/fotboll/osk/forum/8958.aspx/fotboll/osk/forum/8958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-09-03 19:42
DaaL//Vi har ju Riddez på plan. Vid skada på mittback flyttas Holger in och Riddez ner. På högerkanten kan Anttonen i värsta fall hoppa in.
Örebro Aspen
2006-09-03 19:42
Vi får det jobbit med att nå allsvenskan när våra konkurrenter har sådan fin form. Här gäller att vi får ett trendbrott där bättre utdelning på chanserna och anfallet är nyckel till framgång.
Forza ÖSK
Örebro joth
2006-09-03 19:41
Näfver är inte bra i 90 minuter och får nog därför sitta på bänken. Riddez är totalt(defensivt/offensivt) bättre än Näfver.

Tycker det ser bra ut... möjligtvis att jag är lite orolig för snabbheten i backlinjen, men rutinen får ta över där.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-03 19:41
Hmm, ingen back på bänken... Då lär ju ett par backar skadas tidigt i matchen!
Örebro initforlife
2006-09-03 19:40
Bra att slänga in Hali direkt i hetluften!
2006-09-03 19:39
rirobban//

Riddez är bättre än Näfver defensivt, och gjorde en mycket bra match i derbyt offensivt!
Rock_strongo
2006-09-03 19:37
det största hindret är miro imorgon
Örebro rirobban
2006-09-03 19:35
Startelvan är bra... men varför ingen Nävfer? Jansson och Andersson i mittförsvaret känns inte så överdrivet säkert. Det var ju när Jansson kom in senaste matchen som vi tappade allt. Aja jag hoppas dom kan överbevisa mig imorgon då jag kallt räknar med 3 viktiga poäng!
Örebro initforlife
2006-09-03 19:34
Nordin imponerade inte ett dugg idag.Kanske känner han pressen efter all uppskrivning?Eller så börjar väl gamla divalater komma tillbaka...blir intresant att läsa Na imorgon...Han håller inte i superettan nu och han är ju ingen ung och lovande talang längre heller direkt...
2006-09-03 19:34
Nedim startar, kul!
Örebro rirobban
2006-09-03 19:29
Ämne: Akta dig för stenar ....
Ähhh... jag laddar ett gäng egna stenar att använda som motvapen mot syrianerna;)
2006-09-03 19:28
Akta dig för stenar under den sista matchen bara ;)
Örebro rirobban
2006-09-03 19:25
Ämne: rirobban//K sektione....
Då blir det Östra stå;-) Duger gott för mig då det inte är några såkallade högriskmatcher kvar...!
Örebro joth
2006-09-03 19:22
rirobban//K sektionen kräver medlemskap... alternativt att du köper en sittplats på K. :-)
Örebro rirobban
2006-09-03 19:21
Ämne: warlord//

sektion....
Frågan är bara om mna måste vara medlem? Vilket jag inte "hunnit" blivit i år. Och med endast 8 matcher kvar denna säsong så känns det onödigt.
Örebro joth
2006-09-03 19:19
warlord//Alla kanske väntar på startelvan på officiella.. ;-)
Örebro rirobban
2006-09-03 19:17
Ösk-Power//
Om lilla Öster klarar sig i Allsvenskan rent ekonomiskt så ska nog BP också göra det. Men att ha ett lag i högsta serien som inte kommer att ha ett publiksnitt över 1000 personer känns som rena skämtet. Fyra Stockholmslag är i alla fall minst två för mycket.
Rock_strongo
2006-09-03 19:10
warlord//

sektion k
Örebro warlord
2006-09-03 19:06
Fantastiskt vilket drag, 14 inloggade och ingen säger något..:(
Örebro Jimpa_90
2006-09-03 19:05
Nu är det snart match! Dra med er alla ni känner och kom ner till vallen imorrn och stödj fram vårat kära ÖSK till 3 viktiga poäng!
Örebro Ösk-Power
2006-09-03 19:01
Rirobban//

Bra teori! Många poäng kvar att spela om, men det gäller att gubbarna tar sig i kragen nu och levererar.
På tal om BP. Klarar dom sig ekonomiskt i Allsvenskan? Tveksamt. Deras omsättning är ju inte allt för stor, lika så deras publiksnitt, och att få sponsorer är svårt i Sthlm då de större företagen redan sponsrar DIF, HIF eller AIK.

3 poäng imorgon, nu börjar jakten!
Örebro warlord
2006-09-03 18:59
Vart tar kubanerna vägen imorgon och övriga hemmamatcher? Blir det sektion K eller fortsätter vi på stå, fast på östra sidan?
Brommapojkarna Conrad
2006-09-03 18:37
ÖSK och BP kommer båda att spela i Allsvenskan 2007. Underbart!
Örebro rirobban
2006-09-03 18:34
Vi kommer att klara av detta tror jag... det känns som att det är ÖSK:s tur i år. Att vi har kvar att möta många topplag är endast positivt då spelarna inte kan tända till i avluten mot de sämre. Skönt att ha kvar BP hemma då det kan vara den matchen vi tar tillbaka direktplatsen till AS. Ett kval klarar väl knappast Brommapojkarna av skulle jag tro, därför slipper vi dem högst upp. Imorgon vinner vi med 3-1 efter mål av Henriksson, Nedime och Nordback. Om vi vinner matchen tror jag att vi tar en plats som kan leda till AS, förlorar vi kommer vi max komma 4:a i serien och vid oavgjort är ett kval möjligen kvar att satsa på. Men som sagt... vi klarar av detta:-)
Örebro Joerny - o inget annat
2006-09-03 18:18
BP kommer tappa tre poäng mot ÖSK på Behrn arena!
Örebro wurpa
2006-09-03 18:15
BP har ett snitt på 863 pers per match,skit kul i allsvenskan.Grönköping nästa.Orkar Stlm med det eller går det inflation i derbyn,se på göteborgslagen.
Örebro E-A
2006-09-03 18:14
Ösk-Power//
tror inte deras "tur" kommer vända, då hade den nog redan gjort det för länge sen.. de är helt enkelt ett av de bättre lagen i denna serie och visar det! de tar inte stryk av bottengäng som vissa andra lag gör.. nu gäller det för vår del att ÖSK visar att de är ännu bättre och gör en kanonmatch mot BP när vi möts men först ska Åtvid besegras och det är inte heller det lättaste.. vi kan få det riktigt jobbigt mot laget som slog ut tippeligans ledare ur uefa-cupen..
Örebro Grixx
2006-09-03 18:13
Brommapojkarna var det som Mackan tippade som seriesegrare, vad jag minns från i våras....
Örebro Ösk-Power
2006-09-03 18:09
Jävligt less på detta! Allt verkar stutsa tattar BP´s väg! När vänder deras tur?

Jaja, nu känner grabbarna verkligen pressen. Imorgon är det en måste match, och jag hoppas alla höjer sig flera procent. Vid seger är vi bara 2 poäng efter, och BP kommer att tappa poäng, frågan är bara när! Men nu gäller det att vi tar en match i taget och tar 3 pinnar!

Halilovic sänker Åtvid med 2 kassar!
Örebro E-A
2006-09-03 18:09
tabellen börjar bli lite skrämmande nu.. förlorar vi imorgon, pappar peppar ta i trä, och Peking vinner så börjar det bli VÄLDIGT spännande! helt plötsligt känns det som krysset (vinsten!) mot Giffarna och förlusterna mot Qviding och Umeå kan bli för avgörande för vår framtid.. tänk om det skulle va så att det i slutändan handlar om ett poäng som skiljer mellan tvåan och trean.. tänk vad en vinst mot Giffarna hade smakat bra då.. tack domarn!
Annons: