/fotboll/osk/forum/8943.aspx/fotboll/osk/forum/8943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖrebroSK
2006-09-04 23:58
Superettan är inte fotboll.
Örebro Hlynur
2006-09-04 23:47
Skulle vara intressant att höra Walkers kommentar till att han gav Näfver och Mirza så kort speltid. Tror de hade kunnat skapa mycket oreda i Åtvidabergs tajta försvar. Tycker inte att Nedim imponerade alls, han skulle ha blivit utbytt långt tidigare. I övrigt tycker jag Jeffs gjorde en strålande match. Försvaret får också godkänt medan Seb på topp får underkänt. Håller ochså med föregående talare om att de skulle satsat på en trebackslinje långt tidigare i matchen. Åtvidaberg fick nog matchen dit de ville och kunde ligga och lurpassa på farliga kontringar.
Örebro Erki
2006-09-04 23:41
Det här ska Ljungskile få sota för!!!
Örebro Erki
2006-09-04 23:39
Jeffs var helt klart bäst i ÖSK idag.
För övrigt är jag deppad...
Rock_strongo
2006-09-04 23:30
Per Persson//

nej det är väll lite sent att börja spela in nytt spelsystem.in med mirza och näfver.ut med seb och frippe.förstår verkligen inte hur riddez kunde bli matchenslirare.han slog bort alla inlägg och kom knappt förbi deras högerback.dom måste få tillbaka självförtroendet.hoppas att han från franke kan få lite fart på spelet.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-04 23:28
Sedan är jag kritisk till att vi fortsätter med en 4-backslinje när Åtvidaberg under hela matchen kör på med en forward som för övrigt får göra ett mål när försvaret är väldigt passivt och sedan så är det typiskt att den styrs in av en ÖSK:are...
2006-09-04 23:27
Till nästa match vill jag se mer variation i spelet! Efter kvitteringen spelade vi ut Åtvidaberg en längre period tack vare variation, ett vanligt anfall ser ut ungefär så här:
Westman lägger ut till FreSa, FreSa passar till Jeffs/Anttonen och sedan ett misslyckat inlägg till någon av våra forwards...

Nedim blev livsfarlig så fort han fick bollen längs marken, varför fattar ingen det?
Örebro Aspen
2006-09-04 23:27
Jag tror paret Walker och Hammar behöver mer själdistans (=självkritik). Det såg SEGT ut. Varför så få djupledslöpningar?

Vi lär väl slippa Walker/Hammar i nästa års S1
Örebro Per Persson
2006-09-04 23:25
Rock_strongo//

Kanske dax att börja köra 3-4-3, känns som det inte finns så mycket att förlora.
Rock_strongo
2006-09-04 23:22
mirza ska vara med från start nästa match.när inte mirza är på plan finns det ingen som kan hålla kvar bollen i anfallet.seb försökte men han är verkligen inte bra på det.
Örebro Erki
2006-09-04 23:21
julmustig//

Kul att höra!

Mirza måste vara lagom glad idag, laget har konstant press efter 1-1 utan att skapa några riktigt vassa chanser, Seb producerar i princip inte ett skit. Och så för Mirza komma in PÅ STOPPTID för att försöka hitta på något! Snacka om att känna tränarens förtroende. Likadant med Näfver naturligvis.

Varför ens ha med sig en avbytarbänk om man inte ska använda den?
2006-09-04 23:18
Mittåt//

Många buade ut Miro, men tror du att Brändh förstår det? De ser ju redan löpsedlarna...
Örebro Aspen
2006-09-04 23:18
Walker:– Vi spelade bra, det flöt på, och vi hade bra och pigga spelare på planen.

Jag tycker: Laget saknar energi och tempo i uppspelen. Avsluten blir svåra för 8-9 i motsåndarlaget är samlade långt ned på egen planhalva. Alldeles för få djupledslöpningar.
Att säga att Riddez är pigg de sista 20 minuterna övergår mitt förstånd. Satt jämte Riddez kant i andra halvlek

Vi får nog hålla tillgodo med S1 nästa år också. Och då kan vi inte köra med samma bemanning som i år och förra året. Storstädning!!!
Örebro Per Persson
2006-09-04 23:17
kickoff//

Nu har ni inte långt kvar till kval. Börjar lukta lite Norrettan från Degenhållet.
Örebro julmustig
2006-09-04 23:16
"Tryck dit Negern!"

Vill passa på att ge en stor eloge till den äldre herren på sittplats som under andra halvlek röt ifrån och såg till att vi slapp ytterliggare en så kallad rasistattack på Behrn. Ett par minuter in i andra halvlek skriker killen bakom oss högt något i stil med "Tryck dit negern". Genast reser sig en äldre herre framför oss och tar tydligt avstånd från detta och säger till den skrikande idioten bakom oss att sådant betteende accepteras inte på läktaren. Givetvis käftas det tillbaka lite grann men mannen ger sig inte utan står på sig tills killen som skrek sätter sig ner och håller tyst.
All heder åt herrn som visade ordentligt civilkurage och stod upp för det rätta!! (Önskar att man själv har modet att göra likadant nästa gång.)
Rock_strongo
2006-09-04 23:15
kickoff//

och degerfors håller inte mer än 80 minuter.bara att inse.
Örebro Per Persson
2006-09-04 23:15
Mittåt//

Jag tror buandet faktiskt var riktat mot Walker, det steg nämligen när han gick för att tacka ÅFF-bänken. Det var många som hade synpunkter på hans byten idag.

Vad Herr Bränd skriver i NA saknar nog som vanligt relevans.
Örebro rirobban
2006-09-04 23:11
Ämne: rirobban//

"....
Ja han gjorde en miss där... annars gjorde han inte sämre en någon annan domare! Att klaga på domaren i den här matchen håller inte, tycker han gav oss mer fördelar än Åtvidaberg!
Örebro Per Persson
2006-09-04 23:11
rirobban//

Självklart var det positivt. Men förr i världen kändes det alltid farligt när Kapten gick upp på våra hörnor och frisparkar, numera känns det mer som vad ska han dit upp och göra. Någon gång måste ju åldern ta ut sin rätt. Ändå gör Kapten en helt okey match idag, jag är betydligt mer orolig för Frippe bakåt.
Örebro Erki
2006-09-04 23:10
Mittåt//

Om man sitter på samma sida av klacken hörs den ju inte så bra, det var nog därifrån det buades.
Men buandet var nog mer i ren besvikelse, mot Ukalovic, eller mot ÅFF:s fotbollsmördartaktik.
Men jag kanske har fel...
Degerfors kickoff
2006-09-04 23:08
Allsvenskan? Nej knappast med det laget!
Bara att inse.
AIK kribba
2006-09-04 23:08
Nu börjar det osa lite hett här, Ösk fans....helt plötsligt 4 pinnar upp till direktplats och BP går på som tåget... och bara ynka 1-1 hemma mot åtvidaberg...vad har hänt med vinstmaskinen Örebro? Ja före detta vinstmaskin ska man kanske säga. Ni är inte alls lika säkra nu som ni länge varit i se...nu måste det börjas ta poäng om det ska bli direktplats...jag tror knappast ni kommer att vara nöjda med kval eller sämre..

Ska ni missa ett bombsäkert avancemang igen? Förra året var ni storfavoriter innan serien började,i år blev ni det i och med er superstart av serien...
2006-09-04 23:07
Första gången jag är riktigt besviken på Walker, förstår inte alls hur han coachar laget! Varför vänta med byten till 86 och 92 minuten? Det är då motståndarna ska göra sina byten för att slösa tid!

Miro är lika dålig som alltid mot hemmalaget, Lagrell vill verkligen provocera publiken tills det inträffar något tragiskt och han har en anledning till att slänga ut ÖSK för alltid!

Tycker att Nedim tillsammans med Jeffs var mycket bra, speciellt i första och början av andra. Seb gjorde nog sin sämsta match i ÖSK-tröjan...
Örebro Erki
rirobban//

"Miro (domaren alltså) gjorde sin bästa insats på Behrn arena den här säsongen... inget matchavgörande felbeslut denna gång!"

Förutom den där hörnan som ÖSK hade avgjort på som han dömde inspark på. Han var riktigt snabb att peka på inspark så att inte linjedomaren skulle hinna döma rätt ;-)
Örebro Mittåt
NA (Henrik Brändh) skriver att buropen ökade Behrn Arena) när slutsignalen gått. Gjorde de verkligen det? Där jag satt (sektion N) var folk knäpptysta och såg bara allmänt resignerade ut.
Örebro Mittåt
2006-09-04 23:03
PP// I våras i Degerfors, då han spelade fram Sebastian till det andra målet.
Örebro rirobban
2006-09-04 23:02
Ämne: rirobban//

Normal....Degerforsmatchen borta kanske? Då han nickade bollen till Henriksson som slänger sig mellan försvararna och trycker in 2-1! Men det kanske inte var positivt?
Örebro Per Persson
2006-09-04 22:58
rirobban//

Normal sett så har du rätt, men tänk efter. När gjorde Kapten senast något positivt framåt ?. Kanske för ett par år sedan, det borde Walker insett för länge sedan. Man skapar inget på föråldrade meriter.
Örebro K.Carlos
Nu får Walkers konstiga coachande vara slut! 85.35!
Och att Riddez som möter superettans sämsta högerback inte lyckas slå ett enda inlägg förbi första backen och på det blir matchens lirare är ju ett skämt...In med Mirza och Näfver!
Örebro kubanen_90
Nu måste ÖSK vinna mot LSK och sen mot väsby.
Annons: