/fotboll/osk/forum/8981.aspx/fotboll/osk/forum/8981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2006-08-30 08:17
Angående Mirza, om ni som har möjlighet att se t.ex matchen mot DIF på video så titta igenom den matchen en gång till och se hur mycket Mirza sliter, stör och jagar boll.

Mirza gör otroligt mycket arbete bakom spelet och förarbete.

Jag skulle vilja se att Mirza snarare petar Larsen nu när Nedim är här och bör gå in i startelvan.

Så min startelva skulle se ut
--------Westman------
-FrSa-ToAn-PaHa-GlHo-
-PaAn-MiJe-FeNo-JoRi-
------NeHa-SeHe------

Någon som vet förresten om Hali skjuter helst med höger, vänster eller båda?
Örebro The Ghoooooost
2006-08-30 08:01
NA skriver: Somalier klar för ÖSK.

Ismaels smeknamn borde bli "vinkännaren" eller "vinprovaren", De kallas ju Sommelier.
Örebro Chivas
2006-08-30 07:08
ÖSK!!
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-08-30 01:56
Nordin får chansen i ÖSK?

Det kanske finns en plats för Nordin Gerzic i Örebro SK - trots allt.
I nästa vecka ska företrädare för ÖSK och Rynninge träffas för att samtala om Nordins framtid.
- Vi har ett intresse av Nordin, bekräftar Björn Åqvist, ordförande i ÖSK Elitfotboll AB.
Örebro Rasberg
2006-08-30 00:03
Kom igen! Ta ner vår bästa målskytt(en av seriens bästa) till mittfältet? Näe, även om han skulle göra det otroligt bra där så borde han och Halilovic lira på topp. Larsen behövs för att mata fina bollar upp på anfallarna.
Örebro kubanen_90
2006-08-29 23:59
Ismael är han en man för A-laget?
Rock_strongo
2006-08-29 23:57
varför inte seb och Nedim på topp,och mirza tar larsens plats på mittfältet
Örebro Erki
2006-08-29 23:56
Joerny//

Tja, varför inte?

Det som talar för ditt forwardspar är väl att Mirza är den som kan kommunicera bäst med Nedim på plan och därmed få ett bra samarbete.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-29 23:49
---------PeWe----------
FrSa - PaHa- GlHo- JoRi
PaAn - FrNo- SeHe - KrNä
-----MiJe - NeHa------
Larsen petad... om jag fick bestämma altså. Han har inte presterat särskilt bra efter sommaruppehållet. Seb får ta hans roll på mitten. Den jag är osäker på är förståss Halilovic som jag inte har sett i match. Sätter han där Walker vill ha han. Dessutom är kanske inte Haginge tillgänglig.
Barcelona FC
2006-08-29 23:43
ÖSK ROBBAN//
Nästa ÖSK träning är på torsdag 09.30 och 14.30
Barcelona FC
2006-08-29 23:40
Jag hörde att ÖSK missade värvat Brasse FABIO PINTO i sista stund. Synd han var ganska bra.
Örebro ÖSK Robban
2006-08-29 23:39
Någon träning imorgon som man kan gå ner på och se?
Örebro ÖSK Robban
2006-08-29 23:35
Erki
Mirza tappar för många bollar, enkla misstag. Att han är bra på att ta emot bollar och hålla i, skapa lägen håller jag med om men sedan gör han på tok för många enkla misstag.
Degerfors Heja Rövitt
2006-08-29 23:33
Ska Ismail bli bra måste han lära sig släppa bollen riktigt bollkär lirare, har sett han 5 matcher i år.
Han har bra fart och duktig man mot man i DIV 3 det är en jävla skillnad på superettan.
Systemet är ju ombyggt iår och div 3 motsvarar ungefär div 4 kan man säga eftersom de gjorde 2 div 1 serier under S 1.
Sen är det så att oftast i div 3 så är de flesta lagen sämst på ytterbackar.
Ismail har spelat vänster ytter i alla matcher utom 1 i de jag sett.
Det finns talang i grabben men jag tror han har mycket att lära.
Sen var det repotage i om han i VLT i våras att han kunde bli utvisad ur Sverige, men det kanske löser sig nu med kontrakt i ÖSK Fotboll.
Örebro Erki
2006-08-29 23:28
Jag tycker inte Mirzas största problem är hans bollbehandling. Jag tycker han håller i bollen bra och skapar chanser både åt sig själv och andra. Mirza har kommit till fler skott än någon annan i ÖSK, han måste fila en hel del på avsluten!
Örebro Rasberg
2006-08-29 23:27
Intressanta förvärv nu. Halilovic är en klassvärvning och Ismael är absolut intressant. KUL!
Örebro kubanen_90
2006-08-29 23:24
Nu har vi ett bra anfall! :)
Örebro ÖSK Robban
2006-08-29 23:23
Erki
Så tror jag också, Nedim/Henriksson på topp och Mirza på bänken. Pettersson har ju inte impat, hade större förhoppningar på honom, hade han inte gjort 25 mål i div II förra året?
Tänker bara hur Mriza tar det, 2 forwards inköpta dagarna innan dedline, kan inte vara helt kul för honom. Tänka om han hade "lite" bättre bollmottagning/kontroll, tycker han slarvar bort för många enkla bollar.
Örebro Erki
2006-08-29 23:16
ÖSK Robban// Jag tror Nedim tar hans plats och så petar Mirza bort JP från bänken. Mirza kommer nog få göra en del inhopp.
Örebro ÖSK Robban
2006-08-29 23:08
Vart går Mirza nu?
Inte en chans att han spelar på topp från start i någon match till iår eller kommer Walker att flytta ner Henriksson?
Rock_strongo
2006-08-29 23:00
Dags att avgå Lagrell//

hammarby gjorde samma sak mot öster.kastade mynt på domaren och fick 10 tusen i böter.såg inte om dom kastade på funktionärerna.Hammarby skyller på att attacken var riktad mot deras egna vakter.båda klubbarna ska iaf ha något straff.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-29 22:52
Rock_strongo//

Jag tycker att 10 000 känns ganska lite faktiskt! De kastade väl på både linjedomaren och en funktionär?

Läste att Djurgårdare försöker säga att det var Bajenanhängare som kastade inte mynten...
2006-08-29 22:51
Det slängdes väl in en massa bananer också mot Djurgårdens målvakt? Tror att Bajen kommer få en hög summa i böter, hoppas för deras skull att de kan identifiera alla svin som förstör för alla andra! Hela matchen gör att Bajen kommer förlora otroligt mycket pengar, blir förmodligen svårare att locka till sig sponsorer mm...
Rock_strongo
2006-08-29 22:48
djurgården ska få samma straff som hammarby fick när dom kastade mynt på domaren.10 tusen i böter.
Örebro Per Persson
2006-08-29 22:48
Erki//

Vad gäller Assyriska så är det väl som vanligt, ingen vågar ta upp det, då är man per automatik rasist.
Örebro Per Persson
2006-08-29 22:46
Dags att avgå Lagrell//

Mitt förslag är just tre poängs avdrag och två matcher utan hemmapublik. Varför ?, jo då kommer ingen i den klubben att våga göra något liknande i framtiden beroende på rädsla att bli ihjälslagna av de riktiga fansen. Verkar nog även avskräckande för övriga hulliganer i andra klubbar.
Örebro Erki
2006-08-29 22:44
Förresten undrar jag varför det här får sån otrolig exponering i media när man inte sett ett ord om Assyriskas stenkastning på J-Södra supportrarna. Det tycker jag var minst lika allvarligt.

Dessutom anser jag att Djurgårdarna inte på något sett är oskyldiga till det inträffade (förutsatt att myntet som träffade domaren kom från DIF-sektionen). Hade inte den första varningen om att bryta matchen vid nästa inkastade föremål kommit hade nog inte Hammarbyarna sett det som "sin chans" att få ett slut på matchen.

Böter till Djurgården med.

Å tredje sidan kan man även skylla på domaren för att han inte blåste straff till Bajen vid ställningen 1-0. Kvittering där och matchen hade utvecklat sig annorlunda och detta hade aldrig inträffat ;-) (Usch, vad jag svamlar)
Rock_strongo
2006-08-29 22:42
Dags att avgå Lagrell//

tycker att dom skylldiga ska få betala böterna inte klubbarna.det kan väll inte vara så svårt att identifiera idioterna som startade allt.
2006-08-29 22:38
Per Persson//

Det är svårt att bestämma rimliga straff tycker jag, vill inte egentligen att klubben ska straffas för det några personer gör(visst, det var ganska många men ändå)..

Tror det lutar åt saftiga böter, men SvFF kanske vill statuera exempel med Bajen och ge poängavdrag? Riktigt surt för dem i sånna fall!

Tråkigt att linjedomaren fick saker kastade på sig, var han verkligen så dålig? Båda lagen kommer nog få kännbara straff, men något måste göras för att stoppa våldet kring fotbollen!

Några förslag?
Örebro Erki
2006-08-29 22:37
Ämne: Vad tycker ni är ett....
Dryga böter, möjligtvis någon match inför tomma läktare. Annars tycker jag inte att Hammarby ska fråntas poäng eftersom Allsvenskan inte ska avgöras av Fotbollsförbundet eller publiken utan av de lag som spelar matcherna.
Annons: