/fotboll/osk/forum/8912.aspx/fotboll/osk/forum/8912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chivas
2006-09-12 16:48
Heja svartvitt!!
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-12 16:42
Blå Bergen Blues//

Hörde absolut inga apljud, bara burop då han var rätt duktig på att maska med bollen...

Om du nu hörde det, varför sa du inte till? Varför tar du upp det en vecka efter matchen på ett forum? Vet iofs inte ifall du vart inloggad tidigare... Men om det har inträffat så måste vi ju göra något åt det på en gång!
AIK Saywee
2006-09-12 16:24
Tomten//
OK, jag förstår, för annars åker jag inte hem till Närke, utan stannar på Västkusten där det fortfarande är strax under 20 i havsvattnet.

I morgon är det dags för en ny västkustmatch för de svartvita eleganterna. Har de åkt redan eller blir resan i morgon?
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-12 16:13
Tomten är alltid närvarande, håller ju koll så att alla är snälla och sköter sig ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2006-09-12 16:10
Ämne: Tomten//
Har det sn....
Tomten brukar ju komma när det har snöat!! :-)
2006-09-12 16:04
Saywee // Nej, om du tänker på bilderna så antar jag att det är från när man skrapat bort asfalten, då brukar det se lite vitaktigt ut pga friktionen antar jag.
AIK Saywee
2006-09-12 16:01
Tomten//
Har det snöat i Örebro?
2006-09-12 15:58
Dokument Västra Stå är uppdaterad, asfalten under ståplats är borta och man har börjat gräva för att förbereda grunden antar jag.

Spännande! ;)
AIK Saywee
2006-09-12 15:56
Genom att tro på ÖSK ligger jag rätt skapligt till i "tippeligan", i morgon kväll tar jag ett kliv uppåt i "tabellen".

FORZA ÖSK!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-12 14:54
Grixx

Vet inte om du med det menar att jag ska ha samma åsikt som andra vad det gäller Nordin.

Har sett honom spela en hel del och ser fortfarande en skit unge som springer och gnäller så fort det går emot.

Vi har haft tillräckligt med sådana lovande blåbär i ÖSK som bara kostar pengar och inte tillför ett dugg, är ganska övertygad om att han inte skulle tillföra ÖSK ett skit, han passar bra i den divisionen han är i högre upp skall han inte för då kommer det att visa sig hur dålig han är.

Ganska så lik en annan diva vi har i landslaget, inte i spelet då utan i uppförandet.

Om han nu är så otrooooligt bra så är det ju konstigt att han spelar i Rynninge.

Han har mognat ? ja det ser ju ut att vara ett ganska moget agerande emot ÖSK, eller hur.
Örebro Blå Bergen Blues
2006-09-12 14:49
kubanen_90/
Så du menar att man "driver med NA" när man ropar apljud när en svart spelare i motståndarlaget har bollen??
Någon i klacken måste ha hört det! Det var alldeles uppenbart att det handlade om rasistiska handlingar!
Örebro TJC
2006-09-12 14:43
Ämne: TJC//
Bra uträknat.....
Kan hålla med om det, BP är ju det lag som har minst antal oavgjorda, endast två i år. Fast för min del är jag inte omöjlig, de får gärna åka på torsk mot t ex TFF som de har hemma i sista omgången, det funkar också. Kan bara hoppas att Guterstam & co. sviktar i ett par matcher framöver.
Örebro kubanen_90
2006-09-12 14:31
Ämne: En tråkig sak: Jag h....
Jag har inte hört något apljud. Och om det nu skulle vara fallet så är det nog bara för att driva med NA!
Örebro Chipset
2006-09-12 13:52
Fast Nordin har ju gjort sina bästa matcher mot allsvenskt eller superetta-motstånd. Mot Djurgården och Landskrona i svenska cupen var han ju grym. Håller dock med när det gäller tempot. Han skulle få mycket svårt utan försäsong att hävda sig tempomässigt.

Mackan//

Var du eller jag först med att tippa Guterstam som skytteligavinnare? =)
Örebro Arx
2006-09-12 13:25
TJC//
Bra uträknat.

...men...

BP kryssar inte. De vinner hela tiden. Och skulle motståndarna mot förmodan råka trilla in någon boll, kan du alltid lita på att Guterstam trycker in två eller tre på tilläggstid. Oflytet sparar de till allsvenskan.
Mjällby mr mjällby
2006-09-12 12:43
Se nu till och piska upp långbolls-laget LSK!!!
Sätt stopp på gamle Wålermark!!!Låt inte BoIS komma ikapp.Ni ska åtminstone fixa en kvalplats!!!
MAIF ger er en hjälpande hand genom att slå BoIS med 3-2!!!
Örebro Hedman
2006-09-12 12:34
Efter att ha sett Nordin i de flesta av Rik:s hemma macher i år så, visst är han duktig med bollen, spelintelligent, MEN fysiskt är han en katastrof, han skulle väl orka i kanske 15-20 min i SE, för där kan man inte gå och drälla halva matchen och sedan blixtra till några gånger. Tycker att Nordin uttalande att han inte vill prova träna med ösk visar att han nog innerst inne vet att han inte skulle orka på den nivån.

Att RIK ville sälja Nordin till Ösk! hmm har inte RIK ordf. lekte agent till Nordin förr?

Låt Rikard Nilsson bli ny tränare till nästa år!
2006-09-12 12:27
För övrigt är det kul att se att Patrik Haginge verkar vara helt återställd efter sin skada, dock är det mindre kul att Patrik Anttonen verkar ha skadekänningar i sin fot. Men som tur är har vi ju Jeffs som jag gärna ser på Anttonens plats om han inte är ok.
2006-09-12 12:12
Blå Bergen Blues // Jag stod nedanför klacken under matchen mot ÅFF och fotograferade, jag hörde inga apljud från klacken, jag stod även längst ned i bortamatchen mot JönSa och inte heller där hördes några apljud. Så ärligt talat, behåll din fjäder för jag tror du är ensam om att vilja göra den till en höna...
Örebro Blå Bergen Blues
2006-09-12 11:54
En tråkig sak: Jag hörde att enstaka (obs bara enstaka) personer i kubanklacken utropade "apljud" då ÅFF:s svarte högerback hade bollen nedanför sektion K. Fler ur klacken måste ha hört det!
Tyvärr hördes även samma läten från klacken, denna gång från enbart en person vad jag minns, vid bortamatchen mot Jönköping då JöSa:s "sydländske" vänsterback hade bollen nedanför "örebroläktaren"...
Örebro Matta
2006-09-12 11:23
Mackan// Så Anders Augustssons avstängning kommer att betyda ett viktigt avbräck för Ljungskile. Så då vet vi det... Mer utrymme för Larsen, kanske.
Örebro Grixx
2006-09-12 11:13
DaSa// Tror absolut inte på Näfver-teorin. Nu när det kämpas om varende pinne eller pluspoäng så ställer man givetvis upp med uppställningen som tränarna tror på.
Örebro Kenneth.
2006-09-12 11:13
Ok. Såg att jämförelsen med Johan Pettersson var med och även om jag inte har nån aning om kostnader för honom så kan man väl säga att det inte varit nån supervärvning precis.
Vi hade en anfallare vid namn Emra som inte gjort bort sig i Halmstad, snarare tvärtom. Med facit i hand kanske man borde behållt honom.

Fast det var väl två läger där också mot eller för precis som det verkar vara med Nordin. Om det nu är så att Nordin är så bra är det ju nästan synd inte värva honom.

Sen är det ju ännu svårare för spelare som kommer från div 2-3 om man skall spela i Allsvenskan att både ta en plats och lyckas där. Då måste man ju undra vad målsättningen med värvningen skall vara.

Grixx// Då kan man ju plocka bort talang då och säga att han är lovande. :-)
Är ju kanon att han klarar naturgräs, då kan vi ju sätta ihop ett bortlag och ett hemmalag då... :-)

Nu tar jag min promenad...
Örebro DaSa
2006-09-12 11:09
Har en liten teori om varför inte Näfver får speltid längre, Walker vet att om vi inte går upp så kommer han säkert försvinna men om han inte spelas i de sista matcherna så ökar chanserna att han stannar då de intresserade AS klubbarna inte kan scouta honom eller t.o.m. tror att han är kass och inte platsar i ett SE lag. Det som talar emot min teori är att jag vet att Walker tycker Riddez är bättre val defensivt och han därför väljer honom.

Men jag håller med riorobban om hans startelva och sen tycker jag att vi skall ha fortsatt fötroende för Walker. Det enda misstaget jag tycker han har gjort är att han inte begärde att få en riktig anfallare i början av säsongen istället för att hålla på att omskola alla möjliga spelare till anfallare.

Eftersom spelarna verkar nöjda med Walker och han har presterat hyfsat i år (ligga på kvalplats med ett lag som inte har ngn naturlig målskytt är bra jobbat) så tycker jag att vi inte skall ropa efter hans avgång. Tror inte att han presterar bättre i alla fall, snarare tvärtom. Ge honom arbetsro nu de sista omgångarna så får vi utvärdera honom efter säsongen är slut!
Örebro TJC
2006-09-12 10:56
OM...
vi kryssar mot Ljungskile, Peking och TFF
OCH...
vinner mot Väsby, BP, Qviding och Assyriska

SAMTIDIGT SOM...
BP kryssar mot Peking och TFF och vinner resten av sina matcher (förutom mötet på Behrns)...

DÅ...
landar vi på 61p vardera. I dagsläget har vi 5 plusmål upp på BP. Andraplatsen är ingen omöjlighet, men efter hur spelet sett ut sedan tabellen vände krävs en uppryckning och det där lilla flytet som gör att bollarna börjar trilla in lite lättare igen får gärna komma tillbaka.
Örebro Grixx
2006-09-12 10:53
Kenneth.// Nordin= 23 år vad jag minns.
Örebro Grixx
2006-09-12 10:52
Pelle2// jo, jag tycker att det går stick i stäv.

När nu många säger att Nordin mognat mycket som människa och spelare så måste det betyda något.

Vill man inte ta till sig dessa omdömen eller är "mogen" att förlåta "tonånrsstrulandet" så är man inte.

Kenneth.// Finns ingen med mer boll i ÖSK i vart fall....och han klarar naturgräs;-)

Några här klagar på Div 3 och att det är ytterligare en mittfältare.

Javisst, men han är nominerad till årets ANFALLARE i div 3 och vi har nyss värvat en annan div 3-spelare för målgörandet....ingen som klagat där utan snarare att man vill ha in Ismail omgående.....

ps. Det här är mina åsikter och givetvis finns det andra.
Örebro Kenneth.
2006-09-12 10:37

Hur gammal är den här Nordin? Fortfarande talang eller bara lovande?
Han har ju tydligen varit ungdomsproffs i Bayern München, fast det säger ju inget om hur han är...
Örebro Erki
2006-09-12 10:37
---------PeWe---------
FrSa--PaHa--GlHo--JoRi
PaAn--MiJe--FrNo--IaJe
-----NeHa----SeHe-----
Örebro Gohan
2006-09-12 10:25
----------Westman--------

Paha---Than---GlHo---

PaAn--IaJe-FrNo--KrNä

----NeHa-- MiJe----SeHe--