/fotboll/osk/forum/8861.aspx/fotboll/osk/forum/8861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-22 16:43
Anttonen skadad... Inte bra! Annars är det bara Magnus som inte är tillgänglig.
Örebro pemo
2006-09-22 16:40
Någon som vet hur laget ser ut i morgon?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-22 16:36
E-A//

Precis ;-)
Örebro E-A
2006-09-22 16:30
Avgå Lagrell!//
DaaL? har du uppdaterat ditt nick? det är mer slagkraftigt nu.. ;-)

det är ju bra att folk har sina åsikter och står för dem men det behöver ju inte för den sakens skulle betyda att man ska sprida osanningar om spelaren's familj ifråga bara för man inte tycker om den personen. lite fel sätt att föra fram sin åsikt tycker jag..

sen kan man ju alltid, åtminstonde försöka, ta in lite av den informationen man får från andra supporters.. visst en del får man väl ta med en nypa salt men om man har ett öppet sinne kan man nog lära sig en hel del på dessa forum..
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-22 16:19
E-A//

Håller med dig i den här diskussionen, har också försökt "debattera" med The Ghoooooost men han har redan sin åsikt klar för sig och håller fast vid den...

Skulle bli väldigt glad om Riddez, Nordback och Anttonen förlänger!
Örebro ÖSK Fans
2006-09-22 16:03
klart som fan att inte alla i elvan håller för allsvenskan...kan juh en blind se...
Örebro Kerberos
2006-09-22 15:32
Diskussionen som pågår här fick mig att fundera över följande:

När man håller på ett lag, vad är det egentligen man håller på? Vad är det som är en kärt? När man tittar på det vad är det man tittar på?

Är det spelarna, ledarna och människorna i den föreningen man håller närmast hjärtat man håller för och med? Eller är det namnet? Historian? Lokal tillhörighet? Resultaten?

Vad är det som får oss att kritisera? Är klubben viktigast eller spelarna/människorna i den? Vad menas då med klubben? Vad är klubben? är det namnet? eller bara tillhörigheten oavsett namn?

För mig är det i alla fall människorna i den som är det viktigaste, föreningen av människor som gör att den existerar, dom som är där just nu och inte det vi inte har som gör att jag håller och känner för ÖSK. ÖSK är för mig ingenting än ett själslöst namn utan betydelse om man inte ser till folket i den.
Örebro E-A
2006-09-22 15:18
The Ghoooooost//
bara för att det står så i tidningarna behöver det inte vara så.. syftar då både på namnet och på benämningen av tidningen.. å ja jag har kollat på den bilden, med tanke på att hon hör till min familj är det rätt kul å se vad det handlar om, men för den sakens skulle behöver det ju inte vara kul om nån sprider falska påståenden om henne.. Lisa stavar med "s" Anttonen stavas med 2st "t" ett "n" och inget annat! så står det på min ytterdörr iaf! har inget mer att tillägga..

snälla admin radera hela denna diskussion, den tillför inget och hälften handlar ju inte om nått intressant..
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 15:10
E-A

Nej det visste jag inte, men du har väl glott eftersom du visste. Det var ju Expressens skribent och krönikör som skrev att det var en porrtidning.

P.S Hon stavar Liza med "z" D.S

Då hoppas vi att Anntonen sticker till 2007. Bra för ÖSK, bra för Patrik. Två vinnare !
Örebro E-A
2006-09-22 15:05
The Ghoooooost//
om du har nån hjärna så sudda bort dina falska påståenden om Lisa.. eftersom du säkert glott på den bilden 1000 ggr så vet du säkert att det inte visades några "brön".. som om det nu skulle ha nått med fotboll att göra..

"som bekant till ANTTonen" hade jag lätt hellre sett han i något annat lag, för hans eget bästa! för sista gången säger jag nu: han HAR fått flera andra erbjudanden från betydligt mer prestigefyllda klubbar än ÖSK! som supporter ser jag till lagets bästa och då skulle jag önska att han blev kvar här åtminstonde ett par år till. nu kommer det tyvärr inte bli så för han kommer antagligen åka till en klubb (ja de har sagt att de vill ha han och har velat skriva kontrakt redan sen fönstret var öppet!) i ett annat land, där han får både bättre betalt och har större möjligheter att gå vidare i sin utveckling! när jag läser sånt skit som sånna som du skriver fattar jag inte för en sec hur han kan tveka, men jag hade uppenbarligen aldrig haft samma tålamod som han.. (förlåt till er supportrar som verkligen stöttar laget i vått och torrt..)
Örebro rirobban
2006-09-22 14:47
Per Persson//
När Degerfors tog ledningen så knöt han näven och jublade högt mot oss Örebroare... alltså vänd mot oss, vore ju en sak ifall han bara jublade för sig själv, men man såg verkligen att han ville göra oss ilskna!
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 14:45
E-A

Ja tillräckligt intelligent för att förstå att vissa spelare inte håller måttet. Det tragiska
är att du som bekant till Anntonen inte ser till
lagets bästa utan låter dina känslor styra.

GOD NATT !

Krossa BP !
Örebro E-A
2006-09-22 14:38
The Ghoooooost//
du verkar vara en mycket intelligent människa..

edit: eh fan saxar mig själv..
Örebro Per Persson
2006-09-22 14:34
Degens målvakt till bois. Snacka om att han fick välja mellan pest o kolera. Vad var det han gjorde mot oss på Valla ?. Jag var där, men såg inget, har förstått att många blev uppretade.
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 14:32
E-A:

Den som tillfört mest, för oss ÖSK fans att glädja oss åt, var väl Liza Anntonnen när hon visade sina brön i tidningen FHM ............
Örebro E-A
2006-09-22 14:23
The Ghoooooost//
jag tillhör en av dom stackare som fortfarande går och drömmer om SM-guld, CL spel m.m trots de senaste årens motgångar så att kalla mig en av de som vill hålla fast vid det gamla vinner du inget på.. jag anser helt enkelt att ÖSK bör göra allt för att behålla de bästa spelarna, trots att det är väldigt svårt för en klubb med våra förutsättningar.. igentligen har jag ingen större lust att gå igenom detaljer kring Patrik's anbud från andra klubbar men vissa skulle vara stolta bara de fick åka och provträna med Leeds, sen var det ju inte riktigt det laget jag syftade på utan några helt andra.. sportsligt sämre utmaning än Leeds? visst men dock betydligt högre rankade serier än den han florerar i nu och dessutom med MYCKET mera pengar inblandat, om nu det har nån betydelse.. tycker du på fullaste allvar att man i Superettan ska ha spelare, betala lön för dom o.s.v med målet att ta SM-guld? skumt, målet borde ju va å ta sig upp till allsvenskan.. som jag skrev jag är helt för att valla in yngre generationer men det tar tid som allt annat och jag tycker fortfarande att man ska spela med det bästa laget för dagen..

"Handen på hjärtat: Är Nordback, Antonnen, Larsen, Fredrik Jansson, Thomas A något att bygga framtiden på ?"

antagligen inte, men det beror ju såklart vad för period av framtiden vi pratar om.. en del av dom skulle jag vilja har bort på en gång men det finns inte så många andra alternativ och så länge de spelar i ÖSK kommer jag stötta dom även om de haltar ut på plan med brutna ben och är 90 år gamla..

jag håller helt med dig om att AIK har fått till ett riktigt bra lagbygge sen dom kom ner i SE och lärde sig vad ödmjukhet är. dock måste man ju ändå ha i åtanke att vi inte sitter med samma förutsättningar som dom, dessutom har dom ju behållt en stor del av grundstommen i laget, precis som jag önskar att ÖSK ska göra om vi nu lyckas ta sig upp..

ps. det är jättekul att du drar upp vad Patriks bror heter och påtalar det som en del av "min okunskap".. med tanke på att jag är med familjen Anttonen på nästan varenda familjeträff, födelsedag, match m.m. så tror jag inte du har så mycket att lära mig om den familjen..
Örebro kubanen_90
2006-09-22 14:15
Bengan vilken pajas!
Örebro deportivista
2006-09-22 14:14
Ämne: E-A

Okunskap som ....
Ooooooo... tar i lite extra för att få igång en debatt - det gillar jag.

Mitt bidrag till den debatten är att övertro till ungdomar är lika naivt som övertro till veteraner. Att "sparka alla" kan vara lyckat, men det är ingen garanti för det, precis som att "lita på de gamla" kan vara rätt eller fel.

Det bästa är väl att ha en bra kombination, se på AIK som har bl a Tjernström och Rubarth blandat med nya värvningar, och Elfsborg som värvat tillbaka "gamlingar" som Anders och Mathias Svensson.

Bästa laget ska spela - oavsett om bästa laget består av 15- eller 40-åringar!
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 14:02
E-A

Okunskap som lyser igenom ?

Om Antonnens farsa är MV tränare i U laget och Niklas (som hans bror heter *din okunskap)har slutat i ÖSK har ingen betydelse för om Patrik tillför ÖSK någonting.

Patrik provspelade för Leeds men höll inte måttet. Om han nu är såååå bra så borde ju
anbuden hagla in. De gör inte det. Bara av
den enkla anledningen att han inte håller
allsvensk klass.

Vil du köra vidare med Thomas A, Fredrik Jansson, Nordback istället för att få fram
nya unga hungriga spelare ?

Du kommer inte få se ett ÖSK som tillhör toppen i allsvenskan. Du kan ju titta på Elfsborg och AIK som med hungriga och frejdiga ungdomar är på väg att springa hem guldet åt sina klubbar.

Minns att AIK sparkade ut Krister Nordin, Mjällby, Sundgren, Kåmark, Corneliusson,
Håkan Svensson, Martin Åslund, Pa Moudo Kah, Thomas Lagerlöf m.fl och byggde ett nytt lag.

Varför bytte de ut de gamla drögarna ? Jo av den enkla anledningen att de inte tillförde den energi som krävs på planen, de utvecklas inte och de utvecklar inte klubben.

INGEN ska spela i klubben ÖSK bara för att man har tillhört klubben sedan barnsben. INGEN skall
spela för ÖSK för att man har en släkting som är tränare. INGEN skall spela för ÖSK om man inte har de kvaliteér som krävs för att ta klubben till ett SM guld (som bör vara målet).

Handen på hjärtat: Är Nordback, Antonnen, Larsen, Fredrik Jansson, Thomas A något att bygga framtiden på ?

Tycker du det så kommer du aldrig att få se ÖSK nå framgång. Men du är väl nöjd att se på ett lag med gamla nostalgiska veteraner. Trotjänare
före prestation.

Jo jag tackar jag ................

Fy f-n vad tragiskt !
Örebro joth
2006-09-22 14:02
e-A//Ett bra tips är att oddsa lika mycket pengar på oavgjort och BP vinst. På det sättet vinner du hur det än går.

**Och när kommer vi att få se två domare på planen?**
Örebro E-A
2006-09-22 13:45
nu är det klart! kval för de Svartvita! Mambo Mumba kanske har lust att hänga med oss upp till AS igen efter att vi slagit ut Häcken?

håller med Tomten, det blir storstryk för ÖSK imorgon! ska nog dra till med nått spel på BP också!
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-22 13:44
Nej jag menar fan vad stryk vi kommer få i morgon...
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-22 13:34
Fan vad stryk vi kommer få i morgon...
Örebro E-A
2006-09-22 13:33
Mackan//
ja det skulle va riktigt kul om dom kunde komma överens om en förlägning men just nu ser det inte riktigt ut att bli så, det är för många scouter som dragit där.. och det kanske stämmer som vissa säger, att det är dags för han att gå vidare till nya utmaningar, vad vet jag..

Johannes A.//
PM..
Örebro E-A
2006-09-22 13:09
f.ö såldes Tjernström, antagligen, för att ÖSK inte har ekonomi till att behålla alla spelare de velat. precis som Rubarth, Skoog, Alvbåde m.f. om du inte förstår det.. vore ju jättekul om det fanns obegränsat med kapital så vi kunde behålla alla spelare vi ville men så är det ju självklart inte..
Örebro Johannes A.
2006-09-22 13:08
E-A//
Du har PM.

Från Malmökrönika på SvenskaFans:
"Att skylla på domare är aldrig någon bra ursäkt. Men jag försöker i alla fall. För underligt nog är konkurrensen mellan svenska domare trots allt stenhård. Om att vara virrigast och mest inkompetent. Frågan är om herr Ukalovic ändå inte tar titeln."
Örebro E-A
2006-09-22 13:01
The Ghoooooost//
du kanske ska läsa på lite innan du ger dig in i denna debatt.. men okej jag kan svara dig även fast din okunskap lyser igenom så jävla hårt..

Anttonen har fått flera erbjudanden att lämna ÖSK för bättre lön, bättre utmaningar (tacksammare supportrar) och antagligen betydligt mer utvecklande uppgifter än de han står inför idag. han har tackat nej p.g.a hjärta för klubben och för att han antagligen kände att han kunde hjälpa klubben tillbaka upp i allsvenskan. med tanke på att hans pappa (som nu är målvaktstänare i u-laget) och hans bror (som p.g.a ändrade familjeförhållanden slutat) spelat i ÖSK så kände han väl (tyvärr) för att stanna kvar och försöka hjälpa klubben upp igen.. trots det jag tidigare påpekat ang. tacksammhet, lön, sportsliga utmaningar m.m.. tyvärr, måste jag säga, när jag läser hur vissa människor uttalar sig om dessa "gamlingar".. men du behöver inte oroa dig för vi blir nog snart av med han ska du se. men med tanke på att ÖSK redan fått flera bud på han (relativt höga också..) och ändå valt att behålla han trots att de vet att hans kontrakt går ut så måste iallafall styrelsen tycka att han tillför en del..

säger tyvärr en gång till för jag är säker på att vi kommer få det så tråkigt om vi nu skulle gå upp i Allsvenskan utan dessa "gamlingar".. det kommer bli ett jagande efter "klasspelare" som inte ÖSK's ekonomi klarar av. jag är starkt för att satsa på ungdomar och valla in dessa på ett bra sätt i laget. men de sportsliga ambitionerna måste gå före att utveckla unga spelare. jag tror starkt på att spela med det bästa laget för stunden. Anttonen, Larsen, Nordback och Riddez är de (lätt) bästa spelarna vi har, enligt mig, trots att ingen spelare kan va i 100% form hela tiden.. tycker det är riktigt synd att de inte får den uppskattning de förtjänar för flera av dom kommer trots allt lämna ÖSK efter denna säsong.. kan bara önska dom lycka till..
Örebro Mr. Milton
2006-09-22 11:48
Tror stenhårt på vinst imorgon. Visst är det betydligt roligare att klara allsvensk uppflyttning i sista matchen istället för att springa hem serien. Sen kanske det inte är bäst för hjärtat men i så fall skall vi inte vara ÖSK-supporters.

Vad har vi för skador respektive avstägningar i respektive lag? Någon som kan redogöra?
Örebro Arx
2006-09-22 10:50
IF Elfsborg Bad Boys //
ÖSK-fansen i allmänhet är knappast kaxigare än andra. Visst finns en del som utmärker sig, men i vilka klubbar finns inte det?

Och vad gäller vårt förhållande till SvFF kan du ju komma tillbaka den dagen då de slängt ut Elfsborg ur allsvenskan med tre olika motiveringar. Innan den dagen (som aldrig lär inträffa) kommer du aldrig att kunna förstå.

Lycka till i slutstriden!
Örebro Marquis de Sade
2006-09-22 10:50
Ämne: Det är helt sjukt eg....
Jocke:
Det är kanske så att "forumet" befinner sig i samma dagsform som vårat ÖSK.
Annons: