/fotboll/osk/forum/8962.aspx/fotboll/osk/forum/8962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hilltop
2006-09-02 16:10
Grixx
Synd att de inte kunde flyttas ned till div. 2. Det hade varit ett mer rättvist straff. -3 poäng, en match för tomma läktare och böter är för lindrigt. Jag antar att bajensupportrarnas helylleimage är borta nu och media och SvFF kan sluta gulla med dom?
Örebro Grixx
2006-09-02 16:08
Det blev storsläggan för Hammarbys planer att plocka hem Allsvenskan, dvs 3 p dras och böter.

...och DIF fick inga poäng för matchen...oj.
Örebro Grixx
2006-09-02 16:04
Snart kommer DIF-HIF-domen....stort frågetecken om det blir storsläggan eller diplomatisk försiktighet....det är ju inga smålag de ska dömma.
Örebro Skåne ÖSKare
2006-09-02 15:58
Ämne: Skåne ÖSKare //

S....Dags att avgå o Kubanen 90//

Nja, Skåne ligger väl inte så långt bort, det blev inte Thailand heller utan Singapore. Blir 6 timmars skillnad nu när det e sommartid..

Man får vara lite trött på jobbet på Tisdag... ;-)

EDIT: Stavfel
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-02 15:54
På hemmaplan har vi kvar att möta:
Åtvidaberg, Brommapojkarna, Qviding och Assyriska... Åtvidaberg kan få ihop en liten klack, kanske också Assyriska om de inte ligger på nedflyttningsplats då de verkar ha mååånga medgångssupportrar. Det borde väl inte finnas några problem med att ställa sig på Östra?
AIK Saywee
2006-09-02 15:49
Verkar svårt att lista ut var nr 12 skall spela ...

... höger, vänster, öster, väster ... ;-)
Örebro Rasberg
2006-09-02 15:47
DaaL/
Håller med. K är inge kul. Jag funderar oxå på Östra, men kommer förmodligen att dra mig till K då jag kommer sakna klacken :)
Örebro Chivas
2006-09-02 15:35
Heja svartvitt!!
2006-09-02 15:25
Fasen vad trist... Då tror jag att jag ställer mig på Östra istället, gillar inte alls K!
Örebro joth
2006-09-02 15:24
Helt klar att Kubanerna står på K. Som jag har fattat det så är det medlemskap i Kubanerna som gäller för att komma in på K. Dessutom är det inte hela K som gäller.
2006-09-02 15:22
Fasen vad segt tiden går, det känns som om det var flera veckor sedan det var match! Jag vill stå på Västra stå och skrika...

Är det 100 % klart att klacken ska stå på Sektion K?
AIK Saywee
2006-09-02 15:18
Jag längtar så att få vråla min strupe hes i en hel vecka!
AIK Saywee
2006-09-02 15:15
Dessutom har vi tyvärr missat 2 poäng pga felaktiga domarbeslut (Sundsvall hemma) och 2 plus mål.

Mot LBOIS hemma missade domaren en klarare straffsparkssituation för ÖSK än för BOIS, hur många poäng missade vi där, men, men, de är väl också människor, domarna alltså ...

... kanske har vi haft medflyt i några domslut, men jag tvivlar.

Detta är irriterande men också historia, går inte att göra något åt. Jag hoppas bara att domarna gör ett bra och korrekt avslut av SE, det kan nog vara fördel ÖSK i så fall.

"Nya ÖSK" (anfallet), spelare 12 och korrekta domare kan leda oss till segrare i SE!
AIK Saywee
2006-09-02 15:09
Joth//
"Jag är nästa helt säker på att vi till och med vinner Superettan!"

Tackar, då är vi i alla fall två som tror ...
Örebro Aspen
2006-09-02 15:04
Per Persson//Efter Åtvid-match kommer inlägg om reseplanering. Om det blir vinst mot Åtvid vill säga!!
Örebro Per Persson
2006-09-02 14:41
ÖSK:s resultat handlar inte så mycket om tur eller otur. De andra lagen läser oss mycket bättre nu. Själv tänker jag tillbaks då vi ansågs oslagbara. Då satt Sören Cratz i Sportexpressen och sa att det är ofatbart att inte Lars Larsen får hårdare bevakning. Sedan dess har han fått det och vi har inte hittat något motmedel (än).

Förövrigt anser jag att ÖSK:s reseplanerare gett bort 7-9 poäng.
Rock_strongo
2006-09-02 14:36
grimsta har ju inte ens en bortasektion
Örebro MAD FOR IT!
2006-09-02 14:34
Pete Doherty klar för ÖSK U!
Örebro Aspen
2006-09-02 14:28
Hjäp !!! kroven är ok.
Örebro Aspen
2006-09-02 14:27
Pu !!
Örebro Aspen
2006-09-02 13:45
joth-Tiden då lagen försöker spela 0-0 är förbi//
Nej - tror inte på denna teori. Man spelar smart och det kommer man att fortsätta med. Ett poäng bätrre än ingen poäng. Får man in ett första mål kommer man att täppa till maximalt. Frågan är om man har något att spela för - betyder matchen något (överlevand eller allsvenskan) det avgör en hel del.
2006-09-02 13:43
Sogen//

BoIS hade en hel del tur på Behrn, tur med domaren! Mirza fick inte en enda frispark med sig, vi vart blåsta på en straff och Baxter gjorde sitt livs match...
Rock_strongo
2006-09-02 13:42
verkar som det inte är särskilt bra stämning i Ljungskile.
Örebro Sogen
2006-09-02 13:40
Joth: Tur var något som BoIS hade på Behrn Arena.

NÄ Vi kom inte till nånting mot Bois, vi var inte äns nära att göra mål, dem gjorde det åt oss. Vi var verkligen under isen den matchen så tur var det inte att bois vann mot oss..
2006-09-02 13:40
Sogen//

Du kan ju testa söka lite efter deras namn här på forumet... Om du är medlem kan du också se en träningsvideo på officiella!
Örebro Sogen
2006-09-02 13:34
Nån som sett nyförvärven å kan komma med en liten rapport, jag tvivlar på att de ska vara exakt så bra som walker snackar om då man hört det snacket om varenda nyförvärv...

LÄSVÄRD KRÖNIKA I NA http://www.na.se/sporten/kronika.asp?intShowId=400 mår dock väldigt dåligt av att läsa den å inse att det faktiskt e så illa...

2006-09-02 13:25
joth//

Om Mirza tränar snabbheten till nästa säsong är han ett utmärkt alternativ både som forward och innermittfältare...
Örebro joth
2006-09-02 13:04
När det gäller Mirza så tror jag det här året har varit mycket nyttigt för honom, och faktiskt ser jag framemot att ha honom på innermittfältet. Med Över 100 tävlingsmatcher i ÖSK-tröjan har han nu den rutinen det krävs för att spela på den positionen. Noterbart som sagt, 23 år och 100 matcher.
Örebro joth
2006-09-02 13:02
Aspen//Du bortsåg från min teori om varför det har ggått lite sämre under mitten av säsongen och du kommeterade inte heller min åsikt om spelschemat framöver, dvs att de övriga lagen nu inte har råd att backa hem mot ÖSK vilket leder till att ÖSK kommer att ha det mycket lättare.

DaaL//Precis, vi har spelmässigt varit överlägsna och jag vill påstå att i de flesta matcherna där vi har förlorat har vi haft just "otur". Sen kanske vi hade lite flyt i tex Degerfors. Nu känns det som att vi har haft mer otur än tur, vilket borde leda till tur i det avslutande nu matcherna. Om man nu över huvudtaget ska diskutera tur eller otur.
2006-09-02 12:50
DaSa//

Grejen är ju den att vi fortfarande spelar ut de flesta lagen fast vi har bara inte fått in bolljäveln under de senaste matcherna!

Jag vill se lite mer variation i spelet och det tror jag vi får se om Nedim startar med Seb då det sägs att Nedim är snabb och av det man såg på träningsvideon så är han villig att springa i luckor...

Det ger Larsen fler alternativ, i de senaste matcherna jag har sett har han oftast bara lagt bollen till kanterna då varken Seb eller Mirza tar löpningar i djupet!
Annons: