/fotboll/osk/forum/895.aspx/fotboll/osk/forum/895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2015-11-18 13:21
Tror det är lite "Pode varning" över Broberg till nästa säsong. Så jävla bra som han varit den här hösten det är han nog inte egentligen. Gör han 10 mål på hela nästa säsong har han gjort det bra. Om han är kvar dvs för kommer det ett mångmiljonbud bör ÖSK absolut överväga att sälja. Tycker jag.
Örebro Jekl
2015-11-18 12:04
Å andra sidan har ju Broberg överpresterat i höst gällande poängskörden. Så kan vi sälja honom nu tror jag att priset kan bli högre än om han gör en "normal" säsong nästa år
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2015-11-18 10:58
Jag menar bara att man borde sträva efter att ha spelarna något längre än ett halvår innan man säljer dem. Annars blir det väldigt svårt att växa sportsligt. Sen förstår jag också att ÖSK knappast skulle tacka nej till ett mycket mycket stort belopp. Men kan ha invändningar mot diskussionen tidigare tex "Eftersom vi nu har två bra målvakter så sälj Rinne och satsa på Oskar" typ Varför då? Varför ska ambitionen vara att sälja den bäste av dem två innan ens ett bud finns? Ska ÖSK aktivt jobba för att bli av med Rinne och satsa på Oskar? Jag förstår inte hur man tänker helt enkelt. Är det för att Rinne är den enda som kan generera en peng i dagsläget?
Örebro Bastard on Parade
2015-11-18 10:48
@Örebro Center:

Det är klart att alla vill behålla de bästa spelarna, men verkligheten ser ut så att bra spelare vill spela i bättre klubbar i bättre ligor eller där de får bättre betalt. Vi kan behålla spelaren och tappa honom som bosman, eller så kan vi sälja spelaren, få betalt och ha råd att värva en vettig ersättare.

Det hör ju knappast till normen att ÖSK säljer spelare som sticker ut. Däremot så är det ju inget ovanligt att ÖSK tappar spelare gratis men själv måste betala signon-bonusar, mindre övergångssummor eller hyra spelare från andra klubbar. Det är inte hållbart i längden att ÖSK har ett negativt transfernetto. Att bli bättre på spelaraffärer är det område som ÖSK har störst förbättringsutrymme inom när det gäller att stärka ekonomin.
Örebro bison
2015-11-18 10:22
Vi kan ju inte å ena sidan vara förbannade för att klubben aldrig lyckas sälja någon spelare för en hög summa och samtidigt tycka att våra spelare som sticker ut ska spela kontraktet ut.
Ingen klubb kommer lägga stora pengar på våra reserver.
Med det sagt önskar jag att vi kan behålla Broberg och Rinne, men vi får ju räkna med att båda kan gå gratis.
AIK Nissesson
2015-11-18 08:49
Mina tankar går idag till Danmark
Örebro jpsvartvitt
2015-11-17 22:55
Kung Zlatan :)
Benny Böckling
2015-11-17 22:46
Vilken jävla frispark alltså.
SKÅL!
AIK Nissesson
2015-11-17 22:22
Nu kan jag glömma straffdramat i Parken,
Zlatan vann över Danmark och Hamrén blir kvar.

Heja SVERIGE !!!
AIK Nissesson
2015-11-17 22:02
Örebro Center,

ja, vi behåller de sämsta,
vi spelar ju ändå redan i Europa ;)

Kontinuitet, vad är det?
Örebro Center
2015-11-17 21:36
Jag tycker vi ska sälja alla våra bästa spelare och för pengarna chansköpa nya. Sälj Rinne, Broberg m.fl och satsa på Oscar, DG osv. Jag tror det underlättar för planen att hålla kontinuitet i sin strävan att bli ett topplag. Så fort någon sticker ut: Sälj!
AIK Nissesson
2015-11-17 20:43
Nej, nu blir det avspark ...

... avgörs så småningom via straffar!
AIK Nissesson
2015-11-17 20:34
bison,

på sätt och vis har du kanske rätt,
men det kan lika gärna vara bra om han stannar i ÖSK,
fortsätter med höstformen och målskyttet, några år,
leder oss ut i Europa och kanske till och med bidrar starkt till ett SM-guld?

Vi får aldrig svaret ...
Örebro Center
2015-11-17 19:33
Anttonen får gå
Örebro bison
2015-11-17 13:30
För klubbens del vore det väl dessutom ekonomiskt bättre att Broberg säljs nu då hans höstform och ganska nytt kontrakt borde ge en bra tansfersumma än att han spelar kvar till Bosman.
Örebro Bastard on Parade
2015-11-17 11:23
Motgångssupportern//

Jag tycker inte alls att det är konstigt att spelare drar vidare om de får chansen efter bra insatser. Många har ju blivit svalare på marknaden efter lite sämre insatser. Vibe var ju stekhet ett tag men hamnade till slut "bara" i Brentford. En fotbollsspelares karriär är ganska kort och kan ta slut när som helst på grund av en skada. Då är det klart man ska utnyttja de tillfällen som kommer att ta ett steg till i karriären och även passa på att tjäna mer pengar.

Spelarna som lämnar för ett äventyr utomlands blir ju sällan ointressanta i Sverige. Skulle det gå åt skogen så har de ofta inga problem att hitta klubbar. Kolla bara på Pärlan som fick ett bra kontrakt i Kalmar. Skulle Broberg göra en usel säsong nästa år eller drabbas av en skada (som Crespo) så är ju alternativen färre och inte alls lika intressanta.

Du skriver ju själv att Allsvenskans kvalitet är relativt begränsad. Om man har ambitioner och tror på sig själv så är det ju dumt att stanna i en sådan liga om man får bättre alternativ, även om man bara har presterat på en riktigt hög nivå under en halv säsong.
AIK Nissesson
2015-11-17 10:06
Jaha, så kom det ett rykte, tråkigt:(
Örebro Motgångssupportern
2015-11-17 09:50
@Farside:

Jovisst. Men jag kan samtidigt inte sluta förundras över hur många som väljer att pröva lyckan efter inte ens en hel lyckad säsong i Allsvenskan. Problemet är ju att Allsvenskans kvalitet är relativt begränsad, med en rejäl formtopp kan faktiskt ganska många spelare göra några riktigt bra månader. Dock gäller det ju att vara bra över tid och det är för få som tillåter sig att vara det innan de jagar vidare.

Men visst förstår jag att pengar och äventyret lockar. Så kanske förundras jag mer över de klubbar som köper in dessa spelare som egentligen ännu inte bevisat något. Men kanske är de trots allt så billiga att man har råd med en sådan chansning, det räcker att en av fem blommar ut för att det ska löna sig.
Örebro Farside
2015-11-17 08:22
Inte bra.. Men förståeligt att han drar till sig intresse efter sin höst hos oss
AIK Nissesson
2015-11-17 08:03
Nicka i ribban, tack för ditt inlägg:)

Hoppas att man bygger ÖSK, med högerfotade, vänsterfotade och dubbelfotade samt allroundlirare på rätt sätt, redan från början och att vi kan ha skaplig backup på bänken.

För 2016 skall vi ha en bra start och "stor" publik!

Det är tid att ta sig ut i "Europa"
Örebro jpsvartvitt
2015-11-17 04:55
Kom igeen nu.. Rykten in tack :)! Gärna en bomb i Almebäck :)
Örebro Nicka i ribban
2015-11-16 22:33
@Vinnartradition:

Glöm för all del inte denna gaddning.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-16 22:31
@Nissesson:

Lukman är högerfotad.
AIK Nissesson
2015-11-16 21:18
Dessutom är det hopplöst svårt att unisont ropa ut Erton's efternamn,
om han skulle råka göra mål ...
Örebro Vinnartradition
2015-11-16 20:38
@adde787:

Nej tack! En större diva än Erton är svår att hitta. Lägg dessutom till att han är överskattad. Han kan dra till Dubai och tjäna oljemiljoner.
Benny Böckling
2015-11-16 17:41
@adde787:

Tror du på allvar att han skulle vara sugen på spel i ÖSK?
AIK Nissesson
2015-11-16 16:11
@adde787:

Blir för dyr, om jag läser mellan raderna ...
AIK Nissesson
2015-11-16 16:09
Läste nyligen (NA?) att Lukman lyckats riktigt bra, men funderar på i ÖSK's framtidsbygge, om han är höger- eller vänsterfotad, eller är lika bra på
båda fötterna?

Hoppas och TROR, att 2016 blir ett riktigt bra svartvitt år, för vi kommer knappast att "inleda" lika illa, dvs 2 vinster på 20 matcher, som blev årets dystra facit:(

Det ser redan ljust ut, för en sådan bedrövlig start, kan vi inte upprepa :)
Örebro adde787
2015-11-16 16:02
Hade varit en riktigt fin förstärkning undrar om han har mer i lön än pärlan.
Örebro Nicka i ribban
2015-11-16 13:05
Hans teknik håller god klass, men han är inte i närheten av DG:s snabbhet eller Brobergs skott. Jag fick också känslan av att han stagnerat, men han har gjort en bra avslutning på säsongen.
Annons: