/fotboll/osk/forum/8896.aspx/fotboll/osk/forum/8896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-14 16:40
Grixx//

Det är jobbigt att vara högerback i ÖSK, fråga Kjäll! ;-)
Örebro Grixx
2006-09-14 16:27
Många upplever nog Fresa som lite osäker med bollen....men samtidgt får han ju till det, nästan jämnt.

För upp bollen bra, snabbt oftast och är väldigt offensiv. Viist blir det minst en konstig grej nästan alltid...men för övrigt bra.

....jag tror mest att vi själva nojjar upp oss i onödan.

Det finns så många konstigheter som andra gör och det fler gånger per match.

Janson är en.....
2006-09-14 16:26
Arx//

Absolut inte ;-)

Det är bara känslan jag får, blir ofta nervös när han har bollen... Fast han har ju klarat sig bra den här säsongen, igår gjorde han sitt jobb! Han slog väl bort någon passning, agerade osäkert vid en hörna och missade ett par nickar men han fyller på offensivt och gör det bra. I det stora hela tycker jag att hans säsong varit godkänd med ett litet + också!
Örebro Arx
2006-09-14 16:13
Dags att avgå Lagrell//
"Men FreSa har väl spelat helt ok, jag tycker dock att han känns för osäker med bollen"

Men så fort bollen är långt borta är killen rena Maradona... Eller? ;-)
2006-09-14 15:50
ÖrebroSK//

De första matcherna som Walker testade med Anttonen som högerback funkade enligt mig riktigt bra! Men FreSa har väl spelat helt ok, jag tycker dock att han känns för osäker med bollen och huvudspelet!
Örebro ÖrebroSK
2006-09-14 15:40
Tycker att Jeffs ska spela som offensiv högerback och sen ha Patrik som yttermittfältare eller tvärtom, kan bli lika farlig som vänsterkanten :)
Örebro Arx
2006-09-14 15:39
...men vem blir först att få den över norra?
2006-09-14 15:17
Tror det blir den här elvan om Seb inte kan spela mot Väsby! Yunus blir en joker att slänga in om har än tillgänglig...

---------------Weggen----------------
FrSa-----Thompa-----Hagge------Riddez
Jeffs-----Nobbe-----RoWa-------Näfver
----------Nedim-----LaLaa------------
Örebro Kronblom
2006-09-14 15:10
initforlife//
är ändå inte särskilt skraj för väsby,ÖSK förlorade inte emot dem förra året och man vann med 3-0 hemma i våras och jag tror det blir vinst igen!
AIK Saywee
2006-09-14 15:00
Härligt, där satt den andra västkustsegern för de svartvita eleganterna, hoppas nu att det går att ändra så att matcherna dessutom forsättningsvis spelas på onsdagar :-)

Poängjakten pågår och jag sneglar även på målskillnader, sådant brukar visa en hel del om lagen. Vi har nu gjort näst mest mål och släppt in näst minst om jag inte missminner mig, det är inte illa. Det ser ut att bli jämnt och då kan det ligga ”en extrapoäng” i en bra målskillnad.

BP har gjort en hel del mål, men släpper faktiskt in en hel del också. Matchen mot BP blir en nervmatch utan dess like, eller?
Örebro # brorzan
2006-09-14 14:41
Per Persson //

Då var du inte med på Tommy Ståhls tid, eller så har du bara glömt.
Örebro Iliou
2006-09-14 14:40
ÖSK MOT ALLSVENSKAN!
Örebro Per Persson
2006-09-14 14:29
Johannes A.//

Självklart finns det väl en anledning till att FrSa får så mycket dålig kritik. Han är också den enda jag vet som lyckats sparka bollen över Södra läktaren.
Örebro Arx
2006-09-14 14:28
Mackan//
Hur ska du ha det? Fredriks passningsspel var alltså bra, statistiskt sett, igår. Samtidigt var hans spel inte bra? ;-)

Jag kan säkert tänka mig att han har en hög "rättpassningsprocent", eftersom ÖSK på sista tiden oftast rullar bollen både en och två gånger genom backlinjen innan anfallen äntligen kommer igång. Men åtminstone jag ser sällan lyckade passningar i anfallet från hans sida. Men överbevisa mig gärna. Och OK, han brukar göra några bra matcher varje år. Mot Degerfors fanns t ex inget att invända.

Apropå Carlssons krönika tycker jag att han har rätt i det mesta. En lyckominut följd av en duktig uppryckning i andra betyder inte automatiskt att allt är frid och fröjd i nästa. Det såg vi ju tydligt efter 3-0 mot Mjällby.
Örebro Johannes A.
2006-09-14 14:09
deporitvista//
Du har PM.

För övrigt håller jag med dig att Fredrik S ofta får ta mycket skit, även om han gör en kanoninsats finns det alltid något att klaga på.

Å andra sidan skulle väl inte detta vara ett forum om alla har samma åsikter? ;-)
Örebro deportivista
2006-09-14 13:59
Jag förstår inte varför stackars FreSam ständigt får så mycket kritik på forumet. Visst, han har sina bättre och sämre dagar, och ska ÖSK bli ett stabilt allsvenskt (topp-?) lag så bör man kanske förstärka den positionen men han är sällan sämste ÖSK-are, och t om sällan sämste ÖSK-försvarare.

Han täcker upp otroliga ytor bakom Anttonen/Jeffs och är ändå nästan alltid med i anfallen uppåt. Han blandar och ger i passningsspelet men har ändå fullt acceptabel bollkontroll. Hans inblandning i Ljungskiles mål var att han försökte hjälpa Fre Ja när denne släppt sin markering. I övrigt såg jag ett (1) defensivt misstag under matchen, när han rensade bollen till hörna i slutet...

Nyckeln till ÖSK:s dåliga försvarsspel har varit (under många år) att vi tyvärr har för långsamma mittbackar (exklusive Haginge, och i framtiden Holgersson/Reed), som nu också börjat tappa det som de tidigare var bra på: positions- och huvudspel.

Fredrik Jansson har mycket talang men är ofta för okoncentrerad och släpper då till farliga chanser, och både Tomas och Magnus är i slutet av sina karriärer.

Vi har nu två (kanske t om tre med Moses) bra alternativ som vänsterback, vi har en stabil Fre Sa, men vi behöver få ett bergsäkert mittförsvar. När Haginge + ??? tätar allt i mitten, då kan vi ta diskussionen om att förbättra på de andra positionerna.
Örebro rirobban
2006-09-14 13:48
Jag kan inte förstå varför det klagas så mycket på att spelet inte fungerade igår! Tidigare har många hävdat att det inte spelar någon roll och att fotboll går ut på att göra mål... det har de rätt i, så varför gnälla över det dåliga spelet? Alla matcher som kommer nu är viktiga att vinna, då spelar det ingen roll hur det ser ut:) Kolla på Trelleborg, det vinner serien genom att kontra in några mål/match och sedan inte skapa en chans! Nu har vi fortfarande allt i egna händer för att klara kvalplatsen, dessutom har vi en väldigt god chans att klara av 2:a platsen. Dock hade ett kval varit roligt... lite nervöst, men en publikmagnet antar jag. Tror att ÖSK kan slå de flesta som ligger i botten av Allsvenskan. Men först ska vi försöka ta 2:a platsen från BP:-)
Örebro initforlife
2006-09-14 13:31
Ja jag tror också att Carlsson´s krönika är ett litet försök till tändvätska för Ösk,inget fel med det.Skönt att någon på Na är lite Ösk-vänlig.Väsby har bara tre vinster hemma men blir en tuff uppgift om vi inte visar rätt inställning i 90min.
Örebro Mittåt
2006-09-14 13:23
Fredrik sätter sig själv i en win-win situation. Om ÖSK slår Väsby kan han jubla och om laget tappar poäng kan han skriva "Vad var det jag sade".

Annars fick jag mest intrycket av att Fredrik skrev som han skrev för att försöka sporra laget litet extra.

Jag tror att Väsby kommer att bli en fruktansvärt svår match. Laget har bara 28 poäng och klarar sig från kvalpatsen bara tack vare bättre målskillnad. Samtidigt som de på intet sätt är ofarliga. Det vill nog till att ÖSK tar blåställen med sig. Det är ingen match som man vinns av sig själv.
Örebro initforlife
2006-09-14 13:17
Kronblom//Jag är livrädd för Väsby-matchen...Carlsson har rätt när han säger att vi brukar göra plattmatcher efter en bragdvinst.
Ofta är vi ju bättre mot bra motstånd men usla mot "dåliga" lag.
Örebro Kronblom
2006-09-14 13:12
Delar inte alls NA:s Fredrik"obotligt pessimist"Carlssons resonemang idagens NA-spalt.Skulle man nu missa Allsvenskan så tror jag inte det blir matchen mot väsby som kommer på skam,väsby tror jag man slår men däremot kommer två tuffa matcher mot BP och Norrköping på Idrottsparken;fixar man nio poäng på de tre matcherna så grejar man den Allsvenska platsen tror jag.Håller dock med Carlsson om att matchen i Ljungskile ej någon större klass,usel första men en rejäl uppryckning i andra med mer fysiskt spel och rejäl j-ar anamma av ÖSK som jag inte sett på bortaplan på väldigt länge och för en gångs skull så gav walkers taktiska byten effekt nästan omgående och skönt att Walker junior äntligen fick måla i SE!
Örebro initforlife
2006-09-14 13:11
En eloge till Walker för tidiga byten,hoppas han fortsätter så när det inte fungerar.Jansson gjorde sin sämsta match på år och dar.Kantspelet var obefintligt i första halvlek.Måste dock erkännas att vinsten igår inte var direkt rättvis..Men vi måste ju oxå få ha lite tur nångång!
Hoppet lever!Nu måste grabbarna visa bättre hjärta från start mot Väsby.
Örebro Johannes A.
2006-09-14 12:40
Mer onsdagsmatcher till folket! :-)

Skulle fortfarande föredra att spela med Larsen. Även om hans formsvacka varit ovanligt lång, tyvärr. ;-)

Mitt lag mot Väsby:
Westman
---
FreSa
Hagge
Thompa
Riddez
---
Jeffsy
Nobbe
Larsen
Anton
---
Hali
Seb
Örebro Chivas
2006-09-14 12:35
Heja svartvitt!!
Örebro Per Persson
2006-09-14 12:16
Mackan//

Säkert inget fel att låta Larsen börja på bänken, han är sönderläst av motståndarna nu och har sett loj ut i många matcher.

Frippe hänger inte med, men målet var ju lika mycket FrSa fel. Nej in med Anttonen där, eller Holgersson, en vänsterfot KAN spela högerback lika gärna som en högerfot kan spela vänsterback.

Och aldrig mer Mirza från start, tack.
Örebro joth
2006-09-14 11:27
La upp lite tankar om matchen. Här är dock lite andra saker från och efter matchen.

-Planen var tydligen stenhård, med långt blött gräs.
-Fredrik Jansson var kraftigt förkyld.
-Patrik Haginge är nog nu redo för 90 minuter. (Var förmodligen inte det innan utan behövde ett inhopp, för att känna av tempot.)
-Näfver som har haft problem med ena låret är nog också redo för 90 minuter.
-Ismails framtid ligger i händerna på ett antal jurister, enligt NA. Ismail som för övrigt fyller år idag, GRATTIS!
Örebro Arx
2006-09-14 11:15
dietrich//
Så rätt. Framför allt i första var det inte många av FS:s bollar som gick åt rätt håll. Visst har killen mycket boll, men det är alltför sällan som han gör något bra med den. Felpassningar är mer regel än undantag. Visst, det blev bättre i andra, men om ÖSK mot förmodan skulle gå upp i allsvenskan måste en ny högerback ligga högt upp på värvningslistan.
Örebro dietrich
2006-09-14 10:51
Jag håller inte med er som ger Fredrik Samuelsson gott betyg. Han har ju tyvärr en väldigt dålig bollkänsla. Som exempel kan jag nämna när han skulle göra en enkel rensning och fick en sådan felträff att bollen lika gärna suttit i det egna krysset. Jag känner mig alltid orolig när han har bollen.
Örebro Andy King
2006-09-14 10:32
Håller med om att Jeffs är en riktigt bra fotbollspelare som bör få starta i fortsättningen. En krigare med hjärta i brittisk anda.
Örebro apskallen
2006-09-14 10:25
Här kommer en kortare analys av de som spelade igår utifrån hur jag uppfattade det på plats.

Peter Westman - 2
Hyfsat stabil, aningen passiv vid Ljungskiles mål dock. Lite långsam med att sätta igång spelet ibland.

Fredik Samuelsson - 3
Spelade bra. Gör sig hela tiden spelbar för Westman och kom med en hel del fina inlägg framåt.

Fredrik Jansson - 1
Frippe hade det extremt jobbigt. Inte en enda långboll gick mot rätt address och han hade stora problem med Wålemark. Tvingades till en ful kapning efter att han schabblat bort bollen i uppspelsfasen.

Thomas Andersson - 3
Otroligt stabil i luftrummet och vann det mesta i luften mot Wålemark. Dock lite passiv vid 1-0-målet.

Glenn Holgersson - 2
Spelade helt ok, men glänste inte. När han såg ut att komma igång i början av andra blev han utbytt 2 minuter senare.

Ian Jeffs - 2
Kom aldrig riktigt in i matchen men slet mycket.

Fredrik Nordback - 3
Tog ett stort ansvar på mitten och stod upp bra när Ljungskile pressade mot slutet.

Lars Larsen - 2
Presterade inte alls vad man kan kräva. Visade glimtvis vad han kan när han kom med bollen i fart på anfallande planhalva. Obegripligt att de spelar honom så långt ner i banan i första halvleken.

Joel Riddez - 3
Jobbar hårt, har fin touch på bollen och tog ett stort defensivt ansvar i slutet av andra halvlek.

Mirza Jelezak - 2
Jobbar hårt, men får lite uträttat. Måste ha fått tydliga order om att skarva alla uppspel på en springade Nedim. Blev extremt lättläst för försvararna.

Nedim Halilovic - 2
Rörde bollen kanske 5 gånger på hela matchen. Vill mycket men får nog inte ut allt när det är mycket tjongbollar. Borde varnats för filmning.

Patrik Haginge - 3
Kom in i halvtid och lyfte försvaret enormt. Snabb och fin spelförståelse. Kanske lite svag i luften, men tillsammans med Thomas Andersson är de dynamit i backlinjen.

Robert Walker - 2
Kom in och gjorde mål direkt. Syntes därefter inte mycket. Såg kanske lite stabbig ut?

Kristoffer Näfver - 2
Skönt kvicksilver som rinner ifrån sina motståndare när han är på humör. Fick dock jobba mest defensivt.
Annons: