/fotboll/osk/forum/8980.aspx/fotboll/osk/forum/8980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2006-08-29 13:19
Mullet // oj, nej, jag tog det inte som att du klagade, jag försökte väl bara vara en carebear :)

För mig handlar 3dje platsen mer om total förnekelse så man överlever dagen ^^
Örebro Mullet
2006-08-29 13:05
Kerberos m.fl.//
Asså, jag klagar inte, jag trodde bara att det skulle vara många bekymrade inlägg här idag, nu när vi halkat ner på kvalplats.

Conrad / Det låter bra att det blev ännu bättre i andra.

Det är ändå svårt att se hur Walker ska utnyttja de goda prestationerna i utvecklingsmatcherna. Att sätta någon av dem på bänken i nästa Superettamatch lär ju knappast höja lagets form. Samtidigt har jag svårt att se hur t.ex. Reed skulle kunna ta en plats i startelvan. Det känns som vi har en grym bredd i laget, men ingen stabil spets.
Örebro joth
2006-08-29 12:59
MAD FOR IT!//Tack för det...
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-29 12:56
Ämne: Conrad//Moses spelad....
trelleborg hemma
Örebro joth
2006-08-29 12:52
Conrad//Moses spelade hela matchen mot Assyriska borta och gjorde bra ifrån sig. Bland annat en riktig höfttackling som slutade med ett gult kort. Han har även gjort ett inhopp... orkade bara inte leta på i vilken match det var.
Brommapojkarna Conrad
2006-08-29 12:31
Mullet//
Du missade det bästa när frun släpade hem dig från Skytteholm i halvtid. Visserligen inga fler mål, men förkrossande ÖSK-dominans. Det bosniska nyförvärvet visade sin klass och Robert Walker ägde mittfältet. Med lite skärpa i sista passingarna hade det blivit ett par mål till. Moses Reed fortsatte att vara en av planens bästa. (Har han fått någon chans i A-laget?)

ÖSK och BP i Allsvenskan 2007!
Örebro Kerberos
2006-08-29 12:31
Mittåt// Ja det vore roligt att spekulera i vilka möjliga fler nyförvärv innan fönstret stänger.

Vore roligt ifall man fick några hintar såsom, svensk? utländsk? Posititon? osv
Örebro Mittåt
2006-08-29 12:09
Eftersom ÖSK sagt att allt det kanske inte är färdigvärvat än:

Christian Hemberg har varit klubblös sedan Örgryte valde att inte förlänga kontraktet. Nu säger den 24-årige anfallaren att han är nära en ny klubb.

- Det kommer att hända någonting, men det är inte klart ännu. Jag tror absolut att det blir spel i höst. Mer kan jag inte säga, säger han till Hallandsposten.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-29 12:03
bajsforum
Örebro Chivas
2006-08-29 11:57
Heja Svartvitt!!!
Örebro jappel
2006-08-29 11:47
Sitter mest här och är lyriskt över nyförvärvet.
Kommer bli helt klockrent.
Att vi nu är mer inblandade i kvalstreckstriden än vi kanske trodde efter vårsäsongen är beklagligt men inte speciellt oväntat. Man måste ha lite upp och nergångar mentalt under året, inte många spelare / lag orkar hålla full fokus under hela säsongen. Det gäller helt enkelt att se till att downsen är så korta som möjligt och uppsen så långa som dom bara kan bli!
Örebro Kerberos
2006-08-29 11:31
Mullet // förstår din och att vissa har offtopicfrustration, men vi är väl alla goa o glada gemtemot varandra, ett gäng vänner som kan diskutera egentligen vad som hellst för ÖSK är vår gemensamma nämnare till varför vi samlas här dag ut och dag in, eller?

Själv förspråkar jag mer ämnesuppdelade forum än mer "chatt-forum" som denna, där senaste inläggen styr vad som diskuteras för tillfället. Nackdelen är dock med ämnesuppdelade forum att man missar lätt intressanta inlägg i ämnen man annars skulle hoppa förbi.

Och så lyckades vi skapa en diskussion som ännu en gång inte handlar om ÖSK och fotboll :)
Örebro Mittåt
2006-08-29 11:30
Mullet// Ungefär som att gå i halvtid, när mannen som kanske kan frälsa ÖSK och evetuellt rädda det allsvenska avancemanget spelar sin första match för klubben.

Skämt åsido - jag uppskattade din rapport.

Anledningen till att jag skrev så pass utförligt om Comhem och deras fotbollsutbud är att jag är något småsur på deras prissättning. Om man vill komma i åtnjutande av deras kampanjpriser, så måste man be om detta. Det sker inte automagiskt. Det var likadant då de sänkte priset för bredbandstjänsten.

Många i Örebro använder Comhem så det kanske finns några kronor att spara här och där. Kronor som kan komma till bättre användning. Till exempel genom att använda dem för en uppgradering till Guldmedlem.
Örebro Kenneth.
2006-08-29 11:28

Ja, jag ska på promenad o handla. Spännande möte Mullet. :-)
Har tippat AIK som segrare av Allsvenskan i år och just nu ser det ju bra ut...
Örebro Mullet
2006-08-29 11:25
Nä, för nu ska jag på lunch. Med en AIK:are och en AFF:are. Kan bli spännande.
Örebro Kenneth.
2006-08-29 11:22

Allt verkar vara tillåtet i tider som dessa på forumet. Men det är ju bara att kasta ut en tråd om nåt så kanske det diskuteras. :-)
Örebro Mullet
2006-08-29 11:17
Vilken skön sorts eskapism det är när den enda diskussion som förs på forumet handlar om kabel-TV och bredband - i tider när ÖSK håller på att tappa greppet i kampen om avancemang till allsvenskan...

Örebro GT
2006-08-29 11:14
Funderar på det här med ologik och huliganer...

När jag skulle in på "Kubansektionen" i Jönköping iklädd ÖSK-tröja och shorts blev jag "muddrad", tom kepsen kontrollerades.
(Jo, jag brukar ju förvara miltära knallskott i kepsen)

Men på Söderstadion kan visst ta med vad som helst in utan kontroll.
Vad kommer härnäst, granatgevär ??

Var är logiken ??
Örebro Kenneth.
2006-08-29 11:10

För dom som har Comhem kan också informeras om att gör man som jag tecknar Combo! Bredband, TV o Telefoni, så får man det billigaste av de tre gratis vilket gör att det blir ännu billigare...

Mittåt//
Akta så det inte blir för mkt splitt...
Örebro Jimpa_90
2006-08-29 11:09
Heja svartvitt!
Örebro Mittåt
2006-08-29 11:05
Kenneth// Det är en baggis. Split vision kallas det.
Örebro Kenneth.
2006-08-29 11:03

Ja, och hur skall du då hinna med att vara informatör om allt o alla?
Örebro Mittåt
2006-08-29 10:59
Och här kommer det ett förtydligande. TV-kanalsmarknaden är en riktig djungel där Canal Plus och Stenbeckarna (Viasat) försöker vinna slaget om tittarna.

Och nu har tydligen Viasat i sin outgrundliga vishet bestämt sig för att man inte kommer att sälja Viasat 1 separat i fortsättningen. Denna kanal kan alltså inte ingå separat i Comhems paketutbud (verkar det som). I alla fall inte i dessa kampanjerbjudanden.

Så Viasats sportkanaler måste köpas separat (till en kostnad av 59 kronor i månaden).

TV-fotbollskanalskalkylen ser därför ut så här.

Comhem 8 favoriter plus Canal Plus 299:-
Viasat Sport 1-3 59:-
Totalt 358 kronor.

Vilket dock är 30 kronor billigare än de 388:- jag betalar idag. Dessutom så kommer jag att kunna se till exempel engelsk div 1-fotboll. Hur jag nu skall hinna och orka med det.
Örebro Kerberos
2006-08-29 10:56
Mittåt // För oss stackare som inte har möjlighet att ansluta sig till ComHem då? :'(

Närå men seriöst så får vi tyvärr leva med att ansluta oss till Boxer för 395:- i anslutningsavgift + 248:- i 1/2års kortagvift samt 299:- i månaden för att få C+ med lite PL fotboll och europsport, alltså ingen viasat sport, sport expressen, ppv-sport, så det blir ca 1000:- första månaden måste man punga ut + en digitalbox runt ca 1000:- för att komma igång.

Tacka vete jag tele2vision som nu digitaliserar på ett förnuftigt sätt med kanalutbutspaket till ett bra pris (som jag tyvärr snart ska flytta ifrån)
Örebro Mittåt
2006-08-29 10:41
Här kommer ett litet public service meddelande angående fotboll och TV.

För de som är anslutna till Comhem och gillar fotboll, så finns det utmärkta möjligheter att formligen dränkas av fotbollsmatcher. Förutom de som man ser live.

För egen del har jag fastnat för en kombination med Comhem Medium Åtta Favoriter plus Canal Plus. Då sopar man in det mesta. Månadskostnaden har hittills varit 388 kronor.

Nu går Comhem ut med ett erbjudande där man säljer Mediumpaketet plus Canal Plus för 299 kronor i månaden. Alltså 89 kronor billigare i månaden. Kruxet är dock att man måste binda sig i 24 månader. Erbjudandet (verkar) gälla oberoende av om man tecknar sig för det vanliga mediumpaketet eller för den speciella 8 Favoritupplägget. I det senare kan man själv välja vilka kanaler man vill se, men de är inte lika många som i standardpaketet.

Nu är detta dock inte något som Comhem meddelar till sina redan befintliga kunder. Om man inte ringer upp kundtjänsten och begär att få gå över till det nya priset 299 kronor så får man även i fortsättningen betala 388 kr.

Bara så ni vet.
Örebro Chivas
2006-08-29 10:28
ÖSK!
Örebro Mullet
2006-08-29 09:32
Var på Skytteholm igår och såg mellan ungefär minut 15-45. Kom precis efter att JP gjort 1-1. Försökte kolla extra mycket på Nedim men under dessa 30 minuter hade han i princip inte bollen en enda gång, förutom någon touch i närkamp. Dominerande intryck var att han sprang som fasen och stressade backlinje och målis. Gjorde några fina djupledslöpningar men passningarna gick inte fram till honom. Som sagt, han verkar väldigt rörlig och ganska stark (t.ex. jämfört med JP). Uppenbarligen måste han gjort mer i resten av matchen för det jag såg förtjänade inte betyget "imponernade", men det berodde väl säkert mycket på omgivningen.

Lite konstiga de här b-lagsmatcherna. Ett sanslöst tempo och man märker att alla vill visa sitt yttersta för att få chansen i riktiga laget. Samtidigt ett spel utan större struktur, mycket individuella prestationer osv. Måste vara svårt för ett nyförvärv att göra sig rättvisa.

Robert Walkers mål var det i särklass bästa jag såg under de 30 minuterna. Han tog emot en något studsande boll från GH, la upp den för halvvolley och drog till från strax utanför straffområdet - PANG med lätt båge över målisen och i nättaket.

Sista halvan av första halvlek var faktiskt AIK bättre. Har dålig koll på deras spelare men de hade en mörk kille ute på vänsterkanten som snurrade ganska ordentligt. Sen kan det ha varit Mendes som också var het där framme några gånger.

Övriga i ÖSK som var bra var Nurme räddade en straff och Moses Reed som spelade väldiugt självsäkert och kommenderade mittfältet (Näfver) framför sig. James Frempong (tror jag det var) lyckades med en del på högerkanten.

Efter 45 tyckte min fru det var tråkigt så vi åkte hem...
Örebro Robben 82
2006-08-29 09:15
En sådan här dag är man stolt över att hålla på ett lag som har bra och fredlig publik!för fy fan vilket jävla pack det finns ute i sverige!
JA VI HAR BÄTTRE KLACK EN BAJEN BÄTTRE KLACK EN BAJEN!!!!!!!!!
AIK Saywee
2006-08-29 08:49
Per Persson, E-A m.fl//
Ursäkta min lilla snedtändning, självklart skall "inför-grejerna" förbättras så långt som möjligt. Men det oroar mig faktiskt lite om man inte kan göra sitt jobb pga en 3-timmars resa i modern buss.

Om jag personligen skulle rangordna bekvämligheten i 4 olika transportslag så blir det nog:

1. Båt (ofta tillgång till hytt och senast var det redarhytt)
2. Tåg (bekväma säten och möjlighet att bl.a. ta en promenad och fika)
3. Buss (Bekväma stolar, men måste kombineras med bensträckare efter c:a 3 timmar)
4. Flyg (Får myrkryp i bena bara jag tänker på detta)

Vi med den eleganta svartvita dressen här på forum har alla samma önskan.

Vi är ju svartvita fans allihopa!
Örebro Mittåt
2006-08-29 07:40
Turbulens i IFK Eskilstuna

Klubben, som är litet av en Örebrofilial i Sörmland, har plötsligt fått tränarbekymmer. Lasse Zetterlund som tränar klubben i år har hastigt och lustigt tagit en time-out. Ansvaret för träningen kommer nu att tas över av klubbens assisterande tränare Mikael Danielsson. Båda två välkända ÖSK-namn.

IFK Eskilstuna startade årets seriespel i div 2 (Rynninges serie) mycket starkt och var i våras med och slogs uppe i toppen av serien. Men på hösten har det gått sämre och laget har bara tagit tre poäng på de senaste nio matcherna. Droppen som fick Lasses bägare att rinna över var helgens förlust med 5-0 mot seriens absoluta bottenlag, Kungsörs BK.
Annons: