006-08-24 13:01
Arx//
Helt klart är det bäst att Trelleborg vinner... men som du säger, oavgjort är ännu bättre:) Jag tror möjligen att det kan bli 1-1. Eller så vinner TFF med 1-0. Knappast någon målrik tillställning när TFF spelar...
Örebro Per Persson
2006-08-24 13:00
arx//

Ett oavgjort resultat är också helt okey. Själv är jag nästan mer rädd för IFK Norrköping än bois, så en Sundsvallseger ikväll skulle sitta fint. Umeå borta mot BP är väl att hoppas på för mycket ?.
Örebro Arx
2006-08-24 13:00
Saywee+bison//
Så tänkte jag också. Men samtidigt, om TFF springer iväg, finns det bara en direktplats kvar att slåss om. Och det känns ju inte så tryggt med BP flåsandes i nacken.
Örebro bison
2006-08-24 12:57
arx// rent spontant känns en seger för tff som det bästa resultatet för ösk:s del, mer eller mindre av akademisk betydelse om vi blir två eller etta
AIK Saywee
2006-08-24 12:56
Arx//
TFF?
Örebro jappel
2006-08-24 12:56
Ämne: jappel//

Jag hopp....
väsby är inbokad....vad gäller resten av hemmamatcherna så får jag se vad jag kan ordna till. Alla resterande hemmamatcher blir det i alla fall inte. Har inte tid vettu.... men några ska jag nog kunna pricka in :-)
Örebro Arx
2006-08-24 12:55
Tänk om Umeå... Håller alla tummar ikväll. Vinner de är allt förlåtet. Men vem ska man egentligen hålla på mellan TFF och Bois? Oavgjort är givetvis bäst, men om nu någon ska vinna, vem ska göra det? Vet varken ut eller in.
Örebro Rasberg
2006-08-24 12:54
Mittåt//
Jag bidrog med mina slantar dit iallefall. Med tanke på att de säljer en sådan liten svag sak för 35:- så lär de vara nöjda med vinsten! :)
AIK Saywee
2006-08-24 12:52
Detta med domarinsatser i år, är det någon som har bra koll på detta?

Vad jag menar, även om jag förstås har svarvita ögon så har jag förstått att vi tappade två poäng och två mål mot Sundsvall. Mot LBOIS upplevde jag att vi tappade en möjlighet till kvittering på en möjlig straff som kändes klarare än den LBOIS fick.

I övrigt har jag inte så god koll (eller minne) över poängavgörande felaktiga domslut. Det kan ju också tänkas att vi fått några fördelar själva pga felaktiga domslut, men som skrivet, jag minns inte.
Örebro bison
2006-08-24 12:51
Gött med en derbyseger, och återigen lite säkrare mark under fötterna. På tal om komik så tycker jag ni ska kika på bild nr 13 på Na:s bildspel från matchen. Mirzas min är helt klockren!
Örebro Per Persson
2006-08-24 12:47
Nu gäller det att blicka framåt. Måtte nu ÖSK övernatta i Falkenberg natten innan match. Själv avvaktar jag med min tippning tills jag vet hur de tänker göra.
Örebro Mittåt
2006-08-24 12:30
Hur gick det för övrigt med det nyuppsatta öltältet. Lyckades man sälja några bärs?
AIK Saywee
2006-08-24 12:24
Tror att värmlandsslaktar´n Berger rökte korv
Örebro joth
2006-08-24 12:24
MIttåt//Precis, alla älskar vi hårdvarufel.... hellre en dålig fotbollsplan än ett dåligt spel...
Örebro DaSa
2006-08-24 12:23
Om man skall lasta ngn för baklänges målet så är det Mirza som står och tittar. Jag tycker vi skall börja spela 4-2-3-1 då vi har flera bra mittfältare men bara en godkänd anfallare. Men samtidigt är det inte bra att byta spelsystem nu så det bästa är väl att köpa in en ny anfallare.

Någon mer som skall på kvartalsmötet ikväll med spelar invest?
Örebro Rasberg
2006-08-24 12:14
"- Örebro är ett jävla spöke för oss, inget snack om det. Men jag tycker att vi kan gå ifrån den här matchen med hedern i behåll. Örebro var skakat, menar Henrik Berger."
Vad rökte han under matchen??
AIK Saywee
2006-08-24 12:09
Psoari//
Amen!
Annons: