/fotboll/osk/forum/8979.aspx/fotboll/osk/forum/8979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chivas
2006-08-29 17:52
Nikki sixx// Råkar gilla ÖSK. Var det något mer du undrar över.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-29 17:37
Några frågor angående B-lagsmatchen...

Har förstått att Moses och Glenn spelade samtidigt, vem tog vänsterkanten?

Vem spelade innermittfältare tillsammans med Robert?

Spelade Frempong på högerkanten och Näfver på vänsterkanten?
Rock_strongo
2006-08-29 17:35
Dags att avgå Lagrell//

na skrev att kubanerna ska stå på sektion k.
2006-08-29 17:33
deportivista//

Absolut inte... Jag tänker på nästa match och hoppas att vi vinner den först och främst!
2006-08-29 17:33
Vart ska klacken stå i matchen mot Åtvidaberg? Blir det Östra läktaren? Eller sektion K som förra året?
Örebro deportivista
2006-08-29 17:32
Vi ska väl inte börja tänka på kvalet redan...?
Örebro Ösk-Power
2006-08-29 17:32
//rirobban

Visst kan jag hålla med dig om att Väsby borta låter som ungefär Qviding etc, men nu tror jag spelarna verkligen känner att det är måste match varje omgång!
Tror rutinen fäller avgörandet i dom sista omgångarna! ÖSK har många spelare med rutin och erfarenheter, vilket t.ex BP saknar!

FORZA SVARTVITT 3 POÄNG HEY HEY HEY!!!
Åtvidaberg Eesti
2006-08-29 17:28
hur är det, om det blir kval? Då fixar väl kubanerna resa till bortamatchen 9/12 november?
2006-08-29 17:27
Är lite förvånad över att Alm inte tagit med Näfver i sitt drömlag, han har ju pratat positivt om honom varje match jag har sett reprisen på!
Örebro jappel
2006-08-29 17:16
Ämne: Andreas Alm har tagi....
Konstigt att han vill ha seb på mitten?? han är ju en klippa längst fram. Alla kan inte vara zlatan där framme någon måste ta emot bollen och servera den store målgöraren också. Men men..
Örebro jappel
2006-08-29 17:14
Nikki Sixx//
han har kanske gjort en automatisk spamrobot för forum som det här...två inlägg om dagen bara för sakens skull :-) Fast jag skulle också hemskt gärna vilja veta om det finns något högre syfte.
Örebro Sersant
2006-08-29 17:12
Andreas Alm har tagit ut en drömelva från Superettan
Örebro Nikki Sixx
2006-08-29 16:54
Ämne: ÖSK!....
Chivas//
Vad vill du egentligen med dina inlägg som det senaste? Du har väl ett 20 tal likadana de senaste veckorna. Snälla kan du inte förklara för mig?
Örebro Rasberg
2006-08-29 16:45
Ämne: Härligt tomten, bra ....
iofs, MEN minnena. Ja dessa fina minnen. Känner mig gammal och gaggig. Det är få förunnat vid en ålder av 24. :)
Örebro jappel
2006-08-29 16:42
Härligt tomten, bra med lite "live" uppdatering av hur det går med gamla stå..

Rasberg, ett offer som får något mycket nyare, bättre och finare som kompensation...det kallas inte offer utan utvald :-)
Örebro Rasberg
2006-08-29 16:40
Usch vad hemskt. Känner mig som ett flodvågsoffer när jag tvingas se mitt hem bli förstört/nedplockat.
Vi får hoppas att det nya hemmet kommer duga gott. Inte utan en tår i ögat...
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-08-29 16:31
"Dokument Västra Stå!" uppdaterad!
Örebro Chivas
2006-08-29 16:19
ÖSK!
Örebro Kerberos
2006-08-29 16:04
Grixx // Ja det är väl bara 2 dagar kvar på transferfönstret så blir det något lär vi väl få reda på det imorgon isåfall antar jag?
Örebro Kerberos
2006-08-29 16:03
Jag gissar på att det kommer avgöras ända in i sista omgången för plats 1-4, jag tror att ingen kommer vara säker sin 1a, 2a, 3dje-plats, vem som helst av TFF, ÖSK, IFK och BP kan sluta 1-4 tror jag, möjligtvis att TFF har säkrat minst 3dje-plats.

EDIT: Det jag menar är att resterande matcher känns nästan som ett cup-spel, vinna eller försvinna.
Örebro rirobban
2006-08-29 16:03
Ämne: ÖSK-Pwr//
hemmamatc....
Håller inte med dig, jag tror Väsby blir den svåraste matchen. Om vi kollar på hur det gått tidigare på bortaplan så har ÖSK slagit alla de så kallade topplagen (BOIS, giffarna och Assyriska)... jag tror att de tänder till mera mot bättre motstånd så det gör att jag är mest rädd för Väsby. Väsby känns som både Qviding och Umeå!
Örebro Grixx
2006-08-29 16:02
...önskar att vi blir chockade av ytterligare en värvning med guldkant......ÖSK i värvartagen?
Åtvidaberg Eesti
2006-08-29 16:01
ÖSK-Power//

Vi får väl se vem som står som segrare tillslut:P
Örebro go_osk
2006-08-29 15:54
Jag ska i alla fall leta mig till Grimsta på söndag och stötta FFF:-)

På tal om Ismail så har jag för mig att han provspelade i Hammarbys b-lag när dom mötte ÖSK:s dito. Om jag inte missminner så gjorde han dessutom ett av bajens mål innan han blev utbytt på grund av skada. Men trots den korta speltiden visade han prov på både fin teknik och snabbhet. Det här känns helt klart som en intressant spelare, men jag tror att han skulle må bra av att lägga på sig några kilo innan han stiger in i hetluften på riktigt.
Örebro Ösk-Power
2006-08-29 15:52
Eesti// Håller inte riktigt med dig där!
Om vi jämför ÖSK´s spelprogram och BP´s spelprogram så är det ganska jämnlikt!

ÖSK-Åtvid (3p)
Ljungskile-ÖSK (3P)
Väsby-ÖSK (3p)
ÖSK-BP (3p)
Norrköping-ÖSK (1P/0P)
ÖSK-Qviding (3p)
TFF-ÖSK(0p)
ÖSK-AFF (3p)

Totalt 19/ev 18 poäng!

BP-Falkenberg (3p)
Åtvid-BP (1P)
BP-LSK (3p)
ÖSK-BP (Op)
Väsby-BP (3P)
BP-Peking (1p)
Qviding-BP (3P)
BP-TFF (Op)

Totalt 14 poäng!

ÖSK kommer då att sluta på 60/61 poäng, och BP 58 poäng
Örebro jappel
2006-08-29 15:43
Ämne: Någon som har sett Y....
Jag såg honom i ÖSK:s b-lagsmatch mot hammarby. Han var och provspelade för hammarby, i den matchen spelade han som anfallare till höger, mycket farlig offensivt, snabb som en vessla. Han tog sig igenom hela ÖSK försvaret gång efter annan så länge som han var på planen...(gick av innan paus vill jag minnas)
Jag tyckte helt klart att han var planens bästa spelare så länge han var kvar. då ska vi komma ihåg att ÖSK hade så gott som hela förstaelvan på planen då det var sista träningsmatchen innan återstarten efter sommaruppehållet. Hammarby hade även dom en del folk från a-truppen med. (inte så många dock, dom flesta var juniorer.)
Åtvidaberg Eesti
2006-08-29 15:39
man kan ju spekulera lite i ÖSK:s avslutande matcher.

8 omgångar kvar och 24 poäng att spela om. Jag tror ÖSK tar 16 av dem så det kan sluta så här:

ÖSK-Åtvid (3-1)
Ljungskile-ÖSK (1-1)
Väsby-ÖSK (0-2)
ÖSK-BP (2-1)
Norrköping-ÖSK (2-0)
ÖSK-Qviding (4-0)
TFF-ÖSK (2-1)
ÖSK-Assyriska (3-1)

ÖSK skulle då sluta på 58 poäng. jag tar förgivet att TFF vinner serien. BP som nu har 44 måste alltså ta minst 15/24 för att ta andraplatsen från ÖSK. Bp får då 59 poäng. Norrköping (just nu 38) skulle alltså behöva ta minst 21 av 24 för att putta ner ÖSK från kvalplatsen.

Jag tror ÖSk tar tredjeplatsen. Bp ärför bra för att INTE ta 15 poäng. Norrköping tar aldrig 21 poäng av 24.

Örebro Ösk-Power
2006-08-29 15:38
Det är det jag menar! Vi ligger 2 poäng efter BP, och det är 24 poäng kvar att spela om! BP kommer att torska, frågan är bara när!
Om vi vinnner våra hemmamatcher som är : Åtvidaberg,Brommapojkarna,Qviding samt Assyriska, och tar fullpoäng borta mot exempelvis Ljungskile som är på väg nedåt i tabellen, samt Väsby! Ja då har vi goda/stora chanser att klara detta!

Hoppas Nedim ger en positiv injektion till laget nu=)
Örebro Kronblom
2006-08-29 15:33
ÖSK-Pwr//
hemmamatcherna är jag inte ett dugg orolig för där kommer man ta en hel del poäng,däremot möter man Ljungskile,väsby,Trelleborg och Norrköping på bortaplan;i nuläget känns det bara som att det är väsby man kommer slå borta!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-08-29 15:33
Ösk-Power// Tror chanserna är rätt så goda iaf om vi vinner våra hemmamatcher. Matchen mot BP kommer bli direkt avgörande törs jag påstå.
Annons: