/fotboll/osk/forum/8919.aspx/fotboll/osk/forum/8919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-09-11 12:50
Pelle2//Mirza är en lovande spelare som hela tiden utvecklas. Efter den här säsongen kommer han att vara guldvärd på innermittfältet. Han är trots allt bara 23 år (Man tror lätt att han är 26-27 eftersom han har varit med så länge, över 100 A-matcher). Han är även ett stort föredömme på träningarna där han alltid ger 110%.

Jag har tidigare ifrågasatt Mirzas närvarande i truppen men har under året ändrat mig, jag hoppas att jag får rätt i framtiden! ;-)

För övrigt är jag helt säker på att spelarna och tränarna tillsammans bäst kan avgöra vad som är bäst för truppen när det gäller resor. Patrick har varit i Sundsvall och är vann med resor och vet hur det påverkar truppen. Tror nog att det är bäst att vi lägger det ämnet åt sidan eftersom vi trots allt är rookie-tyckare i frågan.
Örebro Per Persson
2006-09-11 12:48
joth//

Jag känner till skadan som var på Riddez, men nu är han piggare än någonsin. Även Walker borde förstå att man kan flytta tillbaks spelare som blivit friska. Holgersson är dessutom en betydligt bättre mittback än både Frippe och Kapten, han behöver dessutom ingen rullator ;)
Örebro joth
2006-09-11 12:43
PP//Det var inte Walker som spräckte den... det var en envis skada på Riddez och att Näfver inte grejar 90 minuter än. Efter det kom Holgersson in i bilden och han gjorde faktiskt två riktigt bra matcher i början.

2 nya anfallare och 2 nya backar efterlyser jag till nästa säsong....
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-11 12:43
joth

Att Missa inte hadde gjort fler mål håller jag fullständigt med om men det beror enbart på att han är en så urusel spelare.

Du har tydligen inte sett det jag skrev förut jag kan ju komplettera det med att förr om åren så åkte man till och med (när man bara skulle resa ett 20 tal mil) på förmiddagen och inte tre fyra timmar innan matchstart.
Örebro joth
2006-09-11 12:39
PP//Att vi vann mot Landskrona var nog mer tur än övernattning... sen ska vi nog inte bara stirra oss blind på resultatet. Man ska faktiskt inte bry sig om resultatet när man tittar på hur en resa påverkar "spelet". För det är väl trotts allt prestationen på planen vi vill förbättra med övernattningarna? Att vi inte har någon "riktig" målskytt det vet vi ju redan, och där är det också agerat...

rirobban//Och vi kan där också tillägga att TFF när torskade mot Umeå.

Så här i efterhand så skulle vi nog ha haft en eller två anfallare i truppen redan från start, men jag är glad att man tänker långsiktigt och inte panikvärvar.

Klubben är mer än just den säsongen vi är inne på! Folk som hänger på gaspedalen har vi väl fått nog utav.

Och som en vis man här på forumet sa, ett bättre lag med en bättre tränare hade förmodligen lyckats bättre!
Örebro Per Persson
2006-09-11 12:37
Kenneth//

Så klart förstår jag att man inte skall sparka Walker nu. Men med tanke på hur det vi diskuterar med resor sköts, så kan jag garantera att han ligger illa till om det inte blir AS.

När han dessutom spräckt vår vinstrika vänsterflank och håller på med byten som får hela "Vallen" att baxna kan man fundera ytterliggare.

Det gör ju inte saken bättre att han numera kör med två mittbackar som snart är i behov av rullator. Men de har ju kul på träningarna.....
Örebro rirobban
2006-09-11 12:35
Och resedebatten går vidare... jag tänker inte lägga mig i debatten mer än att jag kan säga att jag inte tror det beror på det. Falkenberg var en svår bortamatch och det visste vi, det fick även IFK Norrköping erfara igår. Ljungskile borta är också en svår match, men med Nedim i laget tror jag på seger:)
Örebro Per Persson
2006-09-11 12:30
Ericson//

Stora silvret -94, då övernattades det t.o.m i Stockholm. Detta är inte enbart mina teorier, det kommer även från killar som spelade "under den gamla goda tiden".

Att jag skriver sparka Walker handlar om att jag så länge tjatat om att den som har hand om reseplaneringen skall kickas. När jag nu får reda på att det är Walker måste jag ju vara konsekvent.
Örebro Per Persson
2006-09-11 12:26
joth//

Angående att övernatta efter match saknar ju betydelse. Självklart kan man ju som mot FFF förra året, få stryk även med övernattning. Men övernattar du istället för att åka buss matchdagen, då höjer du prestationsförmågan mellan 5-10 %. Säkerligen blir kontentan ännu högre med tanke på alla övriga förberedelser som kan göras, inspektion och träning på matcharenan m.m.

Det är inte en slump att vi spöade Landskrona, Mjällby och Sundsvall efter övernattning.
Örebro Kenneth.
2006-09-11 12:00

Här är ett ställe som borde kunna svara på hur det sett ut med resor och övernattningar tidigare. Se länk...

Är ju knappt lönt att fråga ÖSK då det i stort sett bara är nytt folk där nu...
Örebro Kenneth.
2006-09-11 11:25

För min del får gärna Walker sparkas nu om det garanterat betydde att det blev uppflyttning men frågan är om det tjänar något till före säsongens slut.

Han borde aldrig fått komma tillbaka...

** Pökhus **
Örebro Ericson
2006-09-11 11:13
Per Persson// Men lugna ner dig lite, visst jag tycker att det verkar dumt att åka långa bussresor samma dag som match men det behöver ju inte bara bero på det. Hur har det varit tidigare år undrar jag? Åkte spelarna långa bussresor när vi tog stora-silver? Jag vet inte hur det har varit tidigare men det kanske är värt att kolla.
Örebro joth
2006-09-11 11:11
Tycker att resedebatten är relativt överdriven... men det är min personliga åsikt.

Förra året övernatta ÖSK inför FFF matchen och hur gick det...

Tror inte att Mirza hade gjort fler mål efter en natt på ett hotellrum. Det är inte spelet i sig som har krånglat utan den där sista touchen...
Örebro joth
2006-09-11 11:08
PP//Övernattningen i samband med Umeå matchen skedde efter match eftersom det inet gick några sena flyg.
Örebro pemo
2006-09-11 11:06
Det hjälper nog inte att sparka en tränare just nu. Håller med ett tidigare inlägg att vi inte harkatastrofresultat. Vi gör många mål och vinner på bortaplan. Problemet med laget är att man inte flyttar på spelare som är ur form. Typ Larsen och nu senast SEB. Detta kan påverka spelare 12, 13 och 14 coh gör att stämningen i truppen får sig en törn. Det finns inget värre än att sitta på bänken och se att andra får spela på gamla meriter. Hav tröst vi har fortfarande allt i egna händer. ÖSK till allsvenskan. Visserligen inte förrän i sista matchen men då blit det fest.
Örebro Yggdrasil
2006-09-11 10:38
Ämne: Fint för Lagrell att....
Är väl knappast publiksnittet som ska avgöra i vilken serie man spelar?
Örebro Per Persson
2006-09-11 10:14
joth//

I svaret från Sportchefen "Lennart" skriver du att han med stor sannolikhet kan säga att det inte är resandet som påverkat resultaten. Hur kan han påstå något sådant när vi bevisligen vinner när vi övernattar. Dessutom kan han inte varit på plats på Torpavallen. Det verkar som tre amatörer styr, "Lennart", Walker och Hammar. Jag blir så trött, om jag inte älskade ÖSK så mycket skulle jag dra in varenda sponsorkrona. SKANDAL.
Örebro Per Persson
2006-09-11 10:07
joth//

Tack för svaret angående övernattningar. Men, det stämmer ju inte. Det var ingen övernattning före matchen mot Umeå och följdaktligen fick vi stryk.

Min hypotes om att Walker kanske var inblandad stämmer alltså, han bestämmer om det skall övernattas eller inte. Eftersom jag hela tiden velat sparka den som har hand om just reseplaneringen, då sällar jag mig nu till skaran: SPARKA WALKER IDAG.

De långväga bortamatcher vi vunnit har varit med övernattningar, ändå väljer Walker att åka samma dag till vissa, av vilken anledning ???. SKANDAL.
Örebro joth
2006-09-11 09:56
Kan ju helt klart rekommendera spel på BP ikväll. Svenskaspel bjuder på oddset 2,15.

För övrigt är det även intressant att spela på ÖSK matchen på bet365.com. Sätt 100:- på LSK vinst och 100:- på oavgjort så vinner du på alla resultat, om du anser att en ÖSK är vinst. :-)
Örebro joth
2006-09-11 09:32
Så här såg det ut i morse. :-) Se länk...
Örebro joth
2006-09-11 09:31
gabbelinho//Ståplats.
Örebro go_osk
2006-09-11 09:27
Ämne: En fråga...

Komme....
Västra är i huvudsak tänkt att kunna ta 3000 stående, samt 1500 sittande vid behov.
Örebro Chivas
2006-09-11 09:25
ÖSK!
Örebro gabbelinho
2006-09-11 09:25
k8//
Nordback i tippeliga...jadu..inte omöjligt..
men hoppas ju som tusan att han stannar..
vilken kämpe han e asså!
Örebro gabbelinho
2006-09-11 09:19
En fråga...

Kommer den läktaren som dom kommer bygga nu(västra läktaren) vara ståplats eller sittplatsläktare??
Örebro K8
2006-09-11 09:18
------- Henriksson - Halilovic -----

Näfver - Robert MM - Larsen - Jeffsy

Holger - Haginge - Wikström - Lustig

------------ Westman ---------------

Tänk om! :-)

Och till er som kommer fråga vart Nordback är så gissar jag på Norska Tippeligan.
Örebro The Ghoooooost
2006-09-11 09:18
Sluta och oroa er !

Klart som faan att ÖSK går upp.

Saken är i egna händer. Vi möter Norrköping, BP, Trellesorg och Turkarna i de 4 sista matcherna.

ÖSK:s akilleshäl var att man satsade på att spela utan renodlade forwards. JP fick nöta byxaschle till förmån för en omskolad mittfältare som har gjort 1 j-la mål !

Nu till slut så värvar man två forwards.

GOD MORGON ÖSK !
Örebro Matta
2006-09-11 09:06
Iclandic Nesta//The competition on Ian position i keen and ha has not beed able to take parmanent place in the start line-up. Still he has played a lot of matches and done well in most of them. In the last game I think he was the best player in the field.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-11 08:57
Grixx

Klart att det inte är någon katastrof att vi missar i år eftersom vi tydligen är lovade en plats till 2008 och inte ens behöver spela om den.
Örebro Grixx
2006-09-11 08:52
Här råder katastrofstämmning och hos Ljungskile som ligger 9 p EFTER är man jätteglada och talar om kval.......sicka närkingar vi är:-)
Annons: