/fotboll/osk/forum/8983.aspx/fotboll/osk/forum/8983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kenneth.
2006-08-28 21:25
E-A//
Det går alldeles utmärkt att hålla speldugliga planer med riktig skötsel. Kombinera det med en ändring av säsongen och det skulle funka alldeles utmärkt.

Se på Idrottsparken i Köpenhamn som har en av de finaste gräsmattor som finns att skåda på dessa breddgrader. Tack vare eller på grund av heltidsanställd personal som håller den spelduglig och i kanonskick...
Örebro E-A
2006-08-28 21:24
Aspen//
eller så fick han mask i ryggen.. latmask! han kanske tänkte att han skulle vila upp sig lite för att ÖSK ändå skulle vinna den matchen lätt.. tycker det är väldigt konstigt att han klarar av att lira en match redan idag..
Örebro Mittåt
2006-08-28 21:23
NA om reservlagsmatchen. Jag antar att de ringde och kollade med någon av tränarna.
AIK Saywee
2006-08-28 21:22
Tack Conrad, hoppas verkligen att ÖSK och BP går upp i allsvenskan. Publikt kan kanske BP diskuteras, men mina känslor för den klubben är mycket starkare är för de flesta andra konkurrenter i SE.

... och för svensk fotboll har BP haft och har en hel del positivt att tillföra!!!!!
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:22
Spunkmayer//

I Örebro tar vi alla lag på allvar i SE. Vi vet att det inte går att leka hem den serien.

Förövrigt ser jag hellre BP i AS än bois.
Örebro Aspen
2006-08-28 21:21
Glenn redan tillbaks efter sjukdomen. Skönt !!!
Det var väl åksjuka som han drabbats av!!
Örebro E-A
2006-08-28 21:20
Kenneth.//
jovars, men jag tycker inte det är så bra argument.. det kommer bli så att fler och fler klubbar i Sverige inser fördelarna med plastmatta, precis som många redan gjort.. det är ju otroligt svårt, för att inte säga omöjligt, att hålla en "riktig gräsplan" spelduglig en hel säsong i detta svängiga klimat.. vi i Örebro har ju iaf aldrig klarat det.. nu kan flera olika klubbar använda sig av planen för träning m.m. utan att riskera att förstöra planen för hela säsongen.. skaderisken kan man ju disskutera tills man dör men jag tror starkt att den nya generationens konstgräs, som ÖSK använder sig av, minimerar olikheterna med vanligt gräs på den punkten.. håller dock med dig om att det är schystare att lira boll på "riktigt gräs" men inte till vilket pris som helst!
Örebro Mittåt
2006-08-28 21:20
Kul att det verkar gå framåt för mellan-Walker. Jag brukade ju kalla honom för Osynlige Mannen. Det kanske är slut med det. Att han har problem med framspelningarna är ingen nyhet. Det har vi sett tidigare.
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:19
E-A//

Näfvers inhopp borta mot röv-it förlåter rätt mycket ;)
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:18
Kenneth//

FIFA kanske inte känner till det nordiska klimatet lika bra som vi och UEFA ?.
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:17
Jag har för mig att vi haft det ganska lätt även på bortaplan mot Norrköping senaste åren. Hoppas det räcker att slå dom och ta fullt hemma ???
Örebro Kenneth.
2006-08-28 21:15
Per Persson//
Tycker FIFA det också?
Säsongerna går att ändra om...
Örebro E-A
2006-08-28 21:14
Ämne: ÖSK:s reserver gjord....
tack för den sammanfattningen! Näfver har problem på bortaplan, kan inte riktigt komma underfull med vad det rör sig om men han har ju tid på sig att utveckla bortaspelet som tur är!
Örebro Kenneth.
2006-08-28 21:13

E-A//
Kan ta de mest väsentliga. Är en nackdel att spela på plast varannan gång och vanligt gräs varannan gång. Träningen måste läggas upp hela tiden för vilket underlag man ska spela på nästa gång. Det luktar inte gräs om plasten och fotboll ska spelas på riktigt gräs. lite olika former av skador.
Räcker det? :-)
Örebro Marquis de Sade
2006-08-28 21:12
Ämne: ÖSK:s reserver gjord....
Tackar, Conrad...då skickar vi in reserverna när vi möter er så kanske ni kan få en match i alla fall.
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:10
Konstgräs är framtiden, bara att inse. De dyra Arenorna måste utnyttjas maximalt, säsongerna börjar tidigt och slutar sent, då är det bara konstgräs som gäller.
AIK Saywee
Vi har ju fortfarande 24 poäng kvar att spela om, och BP hemma, och rätt skaplig målskillnad.

Allt i "våra händer"

En ny anfallare och hösten känns lite lugnare.

Vi skall dock passa oss för skador och avstängningar (hur man nu gör det), men framföralllt inga kort pga snack.

Snacket med domarna får spelare 12 sköta, utan att vi behöver riskera böta!
Landskrona Spunkmayer
Har ni någon koll på BP? Jag har liksom inte tagit dom på allvar. Dom är ju inte ens med på kartan på nåt sätt. Det vore ju rätt pinsamt för både oss och er och Snoka om dom skulle knipa en direktplats. Har alltid trott att dom var farmargäng till dom andra 08 lagen men det verkar ju inte så. Märkligt.
PS
Per Persson
Vi brukar ju sällan ha samma åsikt, men Assyriskas forum är rätt far out, om man säger så...
Örebro E-A
PP//
där sa du ett sanningens ord! det skulle va en dröm att få ge igen för att de tyckte att de förtjänade AS-platsen bättre än oss!
Brommapojkarna Conrad
2006-08-28 21:09
ÖSK:s reserver gjorde en mycket bra match på Skytteholm (konstgräs) och vann helt rättvist. Borde faktskt gjort ytterligare ett par mål i andra halvlek. Tänk då på att det var en stark AIK-uppställning med många spelare som fått mycket speltid i Allsvenskan (Niklas Carlsson, Moström, Hulsker, Moström, Mendes).

Positivt:
* Halilovic blir en tillgång. Han är klart snabbare än Seb och Mirza. Han löpte energiskt i djupled, men fick sällan de rätta bollarna. Med Larsen-passningar kommer han att göra många mål. Nu dundrade han en straff i underribban sedan han själv vräkts ner två meter från mål.

* Moses Reed tog ner snabbe Moström på ett imponerande sätt.

* Robert Walker dominerande mittfältet och jobbade kopiöst. Tyvärr slarvade han flera gånger med den avgörande passningen.

Negativt:
* Vad har hänt med Näfver? Jag har varit mycket imponerad av honom, men i kväll drällde han mest med bollen och sjabblade bort flera fina anfall.

ÖSK och BP till Allsvenskan!

Örebro Per Persson
2006-08-28 21:08
Skulle vara riktigt kul om vi kunda spela ner as-syriska till kvalplats mot ett div.1 norra-lag i sista omgången.
Örebro E-A
2006-08-28 21:07
Kenneth.//
du är väldigt negativt inställd till konstgräs va? kan du inte förklara alla nackdelar du ser i en konstgräsplan..
Örebro kubanen_90
2006-08-28 21:07
Lite små trist.
Örebro Kenneth.
2006-08-28 21:06

Håll med om att det har kommit in lite spänning i Superettan nu...
Örebro Erki
2006-08-28 21:04
Vad skoj att alla resultat gick emot oss idag.
Men, det är klart. Vinner man inte mot FFF borta förtjänar man inget flyt med resultat. :-(
Örebro Aspen
2006-08-28 21:02
Ämne: Vi får kanske börja ....
Om vi klarar kvalplats ja. Ta inte det för givet!!
Örebro Kenneth.
2006-08-28 21:02

Grixx//
Är du så säker på Allsvenskan då? Inte jag... Som det ser ut nu så spelar det ju ingen roll hur mycket plast dom har där... :-)

*Riv upp plasten överallt och plantera gräs*
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-28 21:01
MAD FOR IT!//

Ser ju inte så bra ut nu...

Men jag räknar med att vi vinner över BP och Peking, och när väl fet-Jörgen är tillbaka kommer BoIS förlora!
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:01
Dags att avgå Lagrell//

Nu har han ingen bil längre ;)
Örebro Per Persson
2006-08-28 21:00
Vi får kanske börja sikta in oss på kval mot Häcken eller HBK. Bör ge så mycket extrapengar så killarna får bo på hotell nästa år.
Annons: