/fotboll/osk/forum/8922.aspx/fotboll/osk/forum/8922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-09-10 13:10
Dags att avgå Lagrell//

Tack, äntligen fick jag ett svar på vem denne Lennart är. Om det är han som är ansvarig för reseplaneringen borde han få sparken IDAG.
Örebro joth
2006-09-10 13:08
PP//Lennart Sjögren, sportchef i ÖSK... bifogar en länk med info om honom som spelare. :-)
Är du medlem så maila mig på joth@sportklubben.net så hjälper jag dig med inloggningen på hemsidan...

EDIT:Raderade mitt svar till Kenneth eftersom brorzan svarade...
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-10 13:08
Per Persson//

Lennart är väl sportchefen? Han borde väl ha koll angående reseplaneringen...
Örebro Grixx
2006-09-10 13:05
joth// Visst är det rätt att det är bra om man trivs på jobbet. Tänker också på en lirare som PFO som även när han blev nersparkad som borta mot Trelleborg bara log ända upp till öronen.

Men samtidigt som spelarna ska uppleva glädje ska de kunna ha tydliga och hårda krav på sig både under match och träning.

Det är fan så svårt att vara tränare i situationer när poängen inte trillar in som alla förväntar sig. Tränaren blir alltid utsatt i en sådan situation. Publik,press, och sponsorer(BoIS) lägger sig i, kommer sedan spelarna in i trenden att utse tränaren till den skyldige så är det kört (Lundin).

Lyssna på diverse nationella experter som i paneler alla har olika lösningar på problem och har olika ideer på vad som fungerar bra.Likaså när man för någon månad sedan genom vetenskaplig forskning visade att fotboll var det ojämförligt svåraste att tippa hur en match skulle sluta.

...så vi får bara fortsätta att käbbla vidare på vad som är fel när vi inte plockar poäng. De flesta av oss kommer troligen ha fel i våra utsagor eller möjligen några halvrätt med lite tur.Några korn av sanningar kan vi nog ändå komma fram till som ÖSK kommer att ha nytta av.

Det enda som är helsäkert är att en bättre tränare och ett bättre lag hade gjort det bättre. Byt samtidigt Örebro mot Stockholm så får vi större publik och samtidigt bättre ekonomi.

Alltså byt hela skiten mot något bättre, då löser sig allt:-)
Örebro # brorzan
2006-09-10 13:05
Märkligt att inte ÖSK skulle kunna lyssna, ta och kommentera förslag från medlemmarna då flera här från svartvitt verkar jobba där...

Jag kan bara tala för mig själv, då jag kanske är en av dem som ska träffas av meningen ovan.
För det första så jobbar jag inte för ÖSK, jag har en annan arbetsgivare. Jag hjälper ÖSK ideellt med olika uppgifter.
För det andra så är det precis i ÖSK som i de flesta andra organisationer att det är olika människor som gör olika saker. Alltså är skribenterna på officiella lika dåligt insatta i reseplaneringen som killarna och tjejerna i kioskerna inte är helt insatta i ÖSKs och tränarnas träningsprogram för veckan.
För det tredje så är detta ett dåligt ställe för officiella uttalanden från ÖSK av flera anledningar. Dels så vet vi inte säkert att det verkligen är ett officiellt uttalande då forumet är anonymt och dels så är de allra flesta - även ÖSK-anställda - här som privatpersoner. Officiella uttalanden hör hemma på officiella hemsidan, det är därför vi så gärna hänvisar era frågor dit.

Här kan vi däremot diskutera och dra teorier så länge vi vill, för även det har ett syfte.
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-09-10 13:04
Angående övernattning och bortamatcher. Visst kanske det spelar en viss roll men ÖSK har ju av tradition varit dåliga borta (mer eller mindre) så det är väl bara en typisk ÖSK-mentalitet man måste leva med. Som att tappa allt när allt det götta börjar närma sig...
Örebro Per Persson
2006-09-10 13:03
joth//

Jag har varit medlem från födseln och ohejdad vana ;), men har aldrig loggat in där. Är säker på att det är fler än jag som inte har koll på medlemsnumret.

Har frågat förut utan att få svar. Vem är Lennart ???. (Var inte det en gammal valslogan från Centern ?.)
Örebro Kenneth.
2006-09-10 13:00

joth//
Märkligt vad du har svårt för att förstå vad jag skriver och menar. Skall jag behöva göra en förklaring till alla mina inlägg som ändå tydligen tolkas efter varje läsares egen förmåga.

Undrar vad sjutton debatten handlat om egentligen? Kan ju inte vara om några resor eller så...

*Fortsätt att ha roligt på träning och jobb*
Örebro joth
2006-09-10 12:54
PP//Jag ställde den i diskussionsforumet för medlemmar. Du måste då logga in som medlem. Är du inte medlem så kan du bli det :-) eller så meddelar jag svaret här när jag fått något.

Har även maila Lennart om att jag har ställt frågan....
Örebro Aspen
2006-09-10 12:53
Ämne: Antagligen får vi vä....
Vi (supportrarna som vill upp i år) har inte råd att planera för en enda tappad poäng. Vi ligger 4 efter BP. Vi måste hoppas att BP tappar minst 5 poäng varav 3 mot ÖSK. Tufft!!!

Planerar vi att gå upp nästa år kan vi lägga ned nu!!

Räknar vi ekonomiskt får vi mer TV-pengar ju högre upp vi kommer. Kanske ÖSK-kanslit kan upplysa hur mycket varje placering ger. Tackar på förhand!!
Örebro joth
2006-09-10 12:53
Kenneth//Menar du med detta inlägget att vi ska framföra allt som sägs här på svartvitt?

"Märkligt att inte ÖSK skulle kunna lyssna, ta och kommentera förslag från medlemmarna då flera här från svartvitt verkar jobba där..."

ÖSK öppnar alltså för möjligheten att diskutera via de medlemsmöten som genomförs och genom hemsidan, men angagemanget är inte speciellt stort när det kommer till kritan.... är det inte lite typiskt svenskt att sitta hemma och gnälla men när man väl har möjligheten att framföra sina åsikter så sitter man tyst?
Örebro Per Persson
2006-09-10 12:52
joth//

Tittade på officiella, var har du ställt frågan och hur kommer jag dit ?.
Örebro joth
2006-09-10 12:42
Har ställt frågan angående resorna i diskussionsforumet på officiella...
Örebro Per Persson
2006-09-10 12:41
Antagligen får vi väl pisk av Ljungskile och Trelleborg p.g.a bussåkandet. Väsby och Norrköping bör vi klara. Om vi sedan tar fullt hemma är frågan hur långt det räcker ?.
Örebro Per Persson
2006-09-10 12:35
Oskar//

Men ni har ändå vunnit fem bortamatcher skriver du. Ok, Degerfors ligger bara några mil från Örebro, Assyriska, dit tar det 1,5 timme i buss. Landskrona och Mjällby övernattade truppen och vann. Hur det var i Sundsvall vet jag inte.

Blir bara sååå trött på att ledningen eventuellt kastar bort en AS-plats på att spara in 100.000-200.000 på hotellnätter när just en AS-plats är värd 8-10 miljoner i intäkter och ännu mer i glädje för oss alla ÖSK:are.

Hackl (Mjällby)/
Tack för att du visade alla "tvivlare" vikten av just övernattningar.
Örebro joth
2006-09-10 12:33
Diskussion kan vi väl ha här, har inte sagt något om det. Tänkte bara informera om att det går att få svar via hemsidan både som medlem och som icke medlem.

Och precis som du säger så vill ÖSK nå ut med information, ha en debatt med medlemmarna, och därför har man skapat de möjligheterna på hemsidan.

Man har under medlemsforumet en egen del som heter e-Diskussion där man kan ställa frågor/diskutera direkt med ledningen.

För er som inte är medlemmar finns möjligheten "Fråga ÖSK" direkt under supporter på hemsidan.
Örebro Aspen
2006-09-10 12:14
Ämne: Det är bara att logg....
Men joth varför kan vi inte ha diskussionen här?
Här det livliga forumet. Officiella har ju en annan roll.
Det borde vara intressant för ÖSK att nå ut till alla supportar snabbt och enkelt.
Örebro Marquis de Sade
2006-09-10 12:09
Någon här inne som är engagerad(mer än aktiv supporter) i Kubanerna?
Örebro joth
2006-09-10 12:06
Det är bara att logga in på officiella och ställa en fråga...

*Jag jobbar fan så mycket bättre om jag trivs och har roligt på jobbet! Det innebär också att jag är mindre benägen att byta jobb!*
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-10 11:59
Jag tycker vi parkerar laget på vår planhalva och låter Ljungskile styra spelet i matchen så får de se hur enkelt det är, sen kontrar vi in ett par bollar och sätter oss i knät på Westman igen. Tråkigt is the shit! Lär av Trelleborg!
Örebro Marquis de Sade
2006-09-10 11:24
För att sammanfatta ämnet så kan man väl säga att huvudsaken är att det inte ställs krav på spelarna eller ledarna. Walker är en briljant coach...såg ni inte 5-1 matchen mot Umeå?

England är en kolonial stormakt.

Eller förändras tiderna?
Ljungskile Oskar
2006-09-10 11:22
Fast ang. era bortamatcher...

Ni har ju vunnit fem stycken, det överträffar bara Landskrona och Trelleborg som vunnit sex. Sen att ni förlorat mot bl.a. Umeå och Qviding kan ju betraktas som bortslarvade poäng, men någon utpräglad bortasvaghet kan man inte skönja i tabellen om man jämför med andra lag.

Umeå FC med 0 segrar, 2 oavgjorda och 10 förluster på bortaplan kan däremot beskrivas som ett bortasvagt gäng. Påminner inte så lite om LSK:s säsong i Allsvenskan. 2 poäng borta, men 18 hemma. Detta svaga bortafacit ledde förstås till att LSK:s sejour i Allsvenskan blev ettårig, även om vi var tre poäng från kvalplats.

Förr existerade inte det här med lag som för allt i livet inte ville bli kvar i andradivisionen, men arenabyggen och ekonomiska skillnader mellan Allsvenskan och Superettan som växer, sätter givetvis en hård press på de lag som hamnat i en serie de inte vill vara i.

I år har dessa lag inte motsvarat pressen, och TFF och BP har tagit täten. Samtidigt har dock TFF en väl utbyggd arena som hör hemma i Allsvenskan, men publiken verkar inte trivas på matcherna.
Örebro Kerberos
2006-09-10 10:44
Aspen // Ja jag menar ju det, vi ska ju vara glada att inte fler gjort det och kommit på hur man vinner bortamatcher.
Örebro Kenneth.
2006-09-10 10:36

Jag är inte så säker på att bristen på övernattning före bortamatch är det enkla och enda svaret på det sämre bortaspelet. Tror nog att det åktes Larssonbuss samma dag i Allsvenskan också men det förekom övernattning.
Är ju naturligtvis väldigt troligt att de förr åkte tidigare från Örebro än vad som görs nu för att kunna träna inför matchen på bortaunderlaget.

Att det stod en Larssonbuss utanför Ullevi minst två timmar före match på den Allsvenska tiden förtäljer ju inget om avresan, den kan ju ha kommit från nåt hotell lika gärna som från en mycket tidig morgonavgång från Eyravallen...

Kanske Walker är så övertygad att spelarna ska kunna gå rätt in på plan från bussen och vara kapabla att bemästra situationen att de då har bestämt att spelarna skall vara hemma så mycket det bara går innan de spelar att de därför kör senare avgång... Kanske inte är så bra att gå upp tidigt på morgonen?

Bara de har skoj på träningarna så...
Örebro Aspen
2006-09-10 10:33
TFF och LBIOS övernattade här = båda hemma förlusterna
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-10 10:32
Vet inte ja det är ju möjligt att det inte skulle bli någon skillnad.

Men personligen om jag spelade så inte skulle jag trivas med att i stort sett komma till arenan med en sådan tidspress att jag med nöd och näppe han med uppvärmningen.

Men som sagt! vad vet jag ? jag har varken roligt på träningarna, eller är trevlig privat, så jag har säkert fel :-)
Örebro Kerberos
2006-09-10 10:15
Det är tur att så få lag har övernattat i Örebro när de varit här, annars skulle vi ju inte ha en enda vinst hemma heller.
Örebro Kenneth.
2006-09-10 10:09

Märkligt att inte ÖSK skulle kunna lyssna, ta och kommentera förslag från medlemmarna då flera här från svartvitt verkar jobba där...
Örebro Aspen
2006-09-10 10:00
Belysande inlägg från Hackl.

Men det är väl som Pelle2-Avgå Walker.nu.omg säger - ÖSK kan inte ens ta eller kommentera förslag från medlemmarna.
Mjällby Hackl
2006-09-10 09:47
Intressant att läsa er debatt angående bortaresor. Inför avslutningen av serien i fjol när sju matcher återstod så krävde Mjällbys spelarråd att föreningen skulle ordna bättre förutsättningar för spelarna i samband med bortamatcher och så. Hotellnätter var en av de punkter som togs upp. Att vi sedan vann sex av de avslutande sju matcherna beror kanske bara delvis på det och delvis på att Sören Cratz fick gå samtidigt, men det belyser ändå vikten av att få vila ut riktigt innan en match.

Det blir nog rätt svårt för er att bli etta eller tvåa i år. BP verkar stabila och TFF verkar ju mer eller mindre osalgbara. Fast se det från den positiva sidan, ni kan ju få chansen att banka ut Gais i ett kval.
Annons: