/fotboll/osk/forum/8897.aspx/fotboll/osk/forum/8897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2006-09-16 16:33
Alla bidrar till ÖSK efter förmåga, möjlighet och intresse. Jag tycker VARJE supporterbidrag är välkommet.
Låt höra - vilka har möjlighet att komma till Väsby på måndag ?
Övriga kommer säkert att följa matchen via internet och radion - det engagemanget är lika mycket värt som att komma till Väsby tycker jag.
Örebro Per Persson
2006-09-16 16:30
P-D//

Visst, om det är pengarna som styr att strunta i övernattningar så vore det en annan sak. Men enligt ÖSK:s ledning är det inte det, vilket i och för sig är bra, för maken till dumsnålhet får man då leta efter. Sjögren via joth har klargjort att det är tränarna som bestämmer när det skall övernattas. Du tog upp detta som en tivselfråga för spelarna och inget annat. Om allt bara handlar om att spara pengar då borde väl ÖSK inte betala ut några löner alls, eller hur ?. Du menade ju att det inte inverkar på resultatet, inte mig emot att du gör en kovändning.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-16 15:35
P-D
Ja jag vet inte, det var bara fakta,Sjögrens egna ord.
Örebro Mr.Mancini
2006-09-16 15:31
//P-D, skriver: "Vi har haft en svacka, det är ju helt klart..."

En svacka är inte något som bara kommer. Det handlar om ÖSK och hur de agerat/agerar. Här kan man peka på massor av ev. anledningar. Sättet som laget förberett sig under försäsongen kan vara en sådan punkt. Köp av rätt spelare. Träningarna under säsongen. Tränarens val av spelare. Tränares val av spelsystem. Att tränaren kan motivera spelarna när det går tungt. Tränarens ändringar och byten just under match. Spelarnas offervilja. Spelarnas lojalitet till tränaren och spelsystemet. Spelarnas kompetens/talang.

Här kan man fortsätta med 100 punkter till. Alla vet vi att ÖSK har det tungt nu. Det är inte någon annans fel och det är inte "otur". Det är upp till laget själv. Därför bör vi och har rätt till att kritisera.

HEJA ÖSK! Vi har rätt goda chanser på att ta en av de två platserna. Kommer vi trea har vi ändå en hyfsad chans. Gais lyckades förra året.

Det är upp till oss själva!
Örebro P-D
2006-09-16 15:20
Men snälla Pelle2. ÖSK är inget företag där överskottet går till några snubbar högst upp i företaget. Vi har det extremt tait ekonomisk och att bortse från det, det gör vi inte om. Sist vi gjorde det kostade det oss en plats i allsvenskan.
2006-09-16 15:16
P-D
Enligt Sjögren så är det ju inte pengarna som styr den frågan det är ju Fantomen som styr.
2006-09-16 15:10
Per Persson

Har du inte lärt dig det ännu ?
För att visa att du är en riktig ÖSKare så får du inte kritisera ÖSK.

Kritiserar du ÖSK så är du ingen ÖSKare då är du bara ute för att förstöra.

Och framförallt du får inte kalla dig för supporter om du kritiserar ÖSK.

ÖSK har inga brister, sälla dig nu till dom i det blå och leta inte bara fel.

Det är klart att proffs klubbarna har fel, det är ju helt uppenbart.
Det finns väll ingen annan än ÖSK som gör och har rätt.

Med kram från en som inte är supporter eller ÖSKare :-)

Örebro P-D
2006-09-16 15:02
PP//

Så här ser det ut för oss i superettan, pengar saknas för att vi ska kunna förbereda oss på bästa sätt. Bästa sätt kan absolut vara att övernatta på hotell innan en bortamatch men vi har inte dom ekonomiska förutsättningarna i superettan. Jag vet att de flesta lag i Allsvenskan övernattar innan match och det är jag säker på att vi också kommer att göra om vi tar steget upp. Sen är inte alla våra spelare heltidsanställda utan har ett jobb vid sidan av fotbollen, ett jobb som är nödvändigt för att vissa spelare ska kunna försörja sig. Det gör det ännu svårare att vara borta t.ex. två vardagar. Det är dessa jobb som gör att vi kan ha kvar spelarna hos oss. Så det vi måste ta hänsyn till när vi åker på bortamatcher är inte bara ekonomin utan även arbetsgivaren till spelarna och spelarna själva. Därför tycker jag att man måste acceptera hur våran situation ser ut i just nu. PENGAR STYR!!
Örebro Per Persson
2006-09-16 14:47
P-D//

Byt nu inte spår, tror nog vi flesta här är tillräckligt engagerade i ÖSK. Man har ändå rätt i att vara frågande till vissa beslut. Svara istället på mina frågor till dig.
Örebro P-D
2006-09-16 14:43
Ska vi snacka engagemang? Jag har sett alla matcher de tre senaste åren, borta som hemma. Jag lägger ner ca. 40 timmar i veckan på mitt kära ÖSK. Så ASPEN det kanske är jag som ska fråga dig istället för tvärt om, VAD GÖR DU FÖR ÖSK???
Örebro Per Persson
2006-09-16 14:40
P-D//

Mycket underligt resonemang du för. Skall man stötta sådant som man tycker är så uppenbart felaktigt att det påverkar resultatet, du skriver att du inte tror det påverkar, varför har då de proffesionella klubbarna en helt annan uppfattning än dig ?.

För fotbollsspelare på elitnivå så är det ett yrke, med det yrket följer vissa nackdelar som att vara borta en del från sina familjer. Samma sak gäller andra yrkesgrupper i samhället. En säljare t.ex måste vara borta ännu mera normalt sett.

Vad skall vi mera göra för att spelarna skall trivas, skall de få hoppa över träningar de inte känner för ?. Vill du P-D att ÖSK skall vara en elitklubb ?. Det vill jag.
Örebro Aspen
2006-09-16 14:37
P-D//PP och jag hade ett utbyte initierat av Jocke. Alla tre brukar åka på borta matcher. Nu har engagemanget på bortamatcherna minskat och vi redovisade varför vårat eget engagemang minskat. Debatten gällde alltså det minskade engagemanget att följa laget på bortaresor. På mej verkar det som Du inte tål att höra andras åsikter.
Jag kommer att stötta laget bort både mot Väsby och mot Peking. PP kommer att stötta laget mot Peking. Hur kommer Du att göra ???
Hur blir det mot TFF??
En faktaupplysning : BIOS vann väl med 7-0 efter en övernattning i Jönköping !!!
Örebro P-D
2006-09-16 14:07
PP//

Om du vill ösk väl så stötta då spelarnas, ledarnas och övriga i klubbens beslut angående resplanerna. Det känns mer som du letar fel när det går dåligt och har hängt upp dig på det här med resorna. Jag tror inte att en spelare gör en bättre match genom att mot hans vilja rycka iväg honom från hans familj för att övernatta på hotell innan en bortamatch.
Tror du T.ex. att Landskrona skulle ha vunnit med mer än 7-0 mot Jönköping om dom sovit på hotell den natten? Vi har haft en svacka, det är ju helt klart men jag tror inte det beror på att spelarna åker några timmar i en buss på matchdagen.
Örebro Per Persson
2006-09-16 13:45
P-D//

Om jag nu har en bussdebatt så bryr jag mig inte det minsta om vad spelarna varit med och bestämt. Jag tror inte spelarna i Arsenal, Malmö eller något annat lag heller, vill övernatta borta så mycket som de måste.

Nu svarade jag bara Aspen, men efter att talat med f.d elitspelare och ledare i andra klubbar vet jag att man får ut mellan 3 och 10 % mer av en övernattande trupp, jag skriver om det för att jag vill ÖSK väl och inget annat.
Örebro Per Persson
2006-09-16 13:39
Mittåt//

Även mot Qviding sattes Larsen upp på topp, det blev ingen förbättring, om möjligt försämring i den matchen.
Örebro Mittåt
2006-09-16 13:35
Det finns ju en del laguppställningar som testats i det förgångna utan att ge positiva resultat. Larsen i kedjan är ett exempel. Det försökte sig Lundin på under det senaste året i allsvenskan då laget hade drabbats av akut forwardsbrist. Vad jag kommer ihåg blev resultatet inte så bra.

Att Lars gjorde bra ifrån sig som "anfallare" mot Ljungskile berodde framför allt på att han inte spelade som anfallare utan som framskjuten mittfältare. När han var anfallare pressade LSK med allt de hade för att få in en kvitteringsboll. Inte så underligt att det fanns oändligt mycket utrymme för Larsen.

Därmed inte sagt att jag tyckte han gjorde en dålig insats. Tvärtom, han jagade Ljungskiles spelare som en terrier för att störa uppspel och för att eventuellt kunna sno åt sig en boll. Men någon anfallare var han inte, det var bara så att hans placering var längst fram. Om man försökt sig på samma placering före målen tror jag knappt att han fått se bollen. Larsen behöver ytor för att vara effektiv och det får han inte om han mot ett välbefolkat motståndarförsvar.
Örebro Per Persson
2006-09-16 13:32
Dags att avgå Lagrell//

Helt klart kanon att vi har Jeffs. Men jag vill ha Anttonen på högerbacken.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-16 13:30
Per Persson//

Det lät ju iaf innan Ljungskilematchen som om Anttonen hade riktigt ont! Tur då att Jeffs är i bra form...
Örebro Per Persson
2006-09-16 13:29
Dags att avgå Lagrell//

Ganska säker på att Seb spelar. Han är ju vältränad och haft en vecka på sig att hämta sig från sin förkylning. Jag är mer orolig för hur det är med Anttonen.
2006-09-16 13:16
joth//

Om Seb inte kan spela tror jag att Larsen flyttas upp som forward, tror inte att Johan får förtroendet med tanke på hans klena speltid den senaste tiden.

Samtidigt sa Walker efter Ljungskilematchen såhär:
"Jag har inte berättat det för Lars (Larsen), men jag har ett tag tänkt på att flytta fram honom i anfallet. Jag tycker att han såg spännande ut tillsammans med Nedim Halilovic."

Om Larsen flyttas upp borde Robert vara den naturliga ersättaren, eller har jag fel?
Örebro P-D
2006-09-16 13:09
Tror inte Larsen behöver oroa sig för att bli utbytt om Walker ska in tidigt i andra. Pappa Walker kommer att flytta upp Larsen i anfallet isåfall. En sak till, snälla PP lägg ner din bussdebatt, spelarna har själva varit med och valt vilka matcher dom ska åka buss till och vilka dom ska flyga till samt när dom ska övernatta på hotel. Dagens fotbollspelare och idrottare överhuvudtaket är vana vid att resa.
Örebro DaSa
2006-09-16 13:08
Håller med Joth om att Walker inte är redo för 90 min. Tycker han var rätt så anonym efter målet. Men ett längre inhopp hoppas jag på.

Angående backlinjen nästa år så har vi ju MaSa att tillgå också. Men jag tror att både Thompa och FrJa kontrakt går ut. Med det antagandet samt att vi får Wikström, så hoppas jag på följande backlinje:

---FrSa----Hagge---Wikström---Riddez---

Back-up:
--????-----MaSa------Glenn-----Moses---

Riddez får även fungera som backup på vänsterytter platsen.
Örebro joth
2006-09-16 12:34
DaaL//Tror inte på Walker i startelvan. Ett bra inhopp räcker inte för att ta Lars plats på mitten. Dock kommer nog Lars att känna av att han måste prestera för att inte bli utbytt tidigt i andra halvlek.

På topp kommer nog Seb och Nedim att spela. Rimligtvis borde väl förkylningen ha släppt.

Haginge och Näfver har både gjort varsit bra inhopp efter skador m.m. och är nog nu redo för 90 minuter och precis som du skriver så går de nog direkt in i startelvan.

Thomas Andersson spelar nog säsongen ut som mittback. Tror inte att man vill skola om Glenn till mittback i slutet på säsongen utan det görs under nästa försäsong om Riddez stannar kvar. Annars får vi väl hoppas att Wickström är intresserad och bildar mittbackspar med Hagingen och då får vi Glenn på vänstern.

I försvaret känns det så här inför nästa säsong.
????-PaHa-GlHo-JoRi
????-PaHa-????-GlHo

Man skulle ju kunna hoppas på
PaHa-MaWi-GlHo-JoRi
eller
MiLu-PaHa-GlHo-JoRi

MiLu = Sundsvalls Mikael Lustig.
MaWi = Magnus Wickström

Det var lite lördagstankar...
Örebro Per Persson
2006-09-16 12:25
Jocke S//

Jag var och såg bl.a Qviding borta, hur kul tror du det är när spelarna kommer halvdåsiga direkt ut ur bussen ?.
2006-09-16 11:58
Om Seb inte kan starta tror jag vi får se följande elva mot Väsby:

---------------Westman----------------
Samuelsson--Haginge--Andersson--Riddez
Jeffs-------Walker---Nordback---Näfver
-----------Nedim------Larsen-----------
Örebro Hilltop
2006-09-16 11:19
Kanske lite offtopic, men....
Efter att ha varit på besök i USA så undrar jag nu varför det inte finns någon RIKTIG sportbar i Örebro? Borde väl gå att få lönsamhet i en sådan? Särskilt med tanke på att konkurrenterna inte imponerar, tex Pitchers.

O'Learys, tex finns ju etablerade lite överallt i vårt avlånga land, men inte i Örebro.

Någon med koll som kan besvara?
Örebro Aspen
2006-09-16 11:01
Ämne: Va har reseplanernin....Jag tycker det inte det är värt att ta ledigt (vardagar) och spendera ett antal hundra i bensin och inträde när inte laget kan prestera pga att man sitter en in buss och dåsar innan matchen. Man tror ju laget kan prestera bättre för det har man sett på BA eller t ex i Södertälje.
I stället sitter jag framför internet och sportradion eller håller damen i handen. Beredd att dränka sorgen efter förlusten i sprit.
Örebro Jocke S
2006-09-16 10:54
Va har reseplanerningen med att åka på borta med att göra.Att ÖSK laget förstör för sig själv genom att flyga upp till Umeå samma dag som matchen går är skandalöst.Men det finns ingen anledning för bojkot för det..Man kan ju alltid visa sitt missnöje på arenan t.ex..tirst idag matchen Coventry-Leeds utgår på viasatsport 2.Va ska man göra idag istället?
Örebro Aspen
2006-09-16 10:46
Mit lag mot Väsby - utgår från att Seb fortfarande är sjuk och Mirza avstängd. Trist att det kommit in en förkylningsepedimi i laget nu.
---------------Westman------------
Samuelsson-----Haginge-----Kapten------Riddez----
Jeffs--- Larsen -- Nordback --Näfver---
--------------Nedim-------Anttonen---------------
Örebro Per Persson
2006-09-16 10:40
Aspen//

Norrköpingsmatchen är given, visst är det väl så att ÖSK haft det ganska lätt på parken de sista 6-7 åren vi mötts, Mittåt, har du koll ?.
Annons: