/fotboll/osk/forum/888.aspx/fotboll/osk/forum/888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinnartradition
2015-12-01 19:35
@Asbjörn#10:

Dardan Rexhepi är enligt mig en yngre variant av Marcus Pode. Bra tillslag men på tok för trög i steget. ÖSK hittar garanterat en bättre spelare!
Örebro Ansiktet
2015-12-01 19:33
Hoppas det blir något nyförvärv till säsongen som kommer.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2015-12-01 19:33
Jag hoppas och tror för övrigt att ÖSK värvar Fredrik Stenman. Han kan spela både vänsterback och mittback. Dessutom har han sm-guld i bagaget och erfarenhet av spel på internationell nivå. Han bör ha två säsonger till i kroppen.

I övrigt hoppas jag att Astrit tar sitt förnuft till fånga och signerar ett nytt kontrakt. Jag har nämligen svårt att se att ett annat lag ger honom en lika fri roll som den han hade i ÖSK i höstas.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-01 19:28
Nu är det officiellt med 2 träningsmatcher på hemmaplan. ÖSK-Djurgården Lördag 23 januari 13:00 ÖSK-Hammarby Måndag 28 mars 14:00
Örebro Vinnartradition
2015-12-01 19:26
Där blev det bekräftat att både Djurgården och Hammarby kommer på besök under försäsongen. I och med matcherna mot dem lär det bli ett rejält publikmässigt uppsving på försäsongen.
Örebro rirobban
2015-12-01 18:57
@Jekl:

Axén har sagt att två mittbackar ska in.
Örebro rirobban
2015-12-01 18:55
@Eyravallen Örebro:
Antar att det är Adam Eriksson man är ute efter?
Örebro Jekl
2015-12-01 18:52
Även om Logi inte direkt rosade marknaden i år så måste det väl ändå vara mer prio med en eller kanske två mittbackar? Vi har ju fyra stycken potentiella mittbackar som lämnat (mensah inkluderad). Eller om man bara värvar en och förlitar sig på haginge/Ekstrand hamren som tredjeval men det känns lite risky
Örebro Jekl
2015-12-01 18:50
Intressant att Fällman nobbat Djurgården pga de ej kunde garantera startplats - det borde väl vi kunna göra och dessutom (förhoppningsvis) erbjuda en högre lön än vad han har i Gefle. Både silva och ogbu från Sirius känns intressanta också offensivt men där har vi nog konkurrens från många klubbar, åtminstone gällande ogbu.
Eyravallen Örebro
2015-12-01 18:35
Japp då kan vi skriva av islänningen.
Batan kommer inte komma till oss var så säkra men vi jagar fortfarande ytterback och jag vet precis vem man vill ha.
Örebro Asbjörn#10
2015-12-01 18:15
Ruskigt tråkigt om än inte föga överraskande att Fjoluson väljer Peking i det här läget. Hade varit ett riktigt fint nyförvärv för oss. Som svar till vem det nu var som här hånfullt ifrågasatte vad som hände med den där påstådda spelaren som valde mellan oss och Peking när inget blev klart förra veckan är svaret nu att han tyvärr gjort sitt val. Dardan Rexhepi som har ett år kvar på kontraktet med Häcken har getts tillåtelse att se sig om efter alternativ. Är ju som bekant en favorit hos Axén. Skulle kännas som en helt ok offensiv värvning men inget man gör volter av kanske.
AIK Nissesson
2015-12-01 17:34
@Benny Böckling:

Ja, dina källor blir nog inte rökta ...
Örebro Lekiller
2015-12-01 14:13
[QUOTE=Vinnartradition]Ryktet säger att ÖSK har träningsmatcher inbokade mot både Djurgården och Hammarby. Ge mig försäsong! [/QUOTE] Stämmer nog. Är även klart med läger i Portugal också. Samma turnering som förra året.
Örebro flesklepp
2015-12-01 13:57
Fredrik Stenman är från "närområdet", Munktorp, Köping. Bra. Vi är duktiga på att ta hand om återvändare som vill göra nystart, lex Broberg!
Benny Böckling
2015-12-01 12:53
Bra känsla hos Böcklingen som nämnt både Stenman och Liverstam. Bra källor:)
Örebro Vinnartradition
2015-12-01 12:36
Ryktet säger att ÖSK har träningsmatcher inbokade mot både Djurgården och Hammarby. Ge mig försäsong!
Örebro Lekiller
2015-12-01 12:11
Stenman till ÖSK? Enligt Kristoffersson på Expressen kan det va så. Han haft kolla på både Broberg och Astrit tidigt till ÖSK så kanske stämmer.
Benny Böckling
2015-12-01 09:26
Undrar annars om det finns någon vänlig själ som kan kopiera in den senaste PLUS artikeln med hur ÖSK's försäsong ser ut.
Benny Böckling
2015-12-01 09:09
[QUOTE=Pedretti]Asbjörn#10 Fjoluson kan du skriva bort. [/QUOTE] Han gjorde en Bärkroth med andra ord. Nåja, är väl svårt att klandra någon som väljer Peking framför ÖSK i nuläget. CL-spel lockar säkerligen.
Örebro Pedretti
2015-12-01 03:14
Asbjörn#10

Fjoluson kan du skriva bort.
Örebro T8
2015-11-30 23:56
Antar att det antingen är brist på pengar(stor chans) eller att man jobbar på tydliga spår. Gillar att man jobbar långsiktigt och ordentligt men min känsla är att vi blir ifrånsprungna precis som förra året. Sen så får vi hoppas att spelar vantrivs och behöver nytändning hos oss. Något Axen även uttryckte i Sportklubben. Verkar ändå finnas en allmän åsikt bland spelare att ÖSK spelar en trevlig fotboll. Vore kul att veta varför vi blir ratade. Om nu man visat intresse för dessa spelare.
Benny Böckling
2015-11-30 21:33
Kalla mig halvgalen men tycker det vore lite fräckt att se Martin Mutumba i ÖSK. Han är kontraktslös efter senast ha spelat ett halvår i BP. Skulle han kunna hitta tillbaka till guldformen i ÖSK?

Sen har jag alltid gillat James Keene som är Bosman efter att HBK åkte ut.

Fredrik Stenman har jag nämnt tidigare också.

Antar att ÖSK fortsätter att jobba i det tysta trots det tragiska som hänt.
Örebro Asbjörn#10
2015-11-30 21:23
För några månader sedan gick jag här på forumet igenom de övriga allsvenska lagen i syfte att lyfta fram intressanta och realistiska spelare med utgående kontrakt.

Här kommer samma lista med uppdatering kring spelarens nuvarande situation:

Tobias Karlsson, mittback - Skrivit på nytt kontrakt med Falkenberg.

Tibor Joza, mittback

David Fällman, mittback - Säger sig själv ha nobbat en klubb som slutade före Gefle, kan vara vi. Ryktats till Djurgården.

Markus Thörbjörnsson, mittback - Skrivit på nytt kontrakt med Kalmar.

Ludvig Öhman, mittback

Jon Fjoluson, mittback (kan spela vänsterback) - Här ska både vi och Peking vara rejält intresserade.

Adam Eriksson, vänsterback

Calle Wede, yttermittfältare - Skrivit på för Helsingborg.

Rawez Lawan (?), yttermittfältare (kan även spela innermittfältare/anfallare)

Simon Kroon, yttermittfältare - Har uttalat att han har svårt att se sig själv i annan svensk klubb än MFF.

Samt de två kontraktsbundna spelarna som förmodligen ramlar ur med Åtvid:

Martin Christensen, yttermittfältare

John Owoeri, anfallare - Köpt av Häcken.

Med på denna lista skulle jag nu vilja lägga till Boo Wiklander som jag vid tidpunkten inte ansåg realistisk då jag antog att Peking skulle vilja skriva nytt med honom. Finns ev. spelare i HBK som har rätt att lämna gratis nu när de åkte ur.

Hur som helst så börjar verkligen de inhemska alternativen sina ordentligt....
Örebro Nicka i ribban
2015-11-30 20:55
@Droos

Mensah har skrivit på för Östersund.
AIK Nissesson
2015-11-30 20:50
Intressant, 15 spelare för närvarande i 2016 års trupp, undrar lite över hur klubben tänker beträffande truppstorlek och spets, etc.

Blir det många nya, eller?
Örebro Droos
2015-11-30 20:20
Satsningen mot Allsvenskan 2016 ser ut så här:

IN, hösten 2015 / vintern 2016:
1. xxx
2. xxx

UT, hösten 2015 / vintern 2016:
1. Christoffer Wiktorsson (mittback/vänsterback, kontraktet går ut, till Degerfors)
2. Samuel Mensah (innermittfältare/försvarare, kontraktet går ut och förnyas inte)
3. Marcus Pode (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte)
4. Ayanda Nkili (innermittfältare/mittback, kontraktet går ut och förnyas inte)
5. Christer Lipovac (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte)
6. Eidur Sigurbjörnsson (mittback, kontraktet går ut och förnyas inte)
7. Lukman Murad (anfallare/mittfältare, kontraktet går ut och förnyas inte )

Spelare vars kontrakt går ut hösten 2015:
1. Astrit Ajdarevic (2015, innermittfältare/anfallare)
2. Pär Ericson (2015, LÅN, anfallare, ÖSK har OPTION på köp)

Truppen, spelare med kontrakt åtminstone t o m 2016:

Målvakter
1. Jacob Rinne (2016)
2. Oscar Jansson (2017)

Försvarare
1. Daniel Björnquist (2016, högerback)
2. Erik Moberg (2016, mittback)
3. Sebastian Ring (2016, vänsterback/vänstermittfältare)
4. Logi Valgardsson (2017, vänsterback)
5. Patrik Haginge (2017, högerback)

Mittfältare
1. Daniel Gustavsson (2016, yttermittfältare)
2. Robert Åhman-Persson (2016, innermittfältare)
3. Daniel Nordmark (2016, mittfältare)
4. Nordin Gerzic (2018, innermittfältare)
5. Martin Broberg (2018, yttermittfältare)

Anfallare
1. Alhassan ”Crespo” Kamara (2016, anfallare)
2. Kalle Holmberg (2016, anfallare/yttermittfältare)
3. Jonathan Lundberg (2017, anfallare)

Utlånade:
1. Mozart Surville (?, anfallare, UTLÅNAD till Forward)

Tillhör inte A-truppen officiellt, men är ofta med i matchtruppen:
1. Carl Ekstrand Hamrén (2016, mittback)

Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
Örebro Bäst när det gäller
2015-11-30 19:29
En vecka på dagen sen Anders Karlsson av allt att döma lämnade oss. Förhoppningsvis ges svar förr eller senare.

Paradoxalt nog drar jag mig till minnes min gymnasietid med Anders som idrottslärare. Har ett vagt minne av att vi på slutet av 90-talet skulle ut och träna på att ta oss upp ur en isvak i Hemfjärden. Under Anders ledning. Vill minnas att jag höll mig borta den dagen. Mina tankar är idag med alla som haft glädjen att lära känna "den enkla norrlänningen"!
Örebro Pedretti
2015-11-30 19:08
Ingen Lukman Murad nästa år heller.
Får önska han lycka till!
AIK Nissesson
2015-11-30 15:59
Årens bästa forumist, Bastard on Parade!!!
Örebro Pedretti
2015-11-30 15:10
Nu kan vi skriva bort Calle Wede också.
Annons: