/fotboll/osk/forum/901.aspx/fotboll/osk/forum/901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2015-11-02 19:10
jpsvartvitt, Rinne är bäst, sälj Jansson, eller? Tyvärr gjorde Lennartsson en bättre säsong med sitt lag, eller?
Örebro jpsvartvitt
2015-11-02 17:57
Allsvenskans stora pris, kan någon här inne förklara för mig vad som krävs för att var med där? Jacob borde vara med och slåss om priset till årets målvakt. Sen har Axén gjort det bättre än Lennartsson. Kolla på hösten bara. IFK tappade allt.. Och vi tappade inget.. Bara toppklubbarnas spelare som är nominerade bortsett från någon spelare från Falkenberg .. Pinsamt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2015-11-02 17:03
Peter Larsson har förlängt med Helsingborg.
Örebro Bäst när det gäller
2015-11-02 16:26
Dags att försöka sig på en summering av varje enskild spelare och tränare säsongen 2015. En subjektiv bedömning som inte på långa vägar är något facit. Juniorerna har jag inte bedömt då ÖSK inte gett dem tillräckligt med speltid för att kunna bedömas som jag ser det. Målvakter Oscar Jansson 2 Inga stora misstag men har heller inte klivit fram och på egen hand räddat poäng åt ÖSK i år Jacob Rinne 4 Glänste inte i början men mot sista tredjedelen av säsongen radades matchavgörande räddningar upp i nära nog varje match. Försvarare Patrik Haginge 2 Sliter alltid helhjärtat men bidrar öht inte framåt på sina få framträdanden. Kan ändå inte sågas då chanserna att visa framfötterna varit allt för få. Samtidigt kan jag tycka att Hagge borde ha krigat till sig en plats i startelvan vid flera tillfällen så säsongen som helhet ka inte anses vara fulländad precis. Logi Valgardsson 1 Tar ofta felbeslut och hamnar gärna ur position, godkänd mot AIK men i övrigt för bristfälligt defensivt. Erik Moberg 2 Ska vara en utav lagets härförare men kom aldrig igen efter hjärnskaningen mot Peking i premiären. Daniel Björnquist 3 Utan att glänsa ÖSK:s överlägset mest stabile försvarsspelare sett över hela året. Klimtar till offensivt ibland också. Christoffer Wiktorsson 3 När han väl fått chansen på rätt position så har det sett väldigt stabilt ut. Inte världens snabbaste men resolut och brytningssäker. Klart godkänd avslutning. Eiður Sigurbjörnsson 3 Spänstfenomen men tenderar att sälja sig lite för enkelt. En skottfint och du är 50/50 att lura ner islänningen mot hörnflaggan. Men i likhet med Wiktorsson var han bäst när det gällde. Mittfältare Ayanda Nkili 2 Hjälpgumma på mitten, bedrövlig som mittback i år men som dammsugare på mitten sista kvarten vid ledning inte helt fel. Robert Åhman Persson 3 Värdig kaptensbindeln och i mina ögon en utav ÖSK:s viktigaste spelare över en hel säsong. Lite för ovårdat spel och för hög felprocent i passningarna drar ner betyget. Martin Broberg 5 ÖSK:s enskilt viktigaste orsak till vändningen. Statistiken talar för sig själv och överträffade alla mina förväntningar. Kan inte bli annat än full pott. Dessutom riktigt vass defensivt. Astrit Ajdarevic 4 Kom lite stukad formmässigt men visade prov på speluppfattning och passningsfot som tillsammans med Brobergs målskytte varit helt avgörande för höstens vändning. Stundtals för osynlig vilket drar ner betyget. Daniel Nordmark 2 Fina fötter men det händer lite för lite framåt ändå med tanke på att Daniel inte tillför särskilt mycket i defensiven. För tam i vissa situationer i försvarsjobbet. Samuel Mensah 2 Fick kanske aldrig riktigt chansen att lyckas men samtidigt såg vi aldrig riktig potential. Knappt godkänd. Nordin Gerzic 3 Blandade och gav, för mycket bolltapp och en tendens att dra ner tempot lite för ofta. När ÖSK tog in lite lekkamrater visade dock Nordin lite av vad han har inom sig och lyfte med resten av laget. Svag trea. Daniel Gustavsson 2 Under första halvan av säsongen en utav få i ÖSK som hotade framåt men med för låg träffprocent ändå. Defensivt helt oduglig och en bidragande orsak till att Logi sett så vilsen ut på sin vb vill jag påstå. Anfallare Kalle Holmberg 3 Visade höstform och prov på sitt fina spelsinne. Väger dessvärre lite för lätt fortfarande och trean i betyg är svag. Pär Ericsson 2 Började piggt och skapade massvis även om utdelningen var alldeles för skral för en renodlad anfallare. Tycke aldrig riktigt det lossnade även om betyget måste bli godkänt ändå. Marcus Podé 1 Har i år haft sina styrkor i den defensiva rollen, skära av vinklar osv. Nu råkar ju Podé vara anfallare så då kan betyget inte bli annat än underkänt då det varit helt uddlöst framåt från hans sida. Alexander Axén/ Axel Kjäll 3 Tränarduon bedöms som en enhet av mig. Avslutar med att leda laget till tio raka utan förlust, varav sju segrar. Behöll tålamodet och visade att vi summerar efter 30 omgångar. Nådde i princip målet med en åttondeplats men med tanke på spelartruppen fram till sommaren är det klart godkänt utifrån förutsättningarna.
Örebro Bastard on Parade
2015-11-02 16:26
Anttonen är född 80 och fyller 36 år nästa år. Det var en personlig favorit när han spelade i ÖSK, men han har gjort sitt som spelare i ÖSK-organisationen.
Benny Böckling
2015-11-02 15:22
@Pedretti:

Knappast intresserad av spel i ÖSK.

Gillar dock tanken på att ta tillbaka Anttonen som backup i backlinjen.
Örebro Pedretti
2015-11-02 15:20
En mittback vi kan hugga på är dock Marcus Nilsson som har utgående kontrakt med Kalmar.
2015-11-02 15:00
@Nissesson:

Du var med på den:)
Örebro Pedretti
2015-11-02 14:57
Det var någon här inne som pratade om att vi skulle värva Anton Lans men icke sa Nicke. Gefle högg först.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-02 14:38
Stannar Astrit om han blir årets spelare? ;)
Eyravallen Örebro
2015-11-02 14:31
Almebäck,Anttonnen (ja ni läste rätt)och Adam Eriksson till backlinjen.
Wede/Kroon och behåll Pärlan och Astrit så är jag jätte nöjd.
Crespo/Kalle/Lundberg/Pärlan på toppen skulle vara en mycket intressant kombo där man kan variera ganska bra.
Örebro Erik Wärlegård
2015-11-02 14:30
Rösta fram årets spelare och årets mål. Se länken!
Örebro jpsvartvitt
2015-11-02 13:25
Almebäck vore en härlig värvning, sen skulle jag vilja se Skrabb, han gjorde ert gott intryck hos mig när vi spelade borta mot Åtvid.. Men Almebäck skulle jag vilja se i ÖSK tröjan igen
Örebro Nicka i ribban
2015-11-02 13:14
Någon som är sugen på att dra igång en lista med ens subjektiva åsikter om var spelares säsong?
AIK Nissesson
2015-11-02 13:11
Länets elitlag hamnade på en niondeplats i respektive division.

Men vi hade en roligare höst och klättrade från kval och uppåt, medan de rödvita gjorde tvärtom.

Vi får nog vänta några år på ett riktigt derby?
Örebro Minatankar
2015-11-02 13:04
Roswall // Tack :-)
AIK Nissesson
2015-11-02 12:57
Solen skiner idag:)

... ja, idag ja:(
Örebro Roswall
2015-11-02 11:55
@Minatankar:

Ursäkta, trodde jag skrev, det är runt 50min in.
2015-11-02 11:51
@Glad:

Du kanske inte är bitter utan bara en utav dessa närkingar som utgår ifrån att allt går åt helvete ändå, det kan jag faktiskt köpa. Skönt att höra att du kan ta en felinvestering på ett bra sätt!

Jag håller f ö med dig om att vi inte kan ta SM-guld med nuvarande organisation och ekonomiska förutsättningar. Men däremot kan vi ta sikte på topp 5 och ta succesiva steg därifrån. Och för min del får du gärna utgå ifrån möjligheter lite oftare än det motsatta men valet är så klart ditt. Vill du utgå ifrån att "ledningen är inkompetent", "att vi redan på förhand är slagna med Rinne i mål" osv så gör gärna det även om jag inte förstår vad du finner för glädje i det. Solen skiner idag:)
Örebro Minatankar
2015-11-02 11:42
@Roswall:

Programmet håller på långt över en timme. Vet du ingefär när i programmet man talar om tredjepartsägande?
Örebro T8
2015-11-02 10:57
Hopp om Almebäck?
Örebro Roswall
2015-11-02 10:06
Sportjuristen Marie-Anne Lindhart pratar på länken om hur man kommer runt Fifas förbud om tredjepartsägande. Intressant, speciellt för er aktiva spelarinvestare!
IFK Norrköping "Alla" till Parken
2015-11-02 09:31
Tacksam och glad över alla de gratulationer som kommit på Pekings forum och allra flest har de nog varit från Örebro - stort tack till er alla...

Vill också säga grattis till er fina vändning den här säsongen. Undrar hur långt det kan räcka till nästa säsong om ni får behålla bland annat Ajdarevic och Blomberg.

Hur som - ser redan fram emot 2016 och våra möten på så väl Parken som i Örebro . CU

Örebro Nicka i ribban
2015-11-02 09:22
@Minatankar:

Precis! Han är ju väldigt bra på att ta sig lägen, vilket inte kan sägas om alla offensiva spelare i laget. Däremot är han den kanske sämsta avslutaren av våra ordinarie mittfältare/anfallare. OK, Nordin är sämre och han är kanske lite vassare än RÅP, men de får ju lika många lägen per säsong som DG får per match.

DG behöver nog börja använda sig av mer finess. Allt som oftast skjuter han bara på hopp och förlust, vilket allt som oftast resulterar i förlust.
Örebro Droos
2015-11-02 08:37
Jag gissar att Valgardsson har kontrakt t o m 2017.

Och med tanke på att han var gjuten i startelvan hela hösten så skulle det vara konstigt om Sköldmark/Axen skulle ta ett snack med Logi om att han inte skulle platsa till nästa säsong och att man vill sälja honom. Även om ett sådant snack skulle förekomma, lär Logi vilja bli kvar och kämpa om en plats. Han kanske uppbär en fin lön som morot att stanna kvar?

Annars håller jag med att det varit autostrada på hans kant under hela höstsäsongen. Det märks att konkurrenterna har lärt sig att anfalla på vår vänsterkant är det bästa.....det är ju dock inte bra att skaffa sig ett rykte hos spelare i de svenska högstaligorna att man vill tvinga bort dom från existerande kontrakt. Ger inget bra läge att rekrytera i längden, anser jag.
Örebro Minatankar
2015-11-02 08:33
@Droos:

Dajje som jag känner sedan många år och vet vad han klarar, skulle ha gjort fler poäng om han inte varit hämmad av sin ljumskskada under större delen av säsongen.

DG ska verkligen ha erkänsla för sina mål. Inte desto mindre har han tyvärr inte det vad man kallar en målgörares distinkta förmåga till avslut. Han har haft oerhört många chanser inte minst tack vare sin snabbhet. Ju fler chanser man får, desto fler mål. Det gäller alla spelare.

Örebro Droos
2015-11-02 08:28
@Minatankar:

Det finns en sak vi kan göra för att öka chanserna till att vinna SM: vi får importera en alien med utomjordiska förmågor som klubbdirektör. Vem har telefonnumret till Arbetdförmedlingen på Gretus 2?
Örebro Droos
2015-11-02 08:24
Angående min sammanställning igår:

- Noterar att Björnqvist har gjort fyra målgivande passningar. Trots all negativitet han fått för sina inlägg. Nånting rätt måste han ju ändå göra.....

- Samma sak med DG, va? Sju mål men "kan ändå inte avsluta"......
Örebro Glad
2015-11-02 08:23
@Bäst när det gäller

Jag är inte ett dugg bitter, då har du inte läst vad jag skriver, jag är nöjd med vår placering och det jobb som görs, att jag förlorat 5000 spelar ingen roll, är det något jag har så är det pengar:), det jag skriver är att ÖSK inte kommer ta ngt SM-guld med nuvarande organisation o tränare, men helt plötsligt är det bara jag som tycker det? många medgångskillar här inne, vårt "bonnalag" duger gott för mig, kul att så många retar sig på just "bonnalag":) ha en fin dag alla därute o inne
Örebro Droos
2015-11-02 08:21
@Bastard on Parade:

Kanske att man använder hockeyassists i Tippeligan? ;)
Annons: