/fotboll/osk/forum/8996.aspx/fotboll/osk/forum/8996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-08-27 22:26
Är det något skumt med forumet för tillfället?
Precis som Kerberos har jag några gånger idag råkat ut för att siten skickar iväg mina inlägg ut i tomma intet.

Detta brukade hända om man höll på och skrev så länge att man blev utloggad. Men då kunde man i allmänhet "bläddra tillbaka", hitta sitt inlägg, kopiera det, logga på och klistra in det.

Men nu när man bläddrar tillbaka hamnar man utanför Svenska Fans där man var innan man kom hit.
Örebro Kenneth.
2006-08-27 22:20

Riv bort plasten och så gräs!
Örebro E-A
2006-08-27 22:18
K8//
det är väl vi supportrar, om några, som kan påverka? kanske inte just på detta forum men genom att inse problemen kan vi ju påverka mer än att bara säga "fan det här suger!" det vet ju redan alla att det gör.. VI KAN PÅVERKA!!! det är vi som betalar deras löner! det är vi som gör att ÖSK, som elitklubb, existerar över huvud taget! utan oss skulle ÖSK gått i konkurs för länge sen p.g.a de "smarta" personer som smutsat ner styrelsestolarna genom de senaste åren..
Degerfors Red Farmer
2006-08-27 22:17
Mackan//

Måste tyvärr hålla med även om intrycket av Garcia. Det vi hoppas på är förstås att det handlar om aklimatisering. Faktum är att Mendes varken levererade eller såg speciellt vass ut första tiden ...

Vad gäller Seb spekulerades en hel del. Vad jag kommer landade det (spekulationerna alltså) i att parterna inte kunde enas ekonomiskt. Till saken hörde att det inte var 100 att Ola faktiskt skulle sticka då - det dör drof ut på tiden (Toivonens vara eller icke vara hade förstås betydelse för vilka lagdelsförstärkningar som prioriterades men självklart även för ekonomin).

Men visst - ett tag hette det att styrelsen ville ha hem Seb men inte Tony. Detta har han dock vad jag förstår dementerat. En egenhändigt ihopsnickrad teori från min sida är emellertid denna: Tony tycks ha jobbat ganska hårt på att få bort det degerforstypiska i att hela bygden är med och styr och ställer. Det där torde vara värre ju fler av släktens släktingar som finns i truppen och runt laget. Jag tror faktiskt Mål-Otto fick offras just tack vare detta - svårt att ha "spelare som är större än laget" brukar det ju heta - i DIFs fall kan det här formuleras som att det är svårt med spelare som är mer Degerfors än Degerfors om du fattar vad jag menar.

Som kanske är känt är Henriksson precis som Berger en DIF-spelare av 2:a generationen. MIN teori är faktiskt att Tony inte ville ha in ännu en brukspöjk helt enkelt (långt och kanske långsökt - you asked =)

p.s. ni kan va lugna BP åker inte hem från Valla med mer än 1 poäng imorr'n.
Örebro E-A
2006-08-27 22:12
Aspen//
jag tror också Walker måste börja anpassa spelet bättre till förutsättningarna. eftersom vi alla är smärtsamt medvetna om att ÖSK har allvarliga problem på bortaplan måste man ju göra allt för att det ska bli bättre. det har ju vart såhär i flera år nu men det är mer acceptabelt mot det bättre motstånd som bjöds i Allsvenskan, nu kan vi inte "bjussa" sämre lag på fler poäng!
Örebro K8
2006-08-27 22:12
Jo det känns ju verkligen som att vi kan påverka här ifrån vårat lilla forum.

Jag vägrar äta upp denna skitinsats, svälja och se fram emot nästa match som om inget har hänt. Nu är det skärpning som gäller!
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-08-27 22:11
Mycket snack om underpresterande men skapar man elva avslut på mål är det väl någon helt annat. Desperation kanske? Stress? Vinner BP nu blir det obehagligt...eller kanske bra? Det kanske passar Sportklubben bättre att jaga än att hålla undan.
Örebro E-A
2006-08-27 22:07
K8//
känns iallafall mer givande än att smäda spelarna och deras familjer.. blir ju inte gladare men vi kan ju få en viss insikt i vart problemen ligger genom att gå igenom dom.. genom att se och ta tag i kärnan av problemen kan man ju göra nått åt det ist för att skita i dom, skriva att allt suger och hoppas att det blir bättre av sig självt..
Örebro Aspen
2006-08-27 22:07
Att ändra spelsystem i grunden är nog inte lösningen. Anpassa det i stället till de möjligheter som Halilovic ger. Möjligen mer defensivt på bortplan men det är svårt vi behöver ju alla poäng.
Åk INTE matchdagen till Trelleborg eller Ljungkile. Gör allt för att komma i topptrim till matchen.
Örebro K8
2006-08-27 22:03
Varför fortsätta sitta och leta "realistiska förklaringar"? Det är väl det vi har gjort hela tiden efter dessa pinsamma insatser och har det blivit bättre, blir vi gladare av det?

Usch fy fan va äckligt det här är.
Örebro E-A
2006-08-27 22:02
DaaL//
det är en bra elva.. så här skulle jag formaterat den:

--------------------Westman--------------------

F.Samuelsson--P.Haginge(ev)--Holgersson--Riddez

Anttonen------Nordback----Larsen------Näfver

--------------Halilovic------Seb-----------------

det finns ändå vissa frågetecken med denna elva.. Näfver på bortaplan? Larsen's form (som verkar gå nedåt igen..)? Halilovic skicklighet (har inte sett han)? Samuelsson är mest med p.g.a att det saknas alternativ på den positionen.. alt. skulle jag kunna tänka mig att sätta in Mirza på mitten för han funkar inte som ytter va?
Örebro E-A
2006-08-27 21:53
dietrich//
nej inte ändra spelsystem, det tycker jag överhuvudtaget man inte ska exprimetera med mitt under säsong.. men det måste ju visas nu att man VILL till Allsvenskan och SATSAR på det! fan satsa allt! vi har allt att vinna å inget att förlora nu!

tror att spelet är brukbart och jag tycker de visar det också genom att producera så många målchanser men det gäller ju att sätta dom också! självförtroendet kanske inte är det bästa hos spelarna just nu och det beror säkert en del på Gif matchen och flera andra matcher där vi inte haft marginalerna på vår sida.. det är hög tid att vi rycker upp oss nu om vi VILL ta oss till Allsvenskan! jag önskar bara att ledningen också kunde ta det faktumet till sig..
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-27 21:48
Kanske måste vi spela mer defensivt på bortaplan?

--------------------Westman--------------------

F.Samuelsson--P.Haginge(ev)--Holgersson--Riddez

Anttonen------Nordback----Henriksson------Näfver

--------------Halilovic----Jelecak--------------
Örebro E-A
2006-08-27 21:47
DaaL//
just ja hade förträngt det.. tack för påminnelsen! =(

tyvärr känns det så just nu men ingen verkar ju ha lust att ta tag i det.. vi har alla förutsättningar men styrelsen verkar ju tro att det ska komma gratis allt..
Örebro dietrich
2006-08-27 21:46
E-A//
Ja, det kunde kanske blivit annorlunda. Men jag tror nog inte att Walker skulle ändrat spelsystem även om han varit på plats tidigare. Jag är rädd för att han inte vågar sig på förändringar mitt i säsongen. Men det spel som fungerade så bra under vårsäsongen har nu analyserats av motståndarna och de vet precis hur de skall spela mot ÖSK.
Örebro E-A
2006-08-27 21:45
DaaL//
om han inte kan komma igen så har vi ett riktigt allvarligt problem framför oss.. Kapten och Jansson håller inte som mittbackspar, dom är för söliga.. Näfver verkar inte hålla på bortaplan av nån konstig anledning så Jeffs måste nog ta hans plats och han håller inte heller, enligt mig.. detta för att Glenn måste ta Janssons plats på Mittbackspositionen.. kanske går att flytta ner Mirza på mitten om Halilovic håller?
2006-08-27 21:43
E-A//

Vi vart ju nollade av både Trelleborg och Qviding... Hemska minnen! Håller vi på att slarva bort den allsvenska platsen?
Örebro E-A
2006-08-27 21:41
det är väl ingen match innan den mot Gif som ÖSK inte gjort ett enda mål denna säsong? å då gjorde vi ändå TVÅ korrekta mål! kan detta påverka spelarnas förmåga att ta "rätt" avslut? ja menar själv skulle jag blivit riktigt frustrerad i det läget som spelare och kanske satsa på "säkrare" avslut efter det för att inte riskera att bli bortdömd..
2006-08-27 21:39
Går ju inte ens dricka sprit på grund av all besvikelse! Varför händer detta? Varför kan man inte producera mål på bortaplan? Varför kommer de flesta skotten i första halvlek på mål, men efter Falkenbergs mål hamnar nästan alla utanför?

Walker och Hammar har verkligen något att fundera på, är Halilovic lösningen på bortaplan? Och vad gör vi om Haginge blir långtidsskadad?
Örebro E-A
2006-08-27 21:38
dietrich//
äntligen nån som kommer med en realistisk förklaring till varför vi inte kunde göra nått bättre av denna match!

fast jag tror ändå det hade kunnat blivit lite annolunda om man tagit sig dit igår.. som jag skrivit tidigare så hade ju Walker kunnat planerat spelet bättre om han vetat om förutsättningarna med planen o.s.v. spelarna hade kunnat känna på den innan match och vetat va de hade att vänta sig, de kan även påverka spelarnas attityd till matchen om resorna skulle skötas mer proffisionellt.. det fins många fler anledningar.. varför kan man inte sätta nån av alla dessa chanser man fått dom senaste matcherna? (bortsätt från degen..)
Örebro E-A
2006-08-27 21:32
PP//
vi ignorerar den där lilla korkade fjanten! han vill ju inte ens försöka förstå. utan, som sagt, bara provocera..
Örebro dietrich
2006-08-27 21:32
Det hade inte spelat någon roll om ÖSK åkt ned till Falkenberg en vecka i förväg. Det är bristen på variation i spelet som är problemet. Så länge Walker envisas med Seb-Mirza som anfall kommer motståndarna bara tacka och ta emot. ÖSK är tyvärr seriens mest förutsägbara lag.
Örebro E-A
2006-08-27 21:30
K8//
tror du verkligen att problemet ligger i att spelarna är "primadonnor"? verkar va en ganska konstig förklaring på själva problemet.. jag hade kunnat räkna upp flera anledningar till att ÖSK skulle få det svårt denna match redan innan det var dags..
Örebro Sogen
2006-08-27 21:27
varför skulle jag skicka PM med horunge till nån av er?

att mina spelare upträdda ynkligt och pinsamt har väl inget med er att göra så varför skulle jag skicka pm till er???

ojojoj det där med kristna i klacken var tydligen väldigt känsligt... ska lämna det omgående innan vi får ett nytt knutby fall här nånstans...
Örebro E-A
2006-08-27 21:27
Fantomen//
vem här vill ha spänning? f.ö. har vi Superettans bästa spelare i laget! ;-)

PP//
det kan mycket väl röra sig om en sådan skadad person som bara är här för att skapa konflikt..
Örebro Per Persson
2006-08-27 21:26
Fantomen i skitrandiga kalsonger//

Visst tätnar spänningen, men det har ingenting med bois att göra. Däremot kanske ett minst lika klassikt lag som ÖSK, nämligen IFK Norrköping tar chansen. Bois har aldrig varit och blir aldrig något hot. Skulle inte förvåna mig om bottenlaget AFF tar poäng mot er som alla andra.
Örebro K8
2006-08-27 21:25
Mackan //

Det skulle vara så grymt skönt att skälla ut dom där primadonnorna en gång för alla! Dessa pinsamma insatser kommer ju med jämna mellanrum för fan och varje gång glider dom undan som om ingenting har hänt, aldrig lär dom sig!

Dra in lönen för nästa månad fan!
Örebro go_osk
2006-08-27 21:24
I morgon håller jag på Degerfors för första och förhoppningsvis sista gången. Personligen så tror inte jag att det är omöjligt att samtliga topplag tappar poäng i morgon.

Här har ni mitt tips!

Degerfors-BP 1
Degen brukar vara starka och svårspelade på Stora Valla. Att BP:s formkurva inte pekar spikrakt uppåt gör att röv-it tar en knapp hemmaseger.

Umeå-Norrköping X
Umeå är starka på hemmaplan, vilket vi fick erfara senast. Att de dessutom torskade mot BP senast, trots att man hämtade upp ett 2-0 underläge gör att man känner pressen att ta poäng. Det räcker till ett oavgjort resultat mot Peking.

Landskrona-Assyriska X
Man tycker att Landskrona borde dra det längsta strået mot ett AFF i dålig form, men BoIS har som så många gånger tidigare vikt ner sig när man som minst anat det. Assyriska är i ett desperat poäng behov för att undvika nedflyttning .Motivation slår klass och mötet slutar med delad pott.

Optimist javisst:-)
Örebro Per Persson
2006-08-27 21:22
E-A//

Just pm om horunge o.s.v brukar man ju få från AFF. Gissar att Sogen tillhör den skaran.
Örebro Kenneth.
2006-08-27 21:22

Från hetaste forumet till det mest irriterade forumet.

* Hot forum *
Annons: