/fotboll/osk/forum/8995.aspx/fotboll/osk/forum/8995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:31
Ett andra alternativ är att möta HBK och få sjunga till Emra......, föresten då kanske han tror att vi vill ha hem honom???
Örebro E-A
2006-08-27 23:30
nibor//
"vanliga position"? mittfältet är ju både Mirza's och Seb's vanliga position igentligen..

DaaL//
tror farten igentligen är viktigare i anfallet än på mitten men det är klart att dom helst ska va snabba också, som Anttonen, men passningsspelet eller förmågan att bygga upp spelet är nog viktigare och när jag tänker på det så kommer jag fram till att Mirza antagligen inte håller där heller.. men som nödlösning kankse..
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:30
Mitt drömsenario (som jag helst vill slippa se). Vi kommer trea, får möta Häcken i kvalet och vinner i förlängning. Sedan får vi alla sjunga till Lundin: Ska du gå hem nu....
Örebro kubanen_90
2006-08-27 23:28
Skönt att Walker blir förbannad!
Örebro Aspen
2006-08-27 23:27
Tre orsaker till vårt läge:
1) Truppen är tunn. Det verkar som Walker har krävt förstärkning men klubbchefen kommit igång sent.
2) Reseplaneringen eller är det kassan som är kass.
3) Oflyt. Eller är det en frukt av 1)

Får se om Halilovic kan vara den injektion som behövs för att ÖSK skall tända till igen.

Tufft program och många gula kort gör det extra svårt.
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:26
Tycker det är lika illa med Kapten, innerbackar skall Haginge och Glenn vara om de är friska.
Örebro E-A
2006-08-27 23:25
DaaL//
ja jag vet, det är ett riktigt dilemma det där med Larsen.. han borde inte spela igentligen eftersom han uppenbarligen inte är i bra form och vi har/kommer få rätt bra alternativ men det är ju som du säger, han är en som kan avgöra matcher till vår fördel. men idag avgorde han matchen till FFF's fördel. han gav ju bollen till Rodevåg så han kunde slå sista spiken i kistan.. vi har ju även fler som kan avgöra matcher men det funkar inte riktigt för dom och nu skulle vi behöva en RIKTIG målskytt som kunde ta tag i det själv! bara att hoppas på bosniern..
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:24
I matchen mot Sundsvall såg jag hur Larsen skällde på Näfver, fattar inte varför, en spelare får aldrig bli större än laget. Se på bois och JP.
Örebro nibor
2006-08-27 23:21
Som sagt, vi får flytta runt spelare som behövs på sin vanliga position. Hur vore det om vi hade 2 spelare per position att tillgå. Men som sagt ingenting är gratis! :=)
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:20
Dags att avgå Lagrell//

Tror även Larsen måste se att han inte är helt given någon gång.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
In med Kevin bredvid Nobbe! Dags att låta honom få chansen på riktigt!
E-A/

Jag tror att Mirza är för långsam som mittfältare, han måste träna på snabbheten till nästa säsong, då tror jag att han kan vara bra både som forward och mittfältare!
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:19
nibor//

Idag funkade ju tydligen inte Larsen. Då hade de kunnat ta ut honom, satt ner Seb eller Mirza och tagit in Näfver på topp. Alternativt satt upp Joel på topp och tagit in Moses som VB (om han var med i truppen). Jag tror inte Walker törs röra Larsen, det skulle behövas någon gång.
2006-08-27 23:19
E-A//

Näfver har ju oftast spelat bra när Larsen har gjort det... Och att peta Larsen, vågar vi det? Det räcker att han blixtrar till en gång så kan matchen vara avgjord till våran fördel!

Jag röstar för mer träning på riktigt gräs...
Örebro E-A
2006-08-27 23:16
Ämne: Ämne: Om det ....
nibor//
att dra ner Mirza eller Seb på mitten (hellst Mirza) är ju två heta alternativ nu när det kommer en ny forward..
Örebro Aspen
2006-08-27 23:15
Ämne: Det verkar som att Ö....
Per Persson//Håller med att det verkar så
Örebro E-A
2006-08-27 23:14
DaaL//
det verkar ju onekligen som att vi är så beroende av han eftersom, precis som du skrev, har det ju inte gått nått vidare alls för laget när spelet inte funkat för han.. men jag tror iofs nästan att det skulle va bättre med t.ex. Mirza eller Seb på hans position när han är i dessa svackor. det värsta är ju att man alldrig vet när han ska göra en plattmatch/avgöra matcher. han verkar så oförutsägbar på nått skumt sätt..

det är tråkigt (och konstigt) med Näfver och hans förmåga att inte kunna prestera på bortaplan.. har har ju givetvis inte tränat på konstgräs hela sitt liv så det borde ju inte va några problem för han igentligen att spela på naturgräs, annat än om det rör sig om en RIKTIG skitplan eftersom han är en så teknisk spelare.. kan det vara psykiskt? tänker att han är rätt ung och relativt ovan att spela i dessa sammanhang.. det är, för mig, ett mysterium..

MER TRÄNINGAR PÅ RIKTIGT GRÄS! hellst på Rosta gärde eller Örnsro.. =)
Örebro K8
2006-08-27 23:13
Skönt att höra att Walker vägrar acceptera spelarnas urusla insats! Se länk.

Jag tror ÖSK är det enda laget i världen som inte kan skapa ett övertag och trycka på vid underläge.

Vi håller på och slarvar bort våran Allsvenska plats.
Örebro nibor
2006-08-27 23:10
Ämne: Om det är så att Lar....
Absolut håller jag med dig! MEN vad ska vi sätta in?? en seg Robert Walker det är det som alla pratar om, hur tunn truppen är.
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:09
Om det är så att Larsen inte fungerar i vissa matcher, törs då inte Walker byta ut honom, vad tror ni ???
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:07
Det verkar som att ÖSK-styret balanserar på en slak lina just nu. Forwardförstärkning i sista minuten och stram resebudget.
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:06
Försöker igen. Håller med er som skriver att truppen är för tunn. Därav mina tidiga varningar i somras. Tänk om Glenn inte kommit in och Haginge fortsatt att vara skadad.
Örebro Hlynur
2006-08-27 23:05
Hur gick det för Johan Pettersson i sitt inhopp?
Örebro Per Persson
2006-08-27 23:04
Foruminlägget är ju helt väck,det mesta försvinner ???
2006-08-27 23:04
Mittåt//

Har också haft problem med forumet nästan hela dagen, vet inte riktigt vad det är som spökar...
2006-08-27 23:03
E-A//

Din elva ser bra ut, frågan är ju bara om Larsen bör spela på bortaplan? Han har ju tydligen varit blek mot Qviding, Umeå och nu Falkenberg... Är vi så beroende av honom?

Sen har vi ju Näfver som inte har varit i närheten av sin kapacitet på bortaplan! Kanske måste Walker träna laget mer på naturgräs? Lite träligt kanske att åka till Marieberg pga det...
Örebro kubanen_90
2006-08-27 22:55
Mittåt, E-A//
Tack för svaren.
Örebro Mittåt
2006-08-27 22:54
4-0 Gyorgi Gyosev

Kyosev har börjat producera. Dessutom verkar det som om han bytt namn. Men det kan ju vara tryckfelsnisse som varit framme.

Hur som helst med det. Bottenlaget i div 2 Östra (Rynninges serie) är Kungsörs BK. De ligger allra absolut sistast. Idag slog de ett antagligen underskattande IFK Eskilstuna på deras hemmaplan med 5-0. Lasse Zetterlund kan inte ha varit alltför glad efter den holmgången.

Trots den stora vinsten ligger Kungsör fortfarande sist.
Örebro Mittåt
2006-08-27 22:45
kubanen90// Bara så att allt är klart.

Spelarinvest har ett eget kapital på 13 mkr. Det är de pengar som succesivt stoppats in i bolaget. Men en rätt stor del av detta belopp har redan investerats. Till exempel då man försökte rädda elitlicensen. Friska pengar för nya investeringar är väl ungefär eller litet drygt hälften av detta belopp.

För att de redan investerade pengarna skall kunna användas så krävs det att någon eller några av spelarna i truppen säljs.
Örebro E-A
2006-08-27 22:44
kubanen_90//
Fredrik Olsson verkar ha gjort en helt okej säsong för MaIF men inte fått ut sitt max.. han har ju vart lite skadad under säsongen så det kan ju bero på det.. men han är ju ung och har framtiden för sig, han är dessutom väldigt snabb och målfarlig vad jag förstått så det kanske vore nått att satsa på men nu känns det lite försent för denna gång..
Annons: